Informatika | Tanulmányok, esszék » Gemius AdMonitor report

Alapadatok

Év, oldalszám:2012, 53 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:13

Feltöltve:2013. február 22.

Méret:653 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

A népszerűek és a kattintékonyak Bulgária Csehország Horvátország Lettország Lengyelország Litvánia Magyarország Románia Szerbia Szlovákia H1 2012 gemiusAdMonitor report Warsaw, November 2012 Tartalom A jelentésről 3 Legnépszerűbb formátumok Kiválasztott piaci szektorok 5 27 Módszertan & Definíciók 48 A jelentésről 3 Legnépszerűbb formátumok Kiválasztott piaci szektorok 5 27 Módszertan & Definíciók 48 // gemiusAdMonitor A jelentésről • A gemiusAdMonitor a Gemius által készített periodikus megjelenésű jelentés. Az adatok forrása a gemiusDirectEffect és AdOcean rendszerek, melyek Közép-Kelet-Európa vezető online hirdetés-kiszolgáló rendszerei. A gemiusAdMonitor a legnépszerűbb online hirdetési formátumok rangsorát és a display hirdetésekre jellemző mutatók széles skáláját mutatja be. Mindezeken túl pedig betekintést nyújt az online piac legfontosabb szektorainak hirdetési szokásaiba,

mint például a pénzügy, a telekommunikáció és egyéb területek. • A riport az alábbi információkat tartalmazza: o A leggyakrabban használt hirdetési formátumok, o Egy adott hirdetési formátum kreatívonkénti átlagos megjelenésszáma, o Egy adott hirdetési formátum kreatívonkénti átlagos kattintásszáma, o A leggyakrabban használt hirdetési formátumok átlagos CTR-je (click through rate-je), o Azon kampányok részaránya, amelyek bizonyos hirdetési formátumokat használnak, o A kampányok részaránya szektoronként, o A hirdetések megjelenésének részaránya szektoronként , o A hirdetések kattintásainak részaránya szektoronként, o Bizonyos szektorokra vonatkozó átlagos CTR , o A hirdetések adott szektorra vonatkozó kampányonkénti átlagos megjelenésszáma, o A hirdetések adott szektorra vonatkozó kampányonkénti átlagos kattintásszáma, o A leggyakrabban használt hirdetési formátumok szektoronként. gemiusAdMonitor, 2012.0101

– 20120630 A jelentésről 3 Legnépszerűbb formátumok Kiválasztott piaci szektorok 5 27 Módszertan & Definíciók 48 // gemiusAdMonitor Átlagos CTR Poland 0,62% Slovakia 0,56% Czech Rep. 0,35% Bulgaria 0,32% Latvia 0,30% Romania 0,30% Croatia 0,29% Hungary 0,27% Lithuania 0,26% Serbia 0,00% 0,15% 0,10% 0,20% 0,30% 0,40% 0,50% 0,60% 0,70% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Bulgária 100,0% 1,40% 90,8% 90,0% 1,20% 80,0% Campaign share 60,0% 0,80% 50,0% 0,60% 40,0% 30,0% Average CTR 1,00% 70,0% 0,40% 18,2% 20,0% 7,3% 10,0% 0,20% 5,5% 1,1% 0,0% 0,3% 0,00% Regular Banners Wallpaper Video Expand Preroll xHtml Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand,

stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Horvátország 100,0% 86,2% 4,00% 80,0% 3,50% Campaign share 70,0% 3,00% 60,0% 2,50% 50,0% 2,00% 40,0% Average CTR 90,0% 4,50% 1,50% 30,0% 18,8% 20,0% 10,0% 1,00% 5,2% 0,50% 1,8% 1,1% 1,1% 0,0% 0,00% Regular Banners Wallpaper Expand Preroll Video Toplayer (*) – percentage points do not add up to 100% since one campaign can use multiple formats. Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Csehország 100,0% 1,80% 80,0% 1,60% 70,0% 1,40% 60,0% 1,20% 50,0% 1,00% 40,0% 0,80% 30,0% 0,60% 19,6% 20,0% 10,0% Average CTR Campaign share 90,0% 2,00% 89,9% 0,40% 3,1% 0,20% 1,9% 1,4% 0,0% 0,00% Regular Banners Video Interstitial Brandmark Toplayer Forrás: gemiusDirectEffect 2012 H1

Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Magyarország 100,0% 97,7% 4,00% 90,0% 3,50% 80,0% 3,00% 60,0% 2,50% 50,0% 2,00% 40,0% Average CTR Campaign share 70,0% 1,50% 30,0% 1,00% 20,0% 10,0% 0,0% 14,1% 8,9% 5,6% 5,5% 5,2% 0,50% 3,7% 2,6% 0,00% Forrás: gemiusDirectEffect 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Lettország 4,50% 95,4% 90,0% 4,00% 80,0% 3,50% Campaign share 70,0% 3,00% 60,0% 2,50% 50,0% 2,00% 40,0% Average CTR 100,0% 1,50% 30,0% 1,00% 20,0% 10,0% 4,4% 0,50% 1,7% 0,7% 0,0% 0,00% Regular Banners Toplayer Video Expand Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) //

gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Litvánia 100,0% 90,0% 1,60% 88,4% 1,40% 80,0% 1,20% 60,0% 1,00% 50,0% 0,80% 40,0% Average CTR Campaign share 70,0% 0,60% 30,0% 0,40% 20,0% 8,3% 10,0% 8,3% 0,20% 8,2% 2,2% 1,6% 0,0% 0,00% Regular Banners Article Wallpaper Video Preroll Expand Forrás: AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Lengyelország 100,0% 2,50% 90,0% 80,0% 2,00% 60,0% 1,50% 55,8% 50,0% 40,0% 30,0% 1,00% Average CTR Campaign share 70,0% 25,5% 20,7% 20,0% 10,0% 0,0% 14,9% 0,50% 11,3% 10,6% 7,9% 5,8% 3,2% 0,00% Forrás: gemiusDirectEffect 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Románia 100,0% 8,00% 94,2% 90,0%

7,00% 80,0% 6,00% 60,0% 5,00% 50,0% 4,00% 40,0% Average CTR Campaign share 70,0% 3,00% 30,0% 20,0% 10,0% 2,00% 19,4% 1,00% 3,9% 3,7% 2,1% 2,0% 0,9% 0,0% 0,00% Regular Interstitial Expand Banners Video Preroll Brandmark Toplayer Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Szerbia 2,00% 95,0% 90,0% 1,80% 80,0% 1,60% 70,0% 1,40% 60,0% 1,20% 50,0% 1,00% 40,0% 0,80% 30,0% 0,60% 20,0% 0,40% 10,0% 5,8% 3,6% Average CTR Campaign share 100,0% 0,20% 2,0% 1,6% 0,0% 0,00% Regular Banners Video Wallpaper Toplayer Expand Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Az egyes formátumokat használó kampányok aránya - Szlovákia 100,0% 3,50% 90,6% 90,0% 3,00%

80,0% Campaign share 60,0% 2,00% 50,0% 1,50% 40,0% 30,0% Average CTR 2,50% 70,0% 1,00% 20,0% 8,3% 10,0% 6,9% 0,50% 3,8% 3,5% 0,0% 0,00% Regular Banners Video Expand Preroll Interstitial Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, stb.) // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Kampányokban történő felhasználási arány(1/5) Bulgaria 300x250 53,3% 728x90 13,9% 300x600 13,8% 750x100 468x60 10,7% 4,4% Croatia 300x250 49,3% 728x90 29,4% 970x250 26,8% 300x100 3,9% 984x200 3,7% 0,0% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Kampányokban történő felhasználási arány(2/5) 300x300 43,1% Czech Rep. 300x600 39,2% 970x210 30,4% 300x250 26,9% 418x120 26,1% Hungary 300x250 63,3% 728x90

57,9% 468x120 48,6% 250x250 43,9% 310x232 0,0% 28,6% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% 70,0% Forrás: gemiusDirectEffect 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Kampányokban történő felhasználási arány(3/5) 250x250 22,49% Latvia 995x100 16,23% 980x90 7,10% 420x200 260x110 4,53% 2,16% Lithuania 300x250 20,7% 250x500 19,2% 300x600 7,6% 750x100 980x200 0,0% 5,5% 5,1% 5,0% 10,0% 15,0% 20,0% 25,0% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Kampányokban történő felhasználási arány(4/5) 750x200 53,3% Poland 300x250 31,4% 750x300 16,9% 300x600 15,9% 160x600 11,5% Romania 300x250 75,1% 728x90 67,9% 160x600 980x100 947x100 0,0% 35,7% 3,6% 1,8% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% 70,0% 80,0% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált

formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Kampányokban történő felhasználási arány(5/5) 300x250 73,3% Serbia 728x90 40,9% 468x60 160x600 300x300 7,1% 3,0% 1,7% Slovakia 300x300 65,1% 160x600 6,6% 120x600 4,4% 950x100 4,1% 950x200 0,0% 2,3% 10,0% 20,0% 30,0% 40,0% 50,0% 60,0% 70,0% 80,0% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Átlagos CTR (1/5) 300x600 0,25% Bulgaria 750x100 0,23% 300x250 0,21% 728x90 0,15% 468x60 0,12% Croatia 984x200 0,31% 970x250 0,30% 300x250 0,15% 728x90 0,11% 300x100 0,00% 0,08% 0,05% 0,10% 0,15% 0,20% 0,25% 0,30% 0,35% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Átlagos CTR (2/5) 300x600 0,24% Czech Rep. 970x210 0,18% 418x120 0,17%

300x300 0,13% 300x250 0,09% Hungary 300x250 0,14% 310x232 0,11% 728x90 0,10% 468x120 0,10% 250x250 0,00% 0,09% 0,05% 0,10% 0,15% 0,20% 0,25% 0,30% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Átlagos CTR (3/5) 260x110 0,25% Latvia 995x100 0,18% 980x90 0,14% 420x200 0,11% 250x250 0,09% Lithuania 750x100 0,20% 300x600 0,19% 250x500 0,17% 980x200 0,13% 300x250 0,13% 0,00% 0,05% 0,10% 0,15% 0,20% 0,25% 0,30% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Átlagos CTR (4/5) 750x300 0,28% Poland 300x250 0,17% 750x200 0,16% 300x600 0,15% 160x600 0,14% Romania 947x100 0,24% 980x100 0,22% 728x90 0,17% 300x250 0,14% 160x600 0,00% 0,12% 0,05% 0,10% 0,15% 0,20% 0,25% 0,30% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1

Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner // gemiusAdMonitor Top 5 legnépszerűbb formátum - Átlagos CTR (5/5) 300x300 0,77% Serbia 160x600 0,28% 728x90 0,13% 300x250 0,12% 468x60 0,11% Slovakia 300x300 0,52% 950x200 0,38% 160x600 0,25% 950x100 0,21% 120x600 0,00% 0,15% 0,10% 0,20% 0,30% 0,40% 0,50% 0,60% 0,70% 0,80% 0,90% Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 Vizsgált formmátumok: Hagyományos banner A jelentésről 3 Legnépszerűbb formátumok Kiválasztott piaci szektorok 5 27 Módszertan & Definíciók 48 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Bulgária Automotive Finance, Insurance, Brokerage Pharmaceuticals 17,6% Personal Care and Hygiene 22,0% Media, Books, CD & DVD Leisure Time 1,1% 2,0% 2,9% Trade Food 3,6% 10,3% 3,6% Clothing & Accessories Telecommunications 3,8% Beverages and Alcohol 3,9% 8,5% 4,0% 4,0% 5,8% 6,9% Household Equipment, Furniture And

Decorations Computers and Audio Video Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Real Estate 0,2% Other Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Bulgária Personal Care and Hygiene Food Household Equipment, Furniture And Decorations Beverages and Alcohol Real Estate Finance, Insurance, Brokerage Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Telecommunications Pharmaceuticals Automotive Computers and Audio Video Media, Books, CD & DVD Clothing & Accessories Leisure Time Trade Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Horvátország Media, Books, CD & DVD Automotive 7,4% Telecommunications 1,2% 2,1% 2,4% 2,7% 22,0% Finance, Insurance, Brokerage Personal Care and Hygiene 3,7% Beverages and Alcohol 5,7% Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Food 7,3% 18,6% Clothing & Accessories Computers and Audio Video 12,7% 13,9%

Leisure Time Pharmaceuticals 0,2% Other Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Horvátország Clothing & Accessories Pharmaceuticals Food Personal Care and Hygiene Automotive Telecommunications Finance, Insurance, Brokerage Computers and Audio Video Leisure Time Beverages and Alcohol Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Media, Books, CD & DVD Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Csehország Finance, Insurance, Brokerage Automotive Telecommunications 7,0% Travel, Tourism, Hotels & Restaurants 1,6% 2,3% 2,5% 2,6% Personal Care and Hygiene Food 42,5% 3,3% Trade Household Equipment, Furniture And Decorations 3,8% Beverages and Alcohol Real Estate 6,4% Clothing & Accessories Leisure Time 9,2% 1,2% 1,1% 1,1% 1,0% 0,7% Household Products 13,7% Pharmaceuticals Computers and Audio Video Other Forrás:

gemiusDirectEffect 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Csehország Food Beverages and Alcohol Trade Personal Care and Hygiene Household Equipment, Furniture And Decorations Clothing & Accessories Automotive Pharmaceuticals Household Products Telecommunications Computers and Audio Video Finance, Insurance, Brokerage Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Leisure Time Real Estate Forrás: gemiusDirectEffect 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Magyarország Telecommunications Finance, Insurance, Brokerage Automotive 3,5% 1,6% 2,0% 2,5% 3,1% Food 24,5% Leisure Time Personal Care and Hygiene 3,5% Pharmaceuticals 4,1% Trade Travel, Tourism, Hotels & Restaurants 4,8% Computers and Audio Video Beverages and Alcohol 4,9% Household Equipment, Furniture And Decorations 22,5% 8,3% Media, Books, CD & DVD Household Products 11,4% 1,2% 0,8% 0,7% 0,6% Clothing & Accessories Real Estate

Other Forrás: gemiusDirectEffect 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Magyarország Food Personal Care and Hygiene Computers and Audio Video Household Products Media, Books, CD & DVD Automotive Leisure Time Household Equipment, Furniture And Decorations Clothing & Accessories Beverages and Alcohol Trade Finance, Insurance, Brokerage Telecommunications Pharmaceuticals Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Real Estate Forrás: gemiusDirectEffect 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Lettország Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Trade Automotive 14,0% 17,8% Leisure Time Finance, Insurance, Brokerage Telecommunications 12,6% 2,1% 3,2% Household Equipment, Furniture And Decorations 3,3% Beverages and Alcohol 4,7% 11,8% Food Computers and Audio Video 4,8% Media, Books, CD & DVD 6,8% 8,0% 0,9% 0,7% 0,5% Personal Care and Hygiene 8,8% Clothing & Accessories Pharmaceuticals

Other Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Lettország Food Telecommunications Beverages and Alcohol Clothing & Accessories Finance, Insurance, Brokerage Personal Care and Hygiene Automotive Trade Household Equipment, Furniture And Decorations Pharmaceuticals Computers and Audio Video Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Leisure Time Media, Books, CD & DVD Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Litvánia Trade Leisure Time Automotive Finance, Insurance, Brokerage 14,8% 17,8% Media, Books, CD & DVD Beverages and Alcohol Travel, Tourism, Hotels & Restaurants 2,1% 12,4% 3,0% Real Estate Clothing & Accessories 3,3% Pharmaceuticals 3,4% 9,1% 3,6% Telecommunications Household Equipment, Furniture And Decorations 3,9% Computers and Audio Video 8,8% 4,1% 5,1% 6,7% Food Personal Care and Hygiene Household

Products 1,3% 0,6% Other Forrás: AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Litvánia Telecommunications Food Automotive Leisure Time Media, Books, CD & DVD Personal Care and Hygiene Pharmaceuticals Beverages and Alcohol Clothing & Accessories Finance, Insurance, Brokerage Computers and Audio Video Real Estate Trade Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Household Equipment, Furniture And Decorations Household Products Forrás: AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Lengyelország Telecommunications Automotive Finance, Insurance, Brokerage 1,8%3,7% 2,2% 3,1% 3,1% Trade 26,3% 3,3% Personal Care and Hygiene Food Travel, Tourism, Hotels & Restaurants 4,9% Media, Books, CD & DVD Household Equipment, Furniture And Decorations 5,2% Beverages and Alcohol 5,8% 10,3% Clothing & Accessories Pharmaceuticals 6,4% Computers and Audio Video 6,6% 9,9% 6,9% Leisure Time

Household Products Real Estate 0,2% 0,1% Other Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Lengyelország Leisure Time Food Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Personal Care and Hygiene Beverages and Alcohol Media, Books, CD & DVD Household Products Pharmaceuticals Telecommunications Computers and Audio Video Clothing & Accessories Automotive Finance, Insurance, Brokerage Trade Household Equipment, Furniture And Decorations Real Estate Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Románia Trade Leisure Time Finance, Insurance, Brokerage Automotive 16,5% 23,6% Media, Books, CD & DVD Telecommunications Food 2,1% 2,4% Real Estate Pharmaceuticals 2,9% 3,1% 10,7% Beverages and Alcohol 3,6% Personal Care and Hygiene 5,1% 10,4% 6,4% 1,3% 0,8% 0,6% 0,4% 0,2% Travel, Tourism, Hotels & Restaurants 9,9% Computers and Audio

Video Household Equipment, Furniture And Decorations Household Products Clothing & Accessories Other Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Románia Leisure Time Food Clothing & Accessories Beverages and Alcohol Household Products Personal Care and Hygiene Computers and Audio Video Media, Books, CD & DVD Household Equipment, Furniture And Decorations Trade Real Estate Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Automotive Pharmaceuticals Telecommunications Finance, Insurance, Brokerage Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Szerbia Media, Books, CD & DVD Telecommunications 1,9% 2,2% 2,7% 4,4% Automotive 1,6% Finance, Insurance, Brokerage 25,5% Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Beverages and Alcohol 5,3% Personal Care and Hygiene Trade 5,8% Household Equipment, Furniture And Decorations Food 7,3% Leisure Time

22,7% 8,5% Pharmaceuticals Clothing & Accessories 9,2% 1,1% 0,8% 0,7% 0,4% Computers and Audio Video Real Estate Other Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Szerbia Clothing & Accessories Pharmaceuticals Household Equipment, Furniture And Decorations Beverages and Alcohol Personal Care and Hygiene Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Automotive Finance, Insurance, Brokerage Telecommunications Food Real Estate Computers and Audio Video Trade Media, Books, CD & DVD Leisure Time Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak részesedése a megjelenésekből – Szlovákia Telecommunications Finance, Insurance, Brokerage Automotive 10,9% Personal Care and Hygiene Beverages and Alcohol 1,2% 1,4% 3,2% 29,7% Trade Household Equipment, Furniture And Decorations 3,3% Food 4,0% Pharmaceuticals Clothing & Accessories 4,8% Household Products Computers and Audio

Video 5,7% Travel, Tourism, Hotels & Restaurants 0,7% 0,6% 0,4% 0,2% 0,2% 0,1% 11,2% 22,1% Real Estate Media, Books, CD & DVD Leisure Time Other Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 // gemiusAdMonitor Iparágak CTR szerinti rangsora – Szlovákia Telecommunications Household Products Finance, Insurance, Brokerage Real Estate Automotive Food Personal Care and Hygiene Pharmaceuticals Beverages and Alcohol Household Equipment, Furniture And Decorations Clothing & Accessories Trade Travel, Tourism, Hotels & Restaurants Media, Books, CD & DVD Computers and Audio Video Leisure Time Forrás: gemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1 A jelentésről 3 Legnépszerűbb formátumok Kiválasztott piaci szektorok 5 27 Módszertan & Definíciók 48 // Módszertan Módszertan • Az adatok forrásául a gemiusDirectEffect kutatás szolgált, mely az egyik leggyakrabban használt hirdetéskiszolgáló rendszer a KKE régióban. Egyes piacokon a

Gemius médio-oldali adszerverének, az AdOcean-nek, az adatai is felhasználásra kerültek. • Az elemzés website-okon megjelenő display hirdetésekre terjedt ki, az eDM-ekben jellemzően használat formátumokat nem tartalmazza. • A kutatás minden olyan kampányt tartalmazott, amely a vizsgált negyedéves időszakban futott, azok kivételével, amelyek 1000 megjelenésnél kevesebbet produkáltak ebben az időszakban. • A hirdetési megjelenésekről publikált adatok cookie-zott megjelenésekre vonatkoznak. • Átlagos CTR (click through ratio): a cookie-zott kattintások és cookie-zott megjelenések átlagos hányadosa, egy adott hirdetési formátum ill. ágazat minden egyes kreatívjára vonatkozóan. • Az „egyéb” kategória azokat a területeket foglalja magába, amelyek előfordulásának gyakorisága a kutatásban kevesebb volt mint 5. // Definíciók Definíciók (1/2) • Kreatív: weboldalakon elhelyezett, statikus vagy dinamikus grafikai

hirdetés • Kreatív formátum: a hirdetés mérete és megjelenítési módjából adódó elnevezése (pl. Scroll, Expand, Toplayer). • Hirdetési formátum: a kreatív pixelekben kifejezett mérete (pl. 300x300) • Hirdetési megjelenés: egy kreatív egyszeri megjelenése. • Kampány: olyan reklámkampány, amely során az adott kreatív megjelenítésre került. • Leggyakrabban használt hirdetési formátumok: Az összes kreatív és az egyes legnépszerűbb kreatívformátumok aránya • Kreatívonkénti átlagos megjelenésszám / adott hirdetési formátum: átlagos kreatívonkénti cookie-zott megjelenésszám egy adott hirdetési formátumra vonatkozóan. • Kreatívonkénti átlagos kattintásszám / adott hirdetési formátum: átlagos kreatívonkénti cookie-zott kattintás egy adott hirdetési formátumra vonatkozóan. • Átlagos CTR (click through ratio): a cookie-zott kattintások és cookie-zott megjelenések átlagos hányadosa egy adott

hirdetési formátum minden egyes kreatívjára vonatkozóan. // Definíciók Definíciók (2/2) • Adott hirdetési formátumokat használó kampányok részesedése: azon kampányok %-os aránya amelyek egy adott kreatív formátumot használnak, az összes kampányhoz viszonyítva. • A kampányok részesedése ágazatonként: a kampányok %-os aránya egy adott ágazaton belül, az összes kampányhoz viszonyítva. • A megjelenések részesedése ágazatonként: egy adott ágazat cookie-zott megjelenéseinek %-os aránya az összes megjelenéshez viszonyítva. • A kattintások részesedése ágazatonként: egy adott ágazat cookie-zott kattintásainak %-os aránya az összes kattintáshoz viszonyítva. • Az egyes szektorok kampányonkénti átlagos megjelenésszáma: egy adott szektor cookie-zott megjelenéseinek és kampányainak hányadosa. • Ágazatonkénti átlagos CTR (click through ratio): cookie-zott kattintások és cookie-zott megjelenések

átlagos hányadosa az adott szektor minden kreatívjára vonatkozóan • Ágazatonként leggyakrabban használt hirdetési formátumok: a top 3 leggyakrabban használt hirdetési formátum az egyes ágazatokban. Kattanj ránk@: Kapcsolat: Sajtókapcsolat: Facebook.com/GemiusHU Twitter.com/Gemius HU Slideshare.net/Gemius com YouTube.com/wwwGemiusCom Gemius Magyarország 1053 Budapest Szép utca 5. 1 em/2 www.gemiushu contact@gemius.hu Stoics Ambró Áron marketing@gemius.hu ambro.stoics@gemiuscom Gemius as the currency in online measurement Hivatalos közönségmérő: Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Törökország, Izrael, Dánia, Ukrajna, Fehéroroszo. De facto közönségmérő: Litvánia, Lettország, Észtország, Bulgária, Bosznia, Horvátország Start-up: Oroszország, Szerbia, MENA (UAE, KSI, Egyiptom, Libanon, Jordan, Szíria, Kuwait, Marokkó, Tinézia) 53