Betekintés: Sim City 4 végigjátszás, oldal #2

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!

kátyúból egy kis kereskedelem a szomszéddal. (random tippz) A tömegközlekedés megszervezésekor azt vegyük figyelembe, hogy az emberek kb. 6-8 „kockányi” távolságot hajlandók sétálni, efölött már inkább autóba ülnek. Ha tehát leteszünk egy buszmegállót a lakóövezetben meg egyet a kereskedelmi zónában, mindkettő kb. 6-8 kockányi rádiuszban csökkenti az autóforgalmat. Ha nagyarányú átépítésre van szükség, ne kapjunk egyből a bulldózerhez, használjuk a Dezone toolt, amellyel a már meglevő infrastruktúra lerombolása nélkül tudjuk átszervezni a zónáinkat. A víztornyokat/pumpákat építsük minél távolabb az ipari és agrárzónáktól, illetve az esetleges repülőterünktől vagy kikötőnktől, mert ezek szennyezik legerősebben a vizet. Ha a városunk már kezd komoly méreteket ölteni, szervezzük át a rendőrséget/tűzoltóságot/iskolákat: sok kicsi helyett gazdaságosabb néhány naggyal lefedni a várost. A „hármasok törvénye”: minden típusú épület esetében a harmadik felépítésével „lépjünk szintet”, és építsünk eggyel nagyobb kategóriájút. Például a harmadik kis könyvtárunk helyett építsünk nagyot, a harmadik középiskolánk helyett főiskolát és így tovább. Mindig kísérjük figyelemmel a képernyő alján az „RCI” feliratú diagramot, ez mutatja, hogy a városnak milyen irányú építkezésekre lenne szüksége (R – lakóövezet, C – kereskedelmi zóna, I - ipartelep) Az adókat kb. 9% körül tarthatjuk anélkül, hogy az emberek elvándorolnának a városból, vagy bárminemű zúgolódás támadna. Jól gondoljuk meg az adóváltoztatásainkat, mert bármit teszünk, annak a hatása három hónapig mindenképpen érvényes lesz, az időközben elért esetleges pozitív hatás csak azután lép érvénybe! Ha egy bizonyos terület fejlesztését elő akarjuk segíteni, csökkentsük az adóját 5% körülire, ha egy iparágat távol akarunk tartani a várostól, emeljük 12% fölé. Jó ötlet, ha aránylag magas adóval kezdünk, és lassan, háromhavonta tizedszázalékonként csökkentjük, ez folyamatos elégedettséggel tölti el a népet. A bűnözés ellen ne kizárólag rendőrőrsök telepítésével küzdjünk, ez csak tüneti kezelés, amelybe anyagilag előbb-utóbb beleroppanunk. A rendőrség büdzséjének megemelése (ezzel még mindig olcsóbban jövünk ki, mintha új őrsöket építenénk), illetve a város teljes rendőri lefedettségének elérése mellett gyúrjunk rá az oktatásra, és húzzunk fel iskolákat a vészesebb környékekre: hosszútávon ez neveli ki a népekből a bűnöző hajlamot. Ha mindent jól csináltunk, kb. 50000 l akosig feltornászhatjuk a v áros méretét normál rendőrségekkel ellátva, mire kénytelenek leszünk börtönt építeni. Ne húzzuk le túlságosan a különféle szolgáltatások (rendőrség, tűzoltóság, iskolák, kórházak) költségvetését, mert 60-70% alatt már erősen hajlamosak sztrájkolni, és ilyenkor csak egy jó 30%-os emelés nyugtatja le őket. Legjobban a tanárok bírják a gyűrődést, őket akár 50%-os költségvetéssel is igen sokáig futtathatjuk különösebb balhé nélkül.

-

-

-



-

-

-

-

-

Zónák kijelölése során érdemesebb előbb kiépíteni az úthálózatot, és utána „közéfesteni” a zónákat, mintsem hagyni, hogy az AI magától építgessen utakat, amerre akar. Amint lehet, költöztessünk be a városba Simeket, és mindig figyeljünk oda arra, amit mondanak, ahogyan a tanácsadóinkra is! A szeméttelep és egyéb szeméttel kapcsolatos dolgok 32 kockányi távolságban „hatnak”, ebben a körben csak alacsony szintű zónákat érdemes építeni, vagy leginkább semmit. Ha tehetjük, a szeméttelepet építsük jó messzire a várostól, sőt, inkább exportáljuk a cuccot a szomszédba. Az agrárzónákat tartsuk a lehető legtávolabb a szemétteleptől! Az erőművek, kórházak és iskolák költségvetését mindig tartsuk szemmel, és tartsuk olyan szinten, amely éppen hogy csak kielégíti az igényeket, rengeteg pénzt tudunk így megtakarítani. Ha nincs tőkénk, de a város egyébként jó lakosságcsalogató (minden zóna gyorsan beépül), nyugodt szívvel vegyünk fel kölcsönt, és építkezzünk: az adókból hamar vissza tudjuk majd adni a pénzt. A nagy ipartelepek nagyon tűzveszélyesek, a közelükbe mindenképpen rakjunk tűzoltóságot, különben az építkezési kedv erősen megcsappan. Nagyszabású akció a s zemét eltüntetésére (feltétele, hogy egyszerre több szomszédos városunk legyen): építsünk egy kifejezetten ipartelepekre szakosodott várost, és itt húzzunk fel egy Waste to Energy erőművet. Exportáljuk az összes szemetünket ide, az erőmű eltünteti, és a belőle nyert energiát vissza is importálhat

«« Előző oldal Következő oldal »»