Kommunikáció | Üzleti kommunikáció » Pályázat az integrált irányítási rendszer tanúsíttatása támogatásért

Alapadatok

Év, oldalszám:2004, 8 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:51

Feltöltve:2009. október 04.

Méret:75 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi Zománcáru Kft. Cím: Szöveges indoklás 1.1 Fejezet: 1 Oldal: 1 / 8 Az EMA-LION Bonyhádi Zománcáru Kft rövid története és jelene A vállalatot 1909-ben a jelenlegi helyén Perczel Béla alapította MAGYAR ZOMÁNCMŰ ÉS FÉMÁRUGYÁR néven. A termelés 13 fővel indult. Kezdetben dominót gyártottak, de még ebben az évben – német és cseh szakemberek alkalmazásával – meghonosították a környéken ismeretlen zománcozási technológiát. Így a fő profillá a reklám- és utcajelzőtáblák és a lámpaernyőgyártás vált, amelyek termelését az első világháború igen jelentősen visszavette. 1923-ban vásárolták az első mélyhúzó gépet, 1926-ban már bővített égetőkapacitással több gépen, 55 fő dolgozott. Az első komoly sikereket a zománctáblagyártás hozta meg a vállalatnak, kiállítási aranyérmeket, nemzetközi hírnevet szereztek. Ebben

az időben jutott hozzá Perczel József a zománckészítés receptjéhez, megszüntetve ezzel a külföldi mesterektől való függőségét. A nagy világgazdasági válságot új termékek (horganyzott háztartási cikkek, viharlámpa, kályhacső stb.) gyártásba vételével vészelte át 1934-ben táblakészítő üzemet létesített Jeruzsálemben, amely egész Palesztina részére gyártott házszámtáblákat. 1937-ben felvették a gyárat az 1928-ban alakult Zománckartellbe, amely jelentős termelésbővülést tett lehetővé. 1938-ban katonai megrendeléseket kapott a gyár, s egy évvel később hadiüzemmé nyilvánították, és 1945-ig a fogyasztási cikkek gyártása háttérbe szorult. A termelés volumene nőtt, a foglalkoztatottak száma 1940-ben 449 fő. 1944. decemberével a termelés leállt, s az újraéledés – alapanyag-, energia-, és forgótőkehiánya miatt – nehezen, kismértékű bérmunkavállalással indult. 1947. elején 70 fővel üzemelt ismét

1948-ban államosították, jelentős termelő berendezéseket hoztak Bonyhádra, a gyártás fellendült és bevezették a három műszakos munkarendet. A cég neve ekkor BONYHÁDI ZOMÁNC MŰVEK. 1950-ben újabb jelentős bővítések történtek: növelték a termelő üzemeket és új zománcőrlő malom létesült. Az ezt követő években a folyamatos beruházás következtében a zománcedény termelés nagymértékben emelkedett. 1957-ben a gyár saját kezdeményezésére exportgyártást vállalt. 1958-ban a gyárat beolvasztották a LAMPART ZOMÁNCIPARI MŰVEK néven létrejött (hat gyárból és egy központból álló) nagyvállalatba. A trösztön belül jelentős szakosodás történt, így az edénygyártásért Bonyhád lett a felelős. Az ehhez szükséges eszközök a gyárban összpontosultak, így gyakorlatilag Magyarország meghatározó zománcedény gyára lett. 1965-ben indult a fémperemes (korperemes) edénygyártás, 1966-ban épült az első falazott

pakura fűtésű alagútkemence, megjelent a dudorhegesztés technológiája, megindult az addig döntően kézi zománcozás gépesítése. PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi Zománcáru Kft. Cím: Szöveges indoklás Fejezet: 1 Oldal: 2 / 8 1976-ban indult meg a gyártás a Leszabó üzemcsarnokban, amelynek létesítésével párhuzamosan komoly szociális beruházások is megvalósultak. 1981-ben a gyár BONYHÁDI ZOMÁNCÁRUGYÁR néven ismét önálló lett, és még ebben az évben jelentős technológiai-, és gyártási fejlesztéseket hajtottak végre szinte a gyártás teljes folyamatán. A ’80-as évek elején jelent meg a gyár a Du-Pont-tól vásárolt Teflon® bevonatú zománcozott edényekkel, elsőként közép-kelet Európában. Jelentős előnyt szerzett ezzel versenytársaival szemben. Az évtized végén, a ’90-es évek elején korszerű sugárzócsöves égetőkemencékre cserélte a régieket,

új Teflon® égetőkemencét épített és jelentős környezetvédelmi célú beruházást hajtott végre. Exportját, az önálló élet éveiben, ötszörösére növelte a ’90-es évek elejére 1992-ben megalakul a HOME-LINE Kft., melynek feladata a gyár termékeinek külpiaci értékesítése. 1993. 03 31-től EMA-LION BONYHÁDI ZOMÁNCÁRU KFT néven 100 %-ban magyar tulajdonban levő társaságként tevékenykedik. 1994-ben megkezdődik a Társaság belföldi értékesítési hálózatának kialakítása, Debrecen, Kecskemét, Budapest, Szekszárd, Zalaegerszeg és a gyári bolt telephelyekkel. A saját értékesítési hálózat kialakítását a korábbi nagykereskedelmi partnerek megszűnését követő piaci ellátatlanság követelte meg. 1999-ben az EMA-LION Kft. zománcozott és bevonatos termékei szigorú vizsgálat után megkapják a KERMI „A termék minősége KÍVÁLÓ” megkülönböztető védjegy használati jogát. A ROBUST öntött alumínium

edénycsalád elnyeri a Magyar Termék Nagydíj Pályázat nagydíját, és elismerő Oklevelet kap az Alice-, valamint a Teflon bevonatos Elit edénycsalád. 2000-ben a Magyar Termék Nagydíj Pályázaton a Platinum edénycsalád elnyeri az évi nagydíjat. Megindul az integrált irányítás rendszer építése A Társaság Európa egyik legszélesebb termékválasztékával rendelkező gyártó saját gyártási profilján belül. Termelésének mintegy 80 %-át zománcozott és DuPont Teflon Classic, SilverStone és Platinum bevonatokkal ellátott zománcedények adják. A Teflon két-, ill háromrétegű bevonattal ellátott edények gyártása az 1981-ben aláírt licence szerződés óta növekvő hányadát adja a termelésnek. Napjainkban a teljes árbevételnek megközelítően 25 % -át képviselik. Az 1999 évi fejlesztésű Platinum bevonatot – mellyel a hazai piacon 1999 karácsonyára jelent meg - napjainkig egyedül az EMA-LION Kft. volt képes az összes

európai gyártók között zománcedényre, a DuPont előírásainak megfelelően felvinni, így ma a Platinum háromrétegű karcálló bevonattal ellátott zománcedények egyedüli gyártója Európában. A Kft gazdálkodása eredményes. A dolgozói létszáma 2000-ben mintegy 500 fő, a mintegy 2,2 MdFt árbevételből az export mintegy 56%-ot képvisel, belpiacon pozícióját megőrizte, ill. megerősítette PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi Zománcáru Kft. Cím: Szöveges indoklás Fejezet: 1 Oldal: 3 / 8 A fentiek érdekében termékei minőségét, kivitelét folyamatosan fejlesztette, és fejleszti, különös tekintettel az egészséges táplálkozás (kevés zsiradékkal vagy párolással készülő ételek) követelményeire. Jelentős beruházásokat hajtott végre: egy harmadik alagútkemencét épített és zománchulladék-kezelő berendezést telepített. A 2000.évi export országonkénti megoszlása

az alábbiak szerint alakult:  francia piac 431 M Ft 35,1%  német 339 M Ft 27,6%  angol 246 M Ft 20,1%  belga 127 M Ft 10,4%  izraeli 23 M Ft 1,9%  koreai 19 M Ft 1,5%  egyéb 42 M Ft 3,4% (holland görög, osztrák, román, kanadai stb.) Az idei tervekben hasonló nagyságú export teljesítésével számol a Társaság. A magyar piac zománcozott háztartási edény forgalmából – becslés alapján - az EMA-LION Kft mintegy 80%-ban részesedik. A nem-tapadó bevonatos edények forgalmából kb 30%-ra becsülhető a részesedése. A belföldi árbevétel termékféleségenkénti megoszlása a következő:  Zománcedény 500,15 M Ft 51,8 %  Bevonatos edény 298,92 M Ft 31,0 %  Zománcozott tábla 57,31 M Ft 5,9 %  V 80 fürdőhenger 19,16 M Ft 2,0 %  Egyéb 89,42 M Ft 9,3 % Belpiacon a teljes értékesítés mintegy 80%-át saját nagykereskedelmi hálózatán keresztül bonyolítja közel 240 településen, mintegy 550 viszonteladóknak a kis

falusi boltoktól a nagy áruházláncokig, mint pl.: TESCO, INTERSPAR, CORA, SC stb A fennmaradó 20%-ot három jól működő nagykereskedelmi vállalat teríti a piacon. Az EMA-LION termékek a ’90-es évek végéig üzletpolitikai megfontolások miatt csak nyugateurópai és tengerentúli piacokra kerültek. A régió országaiban az elmúlt egy-két évben jelentek meg. Romániába 2000-ben szállított először Teflon® bevonatos termékeket E piac forgalma az idén varhatóan megkétszereződik. A szlovák és cseh piacra a szállítások várhatóan az idén megindulnak. A horvát piacon a társaság termékei évek óta jelen vannak A hazai piacon a verseny erősödik. A rozsdamentes edények és egyéb helyettesítő termékek piaci részesedése növekszik, ugyanakkor némely környező ország gyártója, valamint a távolkeleti és török gyártók – sok esetben a fogyasztóvédelmi előírások megsértése mellett alacsonyabb használati értékű, olcsóbb

termékei is megjelennek az üzletekben és a piacokon, több esetben dömpingszerűen. PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi Zománcáru Kft. Cím: Szöveges indoklás Fejezet: 1 Oldal: 4 / 8 A Társaság a fogyasztó számára jól érzékelhetően igyekszik termékeit a versenytársakétól megkülönböztetni (differenciáló piacpolitika). E megkülönböztetés jó eszköze a termékek folyamatos fejlesztése (funkció, minőség, esztétikum) mellett a KERMI KIVÁLÓ címke, a Magyar Termék Nagydíj embléma használata a termékeken, meggyőzve ezzel a vásárlót, hogy megbízható, jó minőségű terméket vásárol. A vállalat marketingkommunikációs politikájának célja, hogy közvetve vagy közvetlenül segítse az értékesítést, azaz, hogy célközönségét befolyásolja termékei megvásárlása érdekében. Fő eszközcsoportjai: a reklámozás, a vásárlásösztönzés, a személyes eladás és a

Public Relation. Az EMA-LION Kft. évek óta közös marketing tevékenységet folytat a DuPont Magyarország Kft.-vel Ennek keretében közös finanszírozással a reklám és propaganda tevékenységet reklámügynökség, a PR tevékenységet a Press  Inform PR cég szervezi és bonyolítja. A cél megkülönböztetni a jó minőségű EMA-LION zománc és Teflon® bevonatú termékeket az anonim, olcsó, gyenge minőségű termékektől, valamint növelni az eladást. A cég termékeit több milliós ráfordítás mellett elsősorban az írott sajtóban reklámozza. A hirdetéseiket mintegy húsz különböző napilapban, folyóiratban jelentetik meg. Ezek például a Cosmopolitan, Nők Lapja, Kiskegyed Konyhája, Fakanál, Magyar Konyha, Praktika, Anyák Lapja, Teszt Magazin. A címekből is látszik, hogy a vállalat próbálja a lehető legszélesebb körben a különböző piaci célcsoportokat elérni, és termékeiket népszerűsíteni. Az öt nagykereskedelmi

kirendeltség tevékenységének megismertetésére a kirendeltségek reklámköltségük terhére működési területükön saját maguk szervezik a hirdetéseiket. Internet-katalógus: a vállalat a jelen kor elvárásaihoz alkalmazkodva már az Interneten is elérhető a www.ema-lionhu címen, ahol betekintést nyerhetünk tevékenységébe, működésébe, valamint megtekinthetjük a gyár teljes termékkínálatát is. Közvetlenül a vevők tájékoztatását szolgálják az edények belsejébe helyezett termékismertetők, melyek egyben használati utasítást is tartalmaznak, valamint katalógus funkciót is ellátnak. Vásárok, kiállítások: az EMA-LION Kft.-nél a vásárlásösztönzés fontos eszköze a különböző vásárokon, kiállításokon való részvétel. A cég a ’80-as évek óta rendszeresen részt vesz az őszi BNV-n, ahol a DuPont-nal közös standon állítják ki termékeiket. Mivel az utóbbi években a kiállított termékek már meg is

vásárolhatók, az EMA-LION Kft. is folytat kereskedelmi tevékenységet a vásár ideje alatt. Ennek keretében kizárólag a legújabb fejlesztésű Teflon® bevonatú edényeket árulják. Mivel az utóbbi néhány évben sikerült a cégnek ugyanazt a standot (A/301/E) megszereznie, már visszatérő vevői köre alakult ki. A "bejáratott " helynek és a rendszeres show-műsornak - Teflon® lányok, főzőbemutató, műsorvezetői közreműködés köszönhetően a vásáron bonyolított forgalom évről évre nő. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy míg 1999-ben 600.000 Ft volt a bevételük a vásár 10 napja alatt, addig 2000-ben már meghaladta az 1.000000 Ft-ot is PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi Zománcáru Kft. Cím: Szöveges indoklás Fejezet: 1 Oldal: 5 / 8 A Kft. minden év februárjában részt vesz a Frankfurth-i Nemzetközi Vásáron, ahol minden jelentősebb belföldi-, és exportvevő

képviselteti magát. A cég számára azért jelentős ez az esemény, mert lehetősége nyílik legújabb fejlesztéseik nemzetközi bemutatására, új export vevők szerzésére. A külföldi vevőkkel itt születnek meg az éves keret-megállapodások, és itt kezdődik meg az adott évi termékkivitel is. Árubemutatók: a különböző árubemutatók szintén fontos vásárlásösztönző eszközök a vállalatnál. Minden évben, általában a húsvéti és karácsonyi ünnepeket megelőzően több helyszínen is megrendezésre kerülnek az úgynevezett Teflon® Napok, melynek keretében a főbb áruházláncok (Tesco, Cora, S&C) üzleteiben szórakoztató árubemutatót tartanak. A program műsorvezető irányításával zajlik, amit nyereményjáték, főzőbemutató tesz színesebbé. Ilyen alkalmakkor időszakos árengedményt is nyújtanak egyes termékeikre. Ezen akciók célja a Teflon® bevonatú termékek népszerűsítése, valamint az áruházlánc területén az

eladás növelése. Az EMA-LION Kft. a DuPont Magyarország Kft-vel közösen éves rendszerességgel sajtótájékoztatót rendez, melynek elsődleges célja a Teflon® bevonatrendszerek népszerűsítése, valamint harc az olcsó, a Teflon® márkanevet jogtalanul viselő bevonatos termékek ellen. 1.2 Az integrált irányítási rendszer kiépítése az EMA-LION Bonyhádi Zománcáru Kft-nél Az 1990-es évek vége felé az export piacokon felmerült a minőségbiztosítás iránti igény. A Társaság vezetése ezért 1999-ben elhatározta, hogy kiépíti a minőségirányítási (MIR) rendszert, és a korábbi céltudatos környezetvédelmi politika megvalósítását igazoló környezetvédelmi (KIR) irányítási rendszert. Előzetes tárgyalások után 2000 január 05-én írták alá a TÜV Rheinland Hungária VRF Kft pécsi irodájával a 0151-V-140/1999. számú szerződést az integrált rendszer (MIR, KIR, MEBIR) kiépítésére. 2000. januárjában megkezdődött a

rendszerépítésben résztvevő munkatársak felkészítése 2000 áprilisától a Társaság megfelelő végzettséggel rendelkező irányítási rendszervezetőt foglalkoztat az integrált rendszer kiépítésének koordinálására és a felkészítő szervezettel való kapcsolattartásra, illetve jelenleg a már kiépített rendszer üzemeltetésére. Integrált irányítási rendszerünk az ISO 9001:2000 szerinti minőségirányítási rendszerből (megengedett kizárások nélkül), az MSZ EN ISO 14001:1997 szerinti környezetirányítási rendszerből és a BS 8800 szerinti munkaegészség- és biztonságirányítási rendszerből áll. A rendszer építése a munkatársak felkészítése után március – áprilisban kezdődött el, és többszöri átdolgozás után (az ISO 9001:2000 várható, majd 2000. december 15-i megjelenéséből adódóan) 2001. január végén fejeződött be Célszerűnek látszott ugyanis a rendszert a kiépítés vége felé az ISO 9001:2000

szerint átdolgozni, hogy a tanúsításnak ez a szabvány legyen az alapja. Integrált rendszerünket alapvetően az Integrált Kézikönyv, a Környezetvédelmi Szabályzat, a Munkabiztonsági Szabályzat és 35 folyamatleírás szabályozza. A rendszer előírásainak megfelelően átdolgozásra került a Társaság Szervezeti és Működési Szabályzata a szervezeti PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi Zománcáru Kft. Fejezet: 1 Oldal: 6 / 8 Cím: Szöveges indoklás felépítése és a munkaköri leírások is. Átdolgozásra ill kidolgozásra került a Társaság szinte teljes szabályozási rendszere (Tűzvédelmi Szabályzat, Tűzoltási Terv, Kárelhárítási Terv, Üzemi Vízminőség Kárelhárítási Terv stb.) A 35 folyamatleírás 3 fő csoportba sorolható: - Főfolyamatok A Kft által előállított termékek – zománcozott és nem tapadó bevonattal ellátott háztartási edények, zománctábla,

egyéb fémtömegcikkek – gyártási folyamatát szabályozza a gyártmány- és gyártástervezés és a szükséges anyagok beszerzésétől kezdve ezen termékek kereskedelmi tevékenységét is magába foglalóan. Fő folyamataink a következők: Szerződések átvizsgálása – Műszaki tervezés fejlesztés – Beszerzés – Szerszámkészítés – Leszabás – Sajtolás – Felületkezelés – Zománciszap gyártás – Zománctábla gyártás – Zománcáru gyártás, csomagolás – Ellenőrzés és vizsgálat, ellenőrzött állapot – Nem megfelelő termék kezelése – Kezelés, tárolás – Kiszállítás – Kereskedelmi tevékenység szabályozása – Vevőszolgálat, reklamációkezelés. - Irányító folyamatok Az integrált rendszer vezetői átvizsgálása – minőségtervezés – Környezetirányítási rendszertervezés – Biztonságtervezés – Belső auditok – Oktatás, képzés, felkészülés, reagálás vészhelyzetre. - Támogató

folyamatok: Az integrált rendszer dokumentumainak kezelése – Kibocsátások felügyelete – Karbantartás – Azonosítás nyomonkövethetőség – Vevő által beszállított anyagok kezelése – Helyesbítő és megelőző tevékenység – Beszállítók alvállalkozók értékelése – Kommunikáció – Az integrált rendszer feljegyzéseinek kezelése – Statisztikai módszerek – Ellenőrző- mérő- és vizsgálóbrendezések felügyelete – Kockázatelemzés. A folyamatleírásokhoz – ahol szükséges – az adott folyamat elemeit részletesen szabályozó munka,- technológiai- és minőségbiztosítási utasítások kapcsolódnak. A rendszer kiépítésére a Társaság közvetlenül kimutathatóan nettó 4.639740,- Ft-ot fordított Ebből: külső megbízás: egyéb dologi: beruházás: immateriális javak: 4.000000,- Ft 152.940,- Ft 368.500,- Ft 118.300,- Ft Fenti költségekhez természetesen adódik még az irányítási rendszervezető

foglalkoztatásának, a rendszerépítésben résztvevő munkatársak megnövekedett munkaidő ráfordításának, a szervezeti változtatások és egyéb (papír, nyomtatópatron, új dokumentumok nyomdaköltsége stb.) költségek. PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi Zománcáru Kft. Cím: Szöveges indoklás Fejezet: 1 Oldal: 7 / 8 A rendszer kiépítéséhez a Társaság pályázat útján az OMFB-00357/2000. sz szerződés alapján 2.000000,- Ft támogatást kapott 1.3 Az integrált irányítási rendszer tanúsíttatása az EMA-LION Bonyhádi Zománcáru Kft.-nél Az integrált irányítási rendszer 2001. februárjától működik A kezdeti fázisban előforduló kisebb hibákat és hiányosságokat a Kft munkatársai folyamatosan javítják ill. pótolják A felkészítő szervezet – szerződésünk lejárta után – még most is felügyeli a rendszert. 2001. márciusában az integrált rendszer nemzetközi

tanúsítására 8 tanúsító szervezetnek küldött a Társaság árajánlatkérést. A beérkezett árajánlatok közül a vezetőség a Magyar Szabványügyi Testület ajánlatát találta a Kft számára a legkedvezőbbnek (3. fejezet, 2 sz melléklet). Az ajánlatok elbírálásánál a Kft vezetősége az alábbi szempontokat vette figyelembe: - az adott tanúsítvány nemzetközi elismertsége - a tanúsítás költségei (előaudit, tanúsító audit, költségtérítés, regisztráció stb.) - a tanúsított rendszer 3 éves felügyeleti költségei - a tanúsítvány megújításának várható költségei 3 év után. 1.4 A tanúsított integrált irányítási rendszer várható előnyei az EMA-LION Bonyhádi Zománcáru Kft.-nél 1.41 Piaci pozíciók megerősítése A Társaság export és belföldi piacokon egyaránt piaci pozíciójának megerősítését, hírnevének fokozását, piaci bővítés esetén a bizalom megalapozását várja el a

rendszertanúsítványoktól. 1.42 Piaci pozíciók bővítése, új piacok szerzése Mint az 1.1 pontban részletesen kifejtésre került, hagyományos termékeink (zománcozott és nem tapadó bevonattal ellátott háztartási edények) exportpiacán a szlovák és cseh piacok felé várható nyitás a közeljövőben. Hagyományos exportpiacain a Társaság mérsékelt (20-25 %) árbevétel növekedést tervez az elkövetkezendő években. Hagyományos termékeink belföldi piacán a rendszertanúsítványokkal a differenciáló piacpolitika erősítését tervezi a Társaság. A piacok telítettsége és az életszínvonal lassú változása miatt a belföldi piacokon is mérsékelt (10-15 %-os) növelést tervez a Társaság. Az egyéb termékféleségeknél (melyek részesedése jelenleg a belföldi termékféleségből 9,3 %), a Társaság többszörös árbevétel növekedést tervez. PÁLYÁZAT AZ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSI RENDSZER TANÚSÍTTATÁSA TÁMOGATÁSÉRT Bonyhádi

Zománcáru Kft. Cím: Szöveges indoklás Fejezet: 1 Oldal: 8 / 8 A hagyományos termékek gyártástechnológiájából adódóan az ún. nyersgyártás (szerszámgyártás, lemezleszabás, sajtolás) fejlett technológiai berendezéseinek előnyeit szeretné a Társaság a rendszertanúsítványokkal kihasználni: beszállítói pályázatokhoz csatlakozni mind hazai, mind exportpiacokon). Ebből adódóan a Kft vezetése ezen a terméksoron mintegy 200-240 %-os bevétel növekedést tervez az elkövetkező 5 évben. A Kft vezetőségének számításai szerint a fenti feladatok teljesítése kb. 30 munkahely megőrzése mellett, további 25 fő foglalkoztatását teszi lehetővé