Gazdasági Ismeretek | Üzleti terv » Willmek Ferenc - Egyszerűsített üzleti terv

Alapadatok

Év, oldalszám:1998, 14 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:4918

Feltöltve:2004. október 21.

Méret:92 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Egyszerûsített üzleti terv Willmek Ferenc Gödöllõ, 1998. november 7 2 Jó Bõr Willmek Ferenc Mosonmagyaróvár, Ady út 2. Tel.: 06-209/123-456 Tartalom Összefoglalás Piackutatás A termék Marketing stratégia Személyzet Költsdégek és árak Cash-Flow elõrejelzés Nyeresség és veszteség elszámolás A feladat adatai: Új vállakozás indítása Új üzletág beindítása Termelõ vállalkozás 3 Egyéni vállalkozás Figyelem a környezet kihívásaira és veszelyeire Visszafogottság, takarékos és olcsó megoldások keresése Sajáterõ: 6 MFt, hitel 8 MFt, futamidõ 3 év, kamatláb 22%. 4 Összefoglalás A Jó Bõr vállalkozás 1998. november 7-én alakult, Willmek Ferenc vállalkozásalént Tapasztalata, hogy a magyar piacon nem lelhetõk fel hazai elõállítású bõrtermékek. Különesen az egyéni, speciális igényeket kielégítõ termékek hiányoznak a kínálatból. Ekkor döntötte el, hogy a gyengébb minõségû és rövid

élettartamú mûbõr helyett környezetkímélõ bõrbõl állít elõ különféle táskákat, hátizsákokat. A gyártandó termékeknek tetszetõs kivitelûeknek kell lenniük, úgy hogy hosszú távon megõrizzék esztétikájukat és funkcinálisan is helytálljanak. Már korábban készített vászonból és bõrbõl barátai és ismerõsei számára különféle táskákat, hátizsákokat. Az egyedi tervezésû darabok váratlan sikert arattak nemcsak a barátok és ismerõsök körében, hanem többen érdeklõdtek a termékek beszerezhetõsége után. Elhatározta, hogy bõrtermékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozást alapít. Céljaként határozta meg kissorozatú, egyéni igényeket kielégítõ termékek elõállítását. A vállalkozás beindításának érdekében tájékozodott az alapanyagok és kiegészítõk beszerzési lehetõségeirõl, és a kínálati piac elemzése után kiválasztotta induló vállakozása számára a

legmegfelelõbbet. Ezután megtervezte a gyártási technológiát. A szûk környezet feltérképezése után, felmérte a továbbértékesítési lehetõségeket is Így elegendõ információhoz jutott a termékszerkezet kialakításához, és az ötlet érdekében megalakította vállalkozását. Elképzelésének megvalósításához 6 millió Ft sajáttõkével megteremtette a vállalkozás elemi feltételeit A gyártás beindításához valamint az értékesítési csatornák kialakításhoz további 8 millió Ft hitelt vett fel. Jelenleg folyamatos nyersanyagellátás mellet folyik a termékek elõállítása és forgalmazása, melyek bevételébõl a hitelek törlesztését a vállalkozás további fejlesztését finanszirozzák. A termelés jelenleg a állakozás igényei szerint épített 70nm alapterületû mûhelyben folyik. Piackutatás 5 A piackutatás alapvetõen két részre volt bontható. A már meglévõ, mások által végzett kutatásokra , országos szintû

felmérésekre, KSH-adatokra .Ezek alapján mélyebb betekintés nyerhetõ a fogyasztói szokásokba, az egyes termékek keresletének változásába, az emberek kereseti megoszlásába. Ennek alapján készítettünk egy kérdõívet a saját piackutatásunkhoz. A megkédezések vasúti pályaudvaron , buszmegállóhelyeken Budapesten és vidéken történtek ( 100 fõs reprezentativ mintavetéllel ) .Ezen kívül kisáruházak , szaküzletek , butikok kínálatának megfigyelése is fontos információkat nyújtott .Az adott válaszok alapján összetett következtetések vonhatók le A piac területe elsõ körben Budapesten és környékén határozodna meg, mivel a várható vevõk 75%-a innen kerülne ki , míg a közönbösek 70 %-a vidéki. Ma Magyarországon hasonló termékeket senki sem gyárt, az igényeket az import termékekkel elégítik ki, egyedi darabok csak ritkán kaphatók a kereskedelemben, ebbõl következik, hogy rés van a piacon. A piac további kiterjesztése

nagyobb városokra, idegenforgalmi központokra lehetséges, de kizárólag igényes helyekre, mert nem tömegtermelésrõl van szó. Az elsõ években a kereslet feltétlenül növekedni fog A versenytársak megjelenése 4-6 hónapon belül várható. Teljes piacra lépésük azonban hosszabb idõt vesz igénybe Ez az idõ áll rendelkezésre ahhoz, hogy a vevõk megismerjék és elfogadják a márkanevet és a minõséget. A kutatás alapján a lehetséges vevõk a lakosság 5-8%-a, 35% érdeklõdött a termék iránt, a termékrõl készült vázlat megtekintése után néhányan vásárlási szándékukat is jelezték és nagy részük elfogadatta a prognosztizált 4-18000 Ft-os árat. A potenciális vevõk életkora 20-50 évesig A termék legfontosabb tulajdonságai: esztétikus erõs, tartós és minõségét még a gyártó által vállalt garancia is jelzi. A bõr mint anyag a köztudatban -ára miatt- egyfajta presztízsként szerepel, a kedvezõ ár viszont lehetõvé teszi

a termék szélesebb körhöz való eljutását. Következtetések A termék reális piaci igényeket fog kielégíteni. Számolni kell a versenytársak agresszív fellépésének veszélyével, ezért az elsõ idõszakban mindent el kell követni a márka kialakítása és a reklám érdekében, hogy a vásárlók a mi termékünket válasszál. A termék 6 A vállalkozás fõ profilja az esetenként különleges igénybevételnek is kitehetõ, esztétikus kivitelû bõrtáskák gyártása és forgalmazása kiskereskedelem számára. Ezen tulajdonságok mellett követelmény még a hosszú élettartam és a megbízhatóság Mindezen követelményeknek a bõr teljes mértékben eleget tesz, a kõrnyezetvédelmi szempontok is jelentõsen befolyásolják az anyag megválasztását, mert a bõr növényi cserzésû, így nem tartalmaz káros nehézfémsókat. Színezése természetes vörösesbarna. Vastagsága terméktõl függõen 1,5-2 mm A hazai piacon kevés ilyen termék

található szinte ésszerûtlenül magas áron. A táskák funkcionális kiegészítõi (csatok, cipzárak stb) rézbõl, vagy krómozott acélból készülnek Ez is hozzájárul a klasszikus formák kialakításához. Az elkészített kollekciók darabjai között a belsõ csereszavatosság elve érvényesül Így jelentõs megtakarítás érhetõ el, és a munkafolyamat szervezése és az alapanyag ellátás is elõnyösebben kivitelezhetõ. Fontos a termékre adott garancia, mely terméktõl függõen 6-12 hónapig terjed. A tervezett kollekció Utazótáska: elsõsorban kézben vihetõ, de rendelkezik vállpánttal így vállon is kényelmes. Az iratok és értéktárgyak biztonságos elhelyezésére belsõ zseb szolgál. A táska 30-40 literes térfogatú és többféle célra is megfelelõen használható Aktatáska:kézben és vállon is kényelmesen hordható. Különféle fazonú modelljeink között férfiak és nõk, idõsek és fiatalok is könnyen találnak kedvükre

valót. Egyéb termékeink: autóttáskák, övtáskák, kulcstartók, pénztárcák stb. Marketing stratégia A piacelemzés és az egyéni felmérések igazolják, hogy termékeinkkel sikeres jelenhetünk meg a piacon. Amint az elsõ termékek megjelennek a versenytársak felkészültségüktõl, helyzetüktõl függõen 3-4 hónapon belül bukkanak fel. A cég 7 taktikája ennek ellenére nem lefölözõ, hanem hosszú távon számító. Az üzlet felépítését tekintve több hasonló profilú óriáscég stratégiája szolgál példaként. A cél három év alatt megbízható márkanév kialakítása belföldön, saját üzlet létrehozása, valamint évi 3-3,5 millió forint nyeresség elérése. A vállalkozás a kezdeti termékskálát bõvíteni igyekszik a mindenkori piaci elvárásoknak megfelelõen. Elképzelhetõ egyéni tervezésû övek, lakásfelszerelési cikkek gyártása A közületi megrendelõk saját tervezésû használati eszközeinek legyártása is

vállalható, valamint kisebb egyéni rendelések is felvehetõk a szabad kapacitás foglalkoztatásának érdekében. Fontos, hogy minden termék kis mértékben reklámhordozó is legyen, fõként minõségével és megbízhatóságával. A pozitív kép kialakításának fontos eleme a termék minõsítése és a márka védjegyeztetése, melyek révén a konkurencia elleni fellépés is sikeresebb lesz. A garancia is biztosíték a vevõ meggyõzésére A termék piackutatás által behatárolt 4-18000 Ft-os áran kerülne piacra, így a vállakozásunk nyeressége bruttó 30-35%-ot is elérheti. A táskák jellegébõl adódóan nem kívánatos bevezetõ árak alkalmazása, viszont nem lehet elzárkózni kedvezményes akciók lebonylításától. Az esetleges bizományos értékesítésnél felár számolandó fel A termék értékesítése elõször ügynöki úton történik közvetlenül a fogyasztónak és kereskedõnek. Késõbbiekben, amint a vállalkozás kitermelte, egy

saját üzlet megszerzése a cél egy forgalmas jól bejáratott helyen. Ez nagyban hozzájárul a cég image-ének kialakitásához Minél több emberrel kell megismertetni a terméket személyesen és kisebb kiadványok útján. Késõbb a termékhez igényes megjelenésû kísérõlevél, garanciaigazolvány mellékelendõ, mely nagy mértékben növeli a vásárlókedvet. Továbbiakban cél a kollekciók bemutatása ipari vásárokon és kiállításokon. Másrészt a védjegyzett márka is rendelkezik reklámerõvel, a név hordozza a minõséget és a megbízhatóságot. Személyzet 8 A vállakozás indulási szakaszában a hivatali ügyek intézése a legidõigényesebb, mindezek mellett folyamatosan kell a termelõ és értékesítõ tevékenységet végezni. Az irodai munkákat kezdetben az alapító családja segítségével látja el Ezek mellet szerepe van még a termék végleges formájának kialakításában és megszervezi az értékesítést. A vállalkozónak

körültekintõen kell kiválasztania, a késõbbiek során, a bedolgozókat illetve az alkalmazottakat. Erre akkor kerül majd sor, amikor a vállalkozás kellõ anyagi feltételt biztosít a munkaerõ felvételre és az esetleges nagyobb rendelések teljesítésére. A felvételek után a termelés koordinálása a feladat. A személyzet munkáját a megfelelõ szintû bérezés mellett, jól müködõ ösztönzõrendszerrel és természetbeni jutatásokkal kell hinorálni. A kezdeti idõszakban az ügynökölést a vállalkozó végzi, késõbbiekben üzletkötõk alkalmazása is kilátásba kerülhet. Távlati cél, hogy a tulajdonos feladata a termelés átfogása, ellenõrzése és menedzselése. A fejlesztések idõpontja a külsõ körülmények miatt nem határolható be pontosan Hosszú távon a vállakozás társásági formává való szervezése a cél. 9 Költségek és árak Utazótáska Költségek Aktatáska Bõr 7000 3500 Szerelék 2000 1800 Vászon -

800 Állandó költség 2200 2300 Összköltség 11200 8400 Eladási ár 16000 12000 Profit 4800 3600 30 30 Profit% Fedezeti pont kiszámítása Az állandó költségek: a számadatok 1 hónapra vonatkoznak. Változó koltségek: darabokra vonatkoznak. Állandó költségek eFt Biztosítás 3 Szállítás 20 Telefon 5 10 Postai 2 Javítás 2 Bérkoltség és terhei 85 Reklám 10 Fûtés, világítás 5 Helyi adók 4 Összesen 136 11 Változó költségek Utazótáska Aktatáska Összesen Bõr 7000 3500 10500 Szerelék 2000 1800 4800 Vászon - 800 800 9000 6100 15100 Összesen Havi 160 terméket állitunk elő Állandó költségek : 136000 = 850 160 Eladási ár (árbevétel): 2 utazótáska 16000 ft/db 32000 2 aktatáska 12000 ft/db 24000 Költségfüggvény y1=136000+15100X Árbevétel függvény y2=56000X Állandó költség függvény y3=136000 Fedezeti pontszámitás y1=y2 136000+15100X=56000X X=3,25=>16

a kritikus érték 12 Hónap Pénxeszközök nyító mérlege Árbevétel Fizetendõ ÁFA Kapott hitelek Egyéb bevételek Bevételek összsen Ráfordítások Anyagköltség Bérköltség és járulékai Bérleti díjak Energia Reklám Biztosítás Szállítás és útiköltség Telefon Papír., írószer, posta Bankköltség Hitel kamata Javítás , felújítás Könyvviteli, jogi költség Hiteltörlesztések Adófizetési kötelezettség ÁFA (elõzetesen felsz.) Fizetendõ ÁFA (elõzõ havi) Tulajdonosi kivétel Beruházás Ráfordítások összege Nov. Dec. Ossz. Jan. Feb. Márc. Ápr. Máj. Jún. Júl. Aug. Szept. Okt. Össz. Ossz. 13 Pénzeszközök változása Záróegyenleg 14 Tervezett eredménykimutatás Belföldi értékesítés nettó árbevétele Export értékesítés nettö árbevétele Értékesítés netto árbevétele Egyéb bevételek Saját elõállítású eszközök aktivált értéke Saját termelésû készletek állapot

változása Aktivált saját teljesítmények Anyagkoltségek Igénybe vett anyagi jellegû szolgáltatások Eladott áruk beszerzési értéke Alvállakozói taljesítmény Anyag jellegû ráfordítások Bérköltség Személyi jellegû egyéb kifizetések TB járulék Személyi jellegû ráfordítások Értékcsokkenési leírás Egyéb költségek Egyéb ráfordítások Üzemi tevékenység eredménye Pénzügyi mûveletek bevételei Pénzügyi mûveletek ráfordításai Eredménye Szokásos vállalkozási eredmény Rendkivüli brvételek Rendkivüli ráfordítások Eredmény Adózás elõtti eredmény Adófizetési kötelezettség Adózott eredmény Eredménytartalék igéntbevétele osztalékra Fizetett osztalék, részesedés Mérleg szerinti eredmény