Betekintés: Répási János - A Csepel Autógyár a magyar teherautó-gyártásban

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


Csepel Autógyár a magyar teherautó gyártásban Készítette: Répási János G - 5GCP 2004. december 6. 2 Tartalomjegyzék Csepel Autógyár--------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3 Csepel 130 - könnyű teherbírású, terepjáró gépjármű ------------------------------------------------------------ 4 Csepel B-300 - kis teherbírású, öszkerékmeghajtású gépjármű ------------------------------------------------ 5 Csepel D-344 - kis teherbírású, öszkerékmeghajtású gépjármű ----------------------------------------------- 6 Csepel D-350 - kis teherbírású, közúti gépjármű ------------------------------------------------------------------ 7 Csepel D-352 - kis teherbírású, közúti gépjármű ------------------------------------------------------------------ 8 Csepel D-420 és HD-420 - (magashegyi, feltöltős) közepes teherbírású, közúti gépjármű --------------- 9 Csepel

D-445 - kis teherbírású, öszkerékmeghajtású gépjármű ----------------------------------------------- 10 Csepel D-455 - közepes teherbírású, billenőplatós közúti gépjármű ----------------------------------------- 11 Csepel D-566 - közepes teherbírású terepjáró gépjármű -------------------------------------------------------- 12 Csepel D-588 - nagy teherbírású terepjáró gépjármű ------------------------------------------------------------ 13 Csepel D-700 - nagy teherbírású, közúti gépjármű -------------------------------------------------------------- 14 Csepel D-705 - nagy teherbírású, közúti gépjármű--------------------------------------------------------------- 15 Csepel D-706 - nagy teherbírású, közúti gépjármű--------------------------------------------------------------- 16 Csepel D-707 - nagy teherbírású, közúti gépjármű--------------------------------------------------------------- 17 Csepel D-708 - 8 és 10

tonnás nagy teherbírású, közúti gépjármű -------------------------------------------- 18 Csepel D-710 - nagy teherbírású, közúti gépjármű--------------------------------------------------------------- 19 Csepel D-711 - nagy teherbírású, közúti gépjármű--------------------------------------------------------------- 20 Csepel D-717 - nagy teherbírású közúti gépjármű --------------------------------------------------------------- 21 Csepel D 744 - nagy teherbírású, összkerékhajtású gépjármű ------------------------------------------------- 22 Csepel D-752 - nagy teherbírású közúti gépjármű --------------------------------------------------------------- 23 Csepel 800 - lánctalpas tüzérségi vontató -------------------------------------------------------------------------- 24 C 202 Laplander - könnyű teherbírású, terepjáró gépjármű --------------------------------------------------- 25 D 442 "FUG" - D 944

"PSZH" - (Felderítő Úszó Gépjármű - Páncélozott Szállító Harcjármű) ----- 26 Felhasznált irodalom:------------------------------------------------------------------------------------------------- 27 3 Csepel Autógyár A Szigetszentmiklóson épült üzem eredetileg a Weiss Manfred Gyár repülőgépgyárának épült. Gyártottak is egy kis ideig repülőket, de aztán a szövetségesek bombázásai ezt lehetetlenné tették. 1946 végén a Magyarországi Szovjet Javakat Kezelő Hivatal irányítása alá, 1947 májusában pedig a frissen megalakult Nehézipari Központ (NIK) hatáskörébe került. 1948-ban államosították, 1949 november 1-jén megalakult a Csepel Autógyár Nemzeti Vállalat. Fejlesztésre idő és a szállítójárművek hiánya miatt nem is gondoltak, hanem megvásárolták a szovjet irányítás alatt álló Steyr gyár D 415-ös 83 Le-s motorját, mind a dízel, mind a benzinüzeműt, a D 613 típusszámú dízelmotort, valamint a

D380-as teherautót. Az első motor még eredeti alkatrészekkel 1949-ben kész lett, az első három teherautó pedig 1950 április 4-re készült el, még NIK 350 néven ez lett később a Csepel D-350-es. Közben a NIK-nél autótervező irodát hoztak létre, itt tervezték meg az 1,3 tonnás rajgépkocsit, a NIK 130-at, a későbbi D-130-ast. 1951-54 között gyártották a 300-as típusjelzésű gépjárművet. 1953-tól szovjet tervek alapján egy lánctalpas vontatót is gyártottak, ez volt a 800-as típus. 1955-ben két típust is elkezdtek gyártani, a magashegyi használatra szánt HD-420-ast, és a 7 tonna teherbírású D-700-ast. Ezután került sor az új kompakt katonai teherautó, a D-344-es bemutatkozására. Ez a típus nagyon átgondolt volt, a kialakulófélben lévő családelvűség már kiütközött rajta. Számos példányát használják a Magyar Honvédségben még most is. Fődarabjainak felhasználásával gyártották a PSZH-t és a FUGot (Páncélozott

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


szállító harcjármű és Felderítő úszó gépjármű). Közben folyt a D-420-asok, majd a D450-esek gyártása is. 1970-ben a már elavulófélben levő D-344-es felváltására terveztek egy 5 tonnás, modern, minden igényt kielégítő járművet, a D-566-ost. Ez már teljesen családelvű koncepció volt, készült D-564-es típusú 4x4-es kerékképletű mezőgazdasági jármű is és prototípus szinten a 8x8-as kerékképletű D588-as is. Tervezték a típuscsalád felhasználásával egy nyolc kerekű lövészpáncélos építését is, de ezt pénzhiányra hivatkozva (szokás szerint) elutasították. Ekkor a tervezők egy szerényebb 3 tengelyes elképzelést vetettek papírra, miután ezt is elutasították megtervezték a modernizált 2 tengelyes PSZH-t, de még ez is elutasításra került. 1976-ban a Volvo-val állapodtak meg a C202-es Laplander gyártásáról. 1980-ban körülbelül 1000 darab elkészülte után, a kereslet hiánya miatt azonban a svédek

leállíttatták az egyébként nagyon jól sikerült járművek gyártását. Azóta a gyár a csőd szélére került, egy darabig még buszalvázakat gyártottak, és még néha próbálkoztak egy-egy járművel. 4 Csepel 130 - könnyű teherbírású, terepjáró gépjármű Technikai adatok : Össz. gördülőtömeg: 4800 kg Hatótáv műúton: 300 km Saját tömeg: 3500 kg Lejtőmászó képesség: 30° Szállítható tömeg: 1300 kg Gázlóképesség: 0,8 m Vontatható tömeg: 1300 kg Kerékabroncsok száma/mérete 4+1/9.00-20 Kerékképlet 4x4 Motor típusa: Csepel B-413 5322 ccm Fajlagos teljesítmény: 13 kw/t Motor rendszere: benzinüzemű, vízhűtéses Hosszúság: 4840 mm Hengerek elrendezése/száma: soros/4 Szélesség: 2150 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 63/86 Magasság: 2195 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Rakfelület mérete: 2000x2000 mm kézikapcsolású Hasmagasság: 300 mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Terepszög

elől/hátul: 55°/30° Fékrendszer: -üzemi: hidraulikus Minimális fordulókör-sugár: 7,35 m -rögzítő: mechanikus Nyomtáv elől/hátul 1700/1670 mm Elektromos rendszer: 12 V Tengelytáv: 3000 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Max. sebesség műúton: 78 km/h Alkalmazási helye: Magyarország Üzemanyagtartály térfogata: 70 l Tervezését 1948-ban kezdték el, gyártása 1951-ben kezdődött. A két prototípust (az egyiknek 2600 mm volt a tengelytávja) a Győri Vagon- és Gépgyár, az Ikarusz szakembereivel közösen készítették el. Bár nem teljesen a másolata, de valószínűleg nagy hatással volt létrejöttére a Dodge Weapon Carrier, ami a Magyar Honvédségnél rendszeresítve lett a háború után. Hagyományos elrendezésű, az alvázat acéllemezből sajtolták és szegecselték. Az osztóművet a sebességváltóval egybeépítették. A csörlő az osztómű mechanikus kihajtásáról üzemel. Az öszkerékhajtás kapcsolható, így

tengelyek közt differenciálműre nincs szükség. A hátsó tengely diff.műve ZF rendszerű önzáró. Sebesültszállító és híradó változatait is gyártották. Összesen 500 db épült belőle. 5 Csepel B-300 - kis teherbírású, öszkerékmeghajtású gépjármű Technikai adatok: Típus Csepel D-300 Üzemanyagtartály térfogata: 120 l Össz. gördülőtömeg: 8800 kg Hatótáv műúton: 300 km Saját tömeg: 6300 kg Lejtőmászó képesség: 22° Szállítható tömeg: 2500 kg Gázlóképesség: 1 m Vontatható tömeg: 2500 kg Kerékabroncsok száma/mérete: 10+1/9.00-20 Kerékképlet: 6x6 Motor típusa: Csepel B-413 Fajlagos teljesítmény: 7,1 kw/t Motor rendszere: benzinüzemű, vízhűtéses Hosszúság: 6990 mm Hengerek elrendezése/száma: soros/4 Szélesség: 2360 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 62,5/85 Magasság: 2355 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, kézi Rakfelület mérete: 3800x2146mm kapcsolású Hasmagasság: 300 mm

Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Terepszög elől/hátul: 33°/30° Fékrendszer: -üzemi: kétkörös hidraulikus, Minimális fordulókörsugár: 9,4 m levegőrásegítéses Nyomtáv elől/hátul: 1750/1750mm -rögzítő: mechanikus Tengelytáv: -AB:3960 mm -BC:1200 mm Elektromos rendszer: 12 V Max. sebesség műúton: 67,5 km/h Alkalmazási helye: Magyarország A Járműfejlesztési Intézet által tervezett jármű, prototípusa 1951-ben készült el. Sorozatgyártása 1952ben indult el és 1954-ig 750 db-ot gyártottak le. Hagyományos felépítésű jármű. Elől a motor, mögötte a fülke, mögött a raktér található. Alváza acéllemezből sajtolt, szegecselt létraalváz. Merev hidakkal rendelkezik, melyeket laprugókötegek kapcsolnak az alvázhoz. Öszkerékmeghajtása kapcsolható, amúgy a hátsó négy kerék a meghajtott. Hátsó hídjai ZF rendszerű önzáró differenciálművel készültek. Mechanikus, elől elhelyezett csörlőjének

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


meghajtását a sebességváltóval egybeépített mellékhajtás biztosítja. Zárt felépítményes és darus változatait is gyártották, a daru működtetése teljesen mechanikus volt. 6 Csepel D-344 - kis teherbírású, öszkerékmeghajtású gépjármű Technikai adatok Üzemanyagtartály térfogata: 215 l Össz. gördülőtömeg: 8700 kg Hatótáv műúton: 750 km Saját tömeg: 5700 kg Lejtőmászó képesség: 20° Szállítható tömeg: 3000 kg Gázlóképesség: 0,8 m Vontatható tömeg: 2000 kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/9.00-20 Kerékképlet 4x4 Motor típusa: Csepel 414 H Fajlagos teljesítmény: 8 kw/t Motor rendszere: Dízelüzemű, vízhűtéses Hosszúság: 6716 mm Hengerek elrendezése/száma: soros/4 Szélesség: 2498 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 70/95 Magasság: 2775 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Rakfelület mérete: 3923x2250 mm kézikapcsolású Hasmagasság: 270 mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz

Terepszög elől/hátul: 35°/25° Fékrendszer: -üzemi: kétkörös légfék Minimális fordulókörsugár: 9,75 m -rögzítő: mechanikus Nyomtáv elől/hátul 1780 mm/1720 mm Elektromos rendszer: 24 V Tengelytáv: 3750 mm Alkalmazási helye: Egyiptom, Irak, Kína, Max. sebesség műúton: 82 km/h Magyarország, Szíria Tervezésénél főleg a katonai szempontokat vették figyelembe, de nem hagyták figyelmen kívül a gyengélkedő magyar szállítókapacitást és gyártóipart sem, ezért kompromisszumok sorozatát tartalmazza. Hagyományos felépítésű gépjármű, az előkamrás nagyon jól sikerült dízelmotor az acéllemezből, hegesztéssel készült létraalváz elején hosszában beépítve található. Mögötte az 1+2 személyes vezetőfülke, mögött pedig a felépítmény található. Kardántengelyen és kúpkerékáttételeken vezetik előre a hajtást a kerekekhez. Előnye ennek a bonyolult szerkezeti kialakításnak, hogy a motor és ezáltal a

súlypont alacsonyabbra került. A hátsó hídban mechanikusan kapcsolható differenciálzár van. Mechanikus működtetésű csörlője az alváz plató alatti részén van rögzítve, ahonnan a kötelet terelőcsigákkal előre és hátra is ki lehet vezetni. A honvédségnél nagyon sok még jelenleg is rendszerben áll, üzemeltetésük egyre gazdaságtalanabb. 7 Csepel D-350 - kis teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-350 Hatótáv műúton: 350 km Össz. gördülőtömeg: 6700 kg Lejtőmászó képesség: 12° Saját tömeg: 3200 kg Gázlóképesség: 0,6 m Szállítható tömeg: 3500 kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/8.25-20 Vontatható tömeg: 3500 kg Motor típusa: D-413 Kerékképlet 4x2 Motor rendszere: Dízelüzemű, vízhűtéses Fajlagos teljesítmény: 9,4 kw/t Hengerek elrendezése/száma: soros/4 Hosszúság: 6735 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 63/86 Szélesség: 2260 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú,

Magasság: 2740 mm kézikapcsolású Rakfelület mérete: 3920 mm x 2100 mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Hasmagasság: 255 mm Fékrendszer: -üzemi: hidraulikus Terepszög elől/hátul: 21°/17° -rögzítő: mechanikus Minimális fordulókörsugár: 8,4 m Elektromos rendszer: 12 V Nyomtáv elől/hátul 1740 mm/1650 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Tengelytáv: 3710 mm Alkalmazási helye: Egyiptom, európai Max. sebesség műúton:> 75 km/h szocialista országok, Indonézia, Irak, Kína, Üzemanyagtartály térfogata: 80 l Koreai NDK, Magyarország, Szíria A második világháború utáni első magyar gépjármű. Steyr licensz alapján az akkor alakult Csepel Autógyár gyártotta. Egyszerű, hagyományos elrendezésű gépjármű. Elől a motor, mögötte az1+2 személyes(csak a 352-es kivitelnél fűthető) fülke, a mögött pedig a rakodótér található. Modernizált változata a D-352-es. Ennek a típusnak a növelt teherbírású

változata pedig a D-420-as típus. A mellső híd ökölfejes, kovácsolt, a hátsó pedig acéllemezből sajtolással és hegesztéssel készült. Katonai felhasználásra gondolva a differenciálmű mechanikusan zárható. Rugói félelliptikus laprugók. Katonai célokra benzinmotorral is gyártották. Műhelygépkocsi, sebesültszállító, törzsbusz, tartálykocsi és tűzoltó változatait gyártották. 8 Csepel D-352 - kis teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-352[D-352B] Gázlóképesség: 0,6 m? Össz. gördülőtömeg: 7500[8100] kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/8.25- Saját tömeg: 3200 kg Motor típusa: D-413 Szállítható tömeg: 3700[4300] kg Motor rendszere: Dízelüzemű, vízhűtéses Kerékképlet 4x2 Hengerek elrendezése/száma: soros/4 Hosszúság: 6720[6250] mm Max. teljesítmény(kw/Le): 63/85 Szélesség: 2310 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Magasság: 2280 mm kézikapcsolású Hasmagasság: 240

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Minimális fordulókörsugár: 8,4 m Fékrendszer: -üzemi: hidraulikus dobfék Nyomtáv elől/hátul 1740 mm/1630 mm -rögzítő: mechanikus Tengelytáv: 3710 mm Elektromos rendszer: 12 V Max. sebesség műúton:> 75 km/h Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Üzemanyagtartály térfogata: 70 l Alkalmazási helye: európai szocialista Lejtőmászó képesség: 12°? országok, Magyarország 20 A D-350-es típus modernizált változata. Egyszerű, hagyományos elrendezésű gépjármű. Elől a motor, mögötte az 1+2 személyes fűthető fülke, a mögött pedig a rakodótér található. A típus növelt teherbírású változata a D-420-as. A mellső híd ökölfejes, kovácsolt, a hátsó pedig acéllemezből sajtolással és hegesztéssel készült. Katonai felhasználásra gondolva a differenciálmű mechanikusan zárható. Rugói félelliptikus laprugók. Katonai célokra benzinmotorral is gyártották. D-352B típusú

billenőplatós változatát is gyártották. 9 Csepel D-420 és HD-420 - (magashegyi, feltöltős) közepes teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-420 [D-420B] Gázlóképesség: 0,6 m? Össz. gördülőtömeg: 8300[8600] kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/8.20-20 Saját tömeg: 3800[4400] kg Motor típusa: D-413 Szálítható tömeg: 4500[4200] kg Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Kerékképlet 4x2 Hengerek elrendezése/száma: soros, Hosszúság: 6720[6250] mm négyhengeres Szélesség: 2310 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 63/85 Magasság: 2280 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Hasmagasság: 240 mm kézikapcsolású Minimális fordulókörsugár: 8,4 m Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Nyomtáv elől/hátul: 1740/1630 mm Fékrendszer: -üzemi: nyomólégfék Tengelytáv: 3710 -rögzítő: mechanikus Max. sebesség műúton: 75 km/h Elektromos rendszer: 12 V Üzemanyagtartály térfogata: 70 l

Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Lejtőmászó képesség: 12°? Alkalmazási helye: Magyarország A Csepel D-352-es típus nagyobb teherbírású változata. A HD-420 típusjelű járművet magashegyi használatra szánták, ezért a motorját mechanikus feltöltővel szerelték fel. A típus részt vett egy tibeti próbaúton, ahol a többi szocialista típus előtt végzett. Az összes meghibásodás egy defekt volt. D-420B típusú billenőplatós változatát is gyártották. A hátsó tengely mechanikusan zárható differenciálművel volt felszerelve. 10 Csepel D-445 - kis teherbírású, öszkerékmeghajtású gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-450 Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/ 8,25/8,50- Össz. gördülőtömeg: 9450 kg 20 Saját tömeg: 4450 kg Motor típusa: D-414C Szálítható tömeg: 5000 kg Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Kerékképlet 4x2 Hengerek elrendezése/száma: soros, Hosszúság: 6733 mm négyhengeres

Szélesség: 2370 mm Max. teljesítmény(kw/Le): /95 Magasság: 2415 (2475 ponyvázva) mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Hasmagasság: 270 mm kézikapcsolású Minimális fordulókörsugár: 8,8 m Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Nyomtáv elől/hátul: 1740/1720 mm Fékrendszer: -üzemi: nyomólégfék Tengelytáv: 3710 mm -rögzítő: mechanikus Max. sebesség műúton: 82,5 km/h Elektromos rendszer: 12 V Üzemanyagtartály térfogata: 120 l Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Lejtőmászó képesség: 12° Alkalmazási helye: Magyarország Gázlóképesség: 0,6 m A D-420-as típus felváltására tervezték, exportra soros hathengeres motorral is gyártották. Hagyományos elrendezésű jármű, elöl a motor, utána a fűthető vezetőfülke, a mögött pedig a rakfelület található. A sivatagi használatra szánt járműveknél a vezetőfülke felett dupla tető volt, így a nap kevésbé forrósította fel a fülkét, és más speciális

felszerelések is beszerelésre kerültek. A sivatagi változaton a két tengelyen levő kerekek mérete eltérő volt, mivel hátulra is szimpla kereket szereltek, emiatt két pótkerék volt rá felmálházva. Önjáró alvázas, nyergesvontató és billenőplatós változatait is gyártották. A nyergesvontatók a lekülönböző rendeltetésű félpótkocsikkal voltak rendelhetők, a rendeltetésnek megfelelően a vontatóra kompresszort, vagy szivattyút szerelhettek. A hátsó tengely megegyezik a D-344-es típuséval, így a zárható differenciálmű miatt elfogadható terepjáró képességgel rendelkezett. 11 Csepel D-455 - közepes teherbírású, billenőplatós közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-455 Gázlóképesség: 0,6 m Össz. gördülőtömeg: 10120[9700] kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/ 8,25/8,50- Saját tömeg: 5120[4700] kg 20 Szálítható tömeg: 5000 kg Motor típusa: D-414C Kerékképlet 4x2 Motor rendszere: dízelüzemű,

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


vízhűtéses Fajlagos teljesítmény: 13,4[14] kW/t Hengerek elrendezése/száma: soros, Hosszúság: 5590[5860] mm négyhengeres Szélesség: 2300[2231] mm Max. teljesítmény(kw/Le): 136/100 Magasság: 2400[2370] mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Rakfelület mérete: 2740x1900 mm kézikapcsolású Hasmagasság: 250[240] mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Minimális fordulókörsugár: 8[8,9] m Fékrendszer: -üzemi: nyomólégfék Nyomtáv elől/hátul: 1740/1720 mm -rögzítő: mechanikus Tengelytáv: 3300[3710] mm Elektromos rendszer: 12/24 V Max. sebesség műúton: 78[72] km/h Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Üzemanyagtartály térfogata: 120 l? Alkalmazási helye: Magyarország Lejtőmászó képesség: 12° A D-450 B típusú gépjármű változata. Kőszállításra kifejlesztett puttonyát csak hátrafelé lehet billenteni. A puttony eleje a vezetőfülke fölé nyúlik, ezáltal védve meg azt a rakodáskor aláhulló rakománytól.

A billenőszekrény az alvázhoz segédkerettel csatlakozik. A billentést hidraulikus munkahengerek végzik. A billenőszekrény hátfala önműködően nyílik. Készült normál, és rövid tengelytávval is. A rövid tengelytávú változat a nyergesvontatók alvázából lett kifejlesztve. 12 Csepel D-566 - közepes teherbírású terepjáró gépjármű Technikai adatok Össz. gördülőtömeg: 14500 kg Üzemanyagtartály térfogata: 280 l Saját tömeg: 9500 kg Hatótáv műúton: 800 km Szállítható tömeg: 5000 kg Lejtőmászó képesség: 30° Vontatható tömeg: 5000 kg Gázlóképesség: 1,4 m Kerékképlet 6x6 Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/14.00-20 Fajlagos teljesítmény: 10 kw/t Motor típusa: Rába-MAN 2156 HM6-01 Hosszúság: 7100 mm Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Szélesség: 2500 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 147/200 Magasság: 2740 mm Sebességváltómű: 6+1 fokozatú, Rakfelület mérete: 4500 mm x 2350 mm kézikapcsolású

Hasmagasság: 465 mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Terepszög elől/hátul: 40°/40° Fékrendszer: -üzemi: kétkörös Minimális fordulókörsugár: 9,5 m levegőrásegítéses hidraulikus tárcsafék Nyomtáv elől/hátul 2050 mm/2050 mm -rögzítő: mechanikus, levegőrásegítéssel Tengelytáv: -AB:2900 mm Elektromos rendszer: 24 V -BC:1400 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Max. sebesség műúton: 80 km/h Alkalmazási helye: Magyarország A Csepel D-344 -es gépjármű felváltására tervezték. Nagyon korszerű konstrukciós megoldások jellemzik, mint a billenthető bulldogfülkés kivitel és a FÜGGETLEN kerékfelfüggesztés. Az acéllemezekből készült létravázon 1+1 személyes fülke (A kihajtható 2 személyes ágyon még egy személynek szükségülés alakítható ki.), alatta a motor, utána pedig a felépítmény helyezkedik el. A rakfelület sajtolt alumíniumlemezekből készült. Rugózása torziós rugókkal, valamint

gumi-segédrugókkal történik, a lengéskényelemről (valóban van) hidraulikus lengéscsillapító gondoskodik. Kipufogófékkel is ellátták. Csörlővel ellátott típusai 450 kg-mal nehezebbek, a csörlőt az alváz hátuljára szerelik, meghajtása mechanikus. 13 Csepel D-588 - nagy teherbírású terepjáró gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-588 Üzemanyagtartály térfogata: 280 l? Saját tömeg: 18000 kg Hatótáv műúton: 800 km Szállítható tömeg: Emelve vontatás terepen: Lejtőmászó képesség: 30° 10000 kg Gázlóképesség: 1,2 m műúton: 15000 kg Kerékabroncsok száma/mérete 8+1/13.00x20" Vontatható tömeg: Terepen: 15000 kg Motor típusa: RÁBA-MAN D 2356 HM műúton: 25000 kg Motor rendszere: Dízelüzemű, vízhűtéses Kerékképlet 8x8 Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Hosszúság: 7400 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 170/231 Szélesség: 2500 mm Sebességváltómű: 6+1 fokozatú, Magasság: 2700 mm

kézikapcsolású Hasmagasság: 440 mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz, Terepszög elől/hátul: 40°/35° levegőműködtetésű Minimális fordulókörsugár: 11 m Fékrendszer: -üzemi: kétkörös Nyomtáv 2050 mm levegőrásegítéses hidraulikus tárcsafék Tengelytáv: -AB: 1550 mm -rögzítő: mechanikus, levegőrásegítéssel -BC: 1800 mm Elektromos rendszer: 24 V -CD: 1400 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Max. sebesség műúton: 80 km/h Alkalmazási helye: Magyarország Családelvi koncepció alapján a D-566-os fődarabjaiból készítették el. Csak ez az egy darab készült, mert a korlátolt állami vezetés pénzhiányra hivatkozva elutasította a sorozatgyártást. Az elkészült prototípust műszaki-mentő járműnek szánták, a darut a BME Közlekedésmérnöki karán készítették el hozzá. 14 Csepel D-700 - nagy teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-700 Kerékképlet 4x2

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/? Motor típusa: D 613 Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Max. teljesítmény(kw/Le): /125 Elektromos rendszer: 24 V Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Alkalmazási helye: Magyarország A 7 tonna teherbírású tehergépkocsi készült MÁVAG felirattal is, mivel külföldön a MÁVAG neve ismertebb, és megbízhatóbb volt, mint a Csepel Autógyáré, amely még alig rendelkezett tapasztalatokkal. A típus lett az alapja a sikeres, és közkedvelt D-705-ös típuscsaládnak. 15 Csepel D-705 - nagy teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-705.10 Hatótáv műúton: 400 km Össz. gördülőtömeg: 23100 kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/11.00-20 Saját tömeg: 5800 kg Motor típusa: D-614.18 Szálítható tömeg: 12000 kg Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Vontatható tömeg: 17300 kg Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Kerékképlet 4x2

Max. teljesítmény(kw/Le): /145 Fajlagos teljesítmény: kW Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Hosszúság: 6180 mm kézikapcsolású Szélesség: 2500 mm Tengelykapcsoló: Egytárcsás, száraz Magasság: 2780 mm Fékrendszer: -üzemi: kétkörös nyomólégfék, Hasmagasság: 285 mm kipufogófék Minimális fordulókörsugár: 9000 mm -rögzítő: mechanikus Nyomtáv elől/hátul: 2013/1825 mm Elektromos rendszer: 24 V Tengelytáv: 3400 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Max. sebesség műúton: 78 km/h Alkalmazási helye: Magyarország Üzemanyagtartály térfogata: 170 l A D-700-as típus felváltására fejlesztették ki, 1958-tól 1975-ig gyártották. Megbízható, takarékos üzemű jármű volt, a sofőrök "Kázmérnak" becézték. Az 5+1 személyes, motor feletti vezetőfülke fűthető, a vezetőülés állítható, a hátsó üléstámlát felhajtva hátul egy kétszemélyes fekhelyhez lehetett jutni. A jármű félelliptikus

laprugókkal, és segédrugókkal készült, elől teleszkópikus lengéscsillapítókkal. A járműnek több típusváltozata is volt, ezek főleg a szállított anyag rakodására szolgáló kompresszor, vagy szivattyú felszerelésében tértek el egymástól, de voltak turbófeltöltős motorral felszerelt 170 Les változatok is. Készült egy közúti vontató is, melynek platójára 3000 kg pótsúlyt erősítettek, így biztosítva a megfelelő adhéziós kapcsolatot a kerekek és a talaj között. 16 Csepel D-706 - nagy teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-706 Üzemanyagtartály térfogata: 170 l Össz. gördülőtömeg: 27680 kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/11.00-20 Saját tömeg: 6185 kg Motor típusa: D-609 Szálítható tömeg: 12000 kg Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Vontatható tömeg: 21500 kg Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Kerékképlet 4x2 Max. teljesítmény(kw/Le): /180 Fajlagos

teljesítmény: kW Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Hosszúság: 6180 mm kézikapcsolású Szélesség: 2500 mm Tengelykapcsoló: Egytárcsás, száraz Magasság: 2780 mm Fékrendszer: -üzemi: kétkörös nyomólégfék, Hasmagasság: 285 mm kipufogófék Minimális fordulókörsugár: 8 m -rögzítő: mechanikus Nyomtáv elől/hátul: 2013/1825 mm Elektromos rendszer: 24 V Tengelytáv: 3400 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Max. sebesség műúton: 64(városi)/82(távolsági Alkalmazási helye: Magyarország kivitel) km/h A D-705-ös típus erősebb motorral felszerelt változata. Városi és távolsági áttételezésű sebességváltóval is készült. Az 5+1 személyes, motor feletti vezetőfülke fűthető, a vezetőülés állítható, a hátsó üléstámlát felhajtva hátul egy kétszemélyes fekhelyhez lehetett jutni. A jármű félelliptikus laprugókkal, és segédrugókkal készült, elől teleszkópikus lengéscsillapítókkal. A járműnek

több típusváltozata is volt, ezek főleg a szállított anyag rakodására szolgáló kompresszor, vagy szivattyú felszerelésében tértek el egymástól. Készült egy közúti vontató is, melynek platójára 3000 kg pótsúlyt erősítettek, így biztosítva a megfelelő adhéziós kapcsolatot a kerekek és a talaj között. 17 Csepel D-707 - nagy teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-707.02 Lejtőmászó képesség: 16° Össz. gördülőtömeg: 14300 kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/11.00-20 Saját tömeg: 6300 kg Motor típusa: D-614 Szálítható tömeg: 8000 kg Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Kerékképlet 4x2 Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Hosszúság: 6200 mm Max. teljesítmény(kw/Le): /145 Szélesség: 2500 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Magasság: 2800 mm kézikapcsolású Hasmagasság: 285 mm Tengelykapcsoló: Egytárcsás, száraz Minimális fordulókörsugár: 8,5 m

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


Fékrendszer: -üzemi: kétkörös nyomólégfék, Nyomtáv elől/hátul: 2013/1825 mm kipufogófék Tengelytáv: 3400 mm -rögzítő: mechanikus Max. sebesség műúton: 77,8 km/h Elektromos rendszer: 24 V Üzemanyagtartály térfogata: 170 l Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Hatótáv műúton: 400 km Alkalmazási helye: Magyarország A D-705-ös típus tartálykocsi változata. Városi és távolsági áttételezésű sebességváltóval is készült. Az 5+1 személyes, motor feletti vezetőfülke fűthető, a vezetőülés állítható, a hátsó üléstámlát felhajtva hátul egy kétszemélyes fekhelyhez lehetett jutni. A jármű félelliptikus laprugókkal, és segédrugókkal készült, elől teleszkópikus lengéscsillapítókkal. A járműnek több típusváltozata is volt, ezek a szállított anyagnak megfelelő változtatások miatt tértek el egymástól. Így létezett D-707.02 és D-707.22 típusú élelmiszeripari folyadékszállító, és D-707.03

típusú üzemanyag-szállító változat. 18 Csepel D-708 - 8 és 10 tonnás nagy teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Össz. gördülőtömeg: 13500[15400] kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/11.00-20 Saját tömeg: 5300[5450] kg tárcsás(10.00-20 trilex) Szálítható tömeg: 8000[10000] kg Motor típusa: MAN D2146 HM1 Vontatható tömeg: 10700[16600] kg Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Kerékképlet 4x2 Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Hosszúság: 7285 mm Max. teljesítmény(kw/Le): /200 Szélesség: 2450 mm Sebességváltómű: 6+1 fokozatú, Magasság fülke/ponyva: 2700/3250 mm kézikapcsolású Rakfelület mérete: 5300mm x 2420mm Tengelykapcsoló: Egytárcsás, száraz, Hasmagasság: 300 mm hidropneumatikus működtetéssel Minimális fordulókörsugár: 8,25 m Fékrendszer: -üzemi: kétkörös nyomólégfék, Nyomtáv elől/hátul: 2000/1835 mm kipufogófék Tengelytáv: 4000 mm -rögzítő: mechanikus Max.

sebesség műúton: 85 km/h Elektromos rendszer: 24 V Lejtőmászó képesség: 21,65°[15°] Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Alkalmazási helye: Magyarország Alváza hidegen sajtolt U acélból szegecseléssel készült. Felépítménye teljes egészében alumíniumból készült, de opcionálisan a padló készülhetett fenyőből is. Az előrebillenthető vezetőfülke acéllemezből hegesztéssel készült. A kísérőülés karfával el volt látva, két fekhely volt kialakítható a fülkében, opcionálisan légkondícionáló berendezést is beszereltek. A járművet menetíró készülékkel (tachográf) is fel lehetett szerelni. Rugózását a hosszanti elrendezésű félelliptikus laprugók és üreges segédrugók biztosítják, a mellső kerekeknél teleszkópos lengéscsillapítókkal. Mellső hídja ökölfejes, hátsó hídja sajtolt, hegesztett kivitelű, a kerékagyakba bolygóműves reduktorhajtás van beszerelve. Kormányműve golyósoros, hidraulikus

szervokormány. Sebességváltójának II-VI. fokozata zárószinkronos rendszerű. 19 Csepel D-710 - nagy teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-710.15 Üzemanyagtartály térfogata: 170 l Össz. gördülőtömeg: 15000 kg Lejtőmászó képesség: 16° Saját tömeg: 7000 kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/11.00-20 Szálítható tömeg: 8000 kg Motor típusa: D-614.18 Kerékképlet 4x2 Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Fajlagos teljesítmény: kW Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Hosszúság: 7950 mm Max. teljesítmény(kw/Le): /145 Szélesség: 2500 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Magasság fülke/ponyva: 2780/3400 mm kézikapcsolású Rakfelület mérete: 5200mm x 2340mm Tengelykapcsoló: Egytárcsás, száraz Hasmagasság: 285 mm Fékrendszer: -üzemi: kétkörös nyomólégfék, Minimális fordulókörsugár: 9 m kipufogófék Nyomtáv elől/hátul: 2013/1825 mm -rögzítő: mechanikus

Tengelytáv: 4300 mm Elektromos rendszer: 24 V Max. sebesség műúton városi/távolsági kivitel: Gyártó vállalat: Csepel Autógyár 61/78 km/h Alkalmazási helye: Magyarország A D-705-ös típus hosszított tengelytávú változata. Városi és távolsági áttételezésű sebességváltóval is készült. Az 5+1 személyes, motor feletti vezetőfülke fűthető, a vezetőülés állítható, a hátsó üléstámlát felhajtva hátul egy kétszemélyes fekhelyhez lehetett jutni. A jármű félelliptikus laprugókkal, és segédrugókkal készült, elől teleszkópikus lengéscsillapítókkal. A járműnek több típusváltozata is volt, a D-710.10 típusjelű önjáró alváz, a 710.15 típusjelű vámzáras, ponyvás teherautó, és egy D-710.2 jelű autómentő. 20 Csepel D-711 - nagy teherbírású, közúti gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-711.00 Lejtőmászó képesség: 16° Össz. gördülőtömeg: 14750 kg Kerékabroncsok száma/mérete

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


6+1/11.00-20 Saját tömeg: 6750 kg Motor típusa: D-614.18 Szálítható tömeg: 8000 kg Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Kerékképlet 4x2 Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Hosszúság: 7180 mm Max. teljesítmény(kw/Le): /145 Szélesség: 2500 mm Sebességváltómű: 5+1 fokozatú, Magasság: 2780 mm kézikapcsolású Hasmagasság: 285 mm Tengelykapcsoló: Egytárcsás, száraz Minimális fordulókörsugár: 9 m Fékrendszer: -üzemi: kétkörös nyomólégfék, Nyomtáv elől/hátul: 2013/1825 mm kipufogófék Tengelytáv: 4300 mm -rögzítő: mechanikus Max. sebesség műúton: 78 km/h Elektromos rendszer: 24 V Üzemanyagtartály térfogata: 170 l Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Hatótáv műúton: 400 km Alkalmazási helye: Magyarország A D-705-ös típus hosszított tengelytávú billenőplatós változata. Kétféle sebességváltóval gyártották, a rövid áttételüvel a maximális sebesség csak 60,5 km/h. Az 5+1

személyes, motor feletti vezetőfülke fűthető, a vezetőülés állítható, a hátsó üléstámlát felhajtva hátul egy kétszemélyes fekhelyhez lehetett jutni. A billentő berendezés hidraulikus, öt tagból álló teleszkópos rendszerű. A működtető szivattyú fogaskerekes. A jármű félelliptikus laprugókkal, és segédrugókkal készült, elől teleszkópikus lengéscsillapítókkal. 21 Csepel D-717 - nagy teherbírású közúti gépjármű Technikai adatok Típus D-717.01[D-717.30] Üzemanyagtartály térfogata: [200 l] Össz. gördülőtömeg: 25000[22000/25000] kg Lejtőmászó képesség: 25°[22°] Saját tömeg: 11000[8000] kg Kerékabroncsok száma/mérete 10+1/11.00-20 Szálítható tömeg: 14000 kg Motor típusa: D-609 Kerékképlet 6x6 [6x4] Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Hosszúság: 7200[8800] mm Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Szélesség: 2500 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 125/170 Magasság: 3000[2900] mm

Sebességváltómű: 6+1 fokozatú, Rakfelület mérete: 10m3[6150x2480 mm] kézikapcsolású Minimális fordulókörsugár: 9 m Tengelykapcsoló: kéttárcsás, száraz Nyomtáv elől/hátul: 2000/1820[2013/1820] Fékrendszer: -üzemi: nyomólégfék mm -rögzítő: mechanikus Tengelytáv: -AB:3200[4500] mm Elektromos rendszer: ? -BC:1400 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Max. sebesség műúton: 55[63] km/h Alkalmazási helye: Magyarország D-717-es típuscsalád, melynek egyes tagjaiba a sorozatgyártásra nem került V823-as 230 Le-s nyolchengeres V motor is beépítésre került volna. A típuscsalád többi tagjába a D-609-es 170 Le-s soros hathengeres motor került volna. A család sorsát végül a Rába licenszvásárlása pecsételte meg, hiszen az R-832, R-836 típusok a D 2156 HM6-os motorral MAN fejlesztések voltak, műszaki paramétereik pedig hasonlóak, vagy jobbak1 A D-717.01 típus rövid tengelytávval készült, kapcsolható

öszkerékhajtással rendelkezett. Az első tengely meghajtását a kétfokozatú osztómű biztosította. A család összes tagjának hegesztett létraváza lett volna. A hátsó tengelyek az összes típusnál azonosak voltak, kétfokozatú kúpkerekes differenciálmű hajtotta a féltengelyeken keresztül a kerékagyba beépített bolygóművön át a kerekeket. A hátsó két tengely közé pedig önzáró differenciálmű került beépítésre. A típuscsalád összes tagjánál hidraulikus szervberendezés könnyítette meg a kormányzást 22 Csepel D 744 - nagy teherbírású, összkerékhajtású gépjármű Technikai adatok Típus Csepel D-750.00 Hatótáv műúton: 500 km Össz. gördülőtömeg: 16500 kg Lejtőmászó képesség: 18° Saját tömeg: 7200 kg Gázlóképesség: 0,5 m Szállítható tömeg: 9300 kg Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/8.00-20 Vontatható tömeg: 4500 kg Motor típusa: Rába-MAN D-2156 HM 6 Kerékképlet 4x2 Motor rendszere:

Dízelüzemű, vízhűtéses Fajlagos teljesítmény: 8,9 kw/t Hengerek elrendezése/száma: soros/6 Hosszúság: 7265 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 147/200 Szélesség: 2500 mm Sebességváltómű: 6+1 fokozatú, Magasság: 3090 mm kézikapcsolású Rakfelület mérete: 4995 mm x 2370 mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz, Hasmagasság: 320 mm hidropneumatikus működtetéssel Terepszög elől/hátul: 22°/18° Fékrendszer: -üzemi: kétkörös nyomólégfék Minimális fordulókörsugár: 9 m -rögzítő: rugóerőtárolós Nyomtáv elől/hátul 2000 mm/1846 mm Elektromos rendszer: 24 V Tengelytáv: 4200 mm Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Max. sebesség műúton:> 94 km/h Alkalmazási helye: Magyarország Üzemanyagtartály térfogata: 180 l A D 740-es jármű utódja. A vezetőfülke a lengyel Jelcz gyárból származik, a motor és a hidak pedig a Rába gyárból. Alváza Z és U profilú szelvényekből felépülő létraváz. A fülke

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


előrebillenthető. A hátsó futómű bolygóműves, teljesen tehermentesített féltengelyekkel. A differenciálmű elektropneumatikusan zárható. Kormányműve golyósoros, hidraulikus szervokormány. A futóművek hosszanti elrendezésű laprugókkal kapcsolódnak az alvázhoz. A futómű hidraulikus lengéscsillapítókkal is fel van szerelve. Üzemanyag és konténerszállító változatain kívül tűzoltó szerkocsik kialakítására is használták. 23 Csepel D-752 - nagy teherbírású közúti gépjármű Technikai adatok Típus D-752.01 D-752.03 D-752.04 D-752.18 Minimális fordulókörsugár: 7,09 m 6,685 m D-752.20 D-752.63 7,915 m 8,1 m 6,685 m Össz. gördülőtömeg: 16000 kg 17000 kg Nyomtáv elől/hátul: 2000 mm/1836 mm Saját tömeg: 6400 kg 7500 kg 9000 kg 8600 Tengelytáv: 4000 mm 4500 mm 4000 mm kg 11000 kg 3700 mm 4800 mm 3500 mm Szálítható tömeg: 9600 kg 8500 kg 7000 kg Max. sebesség műúton: 94 km/h 7400 kg 6000 kg Üzemanyagtartály

térfogata: 180 l Kerékképlet 4x2 Hatótáv műúton: 500 km Fajlagos teljesítmény: 12,5 kW/t 11,8 kW/t Lejtőmászó képesség: 17,5° Hosszúság: 7730 mm 7390 mm 7745 mm 6600 Kerékabroncsok száma/mérete 6+1/11,00-20 mm 8150 mm 8050/7260 mm Motor típusa: RÁBA-MAN D-2156 HM6 Szélesség: 2500 mm Motor rendszere: dízelüzemű, vízhűtéses Magasság: 3500 mm 2920 mm 3170 mm 2930 Hengerek elrendezése/száma: soros/6 mm 3100 mm 3300 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 147/200 Rakfelület mérete: - 4995x2370 mm - Sebességváltómű: 6+1 fokozatú 4995x2370 mm - Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Hasmagasság: 320 mm Fékrendszer: -üzemi: kétkörös légfék Terepszög elől/hátul: 25°/° 25°/29° 25°/15° -rögzítő: rugóerőtárolós 25°/20° Elektromos rendszer: 24V A Csepel D-750-es továbbfejlesztett változata. Alváza szegecselt és csavarozott létraváz. A kormány- és rugóbakok acélöntvényből készültek, az alvázhoz

szegecseléssel lettek rögzítve. Az alvázhoz hosszanti elrendezésű félelliptikus laprugókkal, üreges gumirugó határolással kapcsolódnak a futóművek, hátul segédrugó is beépítésre került a progresszív rugózás érdekében. A mellső felfüggesztésbe teleszkópos lengéscsillapítók lettek beépítve. Mellső futóműve merev ökölfejes, felső irányzókarral. Hátsó futóműve Rába típusú bolygóműves, teljesen tehermentesített féltengelyekkel. A hídtest sajtolt és hegesztett kivitelű. A kúpkerekes kiegyenlítőmű kétfokozatú, differenciálzárral felszerelt. 24 Csepel 800 - lánctalpas tüzérségi vontató Technikai adatok Típus Csepel 800 Max. sebesség műúton: 35 km/h Össz. gördülőtömeg: 8200 kg Hatótáv műúton: 300 km Saját tömeg: 6400 kg Lejtőmászó képesség: 31° Szállítható tömeg: 1600 kg Gázlóképesség: 0,6 m Kerékképlet Lánctalpas Motor típusa: D 613 Hosszúság: ~5 m Motor rendszere:

Dízelüzemű, vízhűtéses Szélesség: ~2,4 m Hengerek elrendezése/száma: soros, Magasság: ~2.2 m hathengeres Hasmagasság: ~ 30 cm Max. teljesítmény(kw/Le): /125 Terepszög elől/hátul: 33°/30° Gyártó vállalat: Csepel Autógyár Nyomtáv elől/hátul ~ 2,1 m Alkalmazási helye: Magyarország 25 C 202 Laplander - könnyű teherbírású, terepjáró gépjármű Technikai adatok Típus Csepel C 202 Üzemanyagtartály térfogata: 46 l Össz. gördülőtömeg: 2420 kg Hatótáv műúton: 330 km Saját tömeg: 1520 kg Lejtőmászó képesség: 30° Szállítható tömeg: 900 kg Gázlóképesség: 0,8 m Vontatható tömeg: 1000 kg Kerékabroncsok száma/mérete 4+1/8.90-16 Kerékképlet 4x4 Motor típusa: Volvo B18 Fajlagos teljesítmény: 23,1 kw/t Motor rendszere: benzinüzemű, vízhűtéses Hosszúság: 3985 mm Hengerek elrendezése/száma: soros/4 Szélesség: 1660 mm Max. teljesítmény(kw/Le): 75,5/55,5 Magasság: 2090 mm

Sebességváltómű: 4+1 fokozatú, Rakfelület mérete: 2300 mm x 1535 mm kézikapcsolású Hasmagasság: 285 mm Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz Terepszög elől/hátul: 40°/40° Fékrendszer: -üzemi: hidraulikus Minimális fordulókörsugár: 5,9 m -rögzítő: mechanikus Nyomtáv elől/hátul 1338 mm/1338 mm Elektromos rendszer: 12 V Tengelytáv: 2100 mm Gyártó vállalat: AB Volvo, Csepel Autógyár Max. sebesség műúton: 90 km/h Alkalmazási helye: Malajzia, Svédország, Magyarország Sorozatgyártása Svédországban 1961-ben kezdődött, Magyarországon 1976-ban kezdték el gyártani, és kb 1000 db készült el. Lehet zárt, ill. nyitott fülkés. A rakodótérben hat felhajtható, vagy szükség esetén kivehető ülés van. Az alváz acélból sajtolt, majd hegesztett szekrényváz. A rugózást hosszanti félelliptikus laprugókötegek és hidraulikus lengéscsillapítók biztosítják. Magyarországon csak polgári célokra gyártották. 26 D

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!


442 "FUG" - D 944 "PSZH" - (Felderítő Úszó Gépjármű - Páncélozott Szállító Harcjármű) Gyártás kezdete: 1963 VIII. Gázlóképesség: úszóképes úszóképes Öszztömeg: [kg] 6950 7600 Kerékképlet: 4x4 + 4 hajtható mankókerék 4x4 Saját tömeg: [kg] 6450 6665 Max. sebesség úton/vizen: [km/h] 80/9 80/9 Szállítható tömeg: [kg] 500 935 Üzemanyagkiszabat: [l] 200 200 Fajlagos teljesítmény: [kW/t] 10,6 9,74 Kerekek száma/mérete: 4/13.00-18 +4 mankó Hossza: [mm] 5790 5695 4/13.00-18 Szélessége: [mm] 2420 2500 Motor típusa: Csepel D 414.44 Csepel D Magassága: [mm] 1910 2308 414.44 Szabad magasság: [mm] 370 370 Hengerek elrendezése/száma: soros/4 soros/4 Tengelytáv: [mm] 3300 3300 Max teljesítmény: [LE/kW] 74/100 74/100 Lejtőmászó képesség: [°] 30 30 Hatótáv: 600 km 500 km Mindkét jármű maximálisan 10 mm vastag páncéllemezekből hegesztéssel készült. Hegesztés után a repedések

elkerülése miatt kemencében az egész járműtestet megeresztették. Hátsó futóművük Csepel 450 típusú mechanikusan zárható differenciálműves. Ez a futómű volt beépítve többek között a Csepel D 344-es összkerékhajtású és a Csepel D 450-es közúti tehergépjárművekbe. A mellső futóművet az Ikarus-303-as autóbusz mellső futóművéből alakították ki a mellső hajtás beépítésével. Kormányművük szervórásegítéses. A motort hátul helyezték el. A küzdőtérben levő, ezért igencsak zajos osztómű biztosítja a hajtást a futóművek, a hajóhajtás és a csörlő felé. A FUG-nál ez biztosítja a hajtást a leereszthető, lánccal hajtott mankókerekek számára is. A hajóhajtómű két vízsugárhajtóműből áll. Vízen a kormányzás a vízsugárhajtóművek oldalankénti zárásával érhető el. A járművek az adott kor követelményeinek megfeleltek, de továbbfejlesztésük már a gyártás kezdetekor felmerült. A 70-es évek

elején a PSZH-t próbálták korszerüsíteni, 4 tengelyes kivitelben a 27 Felhasznált irodalom: Bálint Sándor: Magyar teherautó - gyártás. Pallas Stúdió A csepeli teherautógyártás: http://www.csepel-sziget.hu/tortenelem/csepelauto.htm Ács Tibor: Csepel teherautót mindenhová http://www.csepel-sziget.hu/tortenelem/csepelautocikk.htm