Politika, Politológia | Tanulmányok, esszék » Anglia 2013-as egészségügyi reformja

Alapadatok

Év, oldalszám:2013, 13 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:12

Feltöltve:2019. január 04.

Méret:1 MB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Anglia 2013-as egészségügyi reformja Készítette: Informatikai és Rendszerelemzési Főigazgatóság Rendszerelemzési Főosztály Budapest, 2013. december Anglia 2013-as egészségügyi reformja Tartalom Vezetői összefoglaló . 3 A 2013-as változások röviden. 3 Az egészségügy új szereplői . 6 NHS England . 6 Klinikai szolgáltatás-vásárló csoportok . 6 Public Health England. 7 Az NHS trösztök átalakulása . 8 Magánvállalatok az NHS szolgáltatásokban . 8 Minőségügy . 9 NHS Mandátum . 11 Care Bill. 11 Forrás. 12 2 Anglia 2013-as egészségügyi reformja Vezetői összefoglaló Az Andrew Lansley egészségügyi miniszter vezetésével kidolgozott egészségügyi és szociális ellátásról szóló törvényjavaslatot a brit parlament 2012 márciusában fogadta el (Health and Social Care Act, 2012). A reform középpontjában az angliai egészségügyi szolgálat jelentős átalakítása állt, amely a háziorvosok irányítása alá helyezi

az NHS 106 milliárd font éves költségvetésének jelentős hányadát. Lansley reformintézkedései nagy ellenállásba ütköztek, sokan követelték lemondását és az egészségügyi törvény visszavonását. Bár David Cameron miniszterelnök kiállt Lansley szakpolitikája mellett, a minisztert leváltotta. 2012 szeptemberében kormányátalakítás történt, és Lansley helyét az addig művelődésügyi miniszterként működő Jeremy Hunt vette át. Bár az NHS költségvetése 2010 óta reál értéken kevéssé növekedett, az igények és a költségek emelkedése következtében az NHS-nek az elvárt szolgáltatások és a rendelkezésre álló források közötti szakadékkal kell megküzdenie. Ezt a szakadékot 20 milliárd fontra becsülték a 2010-2015 közötti időszakra, ami azt jelenti, hogy az NHS költségvetésének 4 százalékát kell megtakarítani minden évben. Jelenleg Hunt feladata a 2012-ben elfogadott egészségügyi törvényben foglaltak

megvalósítása és a 20 milliárd font összeget kitevő hatékonysági megtakarítások felügyelete, amelyet 2015-ig kell teljesítenie az NHS-nek. A 2013-as változások röviden Az egészségügyi és szociális ellátásról szóló törvény értelmében 2013. áprilistól többek közt a következő változások jellemzik az angliai egészségügyi rendszert: - Megszűntek az egészségügyi minisztérium regionális hivatalai, a Stratégiai Egészségügyi Hatóságok és létrejött a szolgáltatás-vásárlást felügyelő új országos testület, az NHS England (a szervezet tényleges alakulása 2012-ben történt, akkor a neve NHS Commissioning Board – NHSCB volt, 2013-ban névváltozás történt). Az új testület felelős a források allokálásáért és az alapellátás szolgáltatásainak közvetlen vásárlásáért. - Megszűntek az alapellátási trösztök (151 PCT), és működésbe léptek a klinikai szolgáltatás-vásárló csoportok (CCG-k),

átvették a PCT-k feladatait, köztük a szakellátás (kórházi járó, fekvőbeteg ellátás) szolgáltatásai jelentős részének vásárlását. - Az NHS által finanszírozott egészségügyi szektor szabályozója a Monitor lett. A Monitor szabályozza az árakat, fellép a versenyellenes tevékenység ellen, a Care Quality Commission felügyeleti hatósággal közösen engedélyeket bocsát ki az állami egészségügyi szolgálat ellátói számára. 3 Anglia 2013-as egészségügyi reformja - Az összes NHS ellátó tröszt végső soron alapítványi trösztté válik, ami a központi irányítástól való függetlenséget jelenti az új gazdasági irányítási rendszer szabályainak betartásával. - Az NHS trösztök teljesítményét az NHS Trust Development Authority nevű hatóság ellenőrzi. - A helyi népegészségügy irányítója a helyi önkormányzat (népegészségügyi részlege), amely népegészségügyi szolgáltatásokat vásárol, és

ágazatközi stratégiákat dolgoz ki. - Létrejött a Public Health England a lakosság egészségének fejlesztésére és védelmére, az egyenlőtlenségek csökkentésére. - Létrejött a Health Education England a szakmai képzés irányítására és a munkaerő fejlesztésére. - Működésbe lépett a HealthWatch nevű független szervezet a betegek jogainak védelmére. - Megváltozott a NICE (National Institute for Health and Clinical Excellence) neve: National Institute for Health and Care Excellence. (A NICE standardok meghatározásával foglalkozik az egészségügy, a népegészségügy és a szociális ellátás terén.) - Megszűnt néhány független, de a minisztérium alá tartozó szervezet (arms length bodies), pl. a National Patient Safety Agency és az NHS Institute for Innovation and Improvement. - Helyén maradtak a Care Quality Commission, a Health Service Ombudsman és a standardokért felelős szakmai szabályozók. (NHS England, 2013) Az NHS

a reform előtt és a reform (2013. április) után 2013 áprilisa előtt 2013 áprilisa után 4 Anglia 2013-as egészségügyi reformja Korábban az NHS vezérigazgatója volt felelős a szolgálat napi szinten történő működéséért, míg az egészségügyi miniszter vállalta a politikai felelősséget a parlament és az adófizetők előtt. Bár ez a rendszer erősen centralizált volt és jelentős politikai beavatkozást tett lehetővé, egyszerű volt és egyértelmű felelősségi vonal jellemezte. Jelenleg a felelősség a következők között oszlik meg: NHS England és területi csoportjai, Care Quality Commission, Monitor, Trust Development Authority, Public Health England, egészségügyi miniszter. Új finanszírozási csatornák A szolgáltatók szabályozása Ábrák forrása: Nuffield Trust 5 Anglia 2013-as egészségügyi reformja Az egészségügy új szereplői NHS England 2013. április 1-én a 2012-ben létrehozott NHS Commissioning Board neve

megváltozott és a továbbiakban NHS England néven látja el feladatait. Ez a hatóság számoltatja el a klinikai szolgáltatás-vásárló csoportokat, szabja meg a betartandó standardokat és valósítja meg a kormány által meghatározott szakpolitikai prioritásokat. Bizonyos szolgáltatások vásárlását közvetlenül az NHS England végzi: alapellátás, gyógyszerészeti és gyógyszertári szolgáltatások, szemészeti ellátás, fogászati ellátás, speciális szolgáltatások (ritka betegségben szenvedők számára). Az alapellátás szervezése és vásárlása az érdekellentétek elkerülése érdekében kerül az NHS England hatáskörébe. Az NHS költségvetéséből 12,6 milliárd font kerül felhasználásra az alapellátási szolgáltatások vásárlására (2013). A rendszer alapul szolgál arra is, hogy a jövőben az NHS England egy alapellátási stratégiát dolgozzon ki. A változásoktól a következő előnyöket várják: - Nagyobb fokú

következetesség és igazságosság a szolgáltatások elérésében és nyújtásában, a szolgáltatásokban meglevő eltérések megszűntetése és az egészségben fennálló egyenlőtlenségek csökkentése, - Jobb egészségügyi eredmények a betegek számára, - Nagyobb hatékonyság az alapellátás szolgáltatásaiban, standardizált keretrendszerek és működési eljárások bevezetésével. Az NHS England a betegek, az ellátó személyzet és az ellátó szervezetek jogait és kötelességeit meghatározó NHS Alkotmány értékeire épül, fő célja, hogy javítsa Anglia lakosságának egészségét. Törekvéseinek középpontjában a betegek állnak Az NHS England 4 regionális szolgáltatás-vásárló hivatalból, 19 szolgáltatás-vásárlást támogató egységből és 27 területi csoportból áll. Klinikai szolgáltatás-vásárló csoportok A reform legfontosabb részét a klinikai szolgáltatás-vásárló csoportok megalakulása képezte. Az

eredetileg GP konzorciumnak nevezett háziorvosi csoportosulás ötlete először a 2010 júliusában közzétett fehérkönyvben jelent meg az akkor újonnan alakult brit kormány reformjavaslataként (White Paper, 2010). A csoportok 2013 áprilistól vették át az alapellátási trösztök szolgáltatás-vásárló feladatait. A háziorvosi csoportok felelősségi körébe tartozik a kb. 80 milliárd font értékű egészségügyi szolgáltatás többnyire a kórházaktól történő vásárlása. A CCG-k engedélyét a szolgáltatás-vásárlást felügyelő új országos testület, az NHS Commissioning Board (NHSCB, ma NHS England) bocsátotta ki 2012 folyamán. A CCG-k 6 Anglia 2013-as egészségügyi reformja értékelését az NHS szakértői külső szakemberek bevonásával végezték (NHS England, 2012), valamennyi CCG-nél személyes látogatás során mérték fel a kapacitásokat, szervezeti feltételeket stb. A feltételek közé tartozott, hogy CCG-knek

alapellátást nyújtó szervezeteknek kell lenniük, és a képesnek kell lenniük minőség és a biztonság monitorozására. A CCG-k irányító testületében a GP-ken kívül egy ápolónak és egy szakorvosnak is lennie kell. GP praxisok csak CCG kereten belül működhetnek. A CCG-k földrajzi területei együttesen egész Angliát lefedik. Egy átlagos csoport 35 GP praxist tartalmaz és kb 239 ezer lakos tartozik hozzá. 2013 április 1-ig 211 csoport jött létre A CCG-k többek közt a következő szolgáltatásokért felelősek helyi szinten: sürgősségi és baleseti ellátás, alapellátási ügyelet, elektív kórházi ellátás, közösségi szolgáltatások (pl. rehabilitáció, beszédterápia, kerekesszék szolgálat), anyasági és újszülött szolgáltatások, gyermekegészségügy, mentális egészségügyi szolgáltatások, meddőség kezelése. A szolgáltatás-vásárlókat szolgáltatás-vásárlást támogató szolgálat segíti a döntéshozatal

folyamatában tanácsok, információk, adatelemzések és más szolgáltatások vagy szakértelem nyújtásával. A támogató szolgálat egészségügyi igényfelméréssel, üzleti információkkal, tervezés támogatással, kommunikációval és a betegek/lakosság bevonásával, beszerzés és piac menedzsmenttel, ellátó menedzsmenttel (szerződések monitorozása) foglalkozik. A támogató egységek szolgáltatásait az NHS England és a CCG-k közösen finanszírozzák. Public Health England A 2010 novemberében kibocsátott „Healthy Lives, Healthy People” fehérkönyv Anglia népegészségügyének stratégiáját és hosszú távú jövőképét vázolja. A tervezet célja Anglia népegészségügyének átalakítása, ennek megvalósítására egy új népegészségügyi szolgálatot hoztak létre Public Health England néven. A szolgálat egy szervezetbe integrálta az olyan vezető népegészségügyi hivatalok, mint a Health Protection Agency, a National Treatment

Agency for Substance Misuse és az egészségügyi minisztérium szakértelmét. Az egészséget veszélyeztető tényezőkre összpontosító Public Health England a minisztériumon belül alakult meg 2012 áprilisában, közvetlenül a miniszter felügyelete alatt. Az iparral és más kormányzati hivatalokkal együttműködve forrásokkal és ötletekkel támogatja a helyi stratégiákat az egészséget kedvezően befolyásoló környezet kialakítására. A népegészségügyi stratégia szerint az egészség fejlesztését helyi szinten valósítják majd meg, ahol az önkormányzatok az egészségügyi minisztérium védett forrásaiból gazdálkodhatnak a közösség egészségének javítására. A helyi önkormányzatok népegészségügyi részlegei felelősek a népegészségügyi szolgáltatások vásárlásaiért. Az emberek lakóhelyükhöz közel, személyre szabott szolgáltatásban részesülnek. Az önkormányzatok vezetésével megvalósuló tevékenységtől

jelentős javulást várnak az ország egészségében. A leküzdésre szoruló népegészségügyi kihívások széleskörűek: a brit lakosok a leginkább túlsúlyosak Európában, évente több mint 80 ezren halnak meg dohányzás 7 Anglia 2013-as egészségügyi reformja következtében és 1,6 millió ember alkoholfüggő. 2012-ben több mint egy millió szexuális úton terjedő fertőzést diagnosztizáltak, és a mentális betegségek az összes betegségteher csaknem negyedéért felelősek. Az NHS trösztök átalakulása Eredeti tervek szerint valamennyi NHS ellátó trösztnek a központi irányítástól független alapítványi trösztté kellett volna válnia 2014/15-re, ami jelenleg lehetetlennek látszik. Az alapítványi státusz jóváhagyásáról döntő szervezet, a Monitor megköveteli a trösztöktől, hogy pénzügyi életképességükről tegyenek tanúbizonyságot, mindezt az adózás előtti 5 százalékos profit teljesítésével (az amortizáció

figyelembe vételével). A nem alapítványi trösztök 42 százaléka nem éri el ezt a szintet és a helyzet rosszabbodni látszik. Több alapítványi tröszt is – főleg a kisebb kórházak – a megkívánt szint alatt teljesít, és összességében elmondható, hogy az alapítványi trösztök bevételei évről évre csökkennek. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor számos kórházi trösztöt érintenek pénzügyi nehézségek. Az alapítványi státusszal még nem rendelkező 60 aktív kórház pénzügyileg egyre rosszabb helyzetbe kerül, ezek közel fele hiánnyal zár ebben az évben. Magánvállalatok az NHS szolgáltatásokban Az angliai egészségügyi szolgálatban a magáncégek is szabad utat kaptak: 105 magánvállalatnak engedélyezték, hogy állami NHS szolgáltatásokat nyújtsanak a kormány „bármilyen képesített ellátó” tervezete szerint. (Az „Any Qualified Provider” rendszert 2012 áprilisában vezették be a betegek választási

lehetőségeinek kibővítésére.) Az egészségügyi minisztérium olyan szolgáltatásokat nyújtó magánellátók NHS finanszírozású működtetését hagyta jóvá, mint fizioterápia, felnőtt audiológia, közösségi diagnosztika, vagy pl. közösségi és mentális egészségügyi szolgáltatások, ez utóbbit az akkreditált magán és non-profit ellátók teljes pályáztatás nélkül nyújthatják (Iacobucci, 2013). A Brit Orvosszövetség komoly aggodalmaknak adott hangot amiatt, hogy a különféle ellátók töredezetté tehetik a betegellátást. Az Orvosszövetség szerint a „bármilyen képesített ellátó” elképzelés következtében egyre több szervezet vesz rész a betegellátásban, ami növeli a bürokráciát, megnehezíti a jó kommunikációt és a betegek holisztikus ellátását. Az egészségügyi minisztérium állásfoglalása szerint azonban az ilyen aggodalmak nem helyén valók, mivel a képesített ellátókra vonatkozó szakpolitika

ösztönzi az innovációt, javíthatja az egészségügyi szolgáltatások teljesítményét, előmozdíthatja a jobb minőséget, növeli a betegek választási lehetőségét. Az angol rendszerben 2012 áprilisától kezdődően a betegek választásában megszűntek a földrajzi korlátok, a betegek szabadon választhatják meg a kórházi ellátás helyét és az ellátó 8 Anglia 2013-as egészségügyi reformja személyét, és az összes NHS ellátó köteles elfogadni valamennyi klinikailag helyénvaló beutalást.1 Minőségügy Angliában az ellátás minőségét a Care Quality Commission (CQC) nevű hatóság felügyeli. A CQC az ellátók teljesítményét országosan meghatározott, standardokon alapuló minőségi indikátorok alapján értékeli. A CQC felelős az egészségügyi és a szociális ellátás szabályozásáért, függetlenül attól, hogy ki nyújtja, legyen az NHS, helyhatóság, magánszektor vagy önkéntes szektor. A szabályozást

nyilvántartásokon, engedélyek kibocsátásán, évenkénti ellenőrzésen, panaszok kivizsgálásán keresztül végzi. Ha egy ellátó nem felel meg bizonyos minőségi követelményeknek, a CQC-nek jogában áll pénzbüntetést kiróni, működést felfüggeszteni, nyilvántartásból törölni vagy vádemelést indítványozni. A CQC rendszeresen vizsgálja a szolgáltatásokat, betegutakat és minden olyan területet amely a minőséggel kapcsolatos. Aktuálisan a kórházi ellenőrzési rendszer átalakítását tervezik. Jóval nagyobb számú ellenőrt – köztük betegeket – terveznek alkalmazni az egy hétnél tovább tartó, részletekbe menő vizsgálatok végzésére. Az új rendszerben az ellenőrző csapatok 20-30 főből állnak majd, köztük 5-6 orvossal és ugyanolyan számú ápolóval, menedzserrel, egészségügyi szakdolgozóval és beteggel. A csapatokat a CQC fogja kiképezni A CQC azért kényszerült az átalakítás végrehajtására, mert a korábbi,

szerényebb követelményekkel működő rendszer nem volt képes feltárni az elvárt színvonal alatti ellátást több kórház esetében. A CQC kórházi monitorozási rendszerének változtatását Jeremy Hunt egészségügyi miniszter a Robert Francis által vezetett, nagy hírverést kapott vizsgálatot követően 2013-ban döntötte el. A Francis jelentés olyan hiányosságokat tárt fel a Mid Staffordshire alapítványi trösztnél, amelyek több száz ember halálát okozták. A Francis vizsgálat kiterjedt a Mid Staffordshire kórház súlyos mulasztásainak okaira és a betegellátásban hasznosítható tanulságokra. Az eset egy olyan rendszerre világított rá, amely nem vette tudomásul az elégtelen ellátás figyelmeztető jeleit, és pénzügyi érdekeket helyezett előtérbe a betegellátással szemben. Robert Francis, a vizsgálat elnöke 290 ajánlást tett az ilyen kultúra megváltoztatására és a betegek érdekeinek előtérbe helyezésére, amely az egész

NHS-ben egy betegközpontú kultúra létrehozását eredményezné (Mid Staffordshire Public Inquiry, 2013). A jövőbeni CQC ellenőrzések a kórház számos szolgáltatására kiterjednek és minden alkalommal 8 fő területet tartalmaznak majd, köztük a sürgősségi és baleseti ellátást, az anyasági és gyermekgyógyászati osztályokat, a gyengélkedő idős emberek ellátását és az életvégi ellátást. A CQC ellenőrök vizsgálni fogják, hogy az ellátás mennyire biztonságos, gondoskodó 1 Greater choice for NHS patients across the country https://www.govuk/government/news/greater-choice-for-nhs-patients-across-the-country 9 Anglia 2013-as egészségügyi reformja és együttérző, mennyire válaszol a betegek szükségleteire. Az ellenőrzések eredménye az elégtelen tevékenységű osztályok bezárásához is vezethet. A CQC legutóbb 2013. októberben végzett átfogó vizsgálatot, aminek eredményeként a 161 akut kórházi trösztből 44

(27,3%) teljesítménye adott aggodalomra okot (Care Quality Commission, 2013). Az ellátás minőségét és biztonságát egy új értékelési rendszer szerint végezték (intelligens monitorozás), amely 150 országos, az egész NHS-re kiterjedő minőség és biztonság mutatót tartalmaz. Az új intelligens monitorozási eszköz lehetővé teszi az ellenőrök számára, hogy világos képet nyerjenek egy NHS ellátó problémás területeiről. A rendszerben használt indikátorok foglakoznak pl. a betegek tapasztalataival, a személyzet tapasztalataival és a teljesítménnyel. Öt fontos kérdésre keresik a választ: a szolgáltatás mennyire biztonságos, eredményes, gondoskodó, válaszadó és jól vezetett. Az adatok forrásai között találhatók kórházi statisztikák, esemény jelentések, országos fekvőbeteg felmérések, betegek tapasztalatainak jelentései, NHS dolgozói felmérések, rezidens felmérések, elektronikus személyzeti nyilvántartás, dolgozók

által jelentett problémák. Az egészségügyi eredményekre (kimenetekre) vonatkozó keretrendszerek Az új kormány beiktatása óta a brit egészségügyi minisztérium három eredmény (kimeneti) keretrendszert (Outcomes Framework) tett közzé Angliában a népegészségügy, a felnőtt szociális ellátás és az egészségügyi szolgálat számára (Public Health, Adult Social Care, NHS). 2012 őszén mind a három keretrendszert felfrissítették (Department of Health, 2012). Mindhárom több területtel rendelkezik, amelyek magasabb szinten fedik le azokat a kérdéseket, ahol a kormány javulásokat szeretne látni. Pl az NHS Outcomes Framework egyik területe az emberek támogatására vonatkozik a betegségből való felépülésre, a Public Health Outcomes Framework pedig előtérbe helyezi az egészség-egyenlőtlenségek csökkentését. Az Adult Social Care Outcomes Framework tartalmazza pl az ellátási szükséglet megjelenésének késleltetésére vagy

csökkentésére való összpontosítást. A három keretrendszert a főbb szereplők bevonásával együtt készítették, de mégis különböznek egymástól a népegészségügy, a felnőtt szociális ellátás és az NHS különböző beszámoltatási mechanizmusai következtében. A Public Health Outcomes Framework cselekvési területeket azonosít, köztük olyanokat, amelyek a helyi és a központi kormányzatok és más partnerek közötti interakciók eredményei. Az Adult Social Care Outcomes Framework támogatja a szociális ellátási szektort a teljesítmény javításában és országos szintű nyomon követésében. Az NHS Outcomes Framework központi szerepet fog játszani abban, hogy a kormány számon kérje a szolgáltatás-vásárlást felügyelő hatóságtól (NHS England) az egészségügyi eredmények javulását. A hatóság ugyanakkor felelős lesz azért, hogy indikátorokat dolgozzon ki a klinikai szolgáltatás-vásárló csoportok számára a minőség

helyi szinten történő javítása érdekében. 10 Anglia 2013-as egészségügyi reformja NHS Mandátum 2012 novemberében a kormány és az NHS Commissioning Board az NHS 2013-15-ig szóló céljait megfogalmazó mandátumot fogadott el (The NHS Mandate, 2012). A mandátum megerősíti a kormány elkötelezettségét egy olyan NHS mellett, amely átfogó, teljes lefedettséget biztosít és képes kielégíteni a betegek szükségleteit. A mandátum öt fő területet ölel fel, ahol a kormány javulást vár el: - A korai halálozás megelőzése - A krónikus betegségben szenvedő emberek életminőségének javítása - Az emberek segítése a betegségből vagy sérülésből való felépülésben - Az ellátással kapcsolatos pozitív betegvélemények elősegítése - Biztonságos ellátás, védelem az elkerülhető ártalomtól. A mandátum célkitűzései között találhatók: - Az ellátás standardjainak javítása - A demenciában szenvedő betegek

megfelelőbb diagnózisa és kezelése - A terhes nők számára nyújtott jobb ellátás - 2013 áprilisától kezdődően minden beteg visszajelzést adhat az ellátás minőségéről - 2015-re lehetővé válik mindenki számára az online háziorvosi előjegyzés, az online ismételt recept felírás és a háziorvossal folytatott online beszélgetés - A korai halálozás megelőzése a legfőbb halálokokkal szemben - 2015-re mindenki számára nyilvánosak lesznek a helyi NHS főbb szolgáltatásait érintő eredmények. Care Bill A minőségben jelentkező hiányosságok és a Mid Staffordshire botrány rányomta bélyegét az ellátásról szóló, 2013. május 10-én közzétett „Care Bill” nevű törvénytervezetre is, amely védelmet és támogatást kíván nyújtani a leginkább rászoruló emberek számára, és magában foglalja a kormány Francis vizsgálatra adott első válaszának elemeit (Department of Health, 2013). A törvénytervezettel a

kormány meg szeretné nyugtatni az embereket, hogy együttérző bánásmódban fognak részesülni kórházi, otthoni vagy ápolóotthoni ellátásuk során. A törvénytervezet három részből áll: 1. A szociális ellátás és támogatás reformja 11 Anglia 2013-as egészségügyi reformja A szociális ellátásban országos jogosultsági küszöböt vezet be az ellátás és a támogatás számára. Költségplafont határoz meg azon emberek számára, akiknek fizetniük kell az ellátásért, és kidolgoz egy fizetés-halasztási rendszert a szociális otthonban élők számára. 2. A Francis Inquiry vizsgálatra adott válasz a Mid Staffordshire kórház hiányosságairól A Robert Francis által vezetett vizsgálat olyan hiányosságokat tárt fel az ellátó rendszerben a Mid Staffordshire alapítványi tröszt révén, amelyek nem ismétlődhetnek meg. A törvénytervezet a kormány elkötelezettségének ad hangot, amelyben biztosítani kívánja, hogy a betegek

állnak a rendszer középpontjában. Az oktatásban alkalmazott Ofsted (Office for Standards in Education, Childrens Services and Skills) stílusú, könnyen érthető rangsorolást vezet be a kórházak és a szociális otthonok számára. Az Ofsted gyermekotthonokban, állami és magániskolákban, oktatási intézményekben végez ellenőrzéseket, majd egy négypontos osztályzattal látja el őket: 1 (kiváló), 2 (jó), 3 (elégséges), 4 (elégtelen). Hasonló módon a Care Quality Commission új osztályozási rendszerében a kórházak besorolása négy osztályzat szerint történik majd: elégtelen, javulásra szoruló, jó, kiváló. Az intézményeket, ha bármelyik részlegük gyengén teljesít, azonnali korrekciókra szólítják fel. A szigorú értékelési rendszer értelmében a CQC ellenőrei minden kórház minden osztályát rangsorolni fogják. Az ellenőrzésben beálló változások 2013. októberben léptek életbe, az első értékeléseket decemberben

publikálják 3. Health Education England és Health Research Authority A törvénytervezet két független köztestületet is létrehoz. A Health Education England az egészségügyi szakemberek oktatásának és képzésnek javításával, a Health Research Authority az egészségügyi és szociális kutatást végző emberek érdekvédelmével foglalkozik. Forrás - Care Quality Commission: Hospital Intelligent Monitoring, 2013 http://www.cqcorguk/public/hospital-intelligent-monitoring - Department of Health: Improving health and care: the role of the outcomes frameworks, 2012 https://www.govuk/government/publications/improving-health-and-care-the-roleof-the-outcomes-frameworks - Department of Health: Government publishes Care Bill, 2013 https://www.govuk/government/news/government-publishes-care-bill - Health and Social Care Act, 2012 http://www.legislationgovuk/ukpga/2012/7/enacted - Healthy Lives, Healthy People: our strategy for public health in England, 2010

https://www.govuk/government/uploads/system/uploads/attachment data/file/21 6096/dh 127424.pdf 12 Anglia 2013-as egészségügyi reformja - Iacobucci, Gareth: Health department approves more than 100 private firms to run NHS services. BMJ, 2013 http://www.bmjcom/content/346/bmjf156 - Mid Staffordshire Public Inquiry, 2013 http://www.midstaffspublicinquirycom - NHS England: Clinical commissioning group (CCG) authorisation, 2012 http://www.englandnhsuk/resources/resources-for-ccgs/auth/ - NHS England: Quality in the new health system – maintaining and improving quality from April 2013 (2013) http://www.englandnhsuk/2013/01/24/nqb/ - Nuffield Trust: The new structure of NHS in England. http://www.nuffieldtrustorguk/talks/slideshows/new-structure-nhs-england - Public Health England https://www.govuk/government/organisations/public-health-england - The NHS Mandate, 2012 https://www.govuk/government/publications/the-nhs-mandate - White Paper: Equity and excellence -

Liberating the NHS, 2010 http://www.dhgovuk/prod consum dh/groups/dh digitalassets/documents/digital asset/dh 127424.pdf 13