Betekintés: Bánár Ákos - Marketing, oldal #2

Figyelem! Ez itt a doksi tartalma kivonata.
Kérlek kattints ide, ha a dokumentum olvasóban szeretnéd megnézni!

/>A reklámtörvény jelenti a reklámtevékenységek szabályozásának jogi kereteit, általános útmutatásokat,
tilalmakat és korlátozásokat határoz meg a reklámtevékenységekre vonatkozóan, valamint bizonyos
termékek reklámozását szigorúan szabályozza.
A folyamatos és állandó reklámokkal való érintkezésnek köszönhetően alakultak ki a
reklámkorlátozások és reklámtilalmak, hogy elkerüljék a reklámok káros hatásait, a tudatalatti
manipulációját, különös tekintettel a gyerekek és fiatalkorúak befolyásolhatóságára.
A reklámtörvény tartalma
A reklámtörvény részletesen taglalja, hogy milyen reklámokat tilos közzétenni, bizonyos reklámokat
milyen keretekben lehet alkalmazni, mely termékeket tilos reklámozni, vagy reklámozásuk korlátozott
vagy szigorúan leszabályozott.
1. Általános reklámtilalmak és reklámkorlátozások
A törvény értelmében tilos személyiségi jogokat sértő, erőszakra buzdító vagy félelmet keltő
reklámokat közzétenni. Tilos az olyan reklám, mely gyermekeknek vagy fiatalkorúaknak szól és fizikai,
szellemi vagy erkölcsi fejlődésüket károsíthatja. Tilos közzétenni pornográf vagy szexuális
szolgáltatás reklámját. Tilos közzétenni burkolt és tudatosan nem észlelhető reklámot. Tilos az olyan
áruk reklámozása, amelyek előállítása vagy forgalmazása jogszabályba ütközik. Tilos közzétenni
megtévesztő reklámot. Összehasonlító reklámot csak bizonyos feltételekkel lehet közzétenni. Tilos
nem létező, azonosíthatatlan vagy felismerhetetlen termékkel vagy vállalkozással kapcsolatos reklámot
közzé tenni.
2. Az egyes áruk reklámozására vonatkozó tilalmak és korlátozások
Tilos a fegyverek, a lőszerek, a robbanóanyagok és a közbiztonságra különösen veszélyes eszközök
reklámozása, kivéve a szakmai célú reklámot és az eladás helyén történő reklámozást. Tilos a
gyógyszertárból kizárólag orvosi vényre kiadható gyógyszerek reklámozása. Külön szabályozás
vonatkozik a vény nélkül vásárolható és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
reklámozására. Tilos alkohol tartalmú italt reklámozni gyermekekhez vagy fiatalkorúakhoz szóló
sajtótermékekben, címlapon, játékon, közoktatási és egészségügyi intézményekben és közvetlen
közelükben. Tilos közzétenni dohányáru vagy alkoholtartalmú ital olyan reklámját, amely gyermek-,
illetve fiatalkorúaknak szól, vagy ezek túlzott fogyasztására szólít fel. Dohányáru csak a szabályozott
feltételek mellett reklámozható.



«« Előző oldal