Gazdasági Ismeretek | Üzleti terv » Beringer Róbert - Chat & Drink Bt. üzleti terve

Alapadatok

Év, oldalszám:2002, 22 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:6773

Feltöltve:2006. május 27.

Méret:245 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

11111 Bogganc 2011. június 08.
  Kiváló.
11111 dannyb 2011. február 12.
  Kiváló.

Tartalmi kivonat

Alapvető információk Cég megnevezése: CHAT&DRINK Bt. Jogi forma: Betéti társaság Vállalkozási engedély: Výpis y Obchodného registra Járási Bíróság, Trnava, vložka číslo: 00/T Zo dňa 14.102001 Tulajdonosok, beltagok: Beringer Róbert, szül. szám 810130/6466 Vadász utca 16, Pozsony 93101 Bartalos Aurél, szül. szám 810624/6465 Városmajor 17, Pozsony 93101 Alkalmazottak: Kádek Tamás: felszolgáló Kádek Kálmán: felszolgáló Bertalan Krisztián: Számítógépszerelő Vállalat székhelye: 93101 Pozsony, Fő utca 29 Tel: +421/(0)31 562 7141 Fax: +421/(0)31 562 7242 Mobil: 0907/140 768 www.chatanddrinksk e-mail: chatanddrink@stonline.sk Banki kapcsolat: Számlaszám: Všeobecná Úverová Banka 98765432-54637288-00000000 A CHAT&DRINK Bt. olyan szolgáltatást kínál, amely egyszerre több igényt is kielégít, hiszen egyrész egy kellemes hangulatú szórakozóhely, másrészt pedig egyben egy internetes kávézó is. Vállalat

célja: Vevőink igényeinek teljes körű kielégítése Minél nagyobb piaci részesedés elérése A profit maximalizálása 1 Adatok a hitelről Hitel formája: Rövid lejáratú hitel Hielnyújtó bank: Všeobecná Úverová Banka Hitel nagysága: 1.500000,- Sk Kamat: 11,3% Célja: Technikai berendezések vásárlása, új üzlet megnyitása Somorján Törlesztésének ideje: Negyedévenkénti törlesztés Felajánlott biztosíték: Megegyezés szerint: Ingatlan 2 Összefoglaló Az ötlet, hogy egy ilyesfajta internetes kávézót nyissunk meg, már jóval a megnyitás előtt a középpontba került. Olyannyira, hogy egyszer már véghez is vittük Sajnos akkoriban még nem volt sikeres, különböző okok végett. Mivel mindenáron meg szerettük volna nyitni és a lehető legrövidebb idő alatt ezért nem végeztünk teljes körű kutatásokat, hogy megtudjuk van-e igény effajta szolgáltatásra és, hogy jövedelmező lehet-e. Ezen információk

nélkül a vállalakozás halálra volt itélve Igaz ebben jelentős oka volt annak, hogy az internet akkoriban még nem volt ennyire elterjedt, ismert a fogyasztók körében. Ami a kávéház üzletrészt illeti, az pedig azért nem volt nyereséges, mert nem a megfelelő helyre telepítettük vállalakozásunkat. (nehezen megközelíthető) A kudarc ellenére sem adtuk fel és nem sokkal később megszületett a teljes egészében átszervezett, megújult CHAT&DRINK Bt. Most minden részletre odafigyeltünk. Piackutatást, kérdőíves megkérdezéseket, konkurencia elemzést végeztünk. Az eredmény biztató volt ezért újra belevágtunk A kutatásokból kiderült, hogy sok fogyasztó szívesen kipróbálná az internetet egy üdítő, vagy egy kávé mellett. A telephely kiválasztására nagyon odafigyeltünk és szerencsénkre ép a közelmúltban nyitottak meg egy többfunkciós épületet a város központjában, ahol a helyiségeket viszonylag kedvező áron adták

bérbe. Számunkra ez pont megfelelő volt Ép eyért jött ay újabb ötlet, hogz egy ugyanilyen üzletet nyissunk, a város másik pontján. Ebben a városban összesen 500.000 lakos él A szórakozóhelyek száma végtelen. Mivel a mi üzlethelyiségünkbe belépve elsősorban a bárrész az, ami a figyelmet felkelti ezért az összes olyan helyet, ahol az ember megihat egy pohár üdítőt, vagy valami mást, azt mi konkurenciának tekinthetjük. Viszont előnyben érezhetjük (vagyunk) magunkat, mert mi egyéb, kiegészítő szolgáltatást is nyújtunk a felfrissülés, pihenés mellett. Ha ilyen tekintetből nézzük, akkor a városban nem található konkurens vállalat. Kiegészítő jövedelemként bevezettünk különböző tanfolyamokat is, amelyeket magánszemélyeknek, de igény szerint vállalatoknak is indítunk. Ezen a tanfolyamok alatt a „tanulók” megtanulhatják használni a számítógépüket, az internetet és olyan irodai csomagokat használni, amik nélkül

nehéz elhelyezkedni 3 megfelelő munkakörben. A tanfolyamok nem a kávézóban, hanem az egyi tulajdonos lakásán történik. Jelen pillanatban minden egyes alkalmazott gőzerővel dolgozik. Az egyik tulajdonos felelős a kávéházrész megfelelő működéséért, ő felügyeli a beszerzést, értékesítést a könyvelést szintén maga végzi. A másik tulajdonos az internet részlegre felügyel, mivel neki ott van nagyobb tapasztalata, ő felügyeli a gépeket berendezéseket, szoftvereket, a jogtisztaságot és ő vezeti az internetfelhasználtságot. A további alkalmzottaknak olyan végzettségük van, amilyen pozícióban dolgoznak. A felszolgálóknak annyival nehezebb dolga van, hogy nemcsak a bárrészre kell ügyelniük, hiszen úgyszintén felszolgál az internet teremben is. A számítógépszerelő, nem állandó, hanem alkalmi munkás, akivel szerződésben állunk, ha valamelyik berendezés elromlik, akkor rendelkezésünkre áll. Cégünk rövidtávú céljai

közé tartozik a számítógéppark teljes cseréje a lehető legmodernebb fejlettségű gépekre (’Az idő pénz’), illetve a nagy látogatottság miatti lassulások elkerülése érdekében egy jelentősen megnövelt sávszélességű Internetkapcsolat stabilizálása. Mindenkori célunk a pontosság, a nyomonkövethetőség, a biztonság és teljesség programjainkkal kapcsolatban, valamint ez által a vevő teljes elégedettsége. A felvett hitel elegendő lenne egy másik, ugyanilyen beállítottságú üzlet megnyitására, Pozsony egy másik részén, ahol erre (a piackutatásból tudjuk) igény mutatkozik. Kérdőíves felmérésekből tudjuk, hogy a lakosság fogékony az internetre, hiszen jelentős százalékuk még csak most ismerkedik vele. A visszafizetést a nyereségből és az amortizálódott gépek leírásából fedeznénk. 4 Iprágelemzés Az 1970-es évek derekán nagy üzletembereknek tartott személyek is gyakran csak legyintettek a számítógép szó

hallatán: megint egy újabb hóbort, játék. Ma már az élet számos területén nemcsak hogy hasznos, de nélkülözhetetlen segítőtársa (?) lett az embernek. Ilyen terület a kereskedelem is, ahol amellett, hogy megkímél minket a temérdek papír kézzel való megírásától, még a hibalehetőségek száma is csökken, illetve naprakész információk állnak rendelkezésre a legkülönbözőbb formában a legkülönbözőbb adatokról, amik nagymértékben elősegíthetik a pozitív végkifejletű döntéseket. Ezt a lehetőséget meglovagolva vágtunk bele vállalkozásunkba Trendek és kilátások: A gazdasági változások állandó befolyásoltság alatt tartanak minden vállalkozást. Ez ránk korlátozottan igaz csak, hiszen szolgáltatást kínálunk A rezsiköltségek megnövekedését ellensúlyozza a távközlési piac robbanásszerű fejlődésével járó Internet-elérés költségeinek csökkenése és az internet utáni érdeklődés. A technikai fejlődés

az ami leginkább a mi vállalatunkat befolyásolja, hiszen a számítógépek egyre gyorsabbak, fejlettebbek és ez minket is arra ösztönöz, hogy inováljunk. Szintúgy az internet gyorsaságát is különféle módon lehet gyorsítani, viszont ezek eléggé költségesek, de a felmérések során az olyan kérdésekre, hogy mit vár el az internettől, a második helyen szerepelt az, hogy kellőképpen gyors legyen. Ezt természetesen nem lehet sima telefonos összeköttetéssel, mindenképpen minimum ISDN 64-re kellett váltanunk. Politikai trendek elsősorban a távközlésben érintenek bennünket. Mivel Szlovákiában jövőre megszűnik a Slovenské Telekommunikácie monopóliuma, várhatóak lesznek az intenret terén is árváltozások. Természetesen mivel mindig csak egy évre kötünk serződést az internet szolgáltatóval, így módunkban áll, a legolcsóbb, viszont egyben a legmegbízhatóbb internet szolgáltatót is kiválasztani. További politikai érdekeltség

a higiéniai központ engedélylnek beszerzése, amit minden évben ellenőriznek, de mindeddig nem akadt semmilyen probléma. 5 A versenytársak elemzése: Mintahogy azt már említettük, cégünk a város központjában helyezkedik el, ahol rengeteg üzlet található, viszont ezek közül, egyik sem kávézó, sem olyan helyiség, ahol az internetet használhatná a fogyasztó. A legközelebbi és talán a legnagyobb konkurencia Pozsony talán egyik legismertebb szórakozóhelye az Aranypatkó, viszont ennek a helynek a vonzereje abban telik, hogy különböző rendezvényeket, estéjeket szerveznek, de inkább az idősebb korosztály látogatja ezeket, mivel nosztalgia zenét játszó zenekarokat szerződtetnek. Számunkra ez nem jelent jelentős hátrányt, mivel mi leginkább a fiatalok körében látjuk fogyasztóink körét, akik inkább szívesebben használják az internetet, mint az idősebb korosztály, ez a piackutatás során is kiderült. Tovabbi konkurenciának

tekinthetjük a központól nem messze található Blue Moon nevű kávézót. Erőssége szerintünk abban található, hogy nyitvatartási ideje egészen reggel 4-ig elhúzódik, viszont árban nem tudja felvenni a versenyt egy hasonló beállítotságű vállalattal szemben sem. Ezt az is jól bizonyítja, hogy általában akkor van a legnagyobb forgalma a szórakozóhelynek, amikor a legtöbb ilyen már bezárt. Árban mi az élmezőnyhez tartozunk, mivel egy fontos szempontot tartunk a szem előtt, ami a szlovákiai fiatalokat leginkább csábítja: „Olcsó sör és kofola” Ez azért fontos, mert itt leginkább ez a két ital dominál a fiatalok körében. De természetesen nem elhanyagolható a másik csábító körülmény is, ami nem más, mint az internet használatának lehetősége. Pozicionálás: Ami a kávézó, bárrész, forgalmát illeti, a CHAT&DRINK Bt. az előkelő 3 helyen található, de ha belevesszük az internet terem és a tanfolyamok által hozott

forgalmat, akkor pozíciónk piacvezető. Ezt nagyon jó mutatja az alábbi ábra is, ami a legutóbbi piackutatás eredménye. Az elsőben csupán a kávézó, bárrész forgalma található, a másodikban az internet és a tanfolyamok forgalmát is belevettük. 6 Átlagos havi forgalom Ft-ban 700000 600000 500000 400000 forgalom 300000 200000 100000 0 Aranypatkó WEST CHAT&DRINK Blue Moon Amstel vállalat neve Átlagos havi forgalom Ft-ban 800000 700000 600000 500000 forgalom 400000 300000 200000 100000 0 CHAT&DRINK Aranypatkó WEST vállalat neve 7 Blue Moon Amstel A piac szegmentálása: Mintahogy azt már említettük, a mi vállalatunk leginkább a fiatalabb nemzedékre összpontosít, de természetesen szolgáltatásainkat bármely korosztály igénybe veheti. Vendégeink átlagéletkora 26 év Ez főleg annak köszönhető, hogy az internetet leginkább a 14-18 év közöttiek használják, viszont a bárrészt inkább felnőtkorúak látogatják.

A tanfolyamok látogatotsága változó tendenciát mutat, ami a kort illeti. Ez annak köszönhető, hogy vannak olyan diákok, akik esetleg informatikából lemaradtak a tanulmányokban, vagy egyszerűen csak meg szeretne tanulni többet a számítógépről és ezért jelentkezik. Viszont a tanfolyamok nagyérészét a vállalatok igénylik, hogy az alkalmazottak megfelelő tudással rendelkezzenek. Látogatotság átlagéletkorban 25% 20% 15% 10% 5% 0% 12-től 14-ig 15-től 18-ig 18-tól 20-ig 21-től 25-ig 25-től Iparági előrejelzések: Mint tudjuk az informatika rohamosan fejlődik, ezért mi is egy olyan cégtől vásároltunk számítógépeket, amely garantálja, hogy az esetleges újításokat, fejlesztéseket bizonyos százalékkal olcsóbban kínálja cégünk számára, ezért mindig a legújabb, legfejlettebb technológiával rendelkezünk fogyasztóink számára. Ami az internetet illleti, azt nehéz megjósolni, hogy az elkövetkezendő években milyen

fejlesztési szinten megy át, de addigis mi tartjuk az ISDN 64-es szintet, ami egy átlagos felhasználónak teljes mértékben megfelel. A kávézó kínálatát, design-ját, folyamatosan alakítjuk, hogy megfeleljünk az elvárásoknak és az előírásoknak. A legutóbbi átalakítás a nemrég életbe lépett törvény 8 miatt kellett végrehajtani, miszerint kell lennie egy dohányzós és egy nemdohányzós részlegnek is, kellőképen elválasztva egymástól. Mivel ez a piac nincs teljes mértékben kiaknázva, ezért várható további konkurens vállalatok megjelenése, de piaci pozíciónkat ez nem fenyegeti jelentős mértékben, hiszen folyamatos piackutatás mellett, megtudjuk őrizni piacvezető pozíciónkat. Ezt segíti, a kávézóban és az internetezőben megtalálható „panaszkönyv” és ugyanúgy kérdőívek is, arra vonatkozó kérdésekkel, hogy mit vár el, mit szeretne a fogyasztó, hogy változtassunk a vállalat arculatán. Mivel eleinte kis

mértékben töltötték ki az ilyen kérdőíveket, ezért nyereményjátékot is kapcsoltunk hozzá. A kérdőíveket folyamatosan értékeli a két tulajdonos és ezek alapján döntenek a jövőről. A vállalkozás leírása, műszaki, termelési terv Termékeink, szolgáltatásaink: Mint mindenegyes kávézóban, a fogyasztóknak a legkülönbözőbb üdítőitalokat, koktélokat, illetve alkoholos italokat is kínálunk. Ezek közül a legkelendőbb a Kofola és természetesen a sör és a kávé. Az italok mellett gyors ételeket is kínálunk, mint pl Hot-dog, Meleg szendvics, Pizzaszeletek. Ezeket mind elkészített formában vásároljuk fel, és az ott található mikrohullámű sütőben melegítjük fel és így kínáljuk a fogyasztóknak. A fogyasztó megérkezik a kávézóba, helyet foglal, a felszolgáló felveszi tőle a rendelést, esetlegesen ajánl valamit a vendégnek, hogy mit fogyaszthat, majd a rendelés alapján kiszolgálja a vendéget. A szolgáltatások

közé tudjuk sorolni az intenret elérhetőséget, illetve a tanfolyamokat is. Ahogy a vendég belép a kávézóba, rögtön szembetűnik a kávézó jobb oldalán található boltíves bejárat, ahol feliratok tudatják a fogyastóval, hogy mi található ott, illetve mennyiért. Mielőtt bemenne, a felszolgálónál bejelnti, hogy igénybe szeretné venni az egyik gépet, aki ezt regisztrálja, majd a vendég gond nélkül böngészhet a világhálón amíg neki csak jól esik. Majd miután befejezte, azt ugyanúgy jelenti a felszolgálónak, aki kiszámítja a perceket és az ehhez járó használati díjat. 9 A vállalakozó és csapatának bemutatása: Az egyik tulajdonos, Beringer Róbert aki a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján szerzett közgazdaságtani diplomát vállalatok menedzselése szakirányból, így a vállalat gazdasági ügyei az ő felügyelete alá esik. Ő szervezi a beszerzést, értékesítést és az ehhez kapcsolódó ügyeket. Rendelkezik ECDL

(European Computer Driving Licence) kártyával, ezért a tanfolyamokon ő végzi az oktatást. A másik tulajdonos, Bartalos Aurél a pozsonyi Komensky egyetemen végzett, mint jogász. Az ő felügyelete alá tartoznak a jogi, illetve a politikai ügyek intézése, a megfelelő engedélyek és licencek beszerzése. Általában ő tartózkodik a kávézóban, hogy személyesen is ügyeljen a megelelő működésre, esetleges problémák azonnali kiküszöbölésére. A felszolgáló, Kádek Tamás a somorjai Pincér-szakács képző középiskolán végzett. Tökéletesen beszél németül és angolul, ami megkönnyíti a külföldi vendégekkel való komunikációt. A másik felszolgáló, Kádek Kálmán, aki Kádek Tamás testvére, szintén a somorjai pincér-szkács képző küzépiskolában végzett. Azért is választottuk őket, mert testvérek, így nagyobb a megértés közöttük. A 3. alkalmazott, akivel szintén szerződéses kapcsolatban állunk Bertalan Krisztián, aki

s műszaki középiskolát végzett, ám a szakmát, mint számítógépszerelő, édesapjától tanulta ki. A munkaidő előre megadott mindenki számára, kivéve Bertalan Krisztián számára nem, aki az alkalmankénti javításokért kap juttatást. A cégnév: A vállalkozás nevénél figyelembe vettük a tevékenységi kört, a termékeink által megcélzott piaci szegmenset, illetve a jövőbeli törekvéseinket. A CHAT szó, nem jelent mást, mint csevegést, ami az internetre utal, hiszen a fiatalok körében a leglátogatotabb oldal a chat.gyaloglohu , illetve a wwwchathu Ez a név pedig szintén sugalja, hogy az általunk megcélzott piaci szegmens leginkább a fiatalok köre. 10 A DRINK szó, pedig a kávéház jellegére utal. Mi úgy véltük, hogy ez a két szó megfelelően sugalja, hogy mit kínál a vállalat a fogyasztók részére. A vállalat egyéb paraméterei: 10 1 5 6 4 7 3 2 8 1 – Bárpult 2 – Asztalok székekkel 3 – Internet terem 4 –

WC 5 – Flipper 6 – Darts 7 – Asztal, székekkel 8 – Ajtó 9 – Számítógépek 10 - Raktár 11 9 A létesítmény teljes területe 30x25 méter, ebből 13x18 méter az internet terem. A teremben 8 számítógép található. Aztalok sázma 11 plussz egy hosszabb pad, ahova azok ülhetnek, akik nagyobb létszámban jönnek. A pad 10 férőhelyes A bárpultnál szintén található egy Hi-Fi berendezés, ahonnan a DANUBIUS rádió szól, de kívánság szerint változtatható. A termben általában csak a felszolgáló található, de mint azt már említettük, az egyik tulajdonos általában mindig ott tartózkodik. Az alábbi táblázat magában foglalja a jelenlegi számítógépparkunk felépítését. HARDVERELEM Alaplap Processzor Videokártya Hálózati csatoló Szünetmentes tápegység Egér,billentyűzet Monitor Merevlemez Nyomtató GYÁRTÓ Abit Intel Asus Realtek USB Logitech LG Maxtor HP TÍPUS BX133-raid Itanium v7700 GeForce 2 64MB AGP 10/100 standard

csatoló 400 Cordless Kit 21 7200 RPM 40 GB Laserjet Szoftverek: Windows 2000 professional + Service Pack 2 Internet Explorer 6.0 + Service Pack 1 Outlook Express 6.0 Jogi forma: A betéti társaság volt a legalkalmasabb és legkifizetődőbb forma, ami lehetővé tette a tőkebevonást is, valamint a jövőben könnyű lesz kültagokat találni, akik szívesen fektetnek be egy jól menő üzletbe, de nem szívesen vállalnak korlátlan anyagi felelősséget, így a tőkebázis a jövőben is biztosabb. Kettős könyvvitelt alkalmazunk, az összes nyereség a tulajdonosoké. Az alkalmazottakat járulékokkal és juttatásokkal ösztönöztük pontos és megbízható munkára, de jelen pillanatban már nincs erre szükség, hiszen a siker következményeképpen átlagos szinten kimagasló bérezést tudunk biztosítani dolgozóinknak, akik ezáltal jobban magukénak érzik a vállalkozást. A jogi formát emellett úgy választottuk meg, hogy esetleges külső tőke

bevonásakor a befektető korlátlan felelősséggel rendelkezzen. Ez kikötés a befektetés előtt A céget 2001 Október 11-én alapítottuk. 12 Termékeink, beszerzés: A beszerzés az első időkben viszonylag jelentős költségbevonással járt, hiszen jogtiszta operációs- és fejlesztőrendszereket, valamint egyéb alkalmazásokat kellett beszerezni, illetve a költségek nagy hányadát tette ki a megfelelő hardverbázis kialakítása. A beszerzés most már lekorlátozódik a programfrissítésekre, illetve hardverfrissítésekre, ami persze nem oly rohamban fejlődik, mint a szofterek fejlesztése, ahol napról-napra jönnek ki a legújabb, frissített programverziók, esetleges service-pack csomagok, amiket szintén be kell szerezni. Ezen kívül a megfelelő berendezések beszerzése is jelentős költségbevonással járt, de általában ezek egyszeri befeketetések, így a legmodernebb asztalokat, székeket, bárpultot szereztük be. Ezeken kívül az üdítők,

és a sör hűtéséről is gondoskodtunk, ami a raktárban elhelyezett klimatizált helyiségben vált megoldhatóvá. Szerződésben állunk a Coca-Cola Slovakia-val ami az előre meghatározott időpontonkban szállít a legkülönfélébb italokból. A söröket aszerint választottuk ki, hogy a fogyasztók milyeneket tartanak jó és minőségesnek, ezeket a vállalkozás megnyitása előtti kérdőívekben feltett kérdésekből tudtuk meg. Ezek alapján kötöttünk szerződést a Budwar, az Amstel, és Zlaty Bazant nevű vállalatokkal. A rövid italokat a tulajdonosok szerzik be, szükség szerint a Pozsonyban található nagyraktárból. Marketingterv Célok: Amellett, hogy továbbfejlesztjük a meglévő szoftvereket, hardvereket, berendezéseket, a precízség, hibamentesség, de elsősorban a felhasználóbarát környezet kialakítása az elsődleges célunk, ezt pedig folyamatos igényfelmérésekkel végezhetjük el. További célunk, hogy megtartsuk a fogyasztókat,

hiszen nincs job dolog egy vállalat számára, mint egy visszatérő vendég, fogyasztó. Ez idő alatt, amíg a vállalat megkezdte működését, kialalkultak a törzsvendégek, mind a kávéház, mint az internetfelhasználtság terén. A tanfolyamokra pedig mindig van igény, értelemszerűen itt nincsenek visszatérő igénylők, viszont vannak visszatérő vállalatok, akik tudják, hogy megbízhatóan végezzük munkánkat és továbbra is nálunk képzik tovább 13 alkalmazottaikat. Cégünk számára világos, hogy az eddig folytatott tevékenység megfelel vásárlóink elvárásainak. Új célunk az újabb fogyasztók megszerzése és a régi vevők megtartása. A marketingmix (termék, ár, reklám, értékesítés) elemeit úgy próbáljuk összhangba hozni egymással, hogy célvásárlóink és a már meglévő vásárlóink igényeit teljes mértékben kielégítse. Egy célvásárló csak akkor keres meg minket, ha azt érzi, hogy számára értékes az a dolog,

amiért pénzt ad ki. Olyan stratégiát dolgoztunk ki, amelynek fő része, hogy meggyőzzünk és biztosítsunk mindenkit afelől, hogy mi vagyunk a legjobbak, és mi tudjuk leghatékonyabban megoldani problémáikat, kielégíteni igényeiket. Új célok közé tartozik egy pontrendszer bevezetése, aminek a lényege abban rejlik, hogy a vendég egy elfogyasztott frissítő után pontokat kap, amit mi nyilvántartunk és ezeket akarata szerint, bármikor beválthatja percekre, amit a világhálón való böngészésre használhat fel. Termékpolitika: A folyamatos kutatás arra válhat hasznunkra, hogy tudjuk, a fogyasztó milyen termékeket szeretne látni, fogyasztani, kipróbálni, illetve melyek azok a termékek, amelyeket ki kell vonnunk az üzletből, mert megunták, vagy elégedetlenek vele. Erre nagyon jó példa, hogy a fogyasztók egy idő után megunják a flipperjátékot, és ez minket is arra ösztönzött, hogy azt kivnjuk az üzletből. Nem így történt, viszont

lecseréltük egy másik fajtára, ami jó döntésnek bizonyult, hiszen nem a flippert unták meg, hanem annak azt a változatát, ami ép rendelkezésükre ált. Ezenkívül, azokat a termékeket, amelyek tömegesen fogynak, összevontuk azokkal a termékekkel, amelyek kevésbé népszerűek a fogyasztók körében. Pl A bár mögötti polcokon találhatók az üdítők választéka. A Cola mellé helyeztük el a Cappy multivitamint, aminek azóta a fogyasztása ugrásszerűen megugrott, ahoz képest amíg a többi multivitamin között helyezkedett el. Árpolitika: Árainkat úgy alakítjuk, hogy a költségeinket fedezze, és hasznot is hozzon.Árrésünk viszonylag alacsony, de így is nagy nyereséget realizálunk, mivel az alacsony árak végett is, növekedett a látogatottságunk, mind a kávézó, mind az internet 14 terén. Itt kitérnénk az internetre, mivel mint tudjuk, ennek az árát a Slovenske Telekomunikácie határozza meg, impulzusok szerint plussz a havi

használati díj. Itt a többi vállalattal szemben kisebb árrést használunk, így olcsóbbak vagyunk mint más vállalatok, akik hasonló tevékenységet végeznek, viszont ugyanolyan gyorsak. Az italok beszerzésénél nagy hangsúlyt feketünk az árra, főleg a két legtöbbet fogyasztott terméknél (kofola, sör), amik ezáltal akár 25 Ft-al is olcsóbbak lehetnek, mint egyes konkurens vállalatoknál. Az internet költségeinek kiszámítása: A Slovenské Telekomunikácie által megszabott díjak: Csúcsidőben (7:00 – 19:00) Csúcsidőn kívül (19:00 – 7:00) 90 másodperc 240 másodperc 1,476 Sk 1,467 Sk A vállaltunk által használt díjak: Csúcsidőben (7:00 – 19:00) 90 másodperc Csúcsidőn kívül (19:00 – 7:00) 90 másodperc 1,85 Sk 1,85 Sk Mivel általában az esti órákban nagyobb a forgalom, ezért nem tettünk különbséget a csúcsidő és a csúcsidőn kívüli díjszabásban és ha olcsóbb lenne csúcsidőn kívül, akkor valószínűleg

csak csúcsidőn kívül használnák az internetet, a többi órákban csak álnának a gépek. Fix költségek: • energia 150.000 Ft • közüzemi díj 5.000 Ft • bankköltség 15.000 Ft • posta, telefon 40.000 Ft • biztosítás 60.000 Ft • Internet-elérés 150.000 Ft Változó költségek • munkabérek 350.000 Ft • közterhek 50.000 Ft • egyéb költségek 10.000 - 50000 Ft 15 Értékesítési politika: Cégünk nagy hangsúlyt fektet az értékesítésre. Minden vevővel egyenként foglalkozunk, aki aztán elmondhatja, leírhatja a véleményét a vállalatról. Az alkoholos italokat nagykereskedőktől szerzzük be, amit bizonyos árrés megtoldásával aztán értékesítünk az üzletben. A rögtön nem eladott termékeket, készleteinket a raktárhelyiségben tároljuk mindaddig, amíg eladásra nem kerülnek. Reklám és eladásöszötnzés: A reklám kiválasztásánál figyelembe kellett vennünk, hogy a lehető legtöbb potenciális

fogyasztóhoz eljusson, és a lehető legkisebb költségekkel járjon. Reklámainkat magunk terveztük meg, ezzel rengetek költséget megtakarítottunk. Elsősorban helyi lapokban hirdetjük magunkat, mint amilyen a Pozsony és Vidéke, de úgyszint az ÚjSzó országos napilapban is jelentetünk meg hirdetéseket. Hirdetünk úgyszintén a DunajskoStredsko röplapban is, ami egy kerületi lap és előnye az, hogy mnden egyes háztartáshoz eljuttatják. Néha jelentetünk meg reklámokat a Novy Cas nevezetű napilapban, de ennek hátránya, hogy nagyon költséges. Ezne kívül a városban kiragasztott plakátokkal is szeretnénk felhívni a fogyasztók figyelmét az üzletünkre és a kínálatunkra. Természetesen minden hirdetésben hangsúlyoztatjuk azt, hogy ez nem egy egyszerű kávéház, hanem egyben szörfözhet is a világhálón, kellemes környezetben, frissítő mellett. A másik nagy hely, ahol reklámozhatunk az az internet. Saját web-oldallal rendelkezünk, ahol a

látogatók megtalálhatják a teljes árlistát, kínálatunkat és fényképeket az üzlethelyiségről, illetve egy olyan rubrikát, ahol megírhatják véleményüket, ötleteiket bármivel kapcsolatban, ezzel is segítve a piackutatást, igények felmérését. Mikor a vállalat indult és kifejezetten hangsúlyoztuk az internet használatának lehetőségét, több vendég is azért tért be hozzánk, hogy azt kipróbálja, ugyanis Somorján más lehetőség erre nincs, kivéve a diákokat, akik az iskolában használhatják ezt a fajta szolgáltatást. Nagyon ritka volt az olyan eset, amikor a vendég, csak az internet kedvéért látogatott el a kávéházba, ugyanis ha már ott van, akkor fogyasztott is valamit, böngészés előtt, közben, vagy utána. 16 Szervezeti Terv Az üzleti terv jelen szakaszában képet ad a vállalkozás vezetőségi tagjairól, alkalmazottairól. Az egyik tulajdonos, Beringer Róbert a társaság teljes munkaidőben tevékenykedő

alkalmazottja. Bartalos Aurél szintén teljes munkaidőben (gyakran azon túl is) a cégnél dolgozik. Az tulajdonosok kivétel nélkül hatalmas szakmai háttérrel, dinamizmussal és kreativitással rendelkező fiatalok, és a további alkalmazottak is a megfelelő pozícióban remek szakemberek, így sikerült egy nagyon hatékony csapatot kialakítanunk. Egyenlőre nem tervezünk változásokat a személyzetben Beringer Róbert Bartalos Aurél Kádek Tamás Kádek Kálmán Bertalan Kriszitán Szervezeti Modell: Tulajdonosok: Beringer Róbert Bartalos Aurél Alkalmazottak: Kádek Tamás Kádek Kálmán Bertalan Krisztián Tulajdonosi megoszlás: Üzletrész megoszlása: Beringer Róbert 50 % (korlátlan felelősség); Bartalos Aurél 50 % (korlátlan felelősség). A marketing területen a Beringer Róbert tevékenykedik. Ő hozza a döntéseket a cég reklámozási ügyeiről. Az eladásösztönző akciókról, árengedményekről is ő dönt, de ki kell kérnie a másik

tulajdonos véleményét is. A kültag feladata elsődlegesen az ellenőrzés, jogi ügyek felügyelete. 17 Vezetői hatáskörök: A tulajdonosok, Beringer Róbert és Bartalos Aurél korlátlan hatáskörrel rendelkeznek. Felelősségük teljes vagyonukre kiterjed A beszerzéseknél, a gyártók kiválasztásánál is mindkettejük döntése szükséges, de a fő feladatokat Beringe Róbert látja el, Bartalos Aurélnak a beleegyezése szükséges. Ők a társaság vezetői Elsősorban B.R végzi az árkalkulációt, szervezi meg a szállításokat Korábban elvégzett egy vállalkozás-ügyintéző tanfolyamot, ahol az értékesítési elméleti fogásait is megtanulta. A gyakorlati tapasztalatai, és az elmélet hozzásegíti a megfelelő döntések meghozatalához. Kockázatbecslés A legegyszerűbb mód a kockázat megfogalmazására az úgynevezett GYELV-módszer (SWOT – analízis). A módszer alkalmazásával meg kell vizsgálnunk vállalkozásunk ’Gy’enge oldalait,

’E’rősségeit, ’L’ehetőségeit és a ’V’eszélyeket. Gyengeségek: Gyenge oldalunk elsősorban a helyiség mérete, ugyanis gyakran fordult elő, hogy telt ház esetén a megérkezett vendég körülnézett, látta, hogy nincs hely, ezért elment. Tovabbi gyengeség a tanfolyamok környékén tapasztalható, ugyanis nincs megfelelő helyiség a tanfolyamok elvégzésére, ez egyenlőre B.R tulajdonos lakásán történik. Erősségek: Legfőbb erényünk az egyediség, hiszen gyakorlatilag monopolhelyzetben vagyunk, ha a vállalat egészét vesszük figyelembe. Ha csupán a kávéházat vesszük figyelembe akkor az ár tekintetében mi vagyunk a legerősebbek, szintúgy az internet terén. Lehetőségek: A vállalkozásunk lehetőségei végtelenek. A cég nyereségesen működik Szeretnénk terjeszkedni, egyre több potenciális vásárlóhoz eljutni. A terjeszkedés első hulláma a szomszédos városokra fog kiterjedni, hiszen fizikailag ők vannak a legkönnyebben

elérhető helyen. Pl Bős, Dunaszerdahely Veszélyek: A vállalkozás magában hordozza a kockázatot, a veszélyt. Veszélyt az árakban, termékekben, fogyasztókban, beszerzésekben, berendezésekben, azaz minden területen találunk. Veszélyt jelent a hibás szoftver, hardver Szintén veszély egy ilyesfajta üzlet megnyitása Somorján (konkurencia). 18 Pénzügyi terv Hitel visszafizetésének a terve: Hiel nagysága: 1.500000-Sk, Kamatláb: 11,3% Termin Hátralévő részlet Kifizetett részlet Kamat összege Összesen III.00 1500000 0 0 VI.00 1500000 0 IX.00 1416667 83333 XII.00 Összesen 2002 1333334 83333 166666 III.01 1250001 83333 37667 121.000 VI.01 1166668 83333 35313 118.646 IX.01 1083335 83333 32959 116.292 XII.01 Összesen 2003 1000002 83333 333332 III.02 916669 83333 28251 111.584 VI.02 833336 83333 25897 109.230 IX.02 750003 83333 23543 106.876 XII.02 Összesen 2004 666670 83333 333332 III.03 583337 83333 18835 102.168

VI.03 500004 83333 16481 99.814 IX.03 416671 83333 14127 97.460 XII.03 Összesen 2005 333338 83333 333332 III.04 250005 83333 9419 92.752 VI.04 166672 83333 7065 90.398 IX.04 83339 83333 4711 88.044 XII.04 Összesen 2006 0 83339 333338 2357 85.696 23552 356.890 1500000 444963 1.944963 Összesen 2002 - 2006 19 42375 42.375 42375 125.708 40021 123.354 124771 291.437 30605 113.938 136544 469.876 21189 104.522 98880 432.212 11773 95.106 61216 394.548 A vállalkozás nyitómérlege: Eszközök Forgóeszközök - Készletek, anyagok Tárgyi eszközök - Ingatlan - Műszaki berendezések Pénzeszközök - Bankbetétek Eszközök összesen Források 100.000,100000,1500000,1300000,200000,200000,200000,1800000,- Rövid lejáratú kölcsönök Saját tőke Jegyzett tőke Jegyzett, be nem fizetett tőke 1.500000,300000,500000,-200000-, Források összesen 1.800000,- Előzetes jövedelemterv: Bevételek Áru értékesítése Szolgáltatások

értékesítése Kamat Összesen Kiadások Működés közvetlen költségei (bérlet, rezsi, javítások) Alkalmazottak bruttó fizetése Utazási költségek Áruk, készletek beszerzése ÁFA Egyéb költésgek Összesen Pénzügyi eredmény: Terv 6.600000,440000,- 2001. év Tény 7.300000,500000,- Terv 6.800000,450000,- 10.000,7050000,- 10.000,7810000,- 10.000,7260000,- 3.000000,- 2.800000,- 3.000000,- 450.000,- 460.000,- 450.000,- 200.000,3200000,- 180.000,3700000,- 200.000,3300000,- 100.000,100000,7050000,- 140.000,110000,7280000,- 100.000,7050000,- 0 570.000,- 20 2002. év 0 A vállalat tehát a 2001. évben 570000 tiszta nyereséget realizált A következő évre vonatkozóan előreláthatólag ezt a szintet tartani tudjuk, sőt bizonyos mértékig ezt növelni is tudjuk. Ép ezért gondoltuk, hogy belevágunk egy második üzlet megnyitásába, amihez szükséges a kölcsön összege. Ha ezt a nyereséget tartani tudjuk és a másik üzlet is

hasonlóan jól fog működni, akkor ez a nyereség megduplázódhat, viszont csökkeni fog a hitel részleteinek a fizetésével, ami 333.332 Sk-nak felel meg, ami ideális körülmények mellett teljesíthető úgy, hogy még nyereséget is termelünk. Fedezetszámítás, illetve a fedezeti pont elemzése Megmutatja az értékesítésnek mekkora volumene mellett a cég se nem nyereséges, se nem veszteséges azaz épp fedezi az összes - állandó és változó – költségeit. Jelen esetben a fedezeti pont akkor érhető el, ha a kiadásaink nem haladják meg a 7.280000 Sk-t, és a bevélteleink elérik ugyanezt a szintet Tapasztalataink szerint ezt a szintet minden fennakadás nélkül teljesíteni tudjuk. Bevételek Fedezeti pont 7.050000 Kidások 7.050000 21 Összegzés Mint a fent leírt sorokból kitűnik, cégünk egy törekvő, ambiciózus, dinamikus és nagy jövővel kecsegtető cég. Reméljük, bemutatkozásunk elnyerte tetszését, és átgondolja még egyszer,

hogy a hitelt folyosítsa-e vállalatunk részére, hogy ezáltal terjeszkedni tudjunk és nehogy lemaradjunk versenytársainkal szemben. 22