Gazdasági Ismeretek | Üzleti terv » Hantos Zoltán - A Czetin Bt. üzleti terve

Alapadatok

Év, oldalszám:2001, 6 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:627

Feltöltve:2010. április 18.

Méret:41 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Hantos Zoltán II ofmh 1.cs A Czetin Bt. rövid bemutatása A vállalkozás azonosító adatai: A vállalkozás neve: Székhelye: Telefon/fax : Alakulás dátuma: Bejegyzés dátuma: Beltag: Kültag: Jogi státusz: Czetin BT. 9735 Tormásliget Fő utca 14 94/365 264 1996. május 12 1996. május 18 Czetin János Ambrus Ferenc Betéti Társaság A Czetin BT. bemutatása, vezetői összefoglaló A cég vezetője Czetin János iskolai végzettsége faipari technikus. A cég teljes mértékben saját tulajdona. Alkalmazottak: egy faipari mérnök, a tervezési feladatokhoz és vezető munkák segítésére, valamint 8 szakmunkás. Tevékenységek: Cég fő tevékenységi köre a bútor és belsőépítészeti tárgyak gyártása. A gyártás kizárólag természetes faanyagokból történik, megrendelésre. Gyártanak: bútorokat, lépcsőket, kerítéselemeket, falborításokat és minden egyéb faipari terméket amelyre gyártási kapacitásuk. A telephely és az üzem egy helyen

van az azonosítóban leírt címen. Az üzemi épület és a termelő gépek teljes mértékben a saját tulajdonomban vannak. A géppark szalagfűrészgépből, gyalugépekből, marógépekből csiszológépekből valamint körfűrészgépből áll. A cég vonzáskörzetében teljes mértékben uralja a piacot mivel nincs más cég ebben a tevékenységi körben aki hasonló minőséget tudna produkálni. Pénzügyileg a cég egyértelműen nyereséges. A vállakozás általános bemutatása meghatározása Egyre növekszik az un. biobútorok (természetes faanyagokból készített) felvevőpiaca, ezért ez az iparág egyre nagyobb részt kap a bútoripari piacon. De ez a piaci vezető szerep lehetővé teszi, hogy a cég nagyban megerősödjön és a régió egyik legnagyobb ilyen típusú üzemévé váljon. A termékeket igénylő társadalmi réteg a felső és középrétegekből kerül ki. Amely a mai politikai állás szerint egyre jobban megerősödik És a környezettudatos

gondolkozás elterjedése is a cégem növekedését és népszerűségét segíti elő. A térségben számottevő konkurencia nincs de ezen bútorok népszerűségének növekedésével egyre nagyobb az esélye egy konkurens cég megjelenésének de a cég népszerűsége várhatólag már addigra akkora lesz, hogy a piaci részesedésből nem kell túl sokat átengednie a konkurenciának. A termékeknek piaci értelemben vett életgörbéje nincs mivel a termékek egyediek és megrendelésre készülnek. A cég szolgáltatásaiba beletartozik a vevő által elképzelt termékek megtervezése és teljes kivitelezése, valamint a helyszíni szerelés is ill. a teljeskörű garancia vállalása Üzemeltetés A termékek fejlesztése a gyártás során gyűjtött tapasztalatok alapján folyamatos, a változatos termékskáláról és az állandó kihívásokról pedig a megrendelők gondoskodnak. A termelési költségeket megpróbálják minimálisra csökkenteni ezt elsősorban az

alapanyag beszerzésével tudják elérni, egy alföldi erdőgazdaságtól jó minőségű olcsó faanyagot szereznek, igaz a szállítási és szárítási költségek még rárakodnak az alapanyagárra. További költségeket jelent még a szerelvények és eszközök, fogyó eszközök beszerzése is, valamint az energia és bérköltségek valamint ezek vonzatai. (Ezek részletesen a költségelemzési táblázatban találhatók meg.) A teljes üzem egy nagyobb ingatlanból áll ennek belső felosztásával lett kialakítva a szociális helység az iroda és az üzemcsarnok. A gépek karbantartását bizonyos szintig az üzemben dolgozó munkások végzik a nagyobb felújításszintű karbantartásokat pedig egy külső Kft. végzi, ez gazdaságossági szempontból így a legkifizetődőbb. Vevőköre a társaságnak igen kiterjedt, nagyon nagy részük visszajáró elégedett ügyfél és az ő ajánlásuk nyomán is egyre több új vevő keresi fel az üzemet. A cég egyik

legfontosabb elvárása önmagától, hogy minél jobban tudják kiszolgálni a vevőiket és minél elégedettebbek legyenek a tőlük kapott termékkel és szolgáltatással. A társaság a hatályban lévő szabványokat, előírásokat megpróbálja maximálisan betartani, hogy ezáltal is növekedjen a minőség és nehogy valamilyen ellenőrzés okán egzisztenciát veszítsen. A távolabbi tervek között szerepel az üzem bővítése, létszámnövelés és esetlegesen a BT átalakulása Kft.-vé Fontosnak tartja a cég, hogy amikor csak lehet (anyagi lehetőségei engedik) bevezesse az ISO 9000-es minőségbiztosítási rendszert amely már nem csak a termék minőségét követeli meg hanem a gyártás teljes egészét szabványosítja és előírja. A cég által gyártott termékek termékvédelmére nincs mód de nagyon nincs is rá szükség hiszen egyedi termékek. Marketing Az elsődleges célja társaságnak, hogy a vevők tényleges és lappangó (látens)

szükségleteit ha lehetséges maximális mértékben kielégítse. Igen fontos a társaságnak, hogy a vevő legyen a központban és minden reális kívánságát teljesíteni tudják. Nagyon fontos számukra, hogy a cég minél előbb és minél jobban ismert legyen a térségben és ez az ismertség elismertség legyen, tehát egy megbízható, pontos, jó minőséget gyártó cég képét szeretnénk magukról kialakítani a vásárlóközönség szemében. Az ármegállapítási stratégiája a cégnek elsősorban a vevőt tartja szem előtt, persze a cég gazdaságossága mellett. A termékek árának megállapítása úgy történik, hogy mérik a termékbe fordított élő és holtmunka mennyiségét. A termék annál drágább minél több munka van vele (tervezés, elkészítés) és minél több és jobb minőségű alapanyagot használnak fel az elkészítéséhez. Ennek az árképzési módszernek az az alapvető feltétele, hogy a gyártókapacitás minél jobban

kihasznált legyen mert amennyiben csökken a kapacitás kihasználtsága úgy növelni kell az egységnyi elkészítési díjat, hogy a cég gazdaságilag nyereséges legyen. Hirdetések, reklámok igen fontosak a cégnek mivel korszerű és megtervezett reklámkampány nélkül a cég csak nagyon lassan tudna elindulni az ismertség útján. A megtervezett és hatékony reklámpropaganda igen nagyot lendíthet a cég ismertségén és keresetségén. A cég reklámokat eddig helyi és vonzáskörzetben terjesztett ingyenes hirdetési újságokban hirdette magát valamint helyi napilapokban. Ennél nagyobb reklámkampányra az eddigiekben még nem volt lehetősége a cégnek az ok elsősorban anyagi eredetű. A továbbiakban a cégnek szándékában áll a reklámok mennyiségének és minőségének fenntartása, és esetlegesen emelése ha lesznek rá megfelelő források. A különböző értékesítési prognózisok azt mutatják, hogy a biobútorgyártás egy igen dinamikusan

fejlődő iparág. Ezzel együtt valószínűleg egyre jobban növekszik a társaság keresettsége és termékeinek népszerűsége. A fogyasztói csoportokat tekintve a társaság elsősorban a közép és felsőrétegeket célozta meg, ugyanis az egyedi gyártás nem kimondottan a legolcsóbb gyártási eljárások közé tartozik. A későbbiekben a tervek között szerepel, hogy a termelés hatékonyságának növekedésekor bizonyos szintű árcsökkentés, így az alsóbb rétegekre is kiterjeszthető a termékeket megvásárló kör. A cég piaci részesedése jelen pillanatban igen nagy bár ezeknek a termékeknek a piaca az adott régióban még igen kicsi és fejlődő, de az előzetes jelzések azt mutatják, hogy igen hamar megnövekedhet és kiszélesedihet ez a piac. Ezzel egy időben várható, hogy a piacon egyre több konkurens cég is megjelenik de ez egy addigra jól befutott megbízható cég piaci egzisztenciáját nem számottevően befolyásolhatja. Várhatólag

a cég piaci részesedése csökken de a piac növekedésével ez keresletnövekedésként jelentkezik. Pénzügy A cég pénzügyi előrejelzései azt mutatják, hogy az eddigi sikerek megmaradnak sőt egyre emelkedik a bevételek nagysága így ez biztató a további fejlődés szempontjából. A rövid áttekintés a pénzfolyamatokról táblázat segítségével egyszerűbben oldható meg: Nyereség-veszteség egy évre lebontva (1999): 1. Értékesítés árbevétele 2. Egyéb bevételek Összes bevétel Bevételek: I. negyed II. negyed év III negyed év IV negyed év év(Ft.) (Ft.) (Ft.) (Ft.) 5574643 6127117 6734343 7401749 180000 210000 180000 180000 750000 5754643 6337117 6914343 7581749 26587853 1. Anyag beszerzés 2. Árubeszerzés 3. Munkabérek 4. Megbízási, szakértői díjak 5. Energia, fűtés és közüzemi díjak 6. Bérleti díjak 7. Nyomdai, hirdetési, postai, telefon díjak 8. Biztosítás 9. Szállítási költségek 10. Bankköltségek 11.

Karbantartási költségek 12. Értékesítési költségek Összes költség: Összes bevétel Összes költség: A különbségek Éves összeg (Ft.) 25837853 Termelési-kezelési költség: I. negyed II. negyed III. negyed év év év (Ft.) (Ft.) (Ft.) 1260000 1260000 1260000 37500 37500 37500 1950000 1950000 2220000 0 45000 0 IV. negyed Éves összeg év (Ft.) (Ft.) 1260000 5040000 37500 150000 2220000 8340000 32000 77000 490000 370000 360000 450000 1670000 0 48000 0 61000 0 51000 0 51000 0 211000 90000 105000 23517 55000 90000 105000 24471 25000 105000 126000 25588 35000 105000 126000 26757 60000 390000 462000 100333 175000 105000 105000 105000 105000 420000 4164017 4072971 4325088 4473257 17035333 I. negyed év (Ft.) 5754643 4164017 1590626 Az éves bruttó nyereség: II. negyed III. negyed év év (Ft.) (Ft.) 6337117 6914343 4072971 4325088 2264146 2589255 IV. negyed év (Ft.) 7581749 4473257 3108492 Éves összeg (Ft.) 26587853 17035333 9552519

Összes bevétel (Ft) 5754643 6337117 6914343 7581749 I.negyedév II.negyedév III.negyedév IV.negyedév Összes költség (Ft) 4164017 4072971 4325088 4473257 Nyereség (Ft) 1590626 2264146 2589255 3108492 Pénzfolyamatok negyedéves eloszlása 16 000 000 Ft 14 000 000 Ft 12 000 000 Ft 10 000 000 Ft 8 000 000 Ft 6 000 000 Ft 4 000 000 Ft 2 000 000 Ft - Ft I.negyedév II.negyedév III.negyedév IV.negyedév Nyereség (Ft) 1590626 2264146 2589255 3108492 Összes költség (Ft) 4164017 4072971 4325088 4473257 Összes bevétel (Ft) 5754643 6337117 6914343 7581749 Az ábrán is látható, hogy az év második felében nagyobb forgalamat bonyolítanak le. Ezt inkább az év eleji költekezés-mennyiség csökkenéssel kellene magyarázni, vagyis nem a második félév a forgalmas, hanem az elsőben csappan meg az érdeklődés a cég termékeire. Sopron 2001. december 13 Hantos Zoltán