Gazdasági Ismeretek | Vállalkozási ismeretek » A Sansz Kft. üzletpolitikája

Alapadatok

Év, oldalszám:1998, 15 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:129

Feltöltve:2009. május 20.

Méret:133 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 Bevezetés A stratégia a vállalkozás működésének vezérfonala, olyan koncepció, amely a vállalkozás hosszabb- és középtávú céljait tartalmazza, ezekhez hozzárendeli a szükséges erőforrásokat és cselekvési programokat. A Sansz Kft. egy munkaközvetítő cég Elsősorban a friss diplomásokra szakosodott, egyéb személyeknek szóló munkaközvetítés csak nagyon távoli célok között szerepel. A Sansz Kft. mottója : Munkát mindenkinek! Ez nem politika, hanem üzlet! Egy vállalkozás stratégiáját több szempont szerint is meg lehet határozni. Ezek közül néhány - A vállalkozás életciklusa szerint a Sansz Kft. az építés-aratás fázisában van, hiszen csak néhány hónapja kezdte meg munkáját, de már ez alatt a rövid idő alatt is jelentős eredményeket ért el Még a fejlesztés szakaszában áll, hiszen sok terv még nem valósult meg, de már önellátó a cég. - A

környezet változásaihoz viszony szerint proaktív. Ahhoz, hogy egy cég a piacon vezető pozíciót érhessen el, feltétlenül szükséges a környezet változásainak folyamatos figyelése. A piaci környezet állandóan változik, ezekre nem árt reagálni, hozzájuk igazodni. A Sansz Kft. keresi a felemelkedőben lévő cégeket és vezető vállalatokat, ezekkel igyekszik felvenni a kapcsolatot, velük megbízási szerződést kötni - Kialakítás módja szerint a Sansz Kft. inkább a vállalkozási típusú stratégiát követi, igyekszik határozottan betörni a piacra és ott megszerezni a vezető pozíciót. A cég apparátusa kicsi, 1 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 így mindent a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben kell megoldani. Az anyagi háttere jelen pillanatban stabil, ebből a szempontból nincs akadálya némi ésszerű kockázatvállalásnak. - Versenyhelyzet szerint a stratégia a szolgáltatás specialitásaira

alapozott. A cégnek kizárólagos megbízási szerződése van néhány jelentős magyar vállalttal, ezeknél a munkaközvetítői (szakember közvetítői) szolgáltatásban monopol helyzetben áll. A Sansz Kft egyik elsődleges célkitűzése az, hogy az ügyfél mindig elégedett legyen A szolgáltatás specialitása a minden körülmények között udvarias ügyintézés és az, hogy mind a megbízó cég, mind a munkakereső érdekeit szem előtt tartja. A Sansz Kft a munkaközvetítésen kívül más szolgáltatások bevezetését is tervezi ( jog- és adótanácsadás, tanfolyam, továbbképzés, ötletmegvalósítás) Mindezek a megbízó cégek igényeinek és a munka vállalók érdekeinek megfelelően történnek. - A vállalkozás működési köre alakításának jellemzői szerint a vállalkozás stratégiája összetett. Cél a diverzifikálás egymással kapcsolatban álló területeken és a pozíciók megőrzése, a teljesítmények javítása. A diverzifikálás a

munkaközvetítéssel, munkakereséssel elengedhetetlenül kapcsolatban álló tudás, tudás gyarapítás területeire történik A megbízó cégek igényeinek megfelelően indul a továbbképzési program, amely kiegészíti a jelentkezők már meglévő tudását. A jog- és adótanácsadás a munkakeresőknek segíthet például a munkaszerződések megkötésénél Ahhoz, hogy manapság egy cég abszolút biztonságban érezhesse magát gazdaságilag szükség van a "több lábon állásra" A Sansz Kft. a jó hírét mindig szem előtt tartja, hiszen az egy kifizetődő befektetés A már megszerzett bizalom megtartása egyenértékű lehet a piaci pozíciók megőrzésével. A megbízók igényesek és a megelégedettséghez ezeket az igényeket ki kell elégíteni A folyamatosan növekvő igényekkel lépést tartani csak a teljesítmények javításával lehet A jó hírnév fenntartásához a bizalmat meg kell tartani! 2 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M.

u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 - Működési kör változásának iránya és dinamikája szerint a Sansz Kft. eleinte a mérsékelt, fokozatos terjeszkedés stratégiáját követte. Mostanra gazdaságilag stabilizálódott a helyzete, a kezdeti megbízások mellé újakat szerzett, a piacon a versenytársak között az élvonalba került. Mint biztos alapon nyugvó vállalkozás megengedheti magának az agresszívebb terjeszkedést - A környezettel való kölcsönhatás szerint a Sansz Kft. az elemző és integratív stratégia keverékét követi Törekszik az egyensúlyra (elemző), mert stabilitás nélkül nincs igazán eredményes üzletmenet, de igyekszik rugalmas lenni a versenyhelyzet és a piaci növekedés üteme szerint, mert "aki elmarad, az lemarad" (integratív). - Orientációja szerint a Sansz Kft. fogyasztó orientált Egy szolgáltató cég első sorban a fogyasztókra kell, hogy figyeljen, a vállalat és a versenytársak csak másodrendűek lehetnek

Felmérés A vállalkozás stratégiájának elkészítése előtt fel kell mérni a vállalkozás lehetőségeit, erősségeit és korlátait. Tisztában kell lenni az összes rendelkezésre álló erőforrással, a környezettel és annak hatásaival. Meg kell határozni a fő- és a részcélokat A Sansz Kft. több céggel kizárólagos megbízási szerződést kötött, ezeknél a cégeknél monopol helyzetben áll Magyarországon több "fejvadász" cég működik, ezek egy része jelentős versenytársnak számít. A Sansz Kft előnye velük szemben, hogy megbízói befolyásos, vezető cégek, akik a Kft. hírét terjeszteni tudják, ha meg vannak elégedve a szolgáltatás teljesítésével Hátránya az, hogy még viszonylag fiatal cég, így néhány versenytársa lényegesen ismertebb Az eredmények elérésében korlátot a piac felvevőképessége és az elkövethető hibák jelentenek Sajnos a piac felvevőképessége korlátozott, egy idő után telítődhet,

így addig cél a minél nagyobb piaci részesedés megszerzése, majd megtartása. A hibák gondos tervezéssel és rendszeres ellenőrzéssel elkerülhetők, de vigyázni kell, hogy ne legyen a rendszer túlszervezett, mert az merevséghez, rugalmatlansághoz vezethet. 3 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 A marketing fogalma: Szűkebb értelemben a marketing olyan vállalati tevékenység, amely vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befo lyásolja a vásárlókat (reklám). A szűkebb értelmezés a vállalaton belül ellátandó marketing a részfunkciókra helyezi a hangsúlyt, de túlmutat a hagyományos értékesítésen. Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő -a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó-

filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felsővezetés feladata, oly mó don, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. A tágabb értelmezés túllép a vállalat funkcionális szervezeti gondolkodásmódján, amely azt feltételezi, hogy minden egyes funkciónak egy jól körülhatárolható szervezeti egység feleltethető meg. Marketing stratégia Egy szolgáltatás esetén az egyik legfontosabb stratégia a marketing stratégia. Marketing : a vállalat működését a fogyasztói igényekre orientáltan integrálja. A fogyasztó szempontjából a termék elfogadhatóságának összetevői : a termék mennyiségi és minőségi jellemzői, ill. az ára. A marketing stratégia a vállalati stratégia egészéből vezethető le 4 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 Marketing stratégia célja a tartós versenyelőny biztosítása, lényege a célpiac és a

versenystratégia megválasztása, valamint a marketingmix elemeinek az adott céloknak és feltételeknek megfelelő kombinálása. Három alapvető stratégiai teendő : - kielégítendő fogyasztói szükséglet konkretizálása - versenyhelyzet és versenytársak elemzése - annak elérése, hogy a fogyasztók általunk megcélzott köre (rétege) a versenytársakkal szemben bennünket válasszon szükséglete kielégítése érdekében. A marketing stratégia kidolgozása előtt elengedhetetlen feladat a célpiac és a fogyasztókör meghatározása. A Sansz Kft szolgáltatást egyszerre két piacon fejt ki Az egyik a munkakeresők, a másik a diplomás alkalmazottat keresők piaca Mindkét esetben a célpiac ennél egy kicsit szűkebb. A munkakeresők közül a szolgáltatás a frissen végzett diplomásokra vonatkozik, akiknek nincs semmilyen munkahelyük. A második eset azokra a cégekre vonatkozik, melyekkel a Kft-nek szerződése van. Mindegyik esetben országos

kiterjedésű piacról van szó A cég számára a társadalom három részre bontható : - friss diplomás munkakeresők, akik jelentkeznek a cégnél és felvetetik magukat a nyilvántartásba - olyan vállalkozások, amelyek a Sansz Kft-t bízzák meg, hogy a számukra megfelelő szakembert megtalálja - azok, akik az előző kettőbe nem tartoznak bele. Az utolsó csoport a marketing stratégia szempontjából lényegtelen. A stratégia kidolgozásához fontos feladat a célpiacok elemzése. A munkakeresők célpiaca rendkívül széles réteget foglal magába, minden évben több ezer személyt. Céljuk azonos a Sansz Kft céljaival : minél gyorsabban, minél többen álláshoz jutni. Ezen a piacon sok a versenytárs cég, de a jelentkezők többsége több "fejvadásznál" is regisztrálva van. Így gyakorlatilag minimális a verseny a cégek között. 5 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 A munkaadók célpiaca sajnos jóval kisebb,

mint a munkakeresőké. Céljuk a megfelelő munkatárs megtalálása minél rövidebb idő alatt, ezért van gyakran szükségük sok ügyféllel rendelkező munkaközvetítő irodákra Ezen a piacon nagyobb a verseny, mindenki igyekszik megtalálni a legjobb megbízót, hiszen ha a cég sok embert vesz fel, az a munkaközvetítőnek is több bevételt jelent. A Sansz Kft. eleinte a meghúzódó versenystratégiát követte, felhasználva az anyavállalat nyújtotta lehetőségeket és a vezetők gazdasági, társadalmi kapcsolatait. A cégnek a vele szerződésben lévő vállalatoknál nincs versenytársa és általában a piacon már akkora a részesedése, hogy követheti a vezető esetleg kihívó versenystratégiát (a kihívót csak velünk szemben erőszakosan fellépők ellen). Marketingmix A stratégia mindaddig nem dolgozható ki tökéletesen, ameddig a marketingmix elemeit nem figyeltük és terveztük meg alaposan. A marketingmix a tényleges marketing tevékenység

kereteinek kijelölését jelenti a marketingmix elemei a termék- , az ár-, az értékesítési utak- és a kommunikációs utak politika. A marketing- mix elemei: Termékpolitika(Product): Terméktervezés, fejlesztés; Termékpozicionálás, termékek bevezetése és kivonása; Formatervezés és csomagolás; Termékkutatás; 6 Sansz kft. Árpolitika (Price): Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 Költségvizsgálatok; Fogyasztói árelfogadás; Árpolitika és ármeghatározás; Költségtérítések, hitelek, engedmények; Árérzékenység-vizsgálat; Értékesítési politika(Place-distribution) Értékesítési út tervezése; Logisztika és fizikai elosztás; Kereskedelmi formák: nagykereskedelem és kiskereskedelem; A kereskedelmi partnerek kiválasztása és értékelése; Reklám (Promotion): Kommunikációs elvek és következményeik; Reklám, PR, eladásösztönzés; Reklámpiac intézményi háttere; Reklámhatás és elemzése;

Termékpolitika A termék politika a fogyasztói igények kielégítésére szolgáló termékek körének és tulajdonságainak meghatározására, valamint a fogyasztónak való bemutatására vonatkozó elvek és módszerek összessége. A termékhez marketingszemléletmóddal való közelítés lényege, hogy a marketingnek az a feladata, hogy felfedje az egyes termékek mögött húzódó szükségleteket és ne termékjellemzőket, hanem előnyöket adjon el. A termékpolitika három alapvető összetevője : a.) Termékszerkezet 7 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 A termékcsoportok szempontjából és az adott termékcsoportokon belüli választékot illetően vizsgálható. Ez a Sansz Kft szempontjából jelen pillanatban még nem igazán elemezhető, hiszen egyenlőre csak egy szolgáltatása van. Később bővül a szolgáltatások köre három csoporttal Az egyik a tanácsadások csoportja, a másik a tanfolyamoké, az ötlet

megvalósításoké a harmadik. A tanácsadások között a választék az adó- és a jogtanácsadás A tanfolyamok választéka a megbízók igényeitől függ. Az ötlet megvalósítások választékát a diákok leleményessége és a vállalatok hozzáállása adja b.) Termékciklus Az az idő, amíg egy termék a piacon tartózkodik. A Sansz Kft jelenlegi szolgáltatása a bevezetési és a növekedési szakasz között áll Sok helyen már ismert és kedvelt a szolgáltatás, de néhány helyen még nem, ott még megismertetésre vár. A profit gyorsan nő, így már közelebb került a növekedési szakaszhoz. c.) A termék bemutatása Erre nagy gondot kell fordítani, mert jelentős mértékben befolyásolja a keresletet. A Sansz Kft. az emberközeliségre, szimpátiára nagy súlyt helyez A munkakeresőkhöz az alkalmazottak mindig udvariasak, az adatok felvétele gyorsan történik, senkinek sem rabolják az idejét feleslegesen. Az állásbörzéken minden kérdésre

kimerítő választ adnak. A céggel kapcsolatban álló vállalatok vezetőivel fenntartják a jó viszonyt és igyekeznek az elvárásaiknak leginkább megfelelő személyeket kiválasztani a megadott munkakörbe. A már eredményesen kiközvetített emberekről statisztikát vezetnek és ennek kedvező adatait a megfelelő módon hangoztatják (természetesen nem hivalkodóan). 8 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 Árpolitika Az árpolitika azt fejezi ki, mennyit hajlandó a fogyasztó elismerni abból a nagyon sokféle ráfordításból, amelynek révén az eladó abba a helyzetbe került, hogy termékét vételre felajánlja. Az árpolitika a vállalat által kínált termékek árának meghatározása és a piaci áreseményekre való reagálásra vonatkozó elvek és módszerek összessége. a.) Az árpolitikai célok kiválasztása Az árpolitikai célok azt foglalják össze, hogy milyen gazdag eszköztár áll rendelkezésre, illetve milyen

célok érdekében használhatja ezt fel a vállalat. A Sansz kft céljai között a forgalomnövekedés és a piac részesedés növelése áll A Sansz kft az eddigi szolgáltatás fejében a kiközvetített személy első havi bruttó fizetésének 40%-át kérte, a cégtől pedig, aki a megbízást adta minden kiközvetített személy után 15000 Ft-ot. A későbbiekben tervezett tanácsadások és tanfolyamok díja a felfogadott szakemberek óradíjától függ A forgalomnövekedés akkor szerepelhet reális árképzési célként, ha a piac árérzékeny és várható, hogy az árcsökkenésre keresletnöveléssel reagál. A növekvő forgalomnak nagyobb a költségviselő képessége, így hosszútávon növeli a nyereséget A megbízó cégeknek fontos, hogy megfelelő szakembert kapjanak, lehetőleg minél kisseb költség mellett. Fontos az is, hogy ha nem felel meg a jelölt, akkor helyette költségmentesen kapjanak újat. Erre a Sansz kft garanciát vállal A munkakereső

diplomások általában nem aszerint választják ki a munkaközvetítőt, hogy mennyi a közvetítési díj, de azért ez is számít, hiszen ők sem akarnak ráfizetni. A Sansz kft az első havi fizetés egy bizonyos %-át kéri, így az összeg a jelentkező fizetésétől függ. Magasabb fizetés esetén neki is több marad, és a Sansz kft. igyekszik minél több jelentkezőnek jól fizető állást találni A piaci részesedés növelésére való törekvés gyakran készteti a vállalatokat árcsökkentésre, elsősorban az erőteljes versennyel jellemezhető piacokon. A megbízókért a munkaközvetítők 9 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 között nagy verseny dúl, hiszen kevesebb a munkahely, mint a jelentkező. A megbízónál számtalan szempont szerepet játszhat abban, hogy melyik cég lesz a szerencsés kiválasztott. Gyakran szerepet játszik a személyes ismeretség, mint ahogyan a Sansz kft. indulásakor is, de fontos a

megbízással járó költség is. Minden szerződéskötés előtt informálódni kell a jövendő megbízóról, mert ha ő egyszerre több embert szeretne felvenni és azoknak magas fizetést ad, akkor a szerződés sikeres megkötése érdekében megéri árengedményt adni, mert a tranzakció végeredményben mégis jelentős hasznot hoz. Pl.: 2 ember, 60000 Ft bruttó/hó, 15000 Ft/fő a cégtől => 60000*0.4 + 15000 = 39000 Ft/fő Σ 78000 Ft 6 ember, 80000 Ft bruttó/hó, 10000 Ft/fő a cégtől => 80000*0.4 + 10000 = 42000 Ft/fő Σ 252000 Ft b.) A kereslet meghatározása, felmérése elemzése A kereslet meghatározásához a piackutatás eredményét szokták figyelembe venni. A megbízó cégek igényeit személyes és hivatalos kapcsolatfelvétel utján lehet megtudni. Itt a piackutatás módszere a személyes vagy írásos kapcsolatfelvétel, de konkrétan és nem kérdőív formában. => A kereslet erősen korlátozott. A munkavállalók részéről a

kereslet körülbelül 80%-a azoknak, akik abban az évben végeznek valamely felsőoktatási intézményben. Számukról nagyjából pontos információt az iskolákban kiosztott adatlapokból és az "állásbörzék" eredményeiből kaphat a közvetítő cég. Ezen a piacon a kereslet jóval nagyobb mértékű, mint amekkorát a cég képes kielégíteni => A kereslet gyakorlatilag korlátlan. A kereslet elemzésekor figyelni kell a piac árérzékenységére, mert ez még a korlátlan keresletet is erősen korlátozottá vagy nem létezővé teheti. Nagle szerint az árérzékenységet kilenc tényező befolyásolja: - termék egyedisége, 10 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 - tájékozottság a helyettesítésről, - az összehasonlítás nehézsége, - a költekezés mértéke, - a végső előny hatása, - a költségmegosztás hatása, - a pénz után futás, - ár-minőség hatás, - raktározási hatás. A Sansz kft.

szempontjából ezek közül nem mind fontos, mert szolgáltatást nyújt, így a raktározási hatás nem befolyásoló tényező A Sansz kft. szolgáltatása nem egyedi, az országban több más fejvadász cég is működik Törekednie kell arra, hogy a legismertebb legyen, így a megbízókban és a munkavállalókban talán fel sem merül más közvetítő iroda lehetősége. A cégek és a jelentkezők nem szeretnének korlátlanul költekezni, így az árakban meg kell állni a maximális határnál, de inkább egy kicsit alatta. Bizonyítani kell, hogy a Sansz kft a legjobb, vállalni kell minden garanciát és biztosítani kell, sőt meg kell győzni mindenkit, hogy a Sansz kft-vel választ a legjobban Hiteles gazdasági számításokat és statisztikákat kell bemutatni, bizalomgerjesztően kell viselkedni és minden esetben udvariasnak kell maradni. c.) A költségek becslése Az értékesíthető terméktömeg alsó határát a költség szabja meg, a vállalat szeretne

legalább annyit értékesíteni a termékből, hogy az fedezze a ráfordításait. A Sansz kft költségkalkulációja szerint évente minimum 140 személyt kell kiközvetítenie ahhoz, hogy a működése gazdaságos legyen A későbbi tervekben szereplő tanácsadásaink és tanfolyamok minimális költségnövekedést okoznak majd - hiszen a szakemberek óradíját a jelentkezők fizetik - ellenben több lesz a bevétel. d.) A versenytársak ármagatartásának elemzése 11 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 A "fejvadász" szakmában az árak nem kerülnek úgy nyilvánosságra, mint más kereskedelmi területeken. Az árakról tudomást szerezni csak úgy lehet, ha az aktuális munkaközvetítő kapcsolatba lép olyan cégekkel és magánszemélyekkel, akik más munkaközvetítőktől már kaptak valamilyen okból tájékoztatást. Sajnos ezek az információk nem mindig pontosak A Sansz kft. eddigi eredményeiből úgy tűnik, hogy az

árak versenyképesek, a versenytársak árai magasabbak, vagy szolgáltatásaik alacsonyabb színvonalúak e.) Árképzési módszerek Többféle árképzési módszer ismeretes, ebből a Sansz kft. szempontjából a keresletalapú árképzés a legelőnyösebb Ez a módszer arra ad választ, hogy hogyan reagálnak a vevők a különböző árszintekre A módszer hátránya az, hogy nem számol a versenytársakkal, de az előző pontokban említett okok miatt ez itt nem számít igazán problémának. A legismertebb megközelítés a fedezeti elv alkalmazása A Sansz kft is ezt az elvet alkalmazza A fedezeti pont meghatározása után piackutatási ismeretekre támaszkodva meghatározzák az árat. Az értékesítési utak politikája A marketingcsatornák kiválasztására és alkalmazására vonatkozó elvek és módszerek összessége. A marketingcsatorna az az út, amelyen a termék a termelőtől (szolgáltatótól) a fogyasztóhoz eljut A Sansz kft. egy szolgáltató cég így

a marketingcsatornája egyszerű A szolgáltatási megbízás a szolgáltatóhoz, onnan a szolgáltatás a munkakeresőhöz jut. megbízó => szolgáltató => munkakereső Értékesítési út csak egy van. Választási probléma emiatt nincs Minden folyamat ezekből az elemekből áll. A fizikai és tulajdonlási folyamat azonos az előző rajzzal A fizetési folyamat egy kicsit más. megbízó => szolgáltató 12 <= munkakereső Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 Az információs folyamatban a kapcsolat a felek között kölcsönös. megbízó <=> szolgáltató <=> munkakereső Az eladásösztönzési folyamat központja a Sansz kft. esetében saját maga, reklámügynökségeket nem vesz igénybe megbízó <= szolgáltató => munkakereső Az előző ábrák a marketingcsatorna ötdimenziós ábrázolását jelentik. Kommunikációs politika A vállalat és a fogyasztók közötti

információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer. A marketingkommunikáció célja a vállalat célpiacán szereplő fogyasztók informálása és meggyőzése Erre a célra az ún kommunikációs mix az alkalmas, melynek elemei a reklám, a személyes előadás, az eladásösztönzés és a közönségkapcsolatok. a.) Reklám Olyan szélesebb körre ható nemszemélyes befolyásolás, amelyet egy meghatározott szervezet vagy személy fizet. A reklámok tárgya szerint három alaptípus van: - márkareklám, - cégreklám és a - a termékcsalád reklám. 13 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 A Sansz kft. a cégreklámot alkalmazza, amely magát a céget ajánlja az érdeklődők figyelmébe A Sansz kft. magát újságokban megjelenő hirdetések és szórólapok útján hirdeti, valamint megjelenik az iskolákban és az "állásbörzéken". Az újságok közül kiemelten a HVG-ben hirdet,

valamint az egyetemi, főiskolai folyóiratokban b.) Személyes eladás A reménybeli vevővel való személyes találkozás során értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés. A Sansz kft. számára nagyon fontos a személyes kapcsolattartás, beszélgetés mind a megbízókkal, mind a munkakeresőkkel A megbízókat a Sansz kft ügyvezető igazgatója keresi fel, ő köti a szerződéseket és beszéli meg, hogy pontosan mit várnak el a jövendő munkaerőtől. Ő érdeklődik arról is, hogy a kiválasztott személy megfelelt-e a munkahelyén. A munkakeresőkkel személyes kapcsolatba a Sansz kft alkalmazottjai az „állásbörzéken” és a cég irodájában kerülnek. Mindkét helyen elbeszélgetnek a jelentkezőkkel és igény szerint akár szóbeli tájékoztatást is adnak az érdeklődőknek a Sansz kft-ről és a szolgáltatásairól A hamarosan beinduló jogi- és adótanácsadás a cég irodájában történik otthonos hangulatban, udvarias keretek

között. c.) Eladásösztönzés Olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, a vevők kiszolgálásában, amelyek a vevőt további eladásra serkentik. A Sansz kft. eladásösztönző eszköze a garancia a megbízók részére A munkavállalóknak csak egyszer kell jelentkezniük, őket ismétlésre nem kell ösztönözni. A megbízók annak adják a megbízást, aki a legolcsóbban a legjobbat adja. Ha a megbízó cég nem a megfelelő személyt választja, akkor köteles helyette másikat ajánlani és őt költségmenetesen kiközvetíteni. Ez a megbízó számára ösztönző lehet, de a legösztönzőbb az, ha a megbízott nem téved. Ez csupán 14 Sansz kft. Dunaújváros Szórád M. u 82 Tel.-Fax: (25) 445-339 az alapos válogatáson múlik. A Sansz kft pontos információkat kér a megbízótól arról, hogy a jelölt milyen körülményeknek feleljen meg. Az információk ismeretében szakember segítségével választják ki a megfelelő személyt d.)

Közönségkapcsolatok A vállalatról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan segítő módszerek alkalmazása . A Sansz kft. rendszeresen meg kíván jelenni az „állásbörzéken”, ahol az alkalmazottak mindenkivel udvariasan társalognak, kérésre a cégről írásos tájékoztatót adnak Az iroda címét szórólapokon hirdetik, ott mindenki információt kap az őt érdekelő dolgokról. A cég képviselői megjelennek az iskolákban lehetőséget adva a jelentkezésre azoknak is, akik nem tudnak a rendezvényeken megjelenni és az irodát sem tudják meglátogatni. A közvéleményt a gyakran nyilvánosságra hozott statisztikákkal is igyekeznek javítani. 15