Gazdasági Ismeretek | Üzleti terv » Beringer Róbert - Számítógépes szaküzlet megnyitása Somorján

Alapadatok

Év, oldalszám:2001, 15 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:1513

Feltöltve:2006. augusztus 22.

Méret:209 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Dunaszerdahely Projektmenedzsment Egy projekt kidolgozása Számítógépes szaküzlet megnyitása Somorján Kidolgozta: Beringer Róbert 1 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Tartalom Alapvető információk .3 Adatok a felvett hitelről .4 Bevezetés, Gantt diagram .5 Előkészítés fázia .6 Odaítélés fázisa .8 Fizikai megvalósítás .9 Utóelemzés.9 Bizonytalanságok, Kockázatok .10 Célok .11 Beruházói profil.12 Projekt profil .13 Interdependenciák . 14-15 Gantt diagram .15 2 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Alapvető információk Cég megnevezése: Beringer, Kft. Jogi forma: Korlátolt felelősségű társaság Vállalkozási engedély: Výpis z Obchodného registra Járási Bíróság, Trnava, vložka číslo:00/T zo dňa 14.102001 Tulajdonos: Beringer Robert szül. szám 810130/6466 Vadász u. 16, Somorja 93101 Alaptőke: 200.000,- Sk Beruházó: Beringer

Robert Vállalat célja: Számítógépes szaküzletek létrehozása, megnyitása Vállalat székhelye: 93101 Somorja, Duna u. 29 Tel: +421/(0)31 562 7141 Fax: +421/(0)31 562 7242 www.beringersk Banki kapcsolat: Számlaszám: Všeobecná Úverová Banka 123456789/1011 3 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Adatok a felvett hitelről Hitel formája: Rövid lejáratú hitel Hitelnyújtó bank: Všeobecná Úverová Banka Hitel nagysága: 1.500000,- Sk Kamat: 12,5% Célja: Technikai berendezések vásárlása Visszafizetése: Negyedévenkénti törlesztés a várható nyereségből Törlesztésének ideje: 60 hónap Felajánlott biztosíték: Megegyezés szerint Ingatlan 4 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Bevezetés A Beringer Kft. Somorja 2001 október 14-én alakult meg, aminek célja egy számítógépes szaküzlet megnyitása. A célja ennek a projektnek, meghatározni, hogy van-e igény az effajta üzletre, és ha igen akkor a megvalósításig

minden egyes részletére kiterjedhet. Ennek megvalósítására egy nagyobb beruházásra van szükség. Rendelkezésünkre álló összeg 1500000,- Sk - az üzlethelység bérlése egy évre: - számítógépek beszerzése: - számítógépes tartozékok: - berendezések: - alkalmazotti fizetések: - szerződések megkötése: - egyéb kiadások, esetleges hibák 250.000,- Sk 450.000,- Sk 250.000,- Sk 150.000,- Sk 100.000,- Sk 50.000,- Sk 250.000,- Sk Összesen: 1.50000,- Sk Az egész projektben a beruházó viseli a fő kockázatot, mivel az előkészítési költségeket (üzlet helység bérlése, tanulmányok előkészítése, bevezető projekt kidolgoztatása, hivatali ügyek intézése) teljes egészében ő fedezi. Ebben az esetben belső projektről beszélünk, amikor a beruházó a létesítményt teljes egészében maga valósítja meg önmaga számára . A szervezeti forma itt nagyon egyszerű, mivel a beruházó szinte maga viszi végbe a dolgokat. Esetlegesen

egy-két segédmunkást alkalmazhat kisebb munkák (takarítás, festés, bútorok cipelése) elvégzésére, ha netán a határidő szorítaná. A BERUHÁZÓ teljes mértékű ellenőrzést gyakorolhat saját létesítménye fizikai megvalósulásának minden tevékenysége fölött. Rugalmasságot biztosít a módosításokra. 5 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Egy számítógépes szaküzlet nyitása (Somorja) Előkészítés fázisa: 1. Piackutatás A piackutatás során felmérjük, hogy a konkurencia milyen szerepet tölt be a piacon, mekkora a piaci részesedése. Ez azért szükséges, hogy megtudjuk, érdemes-e egyáltalán megnyitni a szaküzletet. A potenciális fogyasztók körében kérdőíves megkérdezéssel elemezni, hogy van-e igény egy ilyesfajta üzletre és ha van, akkor részletesebben elemzni a fogyasztók igényeit, hogy mik azok amik maximálisan kielégítik az igényeiket. Pl Csak kész számítógépeket, vagy megrendelésre, igény szerinti

összetevőkből összerakni egy gépet. Ez azért fontos, mert a potenciális fogyasztónak nem mindig felel meg az, amit a cég eladásra kínál. Ha a kérdőívek elemzése során pozitív eredményt érünk el, azaz van igény az effajta szolgáltatásra, üzletre, akkor folytathatjuk az előkészítés fázisát. 2. A telephely kiválasztása A telephely kiválasztása során, arra kell törekednünk, hogy a létesítmény lehetőleg a város központjában, közelében, könnyen megközelíthető helyen legyen. Az üzlet nagyságára is ügyelni, mert a számítógéphez tartozó további berendezések nagyon sok helyet foglalnak el, mivel ezek száma napról napra növekszik. 3. Szükséges engedélyek beszerzése - vállalkozási engedély - bérleti szerződés (mert az üzlethelységet bérelni fogjuk) - higiéniai központ engedélye - a városi önkormányzat engedélye 6 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 4. A potenciális szállítókal való kapcsolatfelvétel A

kapcsolatfelvételkor ügyelni kell arra, hogy a potenciális fogyasztók miket fognak igényelni a számítógépekhez. Pl hogy milyen operációs rendszert szeretnének használni, vagy, hogy egyáltalán használnának-e. Jelen esetben fel kell vennünk a kapcsolatot a Microsoft Slovakia-val, ami a legismertebb operációs rendszer, a Windows kizárólagos hazai forgalmazója. A fogyasztók körében is ez a legkedveltebb és árban is könnyen hozzáférhető. A számítógépek beszerzéséhez a kapcsolatot fel kell vennünk az Intel Slovakia és az AMD Slovakia forgalmazóval, mivel ez a két cég a meghatározó a jelenlegi piacon. Legalábbis Szlovákiában Mivel az informatika rohamosan fejlődik és az ember élete lassan elképzelhetetlen számítógép nélkül, gondolni kell azokra a fogyasztókra is, amelyek nem engedhetik meg maguknak, hogy egy nagyobb összeget kiadjanak. Ezért fontos, hogy kapcsolatot termetsünk a Home Credittel, ezáltal lehetőség nyílna a

részletfizetéses vásárlásra is. Egyre nagyobb fejlődés mutatkozik a világháló (internet) terén is. Egyre nagyobb számban használják az efajta szolgáltatást. Éppen ezért szükséges egy internet szolgáltatóval is felvenni a kapcsolatot. A megfelelő beszállítót is ismernünk kell, aki az egyéb összetevőket bocsájtaná rendelkezésünkre, mivel ezek különböző márkájúak lehetnek. 5. Alkalmazottak Alkalmazotakkal kapcsolatban, olyan munkaerőt kell keresni, aki a megfelelő ismeretekkel rendelkeznek. Pl ha a potenciális fogyasztó úgy kívánja, akkor a számítógépet házhoz szállítjuk és beszereljük. Egy olyan alkalmazottra is szükség van, aki az esetleges szervizelési munkálatokat elvégezné. Ebben az esetben legjobb megoldás egy álláshirdetés feladása az elvárt követelményekkel. 7 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 6. Reklámok Szükség lehet bevezető reklámokra is, amely felhívja a fogyasztó figyelmét a

közeljövőben nyíló üzletre. Ezek lehetnek plakátok, szórólapok, vagy újsághirdetések. Itt konkrét árajánlatokkal szeretnénk felhívni a figyelmet Mellékelve a számítógép adataival (gyorsaság, memória, stb.) Így a fogyaztók már a nyitás előtt össze tudják hasonlítani az árakat a konkurens üzletekkel. Odaítélés fázisa: A telephellyel kapcsolatban a legmegfelelőbb hely egy polifunkciós épület (ALEX) a város központjában, ahol üzlethelységeket lehet bérelni. Kiválasztjuk a legmegfelelőbbet és megkötjük a szerződést. Megkötjük a szerződést az előbb említett cégekkel, forgalmazókkal: Microsoft Slovakia Intel Slovakia AMD Slovakia Home Credit Nextra Slovakia, ST Online Alfito (bútor) Azzal a céggel, ami az egyéb összetevőket szállítaná Az álláshiredetésekre jelentkezők közül a legmegfelelőbbet kiválasztani és a szerződést aláírni. Reklámokat megjelentetni a szórólapokban, napilapokban, hetilapokban a

plakátokat megtervezni és elhelyezni. Legmegfelelőbbek ezek közül a Somorja és vidéke, Újszó, Alfa Sys, DunajskoStredsky Región és a város által rendelekzésre bocsájtó területek, ahol a plakátokat el lehet helyezni. 8 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Fizikai megvalósítás: Mielőtt berendeznénk a helyiséget, megtervezzük, hogy hogyan is nézzen ki, mi hova kerüljön. Itt igénybe vehetjük valakinek a segítségét (lakberendező) A piackutatás során használt kérdőívben feltehetünk kérdéseket az üzlet kialakítását illetően. Ezeket az információkat felhasználhatjuk a berendezésnél Ezután a bérelt helyiséget megfelelően berendezni, a beszállítóktól beszerzett gépekkel, összetevőkkel, és a megvásárolt bútorokkal, lehetőleg minél esztétikusabban. A reklámokat megjelentetni, hogy a fogyasztók a leghamarabb értesüljenek az üzletről. Az alkalmazottat munkába állítani, még egyszer ellenőrizni minden rendben van-e.

Ezután kerülhet sor az üzlet megnyitására, természetesen egyenlőre próbaüzembe, amit a legkülönbözőbb akciókkal próbálnánk felfuttatni, hogy a lehető legnagyobb részesedést érjen el a piacon. Mivel a hirdetéseket előre kibocsájtottuk, ezért nagyon fontos a megadott határidő btartása. Utóelemzés: Különböző felmérésekkel és adatok elemzésével megállapítjuk, hogy az üzlet meg-e valósította elképzelésinket. Meghozza-e a várható profitot, azaz nyereséges lessz-e és, hogy a fogyasztók mennyire vannak megelégedve. Esetleg a vevőket megkérhetjük egy rövid kérdőív kitöltésére, ami arra szolál, hogy mennyire vannak megelégedve a szolgáltatásokkal és termékekkel amiket cégünk kínáll. Ha mindez pozitív eredményt hoz, akkor a próbaüzem szakaszát lezárhatjuk és tovább üzemeletethetjük a céget. Az utóelemzés elvégzése azért fontos, mert az elemzés által derül ki a vállalkozás egészének illetve egyes

részeinek a sikeres illetve sikertelen volta. Ezért fontos boncolni a vállalkozás minden részletét (szerződéskötések, hivatali ügyintézések, a vállalkozók kiválasztása, a jövendőbeli lakókkal való kapcsolat) és a végső mérleg mérlegelését – plusz illetve minuszra sikerült-e az előre kalkulált haszon. 9 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Bizonytalanságok, Kockázatok Természetesen mint minden vállalkozásnál itt is felmerülhetnek bizonytalanságok, kockázatok. Ezek lehetnek a következők: Bizonytalanságok: 1. A folyamat alatt megváltozhat bármely törvény vagy rendelet, amely részben megváltoztathatja a megkötött szerződések értékét. 2. Menet közben történt esetleges kormányváltozás megváltoztathatja a vállalkozási feltételeket (pl. adóváltozások) 3. A számítógépeknek valamilyen okból hirtelen túl magasra emelkedik az ára és ez befolyásolja az irántuk felmerülő keresletet. 4. A szerződő felek

valamelyike valamely okból felbontja velünk a szerződését. 5. A polifunkciós épületben váratlanul problémák keletkeznek (esetleges bezárás fenyeget). Kockázatok: 1. A szerződések megkötése: jól meg kell gondolni mit és hogyan foglalunk bele a szerződésbe, hogy később ne akadjanak gondok. 2. Lopások a helyiségből, rongálások, tűzesetek, természeti katasztrófák 3. Nem tudunk olyan szerződéseket kötni amilyeneket szeretnénk 4. A Higiéniai Központ nem talál valamit rendben 5. Infláció mértéke 10 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Célok Alapvető cél: Minden egyes vállalkozásban, úgy mint ebben is az alapvető cél a haszon maximalizálása. A költségeket minimalizálni, a bevételt maximalizálni Ha nincs haszon, nem érdemes az egészet elkezdeni. A nyereség egy részét természetesen visszaforgatnánk a üzletbe, hiszen a számítógépek egyfolytában fejlődnek és modernizálásra szorulnak. Közbülső cél: Közbülső

célnak lehet tekinteni a beruházási ütem betartását (lehetőleg ne legyenek csúszások), továbbá azt, hogy meglegyen a megfelelő minőség. És ha a vevők meg vannak elégedve, akkor megmarad a jó hírnév és a megbízhatóság, aminek eredményeképpen a vevők visszatérhetnek, vagy beajánlják cégünket ismerősiknek, barátaiknak, így a vevők száma növekedhet. Végső cél: A végső cél, egy jó kiindulópontot teremteni a következő beruházáshoz. Hiszen ha a vállalkozás állandóan megfelelő nyereséget produkáll, a terjeszkedés is könnyen elképzelhető. Ezt úgy lehet elérni, ha megmarad a jó hírnév és nagy a haszon. Ennek érdekében a legkülönfélébb igényeit kell kielégíteni a fogyasztónak, és minőséges árut a rendelkezésükre bocsájtani. 11 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Beruházói profil Csak alkalmanként A beruházási tevékenység gyakorisága a beruházónál Rendszeres Gyakorlatlan A beruházó

jártassága a projektmenedzsmentben Saját gyakorlott szakembergárdája, ill. Szervezete van erre a tevékenységre Csak nagy vonalakban ismeri A beruházó jártassága a megvalósítandó létesítmény technológiai (működési) folyamataiban Teljes körű ismeretek, korábbi gyakorlati tapasztalatok Nem elsődleges cél Megtakarítás a fizikai megvalósítás tervezett költségeiből Elsődleges cél Nem elsődleges cél Fizikai megvalósítás tervezettnél rövidebb Időtartama Elsődleges cél Nem elsődleges cél A tervezetnél jobb teljesítmény ill. Műszaki paraméterek Elsődleges cél 12 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Projekt Profil Ismert, már kipróbált technológia A létesítményműködési technológiája Új, üzletszerű körülmények között még nem próbált technológia Részleteiben is eldöntött és rögzített, változás nem várható A létesítmény műszaki és teljesítmény paraméterei Csak nagy vonalakban

eldöntött, a variációk közötti döntés még nem jött létre, nagyobb mértékű változásra kell számítani Ismert, már kipróbált technológia Az építés és szerelés technológiája Új, ipari körülmények között még nem próbált technológia Részletesen és pontosan feltárt ill. feltárható Az építés, szerelés helyszíne Csak nagy vonalakban tárható fel Stabil, megalapozott és egyértelmű A társadalmi gazdasági rendszer Instabil, joghézagokkal terhelt Nem várható infláció Az infláció mértéke a fizikai megvalósítás időszakában Jelentős mértékű és gyorsuló ütemű infláció várható A cég részlegeinek, működési folyamatainak egymástól függetlenek A létesítmény működési folyamatainak interdependenciája A cég egységeinek működése teljes mértékben a technológiai folyamatokban megelőző egység működőképességétől függ Egyszerű, kisméretű létesítmény Skála interdependenciák

Nagyméretű, több egységből álló, nagyon összetett funkciókat ellátó létesítménykomplexum Tovagyűrűző A tervezés és a szerelés közötti interdependenciák Reciprok Tovagyűrűző Az építés, szerelés interdependenciái Reciprok 13 Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 Interdependenciák TOVAGYŰRŰZŐ interdependencia Ha bizonyos tevékenységek valamilyen közös forrást (inputot) használnak. Ez esetben nem szükségszerű, hogy a tevékenység elemek között tényleges kapcsolat legyen. Takarítás KÖZÖS FORRÁS Bútorok elhelyezése Bebiztosítás Festés, Meszelés Áru elhelyezése Gyakori a közös forrást jelentő tevékenységben elkövetett hiba. Ez kihat az azt felhasználó egységes tevékenységek eredményére, jóllehet az utóbbiak korrekt módon kerültek elvégzésre! Jelen esetben, ha a festést és a meszelést hibásan végeztük el (lepattogzik a festék, málik a vakolat.), viszont a terem bebiztosítása és a bútorok

elhelyezését megfelelő módon végeztük el, az egészet szinte az elejétől kell kezdenünk, vagyis a festésénél. SZEKVENCIÁLIS interdependencia Ha egy résztevékenység eredménye kiindulópontjává válik egy másik tevékenységnek, vagyis egy bizonyos tevékenység nem kezdhető meg addig, amíg egy másik meghatározott tevékenység nem fejeződik be. Ez az interdependencia hasonlít a tovagyűrűzőre, mert a szekvenciális interdependencia tartalmazza a tovagyűrűző interdependeciákat is. A megelőző tevékenységet teljes egészében be kell fejezni. 1. 2. Festés, Meszelés Bútorok 14 3. Áru elhelyezése Beringer Robert MÜTF 2011. 01 26 RECIPROK interdependencia Egy bizonyos feladat több közreműködő között „mozog” oda-vissza, mindaddig, amíg véglegesen el nem készül. Mi esetünkben a bútorok elhelyezését vehetjük példaképpen, mert ha mi el is helyezzük a bútorokat, de olyan számítógépes alkatrészt akarunk elhelyezni

olyan helyre ahol nem fér el, a bútorokat ismét át kell rakni más helyre. Szintén ugyanez a helyzet, ha a terem bebiztosításánál egy bútordarab az útban van, azt át kell helyezni. Gantt Diagram: Időtartam (Hét) Sorszám Tevékenység 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 A terem ellenőrzése 2 Festés, Meszelés 3 Takarítás 4 Bútorok elhelyezése 5 Terem bebiztosítása 6 Áru elhelyezése 7 Utolsó simítások 8 Átadás 9 Üzembe helyezés Időtartam (Hét) Sorszám Tevékenység 1 2 1 A terem ellenőrzése 2 Festés, Meszelés 3 Takarítás 4 Bútorok elhelyezése 5 Terem bebiztosítása 6 Áru elhelyezése 7 Utolsó simítások 8 Átadás 9 Üzembe helyezés 15 3 4 5 6 7 8 9