Informatika | Alapismeretek, ECDL » Ügyviteli alapismeretek középszintű írásbeli érettségi vizsga megoldással, 2011

Alapadatok

Év, oldalszám:2011, 23 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:76

Feltöltve:2012. május 05.

Méret:199 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

ÉRETTSÉGI VIZSGA 2011. május 13 Név: . osztály: ÜGYVITELI ALAPISMERETEK KÖZÉPSZINTŰ ÍRÁSBELI VIZSGA 2011. május 13 8:00 Az írásbeli vizsga időtartama: 180 perc Pótlapok száma Tisztázati Piszkozati Beadott fájlok nevei NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Ügyviteli alapismeretek középszint írásbeli vizsga 1021 Ügyviteli alapismeretek középszint Név: . osztály: Fontos tudnivalók 1. Javasoljuk, a tétel megoldása előtt a teljes feladatsort olvassa végig! 2. A feladatok megoldási sorrendje tetszőleges. 3. A feladat megoldása közben folyamatosan mentsen! 4. Elháríthatatlan technikai hiba esetén a felügyelő tanárnak jeleznie kell a hibát, aki értesíti az ügyeletet ellátó rendszergazdát! 5. A dolgozatokat egyszer szabad nyomtatni. Nyomtatás után a vizsgadolgozatban javítani, módosítani a megoldási időn belül sem lehet. 6. Munkáját a feladatokban megadott .doc vagy xls fájlformátum helyett pontveszteség

nélkül mentheti el a vizsgán használt szövegszerkesztő program, illetve táblázatkezelő program alapértelmezett fájlformátumában. Forrás: A foto 1.jpg fájl a szerző saját felvétele írásbeli vizsga 1021 2/8 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Név: . osztály: Tájékoztatás a feladatról Az idegen nyelvi munkaközösség vezetője beszámolót készít az iskolában olasz nyelvet tanuló 11. évfolyamos diákoknak szervezett kirándulásról és annak költségeiről Az Ön feladata az irat, valamint a mellékletként csatolt költségelszámolás elkészítése. Az irat feleljen meg a levelezés formai követelményeinek! A munka során ne feledkezzen meg a folyamatos mentésről! Operációsrendszer-kezelési feladatok 1. Készítsen egy mappát (könyvtárat) a vizsgaszervezők által megadott meghajtón! A mappa megnevezése az Ön neve legyen! A diktátum szövegét ebbe a mappába mentse el Saját név-D.doc néven! A diktátum

szövege lesz majd az irat első része 2. Másolja át ebbe a könyvtárba a megadott meghajtó Vizsga könyvtárában lévő elszamolas.xls, a szovegdoc és a foto 1jpg fájlokat! Táblázatkezelési feladatok 3. Nyissa meg az elszamolas.xls fájlt a táblázatkezelő programmal, és mentse el az 1. pont szerint létrehozott mappába Saját név elszamolas néven! A következő adatokkal és a feladatleírás szerint készítse el a táblázatot! Végezze el a kimutatáshoz a számításokat, formázásokat, és készítsen diagramot! 4. A Munka1 munkalapon találja a kirándulás költségeit. Másolja át a Munka1 munkalap tartalmát a Munka2 munkalapra az A1:E20 cellatartományba! Az új munkalapot nevezze át Elszámolás névre! A továbbiakban ezen a munkalapon dolgozzon! Az Elszámolás munkalapon alkalmazza a következő beállításokat (ahol ettől eltérő, ott külön jelezzük): 5. a) A betűtípus Times New Roman, a betűméret 12 pt legyen! b) A sorok

magassága 18 egység (24 képpont) legyen! c) Igazítsa az adatokat valamennyi cellában függőlegesen középre! d) A bal és a jobb oldali margókat állítsa 1,5 cm-re, az alsó és a felső margókat 3,5 cm-re! e) A táblázatot igazítsa vízszintesen az oldal közepére! f) Az élőfejbe a bal oldalra írja be a Saját nevét, a jobb oldalra szúrja be az aktuális dátumot! g) Az élőlábba középre szúrja be a Lap nevét! A táblázat címét cellaegyesítéssel igazítsa vízszintesen az A1:E1 tartomány közepére! A címet formázza félkövér stílussal, az egyesített cella kitöltése szürke színű legyen! írásbeli vizsga 1021 3/8 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Név: . osztály: 6. Az oszlopmegnevezések celláinak tartalmát igazítsa vízszintesen középre! 7. Az oszlopok szélességét igazítsa az alábbiak szerint: A oszlop: 22 egység (159 képpont), a B, C oszlopok: 12 egység (89 képpont), a D, E oszlopok:

18 egység (131 képpont)! 8. A B3:C7 cellatartományban egyéni képlet alkalmazásával számítsa ki, hogy az egyes költségek milyen értéket képviselnek − értelemszerűen − euróban és forintban! Az euro árfolyamát a B10 cellában találja. Ahol lehet, alkalmazzon képletmásolást és abszolút vagy vegyes cellahivatkozást! 9. A D3:D7 cellatartományban egyéni képlet és abszolút cellahivatkozás alkalmazásával számítsa ki, hogy az összes résztvevőre nézve mekkorák az egyes költségek forintban kifejezve! A résztvevők számára vonatkozó információt a 13. és 14. sorokban találja 10. Az E3:E7 cellatartományban egyéni képlet és abszolút cellahivatkozás alkalmazásával számítsa ki, hogy az összes résztvevőre nézve mekkorák az egyes költségek euróban kifejezve! 11. A B8:E8 cellatartományban függvény segítségével számítsa ki, hogy összesen mennyibe kerül a kirándulás személyenként és összesen forintban,

illetőleg euróban számolva! 12. Az iskola alapítványától a tanulók fejenként 50%-os támogatást kapnak. A B17 cellában egyéni képlettel számolja ki, hogy ez mekkora összeget jelent az alapítványnak forintban, valamennyi diákot tekintve! 13. Az iskola alapítványától a kísérők 100%-os támogatást kapnak. A B18 cellában egyéni képlettel számolja ki, hogy ez összesen mekkora összeget jelent forintban! 14. A D20 cellában egyéni képlettel számolja ki, hogy mekkora összeget kell befizetni egy diáknak forintban! 15. Formázza félkövér stílussal az oszlopmegnevezések celláinak tartalmát, az A8:E8 cellatartományt, az A12 és az A16 cellákat, valamint az A20:D20 cellatartományt! 16. Igazítsa egy egység behúzással (balra beütve) az A3:A7, az A13:A14 és az A17:A18 cellatartományok tartalmát! 17. Az A1:E8 cellatartományt szegélyezze körül és belül vékony, folyamatos vonalstílusú szegéllyel! 18. Az A20:D20

cellatartományt szegélyezze körül vastag, folyamatos vonalstílusú szegéllyel, a cellatartomány kitöltése szürke színű legyen! 19. A B3:B8 és a D3:D8 cellatartományt formázza ezres csoportosítással, tizedesjegy nélkül! 20. A C3:C8 és az E3:E8 cellatartományt formázza ezres csoportosítással, két tizedesjeggyel! írásbeli vizsga 1021 4/8 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Név: . osztály: 21. A B17:B18 cellatartományt és a D20 cella tartalmát formázza pénznemformátummal (Ft), tizedesjegy nélkül! 22. Készítsen kördiagramot új munkalapként a fejenkénti költségek euróban számolt adataiból! A diagram címe Költségek megoszlása (euró/fő) legyen! A jelmagyarázat lent helyezkedjen el! Feliratként, az adatpontok végén, kívül jelenjen meg az érték és a kategória neve! 23. Mentse, majd zárja be a fájlt! Tartalmi és szövegszerkesztési feladatok 24. Nyissa meg a szoveg.doc nevű fájlt a

szövegszerkesztő programmal majd mentse Saját név néven a korábban létrehozott mappába! A szöveg elé illessze be a lediktált szöveget! 25. A teljes dokumentumra vonatkozóan állítsa be az alábbiakat: a) a bal oldali és a felső margó 2,5-2,5 cm, a jobb oldali és az alsó margó 3-3 cm, b) az élőfej és az élőláb távolsága a lap szélétől 1,5-1,5 cm, c) az első oldal élőfeje eltér a többi oldal élőfejétől. d) Alkalmazzon automatikus elválasztást! 26. A dokumentum betűtípusa: Times New Roman; betűmérete: 12 pt (élőfejekben és élőlábakban is); sorköz: szimpla, igazítás: sorkizárt legyen! A bekezdések között alkalmazza a levelezés szabályai szerinti térközöket! Az ettől eltérő beállításokat a megfelelő helyen jelezzük. 27. Az első oldal élőfejében – középre igazítva – helyezze el az iskola nevét és adatait 4 sorban egymás alá, dőlt stílussal! Az iskola adatai: Váci Mihály Szakközépiskola 1011

Budapest, Országház u. 43/A Telefon: 36 (1) 123-4567 E-mail: info@vaciszki.hu Az iskola nevét formázza 16 pt betűmérettel és félkövér stílussal! Az élőfej utolsó sora után állítson be 24 pt mértékű térközt és 1,5 pt vastagságú, szimpla, folyamatos vonalstílusú alsó szegélyt! 28. Az első oldal élőlábában középre igazítva írja be a saját nevét! 29. Készítse el az iratot az alábbi adatokkal! A címzett neve: Gellén Péterné igazgató A címzett címe: Helyben Az irat típusa: Beszámoló az olaszországi kirándulásról Keltezés: Budapest, 20. <aktuális dátum> írásbeli vizsga 1021 5/8 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Név: . osztály: A levél aláírója: Kalmár Magdolna munkaközösség-vezető Melléklet: pénzügyi elszámolás 30. A levél fenti adatait rendezze a levelezés szabályainak megfelelő helyre, és alkalmazzon a levelezés szabályainak megfelelő

térközbeállítást! 31. Illesszen be a megfelelő helyre – az információközlés tartalmához igazodó – megszólítást! 32. A kirándulás közzétételének formáit tegye új, önálló bekezdésekbe, és formázza felsorolássá! A felsorolásjel és a szöveg helyzetét, valamint a jel szimbólumát önállóan választhatja meg. Figyeljen arra, hogy a felsorolásjel illeszkedjen egy hivatalos levél jellegéhez! A felsorolás bekezdései között a térköz 6 pt legyen! 33. Az irat szövegének tartalmilag megfelelő helyére illessze be a foto 1.jpg képet, középre igazítva! A kép szélessége 13 cm legyen, rögzített méretaránnyal! 34. A hét programjait tartalmazó bekezdéseket kezdje 1 cm-rel beljebb a bal margótól, a programokat pontkitöltéses tabulátor segítségével helyezze el a bal margótól 5 cm-re! A bekezdések között a térköz 6 pt mértékű legyen! 35. A levél szövegét tagolja értelemszerűen bekezdésekre (kerülje a

túlzott tagolást)! Ha szükséges, alkalmazzon kézi oldaltörést! 36. A tartalomnak megfelelően alkalmazzon kiemeléseket a levél szövegében! Kerülje a túlzott kiemeléseket! 37. A levelezés udvariassági szabályainak megfelelő formában írjon elköszönő szót! 38. A melléklet feltüntetése után szúrjon be egy oldaltörést! Az új oldalra középre igazítva szúrja be a korábban elkészített táblázatot (A1:E20) az Elszámolás munkalapról! A táblázat szélessége 13 cm legyen, rögzített méretaránnyal! 39. A második oldal élőfejétől kezdve a bal margóhoz igazítva írja be a saját nevét, pontosan a jobb oldali margóhoz igazítva szúrja be az oldalszámot! Az adatok után állítson be 24 pt mértékű térközt és 1,5 pt vastagságú, szimpla, folyamatos vonalstílusú alsó szegélyt! 40. A második oldal élőlábától kezdve középre igazítva írja be az Ügyviteli alapismeretek érettségi feladat szöveget! 41. Mentse, majd

nyomtassa ki a fájlt! írásbeli vizsga 1021 6/8 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint írásbeli vizsga 1021 Név: . osztály: 7/8 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Név: . osztály: maximális elért pontszám pontszám 3 Informatikai eszközök és szoftverek kezelése, hálózati szolgáltatások 9 Adatbevitel 40 Szöveges dokumentum szerkesztése 30 Táblázatok, diagramok szerkesztése Tartalmi sajátosságok érvényesítése 6 12 Formai sajátosságok érvényesítése Az írásbeli vizsgarész pontszáma 100 javító tanár Dátum: . pontszáma programba egész beírt egész számra pontszám kerekítve Informatikai eszközök és szoftverek kezelése, hálózati szolgáltatások Adatbevitel Szöveges dokumentum szerkesztése Táblázatok, diagramok szerkesztése Tartalmi sajátosságok érvényesítése Formai sajátosságok érvényesítése

javító tanár jegyző Dátum: . írásbeli vizsga 1021 Dátum: . 8/8 2011. május 13 ÉRETTSÉGI VIZSGA 2011. május 13 ÜGYVITELI ALAPISMERETEK KÖZÉPSZINTŰ ÍRÁSBELI VIZSGA DIKTÁTUM – TANÁRI PÉLDÁNY! 2011. május 13 8:00 A diktátum időtartama: 10 perc NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Ügyviteli alapismeretek középszint írásbeli vizsga 1021 Ügyviteli alapismeretek középszint Fontos tudnivalók 1. A vizsga megkezdésekor a tétellapokat a tanulóknak ki kell osztani, ezután a vizsgázók létrehozzák a saját mappájukat a helyi meghajtón, ebbe fogják menteni a diktátum szövegét. 2. A mappák elkészülése után kerül sor a levélrészlet diktálására. 3. A levél szövegét a szaktanár diktálja, az igazgató vagy a megbízottja stopperórával ellenőrzi. 4. Az egyenletes sebességű diktátum időtartama 10 perc, ez az idő része a teljes írásbeli vizsgarész 180 perces megoldási idejének. 5. Az esetleges

diktálási eltérést a tétel megfelelő helyén rögzítik. A diktátum szövege nem olvasható vissza. 6. A diktátum elhangzása után a szaktanár és az igazgató (megbízottja) elhagyják a vizsgatermet. írásbeli vizsga 1021, diktálási példány 2/4 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Levélszöveg kb. 100 leütés/perc sebességű diktátumhoz Az anyanyelvi környezetben való nyelvtanulás fejleszti a beszéd- és a kommunikációs készséget, a diákok 1 perc megismerkedhetnek az adott ország kultúrájával, történelmével, szokásaival. Valós élethelyzetekben 2 perc gyakorolhatják nyelvi tudásukat, ami felszabadultabbá, rugalmasabbá teszi a szókincshasználatukat, 3 perc a kifejezőkészségüket, kapcsolatteremtő képességüket. Iskolánk olasz nyelvi munkaközössége ezért 4 perc szervezte meg az egyhetes kirándulást a 11. évfolyam olaszul tanuló diákjai számára a tavaszi szünet 5 perc idejére. A felhívást már a

tanév elején közzétettük különböző formákban: az iskola honlapján, szó6 perc rólapokon és az ellenőrző könyvben. A jelentkezés végső határideje január 31. volt A részvételi díj egy 7 perc részére pályázatot nyújtottunk be az iskola alapítványához, melyet meg is kaptunk. A fennmaradó 8 perc összeget a tanulóknak, illetőleg szüleiknek kellett finanszírozni. A pénzügyi elszámolás a mellék9 perc letben látható. A költségeket az utazási irodának forintban kellett kifizetni a megadott euroárfolya10 perc mon számítva. Diktálta: . Ellenőrizte: . Diktálási eltérés: . írásbeli vizsga 1021, diktálási példány 3/4 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint írásbeli vizsga 1021, diktálási példány 4/4 2011. május 13 ÉRETTSÉGI VIZSGA 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Javítási-értékelési útmutató 1021 ÜGYVITELI ALAPISMERETEK KÖZÉPSZINTŰ ÍRÁSBELI ÉRETTSÉGI VIZSGA

JAVÍTÁSI-ÉRTÉKELÉSI ÚTMUTATÓ NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Ügyviteli alapismeretek középszint Javítási-értékelési útmutató Fontos tudnivalók A javítási-értékelési útmutatóban feltüntetett válaszokra kizárólag a megadott pontszámok adhatók. A megadott pontszámok további bontása csak ott lehetséges, ahol erre külön utalás van. Az így kialakult pontszámok csak egész pontok lehetnek. A vizsgázó a munkáját a feladatokban megadott .doc vagy xls fájlformátum helyett pontveszteség nélkül mentheti el a vizsgán használt szövegszerkesztő program, illetve táblázatkezelő program alapértelmezett fájlformátumában. írásbeli vizsga 1021 2 / 11 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Javítási-értékelési útmutató A javítási-értékelési útmutató javítási táblázatát annyi példányban nyomtassák ki, ahány vizsgázójuk van. Táblázatok, diagramok szerkesztése Adatbevitel Informatikai

eszközök, szoftverek Témakör Feladat Könyvtár (mappa) készítése, fájlok másolása Fájlok mentése a megadott néven Dokumentum nyomtatása Szöveg begépelése diktálás alapján 0 hiba esetén járó pontszám 1 hiba esetén járó pontszám 2 hiba esetén járó pontszám 3 hiba esetén járó pontszám 4 hiba esetén járó pontszám 5 hiba esetén járó pontszám 6 hiba esetén járó pontszám 7 hiba esetén járó pontszám 8 hiba esetén járó pontszám 9 vagy több hiba esetén járó pont Adatok másolása Munkalap átnevezése Betűtípus, -méret beállítása Sormagasság beállítása Szöveg függőleges igazítása Margók beállítása Táblázat igazítása Élőfej és élőláb készítése Cellák egyesítése Igazítás vízszintesen középre Oszlopszélességek beállítása Egyéni képlet alkalmazása Egyéni képlet alkalmazása Abszolút vagy vegyes cellahivatkozás használata SZUM függvény alkalmazása Egyéni képlet alkalmazása Egyéni

képlet alkalmazása Egyéni képlet alkalmazása Formázás félkövér stílussal Szöveg igazítása behúzással Megfelelő szegélyezés Cellák mintázatának beállítása Ezres csoportosítás beállítása tizedesjegy nélkül Ezres csoportosítás beállítása, két tizedesjeggyel írásbeli vizsga 1021 Feladat Max. pontsorszáma szám 1., 2 1 1., 3, 23., 24 1 41. 1 4. 4. 4. 4. 4. 4. 4. 4. 5. 5., 6 7. 8. 9., 10 8., 9, 10. 11. 12. 13. 14. 5., 15 16. 17., 18 5., 18 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Témakör Témakör maximális elért pontszáma pontszáma 3 9 30 1 1 1 1 1 1 1 1 19. 1 20. 1 3 / 11 Elért pontszám 2011. május 13 Szöveges dokumentum szerkesztése Ügyviteli alapismeretek középszint Pénznemformátum beállítása tizedesjegy nélkül Kördiagram készítése a megfelelő adatokból Kördiagram elhelyezése új diagram(munka)lapon Diagramcím beírása Jelmagyarázat elhelyezése Adatfeliratok (érték és kategória

neve) megjelenítése, igazítása Szöveg beszúrása a megfelelő helyre Margók beállítása Élőfej-élőláb távolsága a lap szélétől Első oldalon élőfej-élőláb beállítása eltérő Automatikus elválasztás Betűtípus, -méret (élőfejekben és élőlábakban is) Sorköz: szimpla Igazítás: sorkizárt Az első oldal élőfejében dőlt stílus és középre igazítás beállítása Betűméret módosítása Formázás félkövér stílussal Élőfejek utolsó sora után térköz beállítása Élőfejek utolsó sora után megfelelő vonalvastagságú és típusú szegély elhelyezése Név beírása és igazítása az első oldal élőlábában A megfelelő szövegrész felsorolássá alakítása Megfelelő felsorolásjel választása és beállítása Térköz beállítása a felsorolás bekezdései között Kép beszúrása a megfelelő helyre, igazítása, méretezése, rögzített méretarány alkalmazása A megfelelő bekezdések behúzása balra Szöveg

igazítása pontkitöltéses tabulátor beállításával a megadott pozícióhoz Térköz beállítása Oldaltörés beszúrása Objektum beszúrása a megfelelő helyre, igazítása, méretezése, rögzített méretarány alkalmazása írásbeli vizsga 1021 Javítási-értékelési útmutató 21. 1 22. 1 22. 1 22. 22. 1 1 22. 1 24. 25. 25. 1 1 1 25. 1 25. 1 26. 2 26. 26. 1 1 27. 2 27. 27. 1 1 27., 39 1 27., 39 2 28. 2 32. 1 32. 2 32. 1 33. 4 34. 1 34. 2 34. 35., 38 1 1 38. 4 4 / 11 40 2011. május 13 Formai sajátosságok érvényesítése Tartalmi sajátosságok érvényesítése Ügyviteli alapismeretek középszint Javítási-értékelési útmutató Adatbevitel a dokumentum élőfejében a második oldaltól kezdve Oldalszám beszúrása a dokumentum élőfejében a második oldaltól és igazítása Adatbevitel a dokumentum élőlábában és igazítása Tartalomhoz illeszkedő bekezdések kialakítása 39. 1 39. 2

40. 2 35. 1 36. 1 0-1 hiba esetén járó pontszám 2 hiba esetén járó pontszám 3 hiba esetén járó pontszám 4 hiba esetén járó pontszám 5 és annál több hiba esetén járó pontszám Levél készítése a levelezés szabályai szerint: Címzett megnevezése (személy neve, 29. beosztása) Helyben feltüntetése 29. Elköszönő, üdvözlő szó beillesztése 37. Az irat tárgyának (címének) megne29. vezése Megszólítás beillesztése 31. Keltezés elhelyezése 29. Egy aláírás és beosztás elhelyezése 29. Melléklet feltüntetése 29. Megfelelő térközök kialakítása az 30. iratszöveg előtt Megfelelő térközök kialakítása a 30. bekezdések között Megfelelő térközök kialakítása az 30. iratszöveg után Cégjelzés kialakítása: Élőfejben a feladó cég nevének, elérhetőségeinek beírása, elhelyezése 27. négy sorban 4 3 2 1 Tartalomhoz illeszkedő kiemelések A helyesírási követelmények betartása* írásbeli vizsga 1021 5

/ 11 6 0 1 1 1 1 1 1 1 1 12 1 1 1 1 2011. május 13 Ügyviteli alapismeretek középszint Javítási-értékelési útmutató *A szöveg begépelése diktálás alapján 1 hibának számít: a kihagyott szó (névelővel együtt), a felesleges szó, a megváltoztatott szó, a szórendcsere, az összefüggő hiba (vonzatok, alany-állítmány egyeztetése), a gépelési hiba. Egy szóban – ha több hiba van is benne – csak egy hibát kell számítani. Helyesírást e műveletnél nem vizsgálunk * A helyesírási követelmények betartása 1 hibának számít: a helyesírási hiba (ismétlődés esetén csak egyszer kell számítani), az elválasztási, a központozási hiba, az összefüggő hiba (vonzatok, alany-állítmány egyeztetése). Egy szóban – ha több hiba van is benne – csak egy hibát kell számítani. írásbeli vizsga 1021 6 / 11 2011. május 13 Váci Mihály Szakközépiskola 1011 Budapest, Országház u. 43/A Telefon: 36 (1) 123-4567

E-mail: info@vaciszki.hu Gellén Péterné igazgató Helyben Beszámoló az olaszországi kirándulásról Tisztelt Igazgató Asszony! Az anyanyelvi környezetben való nyelvtanulás fejleszti a beszéd- és a kommunikációs készséget, a diákok megismerkedhetnek az adott ország kultúrájával, történelmével, szokásaival. Valós élethelyzetekben gyakorolhatják nyelvi tudásukat, ami felszabadultabbá, rugalmasabbá teszi a szókincshasználatukat, a kifejezőkészségüket, kapcsolatteremtő képességüket Iskolánk olasz nyelvi munkaközössége ezért szervezte meg az egyhetes kirándulást a 11. évfolyam olaszul tanuló diákjai számára a tavaszi szünet idejére. A felhívást már a tanév elején közzétettük különböző formákban: • az iskola honlapján, • szórólapokon és • az ellenőrző könyvben. A jelentkezés végső határideje január 31. volt A részvételi díj egy részére pályázatot nyújtottunk be az iskola alapítványához, melyet

meg is kaptunk. A fennmaradó összeget a tanulóknak, illetőleg szüleiknek kellett finanszírozni A pénzügyi elszámolás a mellékletben látható. A költségeket az utazási irodának forintban kellett kifizetni a megadott euroárfolyamon számítva. A kirándulás költsége tanulónként 55 570 Ft, amelyből a résztvevőknek 27 785 Ft-ot kellett fizetni – a saját költőpénzükön kívül. Ez nagyon kedvező lehetőség volt, így a 25, olasz nyelvet tanuló diák közül 20 fő jelentkezett. Sajnos hárman lemondták a részvételt még a jelentkezési határidőn belül, így 17 tanuló és 2 kísérő tanár vett részt a kiránduláson. A program, mely nemcsak a látványosságok megtekintését, hanem különböző nyelvi feladatok megoldását, a mindennapi életben való helytállást is jelentette, elnyerte a tanulók tetszését, és élményekben gazdagon tértek haza. A tanulók beszámoltak arról, hogy mennyivel másképpen használták a nyelvi ismereteiket

valós helyzetekben, mint a tanórán. Nem gondolkodtak hosszasan a grammatikai elemek helyes használatán, mert erre nem volt idejük, hanem szinte gondolkodás nélkül, spontán alkalmazták a tanultakat. <a vizsgázó neve> <Saját név> <oldalszám> A tanórai történelmi, kulturális ismeretanyagot közvetlenül is kapcsolni tudták a látottakhoz. A repülés is külön élmény volt a tanulók számára, hiszen többen először ültek repülőn A látottakról rengeteg fénykép készült. A legnagyobb élményt a milánói dóm nyújtotta, amelynek a tetején sétáltunk is. A dómról itt látható egy kép: A hét programja a következő volt: 1. nap: Utazás repülővel, érkezés a szállásra bérelt autóbusszal 2. nap: Bellano, Varenna 3. nap: Milánó 4. nap: Hajókirándulás a Como-i tavon 5. nap: Menaggio, Belaggio 6. nap: Bergamo 7. nap: Utazás repülővel Budapestre Bízom benne, hogy a következő évben is lehetőség lesz ilyen

kirándulást szervezni, mert nagyon sikeres volt, az élményeken túl rengeteg ismeretet szereztek a tanulók. Sokkal lelkesebben, motiváltabban folytatják az olasz nyelv tanulását, hiszen megtapasztalták, hogy milyen magabiztosságot, tájékozottságot jelent az idegen nyelv ismerete, ha az adott országba látogatnak. A kirándulás sikerességéhez nagymértékben hozzájárult az alapítvány segítsége, amit ezúton is szeretnénk megköszönni. Ügyviteli alapismeretek érettségi feladat <Saját név> <oldalszám> Reméljük, hogy a továbbiakban is igénybe vehetjük a támogatást, hiszen a tanulók így nagyobb eséllyel vállalkoznak egy ilyen, sok szempontból hasznos kirándulásra. Budapest, 20 <aktuális dátum> Üdvözlettel Kalmár Magdolna munkaközösség-vezető Melléklet: pénzügyi elszámolás Ügyviteli alapismeretek érettségi feladat <Saját név> Költségek Repülőjegy Autóbusz bérleti díja Szállás

Étkezés Belépődíjak Összesen Euroárfolyam: <oldalszám> Az olaszországi kirándulás pénzügyi elszámolása Ft/fő Euro/fő Összesen (Ft) 20 000 71,94 380 000 18 112 65,15 344 122 6 116 22,00 116 204 5 226 18,80 99 302 6 116 22,00 116 204 55 570 199,89 1 055 832 278 Létszám Diákok Kísérők 17 2 Alapítványi támogatás összege Diákok 472 346 Ft Kísérők 111 140 Ft Fizetendő diákonként összesen: 27 785 Ft Ügyviteli alapismeretek érettségi feladat Összesen (euro) 1 366,91 1 237,85 418,00 357,20 418,00 3 797,96 Ügyviteli alapismeretek középszint Javítási-értékelési útmutató írásbeli vizsga 1021 Belépődíjak Szállás; 22,00 11 / 11 Autóbusz bérleti díja Repülőjegy Autóbusz bérleti díja; 65,15 Szállás Étkezés Repülőjegy; 71,94 Étkezés; 18,80 Belépődíjak; 22,00 Költségek megoszlása (euro/fő) A Diagram1 munkalap megoldása (nem méretarányos): 2011. május 13