Informatika | Vállalati információs rendszerek » Helfrich-Kozma - A Piramis és a SAS rendszerszemléletű összehasonlítása

Alapadatok

Év, oldalszám:2004, 6 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:50

Feltöltve:2010. június 22.

Méret:59 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

A PIRAMIS ÉS A SAS RENDSZERSZEMLÉLETŰ ÖSSZEHASONLÍTÁSA KÉSZÍTETTE: Helfrich Andrea Kozma Emese RÖVID ISMERTETŐ: A PIRAMIS humán szakértői rendszer a közép-, a nagy, és a multinacionális vállalatokat jellemző igények és folyamatok figyelembevételével fejlesztett integrált ügyviteli rendszer, amely hatékony megoldást kínál a bérszámfejtés, az ügynöki jutalékok elszámolása, a képzés és a humánpolitika támogatására. A rendszer fő jellemzője a bizonylati alapon történő működés, a vonatkozó törvényi és egyéb szabályozásokban előírt bizonylatok, adatok kezelése. Az üzleti algoritmusok, és automatizmusok biztosítják a szükséges adatok meglétének és megfelelőségének ellenőrzését, kiértékelését. A felhasználók elsődleges feladata a rendszer által előállított adatok fölötti szükséges szakmai kontroll ellátása. Alrendszerei:     Bér-munkaügyi alrendszer Ügynöki alrendszer Oktatási

alrendszer Humánerőforrás alrendszer A SAS Institue komplett üzleti megoldásokat és nem csupán analitikus szoftver eszközöket kínál és szállít felhasználóinak. Konzultációs, oktatói és technikau támogatást nyújtó szakembergárda segíti a különböző rendszerek megtervezését, kialakítását, bevezetését és üzemeltetését. A SAS „Professional Service Group” (SAS professzionális szolgáltatások csoport) a következő szolgáltatás portfoliót kínálja ügyfeleinek: „Assessment service” (felmérési szolgáltatás) „Rapid Result” (gyors eredmény) A SAS rendelkezik az üzleti intelligencia eszközök teljes tárházával:  Lekérdezések, jelentések, kimutatás-készítések  OLAP  Vezetői Információs Rendszer (EIS)  Adatbányászat  Adatmegjelenítés és adatfeltárás  Statisztikai elemzések  Statisztikai minőségbiztosítás, folyamatkorszerűsítés A PIRAMIS rendszer által támogatott informatikai

platformok: A rendszer távoli, közvetlen adatkezelésre optimalizált, rugalmasan paraméterezhető, nagy hibatűrésű, 32 bites MS Windows grafikus felületre objektumorientált technológiával fejlesztett szoftver, mely több Gbyte nagyságú adatbázison is képes megfelelő feldolgozási sebességgel működni, miközben az aktív felhasználók száma a százas nagyságrendet is elérheti. A SAS rendszerre egyedülálló rugalmasság jellemző: kb. 50 féle adatformátumot képes elérni, PC-től Mainframe-ig gyakorlatilag bármilyen platformon fut, a platform váltás kis erőfeszítéssel megoldható, a különböző kiaknázó alkalmazások gyorsan és hatékonyan alakíthatóak a felhasználók igényei szerint, a tárolt adatmennyiség akár Terabyte nagyságrendű is lehet. A SAS Institute az adattárház alapú információ szolgáltató rendszerek építéséhez és üzemeltetéséhez szükséges alap technológiákon és az implementálást támogató, tapasztalaton

alapuló projekt módszertanon kívül kész üzleti alkalmazásokat is kínál egy-egy üzleti terület problémáinak megoldására. Ilyen üzleti alkalmazások pl: pénzügyi konszolidáció és jelentéskészítés, kockázat elemzés, Customer Relationship Management, Balanced Scorecard. A SAS rendszer gazdag statisztikai eljárás halmazzal rendelkezik. A különböző statisztikai modulok hozzáadásával, melyek az alap rendszerrel teljesen integrálódnak, lehetővé vállnak a legkomplexebb statisztikai elemzések, modellezések, ökonometriai szimulációk, idősor elemzések, előrejelzések. A SAS Institute piacvezető adatbányászati eszköze, az Enterprise Miner ™ egy macromining eszköz, ami kifejezetten nagy mennyiségű adaton történő elemzéseknél, kutatásoknál páratlanul gyors és hatékony. Szükséges hardver és szoftver környezet Szerver oldal HARDVER: Az adatbázis mérete alapvetően a rendszer kiépítettségétől, a nyilvántartottak

létszámától és az alkalmazott analitikai szintek számától függ. A központi memória igény a szerveren egyidejűleg futó alkalmazások és a felhasználók számától függ. SZOFTVER: Operációs rendszer tekintetében az Oracle által támogatott bármely operációs rendszer (Pl. Windows NT 40, Unix, Novell, stb) Adatbázis kezelő motor Oracle 8.05 Munkaállomás oldal HARDVER MINIMÁLIS KÖVETELMÉNY: IBM kompatibilis PC, Pentium processzor (100 Mhz órajel, 32 Mb RAM), SVGA monitor, 1 GB szabad winchester terület, ETHERNET hálózati csatoló kártya, a munkaállomásról elérhető tintasugaras, vagy lézernyomtató, egér. SZOFTVER: Operációs rendszer: Windows95, Windows98, Windows NT 4.0 Az Oracle szervernek megfelelő kliens oldali szoftver, BDE 5.01 A rendszer bevezetésének főbb lépései:  Projektalapítás  Helyzet- és igényfelmérés SAS Erőforrás igények, informatikai háttér: A SAS rendster számos platformon érhető el és MVA

(Multivendor Architecture) felépítésének köszönhetően egyszerűen portolható különböző platformok között. A szoros együttműködés a vezető hardver és operációs rendszer gyártókkal (IBM, Compaq, HP, Sun, Microsoft stb.) biztosítja a teljes kompatibilitást, a legújabb operációs rendszer verziók támogatását. A SAS alkalmazások kiépíthetőek kliens-szerver, webes,intranet alapú vagy mindkét technológiát használó konfigurációban. OKTATÁS PIRAMIS: A személyzetfejlesztés alapvető feladata a vállalat leendő és foglalkoztatott munkavállalói számára kötelező, Illetve választható oktatások, képzések szervezése, bonyolítása, a kapcsolódó oktatási tematikák és vizsgakövetelmények, a tesztek és vizsgaeredmények nyilvántartása és dokumentálása. Az oktatási modul az előzőekben felsoroltakhoz még biztosítja a belső és külsőképzésekhez az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás tervezését és

követését, az e tevékenységek költségeinek ütemezését, a költségek analitikus nyilvántartását, a felhasználások létszám, idő-, és költségadatainak lekérdezését. SAS: A SAS Institue meghirdetett és egyedi tanfolyamai nem csak a SAS szoftverek fejlesztő ill. felhasználó szintű megismeréséhez adnak biztos alapot, hanem üzleti tudást is átadnak CRM-hez kapcsolódó területeken, továbbá (ügyfél) adattár tervezéshez vagy a projekt módszertanhoz is. ADATSZOLGÉLTATÁSOK, STATISZTIKAI MODUL PIRAMIS: A PIRAMIS rendszerben nyilvántartott adatok alapján a KSH, APEH, TB által kibocsátott , a munkéltatók számára egységesen és kötelezően havi, időszakos és éves rendszerességgel előírt adatszolgáltatások teljesítés. SAS: A SAS/STAT statisztikai modulban megtalálható elemző eszközök: alapstatisztikák, regresszió, varianciaanalízis, kategóriaváltozós elemzések, élettartam elemzés, pszichometriai elemzések,

diszkriminancia-analízis, klaszter elemzés, faktoranalízis, nemparaméteres elemzések; piackutatási eszközök A SAS információs szolgáltató rendszer leggyakrabban a következő igényeknek kell megfeleljen:  Biztosítson a felső vezetők részére naprakész, tömör, jól áttekinthető információta döntéshozatal, valamint tervezés támogatásához  Tegye lehetővé a középvezetők, üzleti területek szakértői számára a komplex lekérdezéseket, mélyebb elemzéseket, modellezéseket, biztosítsa szakterületük vezetéséhez sztükséges adatok elérését, terv-tény összehasonlítások elvégzésének lehetőségét, stb.  Integráltan, egységes formában, rendezetten tárolja a cég/szervezet adatvagyonát  Kialakítása során a meglávő infrastruktúra, adatvagyon és rendszerek maximálisan hasznosuljanak  Biztosítson rugalmas megoldást – illeszkedjen jól a változó igényekhez és informatikai környezethez  Működtetése

egyszerű, az üzleti területek munkatársai által is elvégezhető legyen