Betekintés: Útmutató az üzleti terv elkészítéséhez, oldal #1

Figyelem! Ez a doksi automatizáltan exportált szöveges tartalma.
Kérlek kattints ide, ha kulturált formában szeretnéd megnézni!



ÜZLETI TERV
TARTALOMJEGYZÉK
ZÖLD SZAKASZ
Piackutatás ...................................................................................................................... 2 Mások kutatásai..............................................................................................................4 Saját piackutatás............................................................................................................. 5 Információforrások......................................................................................................... 6 A jó kérdőív tartalmi elemei (Miként állítsd össze a kérdőív kérdéseit?) ................... 7 Érvek és ellenérvek a vizsgálati/kutatási módszerekről ............................................... 9

SÁRGA SZAKASZ
Hogyan nézzen ki az üzleti terved?..................................................................................... 11 Borítólap 1. Összefoglaló (I. rész)................................................................................................... 13 2. A termék/szolgáltatás (II. rész)................................................................................... 15 3. Piacelemzés (III. rész) .................................................................................................. 17 4. Marketingstratégia (IV. rész) ..................................................................................... 19 5. Személyzet (V. rész).................................................................................................... 21 6. Költségek és az árak meghatározása (VI. rész)......................................................... 23 7. Cash flow - előrejelzés (VII. rész) ............................................................................... 27 8. Nyereség- és veszteségszámítás (VIII. rész) ............................................................... 31 Eredménylevezetés

KÉK SZAKASZ
Mellékletek Megjegyzés az Áfáról..................................................................................................... 32 Egyéni vállalkozók részére Cash flow - előrejelzés ......................................................................................... 34 Eredménylevezetés .............................................................................................. 35 Társas vállalkozások részére Cash flow - előrejelzés ......................................................................................... 36 Eredménykimutatás ............................................................................................. 37 Ajánlott irodalom.................................................................................................................. 38
Az “Útmutató az üzleti terv elkészítéséhez” csak az Életpálya programban résztvevő fiatalok számára ingyenes! Részben vagy egészben történő felhasználása, másolása az Életpálya Alapítvány hozzájárulása nélkül nem megengedett! Oktatási célokra csak az Életpályával kötött megállapodás keretén belül használható!

1
Útmutató az üzleti terv elkészítéséhez Életpálya Alapítvány



PIACKUTATÁS
Mit kell tudnod? Mielőtt belevetnéd magad a piackutatásba, hasznos, ha végiggondolod mindazt, amit tudnod kell. Újságok böngészése vagy az utcán folytatott kérdőíves igényfelmérés nagyon időigényes - így nagyon fontos az, hogy a megfelelő kérdéseket tedd fel. Ennek egyik módja, hogy megválaszold a probléma lényegét átfogó három kulcskérdést: 1./ Kik a vásárlók/fogyasztók - hányat tudok megnyerni és fizetnek-e annyit, hogy nyereséges legyek? 2./ Kik a versenytársak - tudok-e versenyezni azokkal, akik már a piacon vannak? 3./ Mi lesz a tevékenység - meglesz-e bennem a képesség és erő, hogy a vevők igényeit kielégítsem? Rájössz arra, hogy ezek a kulcskérdések olyan további kérdések sokaságát vetik majd fel, amelyeket szintén meg kell válaszolnod, mielőtt bekezdhetsz a vállalkozásba. További 30-40 kérdés vetődhet fel - próbálj meg a lehető leghatározottabb (pontosabb) formában válaszolni mindegyikre. KULCSKÉRDÉSEK Az útmutató legfontosabb célja, hogy reálisan végiggondold vállalkozási tervedet. Ennek során az alábbi három alapvető problémakörre kell koncentrálnod: 1./ Mi lesz az a termék vagy szolgáltatás, ami a vállalkozás alapját képezi? 2./ Milyen piacon és hogyan történik ennek a terméknek az értékesítése 3./ Milyen lesz a vállalkozás operatív működése, hogyan biztosítható a nyereséges működés Rájössz arra, hogy ezek a kulcskérdések további kérdések sokaságát vetik majd fel, amelyeket szintén meg kell válaszolnod, mielőtt belekezdhetsz vállalkozásodba. Íme néhány olyan kérdés, melyekre a vál

  Következő oldal »»