Betekintés: Kelemen Tamás - Vállalat gazdaságtan, oldal #1

Figyelem! Ez a doksi automatizáltan exportált szöveges tartalma.
Kérlek kattints ide, ha kulturált formában szeretnéd megnézni!



Vállalat
Gazdaságtan

Szerkesztette: Kelemen Tamás

BME
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék
2014.

1



Bevezetés .................................................................................................................................... 4
Vállalkozások kialakulása .......................................................................................................... 4
A Vállalkozás célja..................................................................................................................... 5
Vállalatok jogi – szervezeti - formái ...................................................................................... 7
Társas vállalkozások .............................................................................................................. 8
A vállalati működés feltételrendszere .................................................................................. 10
A vállalati működés érintettjei ......................................................................................... 10
A vállalat céljai ..................................................................................................................... 14
A profitmotívum és a társadalmi felelősség ..................................................................... 19
A célstruktúra ................................................................................................................... 19
Vállalkozások életciklusa ......................................................................................................... 23
Stratégiai alapok ....................................................................................................................... 26
A stratégiai tervezés célja ..................................................................................................... 26
A stratégiai tervezés szintjei ................................................................................................. 27
Küldetés, misszió ............................................................................................................. 29
Jövőkép............................................................................................................................. 29
A STEP elemzés ................................................................................................................... 33
A belső adottságok elemzése................................................................................................ 35
A marketing tevékenység, mint erőforrás ........................................................................ 35
A pénzügyi erőforrások .................................................................................................... 35
A technológiai-innovációs erőforrás ................................................................................ 35
Termelési funkció ............................................................................................................. 36
Információrendszerek ....................................................................................................... 36
A szervezeti rendszer és a szervezeti kultúra, mint adottságok ....................................... 37
A külső tényezők és a belső adottságok összekapcsolt elemzése ........................................ 37
Erősségek ......................................................................................................................... 37
Gyengeségek .................................................................................................................... 38
Lehetőségek ...................................................................................................................... 38
Veszélyek ......................................................................................................................... 38
A vállalkozás üzleti terve ..................................................................................................... 39
A vállalkozás céljainak meghatározása, eredményes működésének alapfeltételei .......... 39
Hogyan készítsünk üzleti tervet?...................................................................................... 39
Az üzleti terv feladatai és mélysége ................................................................................. 40
Az üzleti terv felépítése, szerkezete ................................................................................. 41
2



Összefoglalva ................................................................................................................... 42
Példa ü

  Következő oldal »»