Gazdasági Ismeretek | Üzleti terv » Hajdú Csaba - A Hajdú Fa Kft. üzleti terve

Alapadatok

Év, oldalszám:1999, 8 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:595

Feltöltve:2010. április 23.

Méret:64 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

SOPRONI EGYETEM KÖZGAZDASÁGI INTÉZET ÜZLETI TERV HAJDÚ CSABA V. OFMH I. A Kft adatai A vállalkozás neve: Székhelye: Telefon: Alakulás időpontja: Tulajdonosok: Adószám: KSH szám: Jogi státusz: Számviteli nyilvántartási rendszer: Könyvelő: Számlavezető bank neve: Bankszámlaszám: Számlanyitás időpontja: Hajdú Fa Kft. Szentes, 6600 Mecs Balogh u. 16/a 63/007-007 1994. December 19 Hajdú Csaba 40 % Hajdú Péter 20 % Csorba István 20 % Petőfi Sándor 20 % 685231475-55 325874103/554/01 Korlátolt Felelősségű Társaság Kettős könyvvitel Könyv Kft. Erste Bank 865779632-995007357-7584 1994. December 19 II. A vállalkozás bemutatása A vállalat 1994-ben alakult a szentesi Fabútor bútorgyártó vállalat felbomlása után, annak jogutódjaként. A telephely maradt a régi, sőt a gépek nagy részét is örököltük A cég akkori elsődleges feladata a volt Fabútor felhalmozott tartozásainak törlesztése volt, amit az örökölt ingatlanok és

több berendezés áruba bocsátásával oldottunk meg. A fennmaradó gépekkel és a megmaradt ingatlanokban indítottuk be újra a termelést, kezdetben 28 fő foglalkoztatásával (ez ma 35 fő). A cég beindítása előtt megvizsgáltuk, hogy a Fabútor által korábban gyártott termékek közül melyek piacképesek még mindig, és ezekkel a termékekkel indítottuk be a termelést. Közben a termékfejlesztést is beindítottuk, aminek eredményeképpen két éven belül új termékeket dobhattunk piacra. Sajnos ez a dolog egy időre aztán elmaradt, mert a befolyó bevételek nagy részét a géppark felújítására illetve kicserélésére kellett fordítanunk. Ez a folyamat mára lezajlott, és az ISO 9001-nek megfelelő minőséget tudunk produkálni. Ez idő tájt tehát ismét termékfejlesztésbe fogtunk. A tervező gárdánk egy elemes emeletes ágy konstrukciós tervével állt elő. Sajnos a fejlesztés a piackutatásnál elakadt, mert jórészt minden, a

fejlesztésre fordítható anyagi tartalékunk felmorzsolódott a piackutatás során, ugyanakkor az eredmények rendkívül biztatóak. Ezen fejlesztésünk beindításához lenne szükségünk bizonyos mennyiségű tőkére. A termék gyártásának beindításához 12.000000 Ft szükséges, ebből rendelkezésünkre áll 4.000000 Ft, tehát további 8000000 Ft lenne szükséges Előreláthatólag ez a költség három év alatt térülne meg, de mivel a cégnek más, már piacon lévő terméke is létezik, így a hitel visszafizetését már egy éven belül megtudnánk kezdeni, és nem tartana tovább másfél évnél. A hiányzó 8000000-ból 2000000 Ft-ot a Domus üzletlánc (cégünk nagy üzletpartnere) biztosítana. A fennmaradó 6000000 Ft-ot kívánjuk hitel formájában fölvenni III. A termék és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások A termék fizikai megjelenése: Alapanyagként lucfenyőt használunk, igyekezve a terméknek természetes külsőt kölcsönözni,

amely az esztétikai megjelenés szempontjából értékes lehet a vevők számára. A fenyő alapanyag továbbá olcsóbbá és könnyen mozdíthatóvá teszi a terméket, akár összeállított formában is. A korpusz összeállítása az elmés vasalatok segítségével roppant egyszerű. Ha a korpuszok összeállítása megtörtént, a matracok belehelyezése következik. A matracok a vevő által katalógusból rendelt szövettel vannak bevonva, így mindenki saját ízlésének megfelelő küllemű terméket vásárolhat. A két korpuszt, melyek az alsó és felső szintet alkotják, a csomagban található távtartó oszlopokkal összeszerelve megkaphatjuk a kész emeletes ágyat. A matracok közepes keménységű poliuretán habszivacsból és ú.n művattából állnak, melyek merevségét egy-egy farostlemezzel ellátott keret adja meg. Az emeletes ágy felületi bevonata egy vizes alapú átlátszó lakk, melyhez olyan alapozót használunk, ami meggátolja a lakknak a fa

színének elmélyítő hatását, ezzel biztosítva az eredeti természetes színárnyalatokat. A termék előnyei, extrái: A korpuszok egymásra építve illetve külön-külön is elhelyezhetőek a szobában, ezzel bizonyos berendezési kombinációs lehetőségeket biztosít. Gyakran a jó helykihasználás a vevő számára nagyon fontos, ezért előnyös az emeletes ágy variáció. (Különösen ajánlott gyerekszobákban alkalmazni, ahol sok egyéb bútorral kell megférjenek a fekvőalkalmatosságok. A piackutatás során kiderült, hogy a nagy családok igen nagy keresetet mutatnak a termék iránt. Ennek oka kettős, ugyanis a legtöbben, kis lakásokba vannak bezsúfolva, ahol minden helykihasználási megoldás igen keresett. (Ez a kétgyerekes családok esetén is gyakori szempont.) A másik ok, az árban keresendő A piacot vizsgálva kiderült, hogy az emeletes ágy lényegesen olcsóbb, mintha az ember két különálló heverőt vásárolna. Az árat azért tudjuk

viszonylag alacsonyan tartani, mert jól megválasztott beszállítóink révén olcsón jutunk alapanyaghoz. Ráadásul a technológia is elég olcsó (a beindítása után), ami az egyszerű szerkezetből következik. Korszerű habanyagokat alkalmazunk, melyek egészségességét a KERMI és a Gyógypedagógiai és Ortopédiai Orvosok Szövetsége (GyOOSz) garantál. A felületkezeléshez használt lakk, mivel vizes alapú, természetességénél fogva környezetbarát. A termék hátrányai, lehetséges hibák: Az olcsó alapanyag nem mindig a legkiválóbb minőséget jelentik. Ez főleg a matracok huzatán illetve a felületkezelésben jelentkezhet, amelyek funkcionális hibát nem, de esztétikai problémákat okozhat. A tapasztalatok azt mutatják azonban, hogy csökkentett árral ezek a termékek is eladhatóak (sokszor direkt ezeket keresik), mert sok vevő számára az ár az elsődleges a funkció mellett, és csak aztán jön az esztétikai igény. A cégnek ez kisebb

bevétel kiesést jelent, mint az esetleges hibák kijavításával járó költségek, de természetesen fel vagyunk készülve a hibák javítására (garanciálisan, vagy csak szolgáltatás szinten, a garancia helyzettől függően). Bekövetkezhetnek korai vasalat öregedések is, amelyeknek cseréjéről a garanciális idő alatt gondoskodunk. Ha a garancia nem él, természetesen szolgáltatás szinten a javíttatásokat akkor is elvégezzük. De ha a vevő úgy kívánja, az alkatrészeket külön is megvásárolhatja rendelésre, saját javítás céljából. Forgalmazás: A Fabútor-tól örökölt jó kapcsolatot a Domus üzletlánccal mi továbbra is fenntartjuk, ezzel biztosítva az értékesítés nagy részét. A piackutatásban is nagy szerepet vállaltak, biztosítva számunkra a termékbemutatáshoz szükséges helyet. Itt mutattuk be a prototípusokat illetve a termékismertető prospektusokat, illetve együttesen gyűjtöttük be a termékkel kapcsolatos

fogyasztói észrevételeket. A termék fogadtatása rendkívül pozitív volt (sokan máris vásárolni szerettek volna, illetve leadták rendeléseiket), így a termék gyártásának ötlete maximálisan realizálódott. A Domus-on kívül más üzletláncokkal is tárgyalásokat folytatunk az értékesítési piac bővítéséről. A termék fejlesztésének irányvonalát, az eladás során visszaérkező észrevételek alapján kívánjuk alakítani. Úgy gondolom, hogy a cég rendelkezik az ehhez szükséges rugalmassággal. A termékkel kapcsolatos szolgáltatások: Az egyik legfontosabbnak a vevőorientált garanciális rendszer kidolgozása és felépítése, melynek némely eleméről az előbbi pontban már volt szó. A garancia kiterjed az emeletes ágy javítására illetve alkatrészeinek ingyenes cseréjére a garancia időn belül. Meghibásodások azonban a garanciaidőn kívül is bekövetkezhetnek, amelyek használhatatlanná tennék a terméket. Ezt orvosolandó,

egy raktárkészletet kívánunk létrehozni (a cég telephelyén), ahol a vevő a cserélendő alkatrészt megvásárolhatja. Igény szerint a szükséges szerelési munkákat is elvégezzük. A garancia levélben kitűzött időket a vevők megelégedésére igen hosszúra határozzuk meg. A reklamációkat a vétel helyén (adott Domus áruház) található információs pultnál, illetve a cég telephelyén lehet benyújtani. Az információs iroda több funkciót is ellát. A reklamációk és az észrevételek fogadásán és rögzítésén kívül a vevők tájékoztatását is ellátja (termék használata, összeállítása, karbantartása, tisztítása). Ehhez minden irodának rendelkezésére áll egy-egy prototípus és nagy mennyiségű ingyenes ismertető anyag, amelyek segítségével szakembereink a felmerülő kérdéseket megválaszolhatják, illetve az összeállítással kapcsolatos bemutatókat tarthatnak. Az információs iroda további feladata a vevő

változó igényeinek felmérése volna. Itt lehetne leadni a termékkel kapcsolatos speciális igényeket. A későbbiekben egy tervező faipari mérnököt is foglalkoztatni kívánunk, aki a termékfejlesztésben segít, illetve a speciális igényeknek megfelelő technológiai előírásokat megadja, sőt lehetőséget kívánunk majd biztosítani, hogy a vásárlóval együtt történhessen egy-egy termék megtervezése. Ehhez azonban komoly összegeket kell informatikai célra fordítanunk (megfelelő szoftverek, esetleg hálózat). Ez egyenlőre még távlati cél IV. Működési terv A vállalkozásnak három tulajdonosa van: Hajdú Csaba (40 %), Hajdú Péter (20 %), petőfi Sándor (20 %) és Csorba István (20 %). A tulajdonosok belföldi magánszemélyek, akik személyesen is a vállalkozás alkalmazottjaiként részt vesznek a társaság tevékenységében. Az a tény, hogy a vállalkozás menedzsmentje egyben tulajdonosi köre is, azért fontos, mert minden

döntésükkel saját vagyonukat gyarapítják vagy csökkentik. A tulajdonosok közötti megállapodás szerint a gyakorlati feladatokat, a munka irányítását és a piaci koordinációt az alábbiak szerint végzik. A szállítói kapcsolatok ápolását, a beszerzést és az alapanyagok kiválasztását Hajdú Csaba, 35 éves, faipari egyetemet végzett mérnök látja el, ügyvezető igazgatói tisztségben. Hozzá tartozik továbbá az elkészült termékek minőségellenőrzése is. A tervezés felelőse Hajdú Péter, 39 éves, szintén faipari egyetemet végzett, az egyetem után két évig egy bútorgyárban dolgozott tervezőként. A felmért fogyasztói igények alapján ő készíti el a szükséges tervrajzokat, méretezést, továbbá a termékfejlesztés is hozzá tartozik. Csorba István, 35 éves, közgazdasági egyetemi végzettséggel illetve üzletkötői képesítéssel rendelkezik, a szerződések megkötése, banki ügyletek és általános ügyintézés

tartozik hozzá, továbbá ellátja a társaság részéről könyvviteli munkálatokkal megbízott Kft-vel való kapcsolattartást is. A társasághoz történő csatlakozását megelőzően üzletkötőként dolgozott egy osztrák faházakat értékesítő vállalat budapesti képviseleténél. Szintén Csorba Úr foglalkozik a piacfejlesztéssel, továbbá a vállalkozás piaci megjelenésének (reklám) megtervezésével. A három alapító tulajdonos együttesen végzi a vevőkkel való kapcsolattartást, megosztva a szakmai és a közgazdasági jellegű feladatokat. A vállalat negyedik tulajdonosa Petőfi Sándor, 31 éves, faipari technikus, szintén jelentős szakipari tapasztalatokkal rendelkezik, korábban művezetőként állt alkalmazásban egy nagyméretű nyugat-magyarországi fafeldolgozó üzemben. Petőfi Úr végzi a termelésirányítást, felügyeli az üzemben dolgozó szakmunkások, továbbá betanított munkások tevékenységét. Szintén az Ő irányítása

mellett zajlik a kész darabok helyszínen történő összeszerelése is. A társaság tulajdonában álló tehergépkocsival végzi a kiszállítást. A vállalkozás a számviteli feladatokkal a Számadó Kft. könyvviteli irodát bízta meg V. Pénzügyi terv A termék gyártásának beindításához 12.000000 Ft szükséges, ebből rendelkezésünkre áll 4.000000 Ft, tehát további 8000000 Ft lenne szükséges Előreláthatólag ez a költség három év alatt térülne meg, de mivel a cégnek más, már piacon lévő terméke is létezik, így a hitel visszafizetését már egy éven belül megtudnánk kezdeni, és nem tartana tovább másfél évnél. A hiányzó 8000000-ból 2000000 Ft-ot a Domus üzletlánc (cégünk nagy üzletpartnere) biztosítana. A fennmaradó 6000000 Ft-ot kívánjuk hitel formájában fölvenni A nyitó mérleg: I. Pénzeszközök: 13.594500 Ft 1. 2. 3. 4. 5. II. Készpénz állomány a pénztárban: 580.000 Ft Bankszámlán levő készlet:

8.014500 Ft (ebből 2000000 Ft a Domus-tól) Vevők tartozása: Értékpapírok és befektetések: MATÁV részvények 5.000000 Ft névértékkért Egyéb pénzkövetelések: - Eszközök: 63.875000 Ft 6. Állóeszközök nettó értéke: 63875000 Ft (ingatlanokkal együtt) 7. Befejezetlen beruházások: - III. Vásárolt készletek: 1.806400 Ft 8. Alapanyagok: 1806400 Ft 9. Fogyóeszköz: 10 Egyéb termékek vagy termények: - IV. Saját termelésű készletek: 2.326500 Ft 11. Kész és félkész termékek: 2326500 Ft 12. Befejezetlen termelés: - Eszközök összesen: 81.592400 Ft I. Hitel tartozások: 688.000 Ft 1. Rövid lejáratú hitelek: 2 Hosszú lejáratú hitelek: 3 Szállítók követelése: 688000 Ft II. Egyéb pénztartozások: 6.274630 Ft 4. Adó, tb, rezsi és egyéb esedékes befizetési kötelezettségek: 3674630 Ft 5. Alapítói vagyon : 6 Egyéb külső befektetések: - reklám: 2600000 Ft A források összesen: 6.962630 Ft A cég vagyona: eszközök –

források egyenlege = 74.629770 Ft Veszteség-nyereség egy évre lebontva (1998): Bevételek: 1. Értékesítés árbevétele 2. Egyéb bevételek Összes bevétel I. negyed év (Ft.) 14.678000 II. negyed év III negyed év IV negyed év (Ft.) (Ft.) (Ft.) 16.335000 21.452000 19.670000 Éves összeg (Ft.) 72.135000 2.450000 1.876000 1.670000 2.035000 8.031000 17.128000 18.211000 23.122000 21.705000 80.166000 Termelési-kezelési költség: 1. Anyag beszerzés 2. Árubeszerzés 3. Munkabérek 4. Megbízási, szakértői díjak 5. Energia, fűtés és közüzemi díjak 6. Bérleti díjak 7. Nyomdai, hirdetési, postai, telefon díjak 8. Biztosítás 9. Szállítási költségek 10. Bankköltségek 11. Karbantartási költségek 12. Értékesítési költségek Összes költség: I. negyed év II negyed év III negyed év IV negyed év (Ft.) (Ft.) (Ft.) (Ft.) 750.000 680.000 720.000 810.000 Éves összeg (Ft.) 2.960000 120.000 5.160000 90.000 0 5.160000 45.000 120.000

5.160000 60.000 0 6.880000 45.000 240.000 22.360000 240.000 495.000 521.000 526.000 730.000 2.272000 90.000 344.000 90.000 336.000 100.000 357.000 100.000 316.000 380.000 1.325000 60.000 189.000 60.000 210.000 60.000 192.000 60.000 210.000 240.000 801.000 80.000 80.000 110.000 240.000 510.000 20.000 40.000 20.000 120.000 200.000 30.000 30.000 40.000 40.000 140.000 7.428000 7.252000 7.465000 9.551000 31.696000 Az éves bruttó nyereség: Összes bevétel Összes költség: A különbségek I. negyed év II negyed év III negyed év IV negyed év (Ft.) (Ft.) (Ft.) (Ft.) 17.128000 18211000 23.122000 21.705000 7.428000 7.252000 7.465000 9.551000 9.700000 10.959000 15.657000 12.154000 Éves összeg (Ft.) 80.166000 31.696000 48.470000 Ezen mérlegből kitűnik, hogy a cég anyagi megingása csak pillanatnyi, aminek a piackutatásra és reklámra fordított költség az oka. A cég nem fizetés képtelen, csak a fejlesztéshez szüksége további

fedezet (6 MFt.) hiányzik 37%-os éves hitelkamat esetén ezt az összeget a cég egy éven belül le tudná törleszteni (ez 8,22 MFt.) Megvizsgáltuk, és arra a következtetésre jutottunk, hogy a fejlesztésben bekövetkező szünet nagyobb anyagi veszteséget okoz a cégnek, mint a hitelre kifizetett kamat. Ezért döntött a vezetőség a hitel kérelem mellett. HAJDÚ CSABA V. OFMH SOPRON, 1999. 12 19