Oktatás | Pedagógia » Vlácsovics András - Hospitálási napló

Alapadatok

Év, oldalszám:2003, 8 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:414

Feltöltve:2009. szeptember 20.

Méret:46 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Nyíregyházi Főiskola Hospitálási napló Készítette: Vlácsovics András Háztartásökonómia-életvitel LA/III. 2003. november 29 Foglalkozás ideje: 2003. november 14 Foglalkozás helye: Arany J. Gimnázium és Általános Iskola, 05 terem 3.b osztály Tevékenység forma: szabadidős foglalkozás Tevékenység anyaga: vendégvárás (A vendéglátás különböző alkalmai, előkészületek.) Megfigyelési szempont: Figyelje meg a szabadidős foglalkozás szervezésének és vezetésének sajátosságait! Tervezett szabadidős tevékenység, a szabadidő hasznos eltöltése. A foglalkozást vezeti: Domokos Andrea Óra menete Észrevételek A tanítónő köszönt minket. A gyerekek egy A terembe érve már 3 jelenetet adnak elő, amit előre kiadott feladatként csoportba rendezték a padokat. Játék után vannak megoldottak. A tanárnő kéri a gyerekeket, hogy figyeljék meg Motiváció hol játszódik, és adjanak nevet a jelenetnek. (Iskola

után anya és a gyerekek főznek, megterítik az asztalt. Laci fenyőgallyat tesz a fehér abroszra; elővették a már becsomagolt ajándékokat a fiókból és az asztalra rakták. Majd megmosakodtak, ünneplőbe öltöztek és tanultak. Apa hazaért a munkából, a gyerekek üdvözölték és felköszöntötték. A nagymama is meghatódott) A tanárnő bekapcsolja a magnót: Halász Judit Hangulatkeltés, a gyerekek Boldog születésnapot című dalát hallgatják. A megelevenednek A tanárnő gyerekek címet adnak a látott jelenetnek. megdicséri őket - Ajándékok - Előkészületek - A születésnap - Ajándékozás - Meglepetés - Nagymama meghatódása A gyerekek aktívak, jelentkeznek, nagyon kreatívak. A tanárnő megkérdezi hogy hol játszódik a jelenet A jelenetet megbeszélik és Otthon családon belül. értékelik. „Hogyan készültek?” - Megterítettek - Megmosakodtak - Szép ruhába öltöztek - Az ajándékokat becsomagolták „Mik lehetnek a

vendégvárás alkalmai?” - babazsúr - karácsony - húsvét - házassági évforduló - esküvő - névnap - szilveszter - mikulás „Ekkor az alkalmakkor milyen asztalt készítenek?” A gyerekek figyelmesen követik végig a jelenetet. A gyerekek ötletesek és ügyesek. Új foglalkozás témája Ünnepnek megfelelően díszítik Célkitűzés Ötleteket mondanak a gyerekek „Mi kerül az asztalra?” Előkészületek Szalvétából készít a tanárnő almaformát. Mintadarabok bemutatása Megmutatja a gyerekeknek, hogy hogyan kell A gyerekek figyelik a tanárnő hajtogatni a szalvétát. minden mozdulatát „Mit lehet még, az asztalra tenni?” - poháralátét - névkártya - szívószál „Kik lesznek a csoportok?” csoportokba ülnek aszerint, szeretnének dolgozni. Ilyet is mutat a tanárnő példának. A gyerekek A tanárnő demokratikus. Már hogy kivel kialakultak a szimpátia szerinti csoportok. A tanárnő a táblára rakja a mintákat. Minden

gyerek figyelemmel kísérheti „Milyen sorrendet kövessünk?” Előbb elkészítjük A tanárnő praktikusságra és a díszeket, utána megterítünk. ésszerűségre nevel. Kérdéseivel irányítja a tevékenységek sorrendjét. A gyerekek asztalonként felosztják egymás között a munkát A tanárnő papírt ad, amivel beteríthetik az asztalt, nehogy összekenjék. Felhívja figyelmüket a pontos rajzolásra, nyírásra, hajtogatásra, az anyagtakarékosságra és legfőképpen a baleset megelőzésre. A tanárnő segít minden csoportnak a munkában, sőt minden gyereknek. A tanárnő bekapcsolja halkan a magnót. Nem vitatkoznak, hogy ki mit csináljon. Tisztaságra nevelés. Minden csoport szorgalmasan dolgozik. A középső asztal csendben, fegyelmezetten dolgozik, a tanárnőnek nem nagyon kell segíteni. Figyelem felhívás. Korrigálja a hibákat. Hangulatot teremt a munkához. Elkészültek a díszekkel, majd összetakarítanak, Mindenkinek megvan a maga

mert az asztalt meg kell teríteniük. dolga. A tanárnő értékeli a csoportok munkáját. Értékelési szempontok: Helyesen elhelyezett étkészlet, evőeszközök. Esztétikus kellékek 1.Asztal Ünnepi asztalt készítettek. ”Mit nem teszünk evés közben?” Nem eszünk tele szájjal. A tanárnő csoportonként egyegy kérdést tesz fel az étkezéshez kapcsolódó illemszabályokról. (A gyerekek válaszolnak) 2.Asztal: Karácsonyi asztalt készítettek „Hogyan illik használni a fogvájót?” Eltakarjuk a szánkat. Ágak, poháralátét, kétféle szalvétahajtogatás van az asztalon. 3.Asztal: Szilveszteri buli „Hogyan illik használni a poharat?” Evés után szalvétát kell használni. Színes kellékek, színes terítő van asz asztalon. Értékelés Mindenkit nagyon megdicsér a tanárnő. Ajándékkal lepi meg a tanárnő a gyerekeket. A tanárnő megköszöni a figyelmünket. Megbomlik a rend, a tanárnő fegyelmez. Összegzés: A didaktikai

játék hozzájárult a foglalkozás hangulatának oldottá tételéhez, kölcsönös bizalmat nyújtó légkör teremtődött. A nyílt őszinte légkör megteremtette a foglalkozás sikerességét. Ennek érdekében a tanárnő vagyis a foglakozás vezetője megosztotta a résztvevőkkel a saját érzéseit, megerősítette és dicsérte a gyerekek minden megnyilatkozását, bizalomra építő megjegyzését. Saját példamutatásával alátámasztotta, hogy odaadóan figyel minden diákjára, alkalmazta az egyéni bánásmód elvét a különböző helyzetekben. A tanárnő a csoport tagjaival együtt betartotta a tevékenység közösen megfogalmazott szabályait. A foglalkozás végén pedig elősegítette a bizalom légkörének helyreállítását, amikor a csoport azt megsértette. Szerintem a tanárnő képes volt a példamutatásra, szereti és tiszteli a gyerekeket. Nagyon kellemes volt az óra. A gyerekek sok hasznos és érdekes dolgot tanulhattak meg. Kapott

óravázlat Foglalkozás ideje: Foglalkozás helye: 2003. november 14 Arany J. Gimnázium és Általános Iskola, 05 terem Tevékenység forma: szabadidős foglalkozás Tevékenység anyaga: vendégvárás (A vendéglátás különböző alkalmai, előkészületek.) Célok: az eddig megismert illemszabályok alkalmazása szerepjátékokban és a mindennapi élethelyzetekben. Képesek legyenek saját maguk illetve mások viselkedésének értékelésére. Esztétikai érzék, szépérzék, kézügyesség fejlesztése. Irodalom: Csörgő Anikó: Bulizzatok velünk! Egymás között (Kommunikáció illem) Barkácskönyv gyerekeknek I. Anyagok: színes papírok, műszaki rajzlap, szalvéták Eszközök: olló, ragasztó, filctollak Foglalkozást vezeti: 1. Domokos Andrea Hangulatkeltés, motiváció - Az előző foglalkozás témájának felelevenítése: Ajándékozás, örömszerzés. Ehhez kapcsolódó illemszabályok alkalmazás szerepjátékokon keresztül. Helyes

helytelen viselkedésformák értékelése - A „Meglepetés” c. történet eljátszása (Előre kiadott feladat) A jelenet megbeszélése értékelése. (a jelenet rövid leírása a következő oldalon) 2. Célkitűzés - Asztalterítés különböző alkalmakra (csoportmunka) Pl: ünnepi ebéd, zsúr, délutáni tea. - Mi kerül az asztalra? Előkészületek. a.) Mintadarabok bemutatása - Szalvétahajtogatások bemutatása Pl: háromszögre hajtogatás, harmonika forma - Poháralátét rajzolás alaklemez után, díszítés - Névkártya készítése - Szívószál-díszítés - Alma alakú szalvétagyűrű készítése alaklemez után b.) Értékelési szempontok: - Helyesen elhelyezett étkészlet, evőeszközök - Esztétikus kellékek Figyelemfelhívás: - Pontos rajzolás, nyírás, hajtogatás - Anyagtakarékosság - Baleset-megelőzés (olló) 3. Egy-egy kérdés csoportonként az étkezéshez kapcsolódó illemszabályokról. Pl. Hogyan illik viselkedni, ha

asztalnál felnőtt vagy vendég is ül? Hogyan illik használni az evőeszközöket? Értékelés Röviden a jelenet: A családban az édesapának születésnapja van. Édesanya, Laci és Jutka meglepetésként vacsorát készítenek. Iskola után végzik az előkészületeket Különböző finomságokat készítenek. Megterítenek és az ajándékokat is az asztalra rakosgatják. Este a fáradtan hazaérkező apa meglepődött , és boldog volt, hogy a családja nem feledkezett el a születésnapjáról