Gépészet | Felsőoktatás » Serfőző Linda - A technika nem axiomatikus alapkategóriái, a modellezés

Alapadatok

Év, oldalszám:2006, 1 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:55

Feltöltve:2008. november 19.

Méret:104 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!

Tartalmi kivonat

Serfőző Linda - A technika nem axiomatikus alapkategóriái, a modellezés Axióma: olyan kijelentés, aminek a tartalmát, igazságtartalmát nem kell magyarázni, igazolni, természetes módon értelmezzük. A tudomány alapjai Rendszer: mindent rendszernek nevezünk. Rendszer elemei:  Alkotórészei, elemei és a rendszer elemeinek egymáshoz való viszonya: Minden mozog, minden működik, mindennek funkciója van. Az egyes elemeknek mekkora változása változtatja meg a rendszer működését, vagy a rendszer elemeinek változásával mikor beszélhetünk új rendszerről?  Rendszer működése: Milyen célból hozzák létre a rendszert? Mennyire harmonizál a rendszer felépítése, működése, funkciója? A kettőnek minél jobb összehangolása jelenti az optimális megoldás megtalálását.  Ki-, és bemeneteli viszonyok:  A rendszer energiaellátása: Gondoskodni kell arról, hogy a rendszert működtetni tudjam. Modellezés: Laboratóriumi körülmények

között végzett kísérlet. A modellezés minden esetben a megismerést szolgálja. • Szerkezetet modellezünk (makettezés) pl: Széchenyi város makettje • Működést modellezünk pl: autó aerodinamikai működésének tanulmányozása • Kísérletezés Mikor modellezünk?  Ha túl nagy a szerkezet, amit meg akarunk ismerni. pl: Magyarország autós térképe  Ha túl kicsi, amit meg akarunk ismerni. pl: atomszerkezet  Ha túl veszélyes a szerkezet, amit meg akarunk ismerni. A modellezés létremehet konkrét, valóságos szinten, vagy gondolati szinten, absztrakt szinten. A modellezés fajtái:  Tudományos modellezés: A végeredmény, a kimenet nem ismert. Mindig egy feltételezést fogalmazunk meg, és azt próbáljuk a modellezéssel igazolni vagy elvetni.  Pedagógiai modellezés: A kimenet, a második eredmény a pedagógus számára ismert. A gyermek számára biztosítja a felfedezés lehetőségét, örömét. Formái: - modellről vagy a

valóságról készítjük a modellt - a valóság képéről készítjük a modellt - rajzról készítjük a modellt - leírásról készítjük a modellt - csak a végeredményt adjuk meg, a modellezést a gyerek maga végzi el. Mire kell figyelni? Meg kell állapítani a valóság és a modell közti hasonlóságokat. Tisztában kell lenni a valóság és a modell közti különbségekben