Ezoterika | Tanulmányok, esszék » Karsay István - A kegyelem törvényvilága

Alapadatok

Év, oldalszám:2005, 30 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:92

Feltöltve:2008. július 13.

Méret:281 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!

Tartalmi kivonat

A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István A kegyelem törvényvilága Szellemi törvények Azokat a k ijelentéseket, amelyek az ember értelmi és érzelmi színvonalát meghaladó magasabb forrásból származnak, egy közös benső egység teszi szerves egésszé: bennük Isten küzd az emberek bűnével. Ezek a k ijelentések egy – egy nagy törvény megjelenési formái az emberek tudatvilágában, hogy ott szembeszálljanak az abban a tudatvilágban elburjánzott bűnnel s diadalra vigyék vele szemben Isten akaratát, a legfőbb törvényt: a Szeretet igazságát. Az első kijelentés Mózes törvénye, az ok – okozati törvény, az Igazság törvénye, vagy a Természettörvény, mert benne a jónak jó, a rossznak rossz következménye ismerhető fel. Ebben a törvényben érvényesül a Törvény Szelleme, amely a mélyen elesett emberszellemmel felismerteti a bűnt, és egyúttal eszközt is ad a kezébe, hogy vele szemben sikeresen felvehesse a

harcot. De a szigor dacára, mely a mózesi törvény alapszíne, átcsillámlik a szerető Mennyei Atya jóságos gondoskodása, aki a törvények engedelmeskedő gyermekei számára minden jót ad, sőt még földi, anyagi törekvéseikben is segíti őket. A második kijelentés a Krisztus törvénye: a Kegyelmi Törvény. Ennek tükrében már teljességgel a megbocsátó, jóságos Atya arculata tükröződik, aki keblére öleli megtérő bűnös gyermekét, ünneplő ruhába öltözteti őt és lakomát készíttet a megtérés örömére. A harmadik kijelentés, amelyet a szellemek hoznak, a Szentlélek kijelentése, a krisztusi kijelentés kiegészítése, amely azzal együtt alkotja Isten Szeretettörvényét. Ennek célja az, hogy mielőtt a „menny” kapui bezárulnának, megtérésre hívja fel mindazokat, akik még bármi áron megmenthetők. Ezek azok a „csonka - bonkák. stb vannak megjelölve, akiket angyalaival betereltet az Ő „lakomájára”, miután a

hivatalosak világi ügyeikkel való szorgos elfoglaltságuk miatt a meghívást visszautasították. A Szentlélek kijelentése az Atyának minden határon túlterjedő szeretetét tükrözi vissza, amelyben már elmegy szinte az egyéni életbe történő beavatkozásig, csak, hogy megmenthesse azokat, akiknek szemei és fülei még nem zárultak le teljesen a l átásra és hallásra! Az első kijelentés ie. 6000 évvel keletkezett (Tízparancsolat), a második Krisztustól, és a harmadik az 1750 -es évektől folyamatosan (Sweedenborg, utána Allan Cardec 1870-es évek) és tart a mai napig is folyamatosan médiumokon keresztül, sok esetben fizikai segítséggel, ami az egyéni életbe történő segítést, és magasabb szintről történő szellemek testetöltését jelenti. 1 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István A két nagy törvény; a z Isten Szeretettörvénye és a Természettörvény nyúl le a különböző törvényrendszerekbe

tagozódottan a Kárhozattörvény világába, az abba alámerült szellemek és fluidok felszabadítása és a fejlődés útjának előre segítése érdekében. A Harmadik kijelentés arra figyelmeztet, hogy az idő közel van, a Kegyelem korszaka lejár, s akkor elmúlnak mindazok a kivételes lehetőségek, amelyeket ma még meg lehet ragadni, és Isten kegyelmébe kapaszkodva el lehet szakadni a Kárhozattörvény vonzásától és ki lehet emelkedni abból a tömegből, amely a „külső sötétségre” fog kerülni, „ahol lészen sírás és fogcsikorgatás”, s ahol minden munkálkodási lehetőség megszűnik! TÖRVÉNYEK Alsóbb törvények. Az anyagi lét törvényei: Az ellenszegülésben megmerevedett elemek törvénye Az életreébredés törvénye Ok-okozati törvény (Szenvedtetve nevelő törvény) Minősítés törvény A szervező életerő törvénye A születés törvénye A halál törvénye (Körforgás törvénye) Az ördög fogalma A pokol fogalma

Felsőbb törvények. A szellemi és lelki fejlődés törvényei. Átváltozások törvénye A fizikai test képeztével kapcsolatos állapotvilág törvénye Az éteri test felszívódásának törvénye Felső minősítési törvény Az igazság törvénye A kegyelmi törvény A szeretet törvénye (Isteni törvény) A Kegyelem törvényvilága a Föld szellemeinek és anyagainak a halálból való kibontakozását és fölfejlődését tárgyalja, egészen részletesen, különös tekintettel a mostani fejlődési turnus közelgő végére, ami arra int, hogy mindenki tegyen meg minden elérhetőt, hogy mire az a korszak lejár, az általa addig elérhető legmagasabb fejlettségi fokozatot elérhesse Az Igazság, bármennyire is rétegesedik, bármilyen végtelen határig osztódik is, mégis minden atomban megtartja a maga lényegét. Ezt nevezzük törvénynek! 2 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Három fő törvény létezik: 1. Isteni

törvény 2. Fizikai – Élet (lelki és testi) törvény 3. Kárhozat törvény Minden egyes lélek számára el van rendelve az Isten törvényéhez kapcsolódás, csak tévelygési idő az egyiknél több, a másiknál kevesebb. Ez a tévelygési idő lehet a fizikai síkon élő emberek számára egy örökkévalóságnak tetsző világfejlődési turnus vagy korszak. Míg az emberi lélek nincs tisztában a j ó és rossz fogalmával, könnyen megtéved és hamar kidugja olyan dolgok után a kezét, melyek előtte kedvezőek és kívánatosnak tetszenek, de másoknak fájdalmat, szenvedést, felfordulást, szenvedést okoz. Így bűnbe esik és cselekedeteinek következményeiből kell megismerni, hogy helytelen irányba tévedt. Az anyagi világok (melyek középen helyezkednek el az Isteni törvények és a kárhozat törvényei között a s aját törvényeivel), tehát minden körülmények között a kegyelem megtestesítői s az anyagi testben való élet a kegyelem

ajándéka. Az Isteni törvény, magas nagy szellemi életkörzetek melyek az istenség fényében léteznek és működnek, a boldogság felfoghatatlan és elgondolhatatlan érzését tartalmazzák, míg a legalsóbb körzetek (kárhozattörvény) a szenvedések szintén felfoghatatlan mértékét és lehetőségeit foglalják magukban. És a kettő között ott van a fizikai élet síkja, amire érvényes a természettörvény, és két oldalról szorongatják az alsó és felső körzetek! A fejlődést a földi élettel nyeri el az ember a jelenben, mert a múlt már lejárt sötét alkalom, melyet más visszahozni, sem megváltoztatni semmiféle hatalom sem képes. A jövő pedig még nem a mienk, azt Isten kegyelme tartogatja a számunkra. A Jelen a fontos, mert az a mienk! Most pedig nézzük a FŐ törvényeket! Nagyon sok törvény van, amiket nem is tudunk megemlíteni, ilyen például a szexualitás törvénye, mely arra hivatott, hogy az ellenségeskedő szellemeket

egymáshoz vonzza, és így azok keressék a kapcsolatot a szeretet különböző fokozatain keresztül ( szexus, erosz, filia, agapé) Kötelezően hat a szellemre, majd idősebb korban törvényszerűen csökken a hatása. 3 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István ALSÓBB TÖRVÉNYEK Az ellenszegülésben megmerevedett elemek törvénye A kárhozattörvény legalsó részén van, a mozgást és életet nem elfogadó elemek megsűrűsödött fluidjainak törvényvilága. E megsűrűsödött fluidok időről – időre leválnak az anyatestről, és mint felhasználhatatlan hulladék egy keményebb természetű világtesthez csatolódnak, hogy annak erősebb villamossága felmorzsolja és bekebelezze azokat a saját anyagai közé. Az életreébredés törvénye A felfelé irányuló öntudatlan rotációjában a saját villamosságától taszítva, Isten kegyelmének életet sugárzó természetétől vonzatva, elfogadó áramaival bekapcsolódik a

természettörvénybe. Az élet ébredése az elkárhozott fluidokba süllyedt szellemek részére, azonban még öntudatlan és lassú mozgásban. Ok-okozati törvény (Szenvedtetve nevelő törvény) A természettörvény az ellentét felszívódását és bekapcsolódását végzi az élet felől jövő áramokba. Az ellentétnek ez a felszívódása a természettörvény megsűrűsödését és kegyetlenkedését hozza létre, mert az az igazság; a természet pedig nem hazudhatik, mivel az mindig és mindenben hűen tükrözi vissza a szellemi fluidok állapotait. A természettörvény igazság, ezért belenyúlhat a l egmélyebben bukottak eszméibe és hajlamaiba is, hogy szemlélhetővé tegye romlottságukat, hogy szenvedtetve nevelje és oktassa őket nyers erőivel, hogy kíméletet nem ismerő szoros korlátaival kergesse a felébredt szellemeket a jónak keresésére. Az élet legalsó határai ezek a b ukott szellemek részére, de meleg tenyészhelyek olyan szellemek

részére, akik most még először ébrednek öntudatra (vad népfajok, állatemberek), akiknek tudatában a jó és a rossz fogalma még nem különült el egymástól. A Minősítési törvény és a Szervező életerő törvénye belefonódik az Ok –okozati törvénybe, szerves része, mint ahogy mindegyik része a Kárhozattörvénynek és a Természettörvénynek Minősítési törvény Az ébredő világfluidok törvénye, melynek révén a fluidok saját természetükben jelenhetnek meg. Tehát mielőtt az anyagi princípiumok alakot nyernek, egy többrétegű szűrön mennek keresztül. A durvább és finomabb fluidok kiképzését, osztályozását és egymástól való elkülönítését az élethullám cirkulációja végzi még pedig aszerint, hogy a fluidokban rejlő elfogadó áramok mennyit képesek az élet oldóerejéből magukba fogadni. Minél többet fogadnak be, annál magasabb rendű, minél kevesebbet, annál alacsonyabbrendű megjelenési formát nyernek e

törvény által. 4 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István A szervező életerő törvénye Rétegenként rakódnak le az ásvány – nővény és állatvilág fluidjai. Az ásványvilág fluidjai ezenkívül a saját minősítésükben is különféle alakot mutatnak (például más a gránit és a nemes kövek fluidja. Ebből is látszik, hogy a kövek, sziklák mind élő szervezet, csak a mi számunkra láthatatlan a mozgásuk, mert egy emberi élet kevés ennek az észrevételére!) Ugyanúgy rétegződnek a növényvilág sokszerű fluidjai, valamit az állatvilág alig áttekinthető, óriási mértékben differenciálódó fluid – formációi, amelyek ennek a törvényvilágnak kifejezésre jutó hatalmas kiterjeszkedő rétegeit betöltik. E törvényvilág a három fluid-kategóriának elkülönítésében a munka szellemibb részét végzi, azokat életerővel látja el, fennmaradásukat biztosító törvényt alkot és úgy adja át az

összességet előkészítő születés törvénynek, mely minden kiképzett életformának előírja rendeltetését. S mindezeket ezután a rotáció a felszínre hozza! Csodaszép munka ez, melyet olyan szellemek végeznek, akik később, mint emberek fognak a földön megjelenni. A természetben ezek a szellemek rotálnak; egy eszme, egy gondolat ad nekik életet, amely eszmét vagy gondolatot ha kifejezésre juttatnak, vagy ha a kitűzött célhoz értek, átminősítettnek. Ezek az elemi vagy természetszellemek, akik az öntudat magasabb fokát csak újjászületés által érik el. Az elemi szellemek se nem jók, se nem rosszak, csak azok az eszmék, melyeknek felszínre jutása körül tevékenységet fejtenek ki és az a természet, amelyben működnek, mutatja őket jóknak vagy rosszaknak. Ezt a természetet pedig már öntudatos erők irányítják. Az elemi szellemeknek mielőtt öntudatra ébrednének végig kell járni az alsóbb törvényvilágokat, hogy a jó és

rossz élethullámban kiképződjenek, majd visszamennek a kiindulási pontjukhoz, hogy öntudatos egyénekké ébredve, mint emberek jelenhessenek meg a földön. A születés törvénye A testetöltés törvénye azoknak a szellemeknek a hazája, akik a föld természetébe öltöznek, azaz testetöltenek, hogy az ideigvaló életben, a mulandóban kezdjék tanulni és megbecsülni az örökéletet, melyet bukásukkal elvesztettek. Itt olyan kezdet van, amit a földi emberek – akik benne élnek – nem tudják teljesen értékelni. Nem tudják, hogy mit jelent a homályosságból a világosságra lépni, az örök halálból az örök életre feltámadni. A fizikai világ a l egszélesebb létforma a b ukott szellemek részére, mert itt szabad akaratot nyernek, vágyaik és hajlamaik szerint élhetnek. Fluidokat teremthetnek és ismét előttük áll a 5 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István végtelenség, melyben szabadon mozoghatnak, ha a segítő

kezet: Isten kegyelmét és Isten törvényét, mint vezetőt elfogadják. Teremtés a Földön: A Teremtés hat napja a k árhozatba süllyedt lelkeknek ezt a hatfokú felébresztését jelenti. Az egész természetben minden a f izikai megjelenésre készül, s amíg a k ellék nincs elrendezve, addig senki meg nem jelenthetik a kegyelem világában. A sóvárgó vágy a fizikai megjelenés után, a lekötött élet terjeszkedni - akarása erről álmodik, ide törekszik minden öntudatlanul, minden részesülni óhajt az élet ragyogásában, minden meg akar fürödni a nap fényében és melegében, hogy virágzásnak induljon, gyümölcsöt teremjen, eredményeket érjen el. A megszületés ténye hasonlatos a teljesen újonnan teremtett szellemek állapotához a földön, mert az esetek ¾ részénél valóban szükséges, hogy új létformába belépett egyéniségek teljesen elveszítsék emlékezőtehetségüket. Az elvégzett életek tapasztalatai, azonban mint lelki

ösztönök élnek tovább, melyek öntudatlanul végzik vezető munkájukat. Ha a szellem elhagyott életeiben valamely nagy bűnéért sokat szenvedett s a szenvedések jobb belátásra bírták, akkor egy későbbi megszületésében, amikor ugyanazzal a bűnnel találkozik irtózat, és félelem szállja meg. Nem tudja miért, de kerüli azokat is, akik ebben a bűnben szenvednek. Azonban ha nem szakított jobb belátása szerint valamely bűnnel és úgy hagyja el a fizikai világot, akkor egy új, elkövetkezendő életében ez a bűn ismét hatalmába ejtheti. Ilyenek a különböző szenvedélyek, a lelki betegségek (lopás, csalás.), érzékiség, vérengzés, kegyetlenkedés, fukarság, féktelen indulat, harag, zsarnoki hajlam stb. Az ilyen bűnökben szenvedő szellemek többnyire megszálltak, vagy enyhébb esetben is leigázottak, kik elvesztették szellemi öntudatok nagy részét, s vele a helyes ítélőképességet Az ilyeneknek a testi élet mintegy gyógyszerül

adatik a kegyelem világában, hogy egyrészt a bűnhődés, másrészt a lelki ráhatás alatt a szellem jobb belátásra jutva megtérjen, megtérésével gyógyuljon és továbbhaladhasson a fejlődés útján. A kegyelem abban van, hogy a szellem mozoghat és dolgozhat, akár jót, akár rosszat; a jóért jó eredményt, a rosszért rossz eredményt tapasztalhat. És ez a f ontos: a t apasztalatok gyűjtéséért, öntudatának bővítéséért van az ember a földre küldve, semmi másért. A mulandó lét lepereg és a vál tozandóság eme világában az örök változhatatlan törvények betűit tanulja meg a szellem. Minden betűvel többet tud meg abból a nagy, titokzatos rejtélyből, amelynek neve örökélet, végtelenség A Tudat ébredése tehát az élet, mely a fizikai síkban kezdődőik. A születéssel a fluidilag elkészített öltözet: a test veszi körül a szellemet. Mire felébred, testével össze van kötve a fizikai világban megjelenő minősített

fluidok minden rétegével, melyek mint ásványok, növények, állatok veszik őt körül. A szellem otthon van, mert minden az Ő célját szolgálja, a természettörvénnyel összhangban van. De a legelső összhangzavaró mozzanatra már szembe találja magát a természettörvénnyel, mely soha sem hazudtolja meg magát. 6 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Ennek hatása alatt ébrednek fel az ember fluidjaiban láthatatlanul pihenő érzések és törekvések, melyeknek felébresztése adja meg az emberi élet örömeit, szenvedéseit és végül az eredményt. A Halál törvénye A mulandóság világa tehát készen van, mely magába foglalja a h alált is, mely minden alkalommal a minősítés törvényébe szállítja alá a szellemet. A Halál műhelyéből, a minősítési törvényből minden szférába utak vezetnek Jézus halála óta, és ez a feltámadás egyre tart. Jézus is lement a p okolra, alávetette magát a minősítési

törvénynek, majd legyőzve azt a benne sugárzó isteni törvény életforrássá változtatta halandó testét és az anyag szellemesítésének munkájához, mint erőket örök időkre itt hagyta a földön. A Halál törvénye összhangban a minősítési törvénnyel szállítja a megtévedt bűnösöket a szenvedő fluidi állapotokba, ezek az állapotok jelentik a poklot e mi nyelvezetünk szerint. Halálunk után a minősítési törvény lesz érvényes ránk, és eszerint jutunk el a megfelelő szférába, ahova tartozunk szellemi érettségünk alapján! Az ördög fogalma Ahogyan az ébredés, az élettel való telítődés is csak fokról fokra haladhat, a kárhozatba történő lesüllyedés is csak fokról – fokra történik, az áramok keringése minden foknál lassúbbá válik, vele az értelem is tompul. Az érzések előbb vadakká, majd később fáradt közönyösökké, cinikussakká tesznek, végül már csak a legnagyobb gonoszság elkövetése vagy

látása önt felszökkenő életerőt, mozgási képességet az ennyire elzüllött szellemeknek. Ezen a f okon már lehetetlen a s zellem megtérése, és sátáni elvei a gonosz eszme megszemélyesítőjévé teszik őt Isten és az Őt követő szellemek előtt. Az „írások” ördög névvel jelölik meg. Az ördögi állapotig süllyedt szellem nem ölthet testet. Éppen ezért „ördög”, mert nem fogadja el a kegyelmet, és nem ragaszkodik az isteni törvények betűjéhez; mereven megmarad ellenszegülése és tagadása mellett, és így nem részesülhet a kegyelem nyújtotta örömökben sem. Az így lesüllyedt szellem a háttérben, mint valami sötét árnyék követi a törvényben élőket és nem szűnik meg gonosz vágyait és törekvéseit a testben élők felé lövellni, sugallni, akikhez lelki természetük hasonlósága folytán kapcsolódni tud. A gonosznak is megvan fokról – fokra a maga összekötetése; ha nem is közvetlen, de közvetve hatalmas

erőkkel rendelkezik és uralmat tart fent a fizikai világban is a földi testen keresztül! 7 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István A földi test az ellentét fluidoknak sokszorosan átszűrt, sok körforgást végzett rezgéseiből létesített anyag; éltető eleme a világot fenntartó és képező életerő, mely elfogadó áramával az isteni kegyelem adó áramához kapcsolódott. Minden szellemi termék testet ölt, és így amit csak szellem létrehozott, az mind megtalálja testében, azaz a földi természetében, amelyben a kegyelem világában (azaz a földi életében) megjelenni tartozik. Az emberi test az ellentét eszme után alakult. A szellemnek ez képezi itt a földön a megjelenési alakját, sőt ebben kell dolgoznia, hogy egyrészt önmagát megtisztítsa az ellentét befolyásától, másrészt a rábízott anyagot is felszabadítsa kötött állapotából. Az ördög (vagy sátán), amely fogalom alatt az ellentét – eszme

által átitatott, mélyen bukott ellenszegülő szellemek serege értendő – az anyag szellemesítésében lázadást lát és összes hatóerejével azon van, hogy az isteni akaratot senki meg ne valósíthassa. Munkája roppant könnyű, mert az ellentét eszmében bukott szellemek elvesztették akaraterejük nagy részét és értelmük a jó iránt tompult. De a vágy, a s zabadság és a boldogság utáni vágy ellenállhatatlan erővel vonzza a szellemeket is az Ígéret földje felé. A Jó boldogító ereje – ha még olyan nehéz küldés árán is – képessé teszi őket, hogy újabb testetöltésekkel annak igaz forrását kutathassák. Hogyan is lehetséges az emberiségnek haladnia, ha felülről nem segítnék? De segítik! Hatalmas vonzóerők dolgoznak a fizikai sík felett, melyek lenyúlnak az emberi életbe, felrázzák és kiragadják a tévelygő emberi szellemeket az ellentét bódító álomba ringató hatalmából, hogy megmentsék az életre, ha lehet

szép szóval, vagy figyelmeztetéssel, ha kell bűnhődéssel és szenvedéssel. A cél mindig az, hogy az ember eszméljen, gondolkozzék. A fizikai létben két életet élhet egyidejűleg a szellem: testi és lelki, illetőleg szellemi életet. A testi élet az első, mert az ember hatalmas energiamennyiséget fogyaszt testi életében; folyton folyvást erőket vesz fel és ad le. Ezáltal a föld felszínén szintén testesített, minősített fluidok (erők) nagy mennyiségét szívja fel és átdolgozva, felégetve, mint szellemi erőket adja át a földet körülvevő légkörnek. Az első légkör (szféra) a fizikai föld felett, mint annak átszellemesített anyaga lebeg. A föld vonzereje tartja itt, a fizikai síkon élő és mozgó emberszellemeknek, mint átszellemesítést végző egyéneknek a lakóhelyét képezi ez a fluidréteg. A földi életbe is szüksége van a testesült szellemnek pihenőre és táplálékra, amit saját munkájának gyümölcseként talál

meg lelkének otthonában, a szférában, akár az alvás idején, akár a halál után, ha pihenőre tér. Mert itt c sak pihenőről van szó, nem pedig végleges eredményről. Sokszor le kell még merülnie az anyagba, hogy szellemi Énje teljesen megszabaduljon az ellentét hatása alól! A földi fizikai élet az anyagban az anyagért és egyszersmind az anyagtól való megszabadulásáért folyik. Az ellentét elvéből táplálkozó szellem önmagától soha sem volna képes megfordulni; de a születés és a Halál törvénye, amelyek felszívják és leadják, forgatják, tanítják, valamint 8 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István a természettörvény, amely tapasztalatokkal gazdagítja: a r otáció erejével ragadják magukkal és viszik előre a fejlődésben a szellemeket. A pokol fogalma Amely szellem megkóstolta a fizikai életet és fokozatához mérten nem jól használta fel a kegyelmi időt, az a halállal nem jut felső törvények

hatása alá, hanem az alsó törvények hatása alá kerül az alantas osztályokba; vagy ha igen súlyosan visszaélt az élettel, a minősítési törvény belöki a folyton dolgozó, büntető, őrlő alsó rétegekbe. (A Biblia itt „fogak csikorgatásáról beszél, a Szentírásban ez a világ értendő alatta) Tehát a fizikai élet felelősséggel jár! A gonosz világába jutva az élet az öntudatos szellem számára nézve borzasztó és rémületes, mert amiről eddig sejtelme sem volt, az mint valami rettenetes álom alakul ki előtte. Bűnei, melyeket tudva szándékosan követett el, mint testetöltenek. Asztrál - erőiben bűnei új életet nyernek és élő alakban száz meg száz változatban látja megelevenedi azokat, s e megelevenedett rémes alakok mint őt: az öntudatot (szellemet) üldözik, kérdőre vonják és bosszúállással gyötrik. Ezenkívül a hasonlóság vonzása folytán alakult bűnhődő szférában megannyi bűnökkel terhelt szellemekkel

való együttélés kínos poklot jelent, mely gyötrő állapot mindaddig fennáll, míg a bűnei által teremtett jelenségeket a t ermészettörvény fel nem emészti és a minősítési törvény új fluidokká át nem gyúrja, hogy az átminősítés után az újraszületés állapotába jutassa a szellemet. Az alsó világ tehát borzasztó! Sűrű fluidja, mint a rossz levegő az égő gyertya lángját, kioltja az emlékezést. A Természettörvénynek gyilkos keménysége minden megszerzett jót a rosszal együtt eltöröl! Íme egy ide illő fontos részlet egy szellemi közlésből: Büntetés és jutalmazás. (Buddha, aki Jézus mellett Péter Apostol volt, és 1870 óta, mint Névtelen Szellem segíti az emberiséget, az Ő szellemi közlése alapján készült ez az írás! összeállította: Karsay István) Minden nép vallása büntetésről és jutalmazásról beszél, de minden felekezetnek a hívei másként képzelik el a büntetést és jutalmazást, sőt

egyugyanazon felekezet híveinek is különböző fogalma van róla. A bűnössel szemben a kiegyenlítést büntetésnek tartják Mi tiszta szellemek ezt egészen máskép fogjuk fel; mi a bűnös számára mindenben szükségszerűséget, célt és kegyelmi eszközt látunk. Az emberek azt hiszik, hogy a földön elkövetett bűnök a túlvilágon visszafizetetnek, s úgy vélik, hogy ez a visszafizetés: büntetés. Nem úgy van ez kedves emberek! A túlvilágon 9 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István csak nemezis van, mely a visszafizetésből folyik. Két folyamat nem mehet egyszerre végbe; az egyiknek előbb be kell végződnie, hogy a másikat megteremthesse; egyik állapotnak kell a másikat szülnie s az egyik meg kell hogy előzze a másikat. A dolog nem lenne olyan súlyos, ha az, aki a földön bűnt követett el, a túlvilágon megfelelő büntetést, a büntetés után pedig bocsánatot és megváltást nyerne, hogy azután örökre

üdvözült szellem legyen. Ez azonban ellentmondana Isten igazságosságának; megcáfolta ezt Krisztus is az Ő evangéliumában, s világos szavaival teljesen megsemmisítette ezt a felfogást, midőn így szólt: „Békülj ki ellenfeleddel, míg az úton jársz, nehogy a bíró elébe hurcoljon, s a bíró átadjon a p orkolábnak, hogy börtönbe vettessél; bizony mondom néked, hogy onnan addig ki nem jössz, míg az utolsó fillért meg nem fizetted”. Az idézet szavait kiegészítésül azt is mondta Krisztus más helyen: „Az én Atyám hajlékában sok hajlékok vannak”. Úgy is van, s mi ezeket a h ajlékokat cellának nevezzük, és mindenségben számtalan ilyen cella van. Ha az ember emberéletéhez kapott feladatait nem teljesítette, s azokat teljesítetlenül vagy félig teljesítve jött át, egy cellába zárják őt, amelyet leghelyesebben a hallgatás cellájának nevezhetünk; ez az ő túlvilági sínylődő ága, amelyen ráér állapotáról

gondolkozni. Ha az után feltalálta önmagát, ti ha gondolatai tudatára vezették annak, hogy meghalt, s most mint szegény lélek a túlvilágban van, de azzal, hogy a jelenben mi történik vele, még nincsen tisztában, - akkor eljönnek hozzá a világosság angyalai, s a szegény lélek belsőjébe egy sugarat vetítve alkalmat adnak neki annak keresésére és megtalálására, amit a cellába magával hozott. És akkor a szegény lélek bensőjében a beléje vetített fénysugár felvillanása után felébred a nemezis öntudata, mely fokozatosan növekedik, s alakot, s formát ölt benne; egyik rémkép a másik után merül fel vergődő lelke mélyében. Ezek a rémképek pedig nem egyebek, mint a szellem bűneinek plasztikus alakjai, amelyek azután mindig fenyegetőbben és fenyegetőbben emelik fel a fejüket, mígnem teljes elnyeléssel fenyegetik szellemét, mintha csak meg akarnák bosszulni magukat a szegény lélek vétkei és mulasztásaiért, s addig kínozzák

őt, míg be nem ismeri őket, s azt nem kiáltja: mea culpa! Ezzel a beismeréssel azonban még nincs vége a dolognak, mert a rémalakok csak most jutnak valójában a s zemrehányás és önhibáztatás, az önvád és önigazolás követelő hangjaihoz, a szegény lélek pedig a n emezik ezen állapotában a f élelem verejtékét izzadja, majd a h ideg rázza, majd forrósága van, s nem tud szabadulni lázától. Mert valóságos gonosz láz az, ami a szegény lelket ilyenkor hatalmába kerítette, s addig olvassza s rázza, míg csak szilárdan fel nem teszi magában, hogy minden rosszat jóvá tesz, és bármi áron is kibékül minden ellenségével. Elviselhetetlen a n emezisnek ez az állapota, és alkalmas a l egmegátalkodottabb lélek megpuhítására, sőt képes az ilyen lélekből még a gyűlölet utolsó szikráját is kioltani. 10 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István A nemezis tartama különböző, hosszabb vagy rövidebb ideig

tartó; aszerint, amint több vagy kevesebb olyan alakot kell előszólítania, melyeknek a szegény lélekkel számadásaik vannak. Természetesen jó lenne, ha az ilyen szegény lélek a n emezis eme félelmei, gyötrelmei és pokoli kínjai között meg tudna halni, de nem halhat meg, mert az életre és bizonyos cél betöltésére teremtetett; kénytelen tehát élni és céljait betölteni. És minél inkább vonakodik az akarat, annál tovább folytatja a nemezis kínzó műveletét; annál hatalmasabbakká nőnek az alakok; annál rettenetesebbekké lesznek a rémek, s annál nagyobb lesz a forrósága, metszőbb a hidegsége amaz iszonyú láznak, mely képes a legkeményebb követ is megolvasztani, s a legforróbb vizet is megfagyasztani. Szegény lélek előtt iszonyatos büntetésnek tűnik fel ez a láz, pedig pusztán Istennek nagy kegyelme az, mely a szellemet bűnbánatra, kiengesztelésre és megigazulásra képesíti, hogy majdan annak békének is részese lehessen,

melyet Isten minden jóakaratú embernek megígért. Nemezis nélkül, kedveseim, nem jönne létre a jóvátétel, mert a bukott szellem igen gyenge ahhoz, hogy ellenségeivel önként kibéküljön; előbb meg kell kínoztatnia, hogy erre képes legyen. E gyötrelemből meríti az új küzdelemre való erőt és képességet Amikor pedig a nemezis láza elérte a maga hatását, s a szegény léleknek erőt adott egy új rendeltetésre, akkor a szellem a nemezis cellájából egy másikba, az erőgyűjtés és üdülés cellájába lép be, melyben azután új erőt kell gyűjtenie a türelemre, hogy türelmesen várjon új rendeltetésére. Ha a szellem a nemezis kínjaiból erőt merített ahhoz a rendíthetetlen föltevéshez, hogy soha többé a régi úton el nem indul, hanem minden hibáját jóváteszi, akkor új cellájában az imádság ad neki erőt ahhoz, hogy türelemmel várja új feladatát. És ekkor a szellem imádkozik és imádkozik; elkezdi Istent és ellenségét

szeretni, és sóvárogva várja azt az órát, melyben Isten megadja neki ebbeli szándékának megvalósításához a szükséges eszközöket. Valamint pedig előbb a bíró előtt volt és saját bűne ítélt fölötte, most porkolábnak adatik át, kis a börtönbe kíséri őt. A börtön az új test, melybe bezáratik, s amelyben meg kell fizetnie mindet az utolsó fillérig mindenkinek, akinek csak adósa. És ha jóakarata nem elég erős s gyengesége miatt az új börtönben se fizet meg mindent, ismét ítélet elé, újból börtönbe kerül, és addig ismétli, mígnem utolsó tartozását is megfizette. Ez az igazságosság. Istennek tökéletes igazságossága Isten ne haragszik, nem büntet s nem bocsát meg; a bűn ítéli és küldi a börtönbe az embert, és csak ha mindent megfizetett s ellenségei megbocsátottak neki, akkor bocsátott meg neki Isten is, és akkor lesz igazzá Isten előtt. Ekkor ugyanis már Istennek nincs mit megbocsátania neki, mert a

bocsánatot önmaga kiérdemelte azáltal, hogy mindenkivel szemben igazzá lett. A bölcs Teremtő mindent beültetett az Ő teremtményeinek szellemébe; mind az ítéletet, mind a büntetést; a jutalmazást, a boldogságot, a b ékét; nem kell tehát azokat mindenkinek külön – külön adományoznia, mert hiszen Ő már a teremtésnél gondoskodott mindenről. A nemezisnek sok fázisain kell, hogy átküzdjétek magatokat, hogy felebarátaitok előtt igazakká legyetek és a békét, a valódi békét megtaláljátok! És mégis vannak itt a Földön olyan férgecskék, akik azt merészelik mondani, hogy a Teremtő nem létezik! Mennyit kell még neked ezeken a szegényeken dolgoznod, míg olyan erőssé teszed őket, hogy belássák gonoszságukat?! Hány és hány testet kel még 11 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István ezeknek ölteniük, míg mindent jóvá tesznek, amit vétkeztek és amíg mindazokat igazakká teszik, kik tanaik és példáik

által megtántorodtak? És most egy fontos dolog: Jó annak az embernek, akit a halála után elér a nemezis! Jó neki, mert nem volt rossz ember; de jaj annak, aki hosszú időn át bolyongani kénytelen és sehol nyugalmat, sehol békét nem talál! Jaj annak az embernek, aki túlvilági bolyongásaiban a n emezis kikerül; és kétszeresen jaj az ilyen szegény léleknek, mert az még a túlvilágon is bűnt bűnre halmoz! Ezek a szegény lelkek a világ szerencsétlenségei; ők az emberek fülbesúgói, akik mindazon szenvedélyekre ösztönöznek, melyek a földön maguk is rabjaik voltak! Mindenütt találhatók ilyen szellemek, ahol emberek vannak; a házakban, az utcán, a világ minden helyén. A bűnös emberek leghűbb követőik ők azért, mert nem mehetnek el emberi szenvedélyük nélkül, de nem lévén anyagi testük ahhoz, hogy szenvedélyeiknek hódoljanak, a hasonló szenvedélyeknek hódoló embereknél tartózkodnak, velük élveznek. Ezek a szegény szellemek

azok, akik az embereket megszállják és számtalan esetben a romlásba taszítják, mert attól az embertől, akiben nincs meg a jóakarat a bűneiből való megtérésre, el sem távolíthatók! Mert a nemezis csak azokat a szellemeket ragadja el, akik szakítani akarnak a bűnnel! Az ilyen szellem, aki ki kénytelen, mint szellem bolyongani a földön, keresve keresvén az emberek között valakit, akihez magát hozzáköthesse, hogy a régi bűnös vágyainak hódolhasson az szenved a legjobban, mert a büntetés, a nemezis nem éri utol.! Ezt a szerencsétlen szellemet aztán, mivel már akarata sincs, a természeti elemek megragadják, és érzés nélkül, öntudat nélkül ide – oda űzik a mindenségben, mígnem a természet viharai annyira szét nem rázzák őket, hogy megérnek a szellemi nyomorultak menedékházára számára, hogy ott várják be a nemezist. A lelkiismeretük halott, éppen ezért az elemi természettörvénybe kell, hogy lesüllyedjenek, mert már

csak ez képes ismét őket életre és mozgásba serkenteni. Ezek azok az állapotok, melyeket vallásaitok egészen másképpen neveznek – pokolról és tisztítótűzről beszélve nektek – pokolról, tele kínnal és gyötrelemmel, és égő tisztítótűzről, amely megtisztítja a szegény lelkeket! Fájdalom csak a nemezisben, a tisztítótűzben van, hol a gonosz elsöpörtetvén, a s zegény lélek megtisztul. A pokolban van a halál; a tisztítótűzben a születés; a mennyben az élet! FELSŐBB TÖRVÉNYEK Szellemi és lelki élet törvényei. A Halál törvénye az alsó törvények világában minden anyagot szétbont, amit a születés törvénye az ideiglenes élet tartamára egy bizonyos cél elérésére formába öntött. Az anyagok szétbomlásával felszabaduló erők az alsó minősítési törvényből fellendülve, vagy az átváltozások törvényében, vagy a felső minősítési törvény által meghatározott rétegekben helyezkednek el. 12 A

Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Mert a Halál törvénye csak az alsóbbrendű formákra nézve bomlasztó hatású, a felsőbbrendűekre, azaz a lélek öntudatos munkájának eredményeire nézve semmi hatása nincs. Sőt ellenkezőleg, az ideiglenes formák szétbomlásával, mint egy ritkuló ködön keresztül egyre élesebben bontakozik ki annak a m ásik világnak a k épe, amely szilárd, megmásíthatatlan törvényeivel átlátható, mulandó világot magában hordozza, és azt mindenkor irányítja Amint a szellemek megérkeznek a halál törvényébe, mintegy fokozatuknak megfelelő környezetbe találják magukat. A földi világ képe eltűnik előlük (sőt, sokszor el se tűnik) s máris a szellemi értékeik valóságára ébrednek. Első állomásuk a fizikai világba benyúló átváltozások törvényén keresztül a felsőbb minősítési törvény, amely már nem anyagokat, hanem gondolatokat és érzéseket minősít; szellemesített

fluidokat kíván a szellemtől, amelyeket az alsóbb minősítési törvény nem asszimilált. Ha a szellem ilyennel rendelkezik, ezeket minősíti és az osztályozott, rendezett fluidokhoz osztja be. Minden gondolat és érzés, ami csak a jó felé törekedett és az anyag szellemi céljait szolgálta, itt mintegy célt érve alakot ölt, hogy létrehozóját, teremtőjét, a szellemet szolgálja. Amikor az anyag életereje kifogy, összeesik mint por és hamu, mert az az energia, mely élettel telítette új hullámzásokhoz használtatik fel, amely hullámzások a fizikai sík felé csapodnak, hogy alámerülve az anyagba, tökéletesebb modell után képezzék ki a természet forma után vágyó törekvéseit. Az átváltozások törvénye A fel és leutazó szellemek ideiglenes tartózkodási helye, vagy állapota is, mert folyton alakító hatása révén a földi élet és a szellemi szférák között tart fenn kapcsolatot. Ebbe a törvénybe tartozik a m édiumítás minden

válfaja; az életszalag rövidebb, vagy hosszabb nyújthatósága, a lelki látás, pszichometrikus és materializációs képességek, az álomban való ténykedés, jövőbelátás stb. A mélyen alásüllyedt szellemekért való imának is ez az útja, minden emlékezésnek a hazája, mert ami a földön volt és van, ezen a törvényvilágon mind keresztülment vagy keresztülmegy. A fizikai test képzetével kapcsolatos állapotvilág törvénye Ebben a törvényben a földi ember szelleme még testtel körülvéve érzi magát, mivel tudata a test képzeletével szorosan összenőtt, és a testben elkövetett vétkeit, melyek a testiségnek kedveztek, következményeiben is érzi. Ilyenek a b etegségek, a halál borzalmai stb. Megszámlálhatatlan variációit hozza létre az állapotoknak, melyek mind a test képzetéből erednek. A minősítési törvény mindenkinek a saját megteremtett fluidjaival fizet, amelyek nem örökkétartók, hanem csak a célok eléréséig. 13

A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István A szellemek szerzeménye, vagyona a f luid, ez az anyagiasított erő, mely minősítési törvényben a fokozatoknak végtelen sorát adja. Ez a sorozat hozza létre az anyag finomabb és durvább megjelenését. A finom fényburkok, félanyagi asztráltestek, és a fizikai test egyaránt „fluidok”, de mindegyik más – más célt szolgál; így a szellemi szférák anyaga is fokozatonként változik. A törvény alsó harmadában (1. szféra) a test képzete teljes, annyira, hogy ebben az állapotvilágban a szellemek élete a fizikai élethez inkább hasonló, addig a felső harmadában (3.szféra) a test képzete már elenyészően csekély, ami az állapot teljes megváltozását hozza létre. A második harmadban (2szféra) a lelki élet már ébredez és a tudat világosodik, mert itt már magasabb törvénybe lép a szellem. Az éteri test felszívódásának törvénye Ez a törvényvilág szoros

kapcsolatban áll a fizikai test képzetével kapcsolatos törvényvilággal, mert az anyag finomodása mindkettőben ugyanolyan irányú. Mégis e két törvényvilágban élő szellemek állapotában óriási különbségek mutatkoznak. Ami a földi testben erőt jelentet, az a fizikai test képzetével kapcsolatos törvényvilágban gyengeséggé válik: ami testi szépség volt az rútsággá, ami gazdagság és hatalom volt, az itt nyomorúsággá és alárendeltséggé zsugorodik össze, feltéve, hogy a földi életben ezeket az ajándékokat nem a lelki előrehaladásra használta ki a szellem. Az éteri test törvényvilága lassanként kezdi levetkőztetni a szellemeket azokból a természetnyújtotta díszes formákból, amelyeket az előző törvényvilágok kölcsönöztek nekik a fizikai életben való harmonikus megjelenés céljára. Az életnek ezek formái hosszú – hosszú idők nehéz munkájának az eredménye, régi, emlékezetnélküli idők sóhajának

eredménye. Ezért magától értetődik, hogy a lélek ragaszkodik az elért és megismert életformához, melyeket a testtel való felruházottság állapotában ismert meg. A földi életben minden a lehető legjobb és legszebb formában igyekszik megjelenni, ide önti le Isten kegyelmének kincseit. A jó és a rossz, mint lehetőségek itt találkozhatnak, hogy ezeknek a lehetőségeit, hatásait megismerje a szellem. Mivel pedig az emberi lélek a testén keresztül érzi a jót, és csak a testén keresztül követheti el a bűnt, ennélfogva a fejletlen lélek számára a test képzetének szükségessége mindaddig fennáll, a ameddig a testiségen keresztül a lélek minden fogyatékossága kifejezésre juthat. Amikor a fejlődő lélekben a finomabb érzelmi hatások domináló erővel nyúlnak bele az élete irányításába és a finomodó rezgések betöltik a lélek világát, akkor lassan lezáródik a léleknek az érzéki világ felé irányuló vágyakozó

keresgélése. 14 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Ekkor szűnik meg a test képzetének szükségessége is, mert többé nem a testen keresztül elérhető jó ébreszt vágyat a lélekben, hanem az eszmék magasabb világába törekszik, mivel ott találja meg vágyainak kielégülését. Ez a törvényvilág a szellemi ébredés előcsarnoka, a szellemi törvények előkészítő iskolája. Ezért minden, ami az igaz jótól eltér, abban a formájában érzettei hatását, amely forma leginkább megfelel a t örvény céljainak. Minden testies törekvés mögött a lélek hibás természete az indító erő, a kezdeményező, tehát a testben elkövetett bűnök a lelki testben, mint fogyatékosságok, betegségek, fájdalmat okozó hiányosságok ütköznek elő. Azok a s zellemek, akik ezeket az állapotokat alighogy megkóstolták, kínosan érzik ezt és zúgolódnak ellene, mert nem tudják megérteni az isteni vezetést és az isteni

törvényben elhelyezett nagy, gondoskodó szeretet, mely őket ki akarja emelni a sötétségből a világosságra, a halálból az életre. Amint a lélek gyógyulni kezd, a megvalósított isteni törvények a lelki testet egészségesebb életerővel telítik. Ennek a következménye, hogy a lelki test már nem a földi, a fizikai test formáját tünteti fel, hanem a mennyei testek hasonlóságára kezd átalakulni. Ez a törvény az alsó természet megjelenési alakjának eltüntetését, megsemmisülését jelenti. A törvény hatása alatt élő szellemek esetében a második harmadban az anyagok elváltoznak és egy részük felszívódik, másik részük pedig lefelé fordul a fizikai sík felé, mivel a m agasabb lelki vágyak és a t örekvések – amelyek eddig az anyagot szolgálták, de nem az anyagért, mint értékért, hanem az anyagnak a s zellemi célok szolgálatában való felhasználásáért keltettek életre – szellemesülést nyernek, azaz szellemi erőké

minősítettnek, amelyek megszabadultak a haláltól, ennélfogva azokra az anyagokra, amelyekbe eddig működtek, nincs további szükségük. Fontos megjegyzés: Különbségek vannak a testetöltések között. Az egyik esetben a szellemek magukkal viszik azokat az erőket, melyeket szelleméletükben törvényes törekvéseik által magukhoz vonzottak, s amelyek őket földi életükben a j ó útján megtartani és a fejlődésben előrevinni lesznek hivatva. Ennélfogva haladásuk gyors lesz. Másik esetben szolgáivá lesznek a természettörvény könyörtelen kényszerének, s haladásukat – megtérés híján – csak a szenvedések őrlő munkája szolgálja, így fejlődésük nagyon lassú lehet. A fizikai síkon töltött ÉLETÜNK komolyan befolyásolja későbbi szellemi életünket minden gondolatával, cselekedetével! MI NDEN pillanatot ki kell használni, amit a fizikai síkon mint emberek töltünk, mert az idő nagyon kevés! Felső minősítési törvény Ha a

lelki vágyakat és törekvéseket, amelyek így az anyag nagy részétől megszabadultak, már tisztának ítélte a éteri test felszívódásának és asszimiláló törvénye, amely minden ellentéteszmét visszalök, ha az életképes. Ha azonban gyenge, erőtlen, akkor megsemmisíti, elégeti azokat (megbocsátás), hogy semmi tisztátlanság, semmi hamisság be ne jusson ebbe a törvényvilágba, mely felső része már a olyan, mint a menny nyitott kapuja. 15 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Mielőtt a szellem ide belépne ebben a törvényben tisztáznia kell minden adóságát, mert minden amit a szellem egyszer gondolatával, érzéseivel, cselekedeteivel életre keltett, él, míg életrekeltőjének lelkével valami összekötetése van. Az életre keltett fluidok, ha jók kellemes eredményt, ha rosszak kellemetlent, azaz szenvedést hoznak létre, ezért ezeknek meg kell semmisülniük; és ezt a megsemmisítést a szellemnek magának

kell véghez vinnie. Fontos megjegyzés: Minden kiküldött gondolatunk teremtő erejű! Minden kimondott szó megerősíti teremtő gondolatinkat! "MINDENNAPI ELSŐ GONDOLATUNKHa minden napot jól akarunk megkezdeni, akkor ébredéskor gondoljunk arra, hogy aznap legalább egy embernek tudunk-e örömet szerezni. Ha ez pótolhatná az imádság vallási szokását, akkor e változásból embertársainknak csak előnye származna." (Nietzsche) „Ügyelj gondolataidra, mert azok szabják meg szavaidat, ügyelj szavaidra, mert azok szabják meg tetteidet, ügyelj tetteidre, mert azok szabják meg szokásaidat, ügyelj szokásaidra, mert azok szabják meg jellemedet, és ügyelj jellemedre, mert az szabja meg sorsodat." ( BUDDHA) Az igazság törvénye Az igazság törvénye nem ismer megtérést, sem kegyelmet, hanem kérhetetlen szigorral tükrözi vissza a v alóságot, hogy a szellemet figyelmeztesse kötelességére, arra, hogy a 16 A Kegyelem

Törvényvilága Összeállította: Karsay István kegyelemben megnyilvánuló isteni hosszútűrést használja fel saját lelke megmentésére, mert a hosszútűrés sem végtelen. Mert úgy a F öld, mint a f öldet körbefogó szférák elmúlnak, és a j ónak ellentéte eltöröltetik! Az igazság törvénye a fizikai síkon a l egszélesebb (alsó harmada), azaz itt van a legtöbb hatóereje; második harmadában már a k egyelmi törvény elveszi erejét és lágyítja keménységét. Keménysége már teljesen elvész, megolvad, mert Isten hosszútűrése és irgalmassága, igazságában végtelen szeretete a szellemek bűneit megbocsátó kegyelmi törvényében atyai szereteté lesz, mely inkább áldozatot ad eltévedt gyermekeiért, semhogy büntesse azokat. Fontos megjegyzés: Itt eszünkbe kell jutni annak az egyszerű ténynek, hogy itt a fizikai síkon mi is vigyázunk gyermekeinkre, neveljük őket büntetéssel, de ezek az esetleges és célszerű büntetések a

gyermekeink érdekeit szolgálják, melyeket - mint felnőtt emberek - mi jobban és felelősségteljesebben át tudunk tekinteni! Kegyelmi törvény A megtérésre alkalmat adó, lelki gyengeségeinket elnéző, megbocsátó isteni kegyelem törvénye, fejleszti és neveli és a szellemi jók megismerésére, és követésére ösztönzi a szenvedésben megfáradt lelkeket. Isten irgalmassága kiszámíthatatlan; és így a bűnös, aki lelkében megtér, nem tudhatja soha, mit és mennyit bocsát meg neki Isten. Minél erősebben hisz és ragaszkodik a kegyelemhez, és minél jobban megismerte bűneit és megutálta azokat, annál többet bocsát meg neki az Úr. (Fontos megjegyzés: itt megint belép a fizikai síkon történő tanulás, fejlődés szükségessége, mert akár ebben az életben lehetőséget nyerünk hibáink felismerésével annak kijavítására) Minél alázatosabban, s minél nagyobb béketűréssel viseli sorsát a szellem, annál hamarabb szabadul fel a

törvény nyomása alól, mert a természettörvény csak a bűn burjánzását és fejlődését nyomja el. Azonban ha egyszer a bűnre való hajlam megszűnt, nincs mit keresnie tovább a természettörvény világában a szellemnek. Ilyenkor őt az igazság törvénye a folyton szélesedő kegyelmi törvénynek engedi át és ezzel megszülte a föld a maga szellemi eredményét! Az emberi lélek megszületett a szellemi életre (4. szféra) és új világosságot nyer; bár még a föld fluidjaival van körülvéve, már a nyugalom és béke hazájába érkezett. Tisztán át tudja tekinteni és meg tudja érteni azokat a dolgokat, amelyek megértése a földi ember elől el van rejtve, és a megismerés egy más formájához jut. Nem a külső törvény parancsol már neki, amely állapotból – állapotba sodorta, hanem a belső szellemi törvény, mely szellemi erőiben van és Istennek közvetlen összekötetést tart fenn. 17 A Kegyelem Törvényvilága

Összeállította: Karsay István Azért ez a fokozat még nem állandó, mert az újonnan született szellemi egyéniségnek ez még csak bölcsője és nevelő melegágya, ahol szellemi világosságot és lelkileg erőt nyer. Növekedését befejezve egy, az Ő erejét és világosságát kipróbáló munkára küldik. Ha ezt sikeresen elvégezte a földön vagy az alsóbb szférákon, akkor a felső, legmagasabb törvénybe és szférákba jut! A SZERETET TÖRVÉNYE (ISTENI TÖRVÉNY) Isten törvénye ez már, ahol az anyagnak semmi nyoma sincs, ahol tisztán szellemi törvények uralkodnak. Az eszmék legtisztább régiói ezek, ahová minden igyekszik. Itt minden tévelygés, fájdalom, szenvedés megszűnik, mert minden megtört rész ebben a törvényben kiegészítést nyer. Isten kegyelmén keresztül juthat ide minden lélek; senki a saját erejéből ár nem lépheti a magas szellemvilág küszöbét. Alsó, kiszélesített kapuja a földi szférák felé fordul, hogy

befogadhassa a megtértek csoportját, kik valamely áldozatot hoztak azokért, akik még a föld kemény törvényvilágában szenvednek. Nem betű szerinti áldozatot, hanem Isten szeretet törvénye szerint valót! A szeretet törvénye pedig nem külsőséges, hanem belső szellemi erő, mely isteni magasságát az önfeláldozásban éri el, abban hogy lemond az „én” fogalmáról, az önboldogításról, hogy mások boldogításában nyerje vissza azt a szellem. Nem mindig a máglya és a vérpad teszi vértanúvá a szellemet; sokszor egy keresztet hordozó élet békességes tűrése mások megmentésért nagyobb áldozat, mint a vérpad látványa, és annak tudta, hogy azon kell a test életét befejezni. Az aki fenn, minden törvények felett őrködik, bölcsen és igazságosan ítél, s akinek odaadja az élet koronáját, az biztosan megérdemli azt. E törvény felső harmada Isten országát jelképezi (7.szféra), ahonnan nincs visszatérés többé a Földre.

Minden elváltozik ott, s készül a földi értelem által felfoghatatlan nagy megdicsőülésre! Az Istenhit fejlődése Az alacsonyabb és magasabb „életkörzetek” összekapcsolódnak egymással, és együtt dolgoznak, egymásra hatással vannak. 18 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István A Halál dermedtségéből mozgásra, életre ébresztett molekulák az élet elfogadásával feljutnak egy felsőbb törvény hatása alá, ezzel veszítenek sűrűségükből: az ÉLET mindjobban felhígítja őket. Az így élővé tett molekulák oszlás által szaporodnak, s úgy hatványozódnak, hogy 1 életmolekula 100 halálmolekulát is képes megtermékenyíteni. Aztán mindegyik molekula mely életre kelt képes ismét egyenként százat megtermékenyíteni, és így tovább. Az anyag megtelik áramokkal és ő maga is árammá lesz. A folytonos elfogadtatással magasabbrendű törvényvilág keletkezik, azaz a bontakozó élet oda emelkedik, hatással

lesz rá a törvényvilág, melyeken átmegy, és ezzel a fizikai világ készen áll. A testben lévő élet mámorossá teszi a lelket., elfelejti nehéz küzdelmét az anyaggal, míg felemelkedik a fizikai síkra. Bár boldog és örül az életnek, de nem okul eléggé, és engedetlen természetét engedi előretörni. Ezáltal előáll a halál törvénye, mely ismét a minősítési törvénybe szállítja alá a fejletlen szellemet és az anyagokat. Fizikai síkokon azonban nemcsak olyanok vannak testbeöltözve, akik alulról fejlődtek, hanem olyanok is, akik fejletettebbek az egész föld fokozatánál. Ezek részben más világok légköréből buktak és a föld vonzáskörébe kerültek, részben pedig küldetésben vannak itt, hogy szellemi fejlettségük által vezetői, irányítói legyenek a föld szellemeinek és ezek továbbfejlődének. Ezek a s zellemek magukkal hozzák az Ö természetüknek megfelelő légkört és rajtuk keresztül összekapcsolódást nyer az

emberek világa Isten országával és annak igazságával! (Saját megjegyzés: Itt volt szerepe a második teremtetés szelleminek, akiknek az első teremtés szellemeit kellett volna életre kelteni, fejlődésükben segíteni, de egyharmad részük belebukott az anyagba) Ezek segítségével bontakozni kezd a testbeöltözött szellem érzés és gondolatvilága. Többé már nem a természetereje az, amitől fél, hogy félelmében engedelmeskedjék, hanem értelmével megsejti az igazságot és a természetet irányító hatalom felé fordul kérelmével. Így születik meg Isten fogalma! Isten kegyelmének törvénye eltörli a bűnt és a bűnre való hajlandóságot, és ezt segíti elő a természettörvény hatása, mely igaziból a fizikai síkon tudja a legjobban kifejteni hatását. A természettörvény addig lesz hatással a szellemekre, míg azok saját maguk - beismerve hibáikat és bűneiket – önként, örömmel alá nem vetik magukat a t örvény hatásának, s

mindaddig boldogtalan lesz, míg –e törvény hatással lesz rá. Az Igazság törvénye megvilágítja az ember szellemét, meggyógyítja lelkét, áthatja az isteni JÓ és IGAZ eszméjével és a boldogsághoz vezető útra tereli. S ekkor nem kívánja a többé értéktelen, mulandó jót, hanem az örökkévaló JÓ után törekszik, mely mindenfelé áldást áraszt magából. Ez az Igazság Szellemének a munkája A Lelki természet fejlődése A rendesen kifejlett ember lelkileg és testileg is ép erőben és egészségben van, magában viseli az alsó és a felső világ természetét. Testi természete megfelel az alsó ösztöni életnek, lelki természete pedig a szellemi élet fejlődésének lehetőségeit hordozza magában. 19 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Ismeretének gyarapodásával lelki és szellemi igényei is nagyobbodnak, és ezzel együtt „természete” is megváltozik, és ezt az a természet, amelyet senki sem tud

felismerni, sem önmagában, se másban. Titok ez, melyet a szellem magában hordoz, a legmélyebbre esett állapotában is. És ezt a titkot nem ismeri senki sem, csak Isten. A Teremtő tudja egyedül, kit mi végre hívott elő az életre, milyen gondolatát kell megvalósítania létével, milyen feladatot kell betöltenie, hogy ez a természet kiteljesedjék és az őt megillető helyet foglalja el a teremtettségben. Mindnyájan magunkban hordozzuk az isteni nagy titkot; bennünk él, soha meg nem hal, dolgozik, alkot, munkálkodik, és élettel tölti meg a mindenséget. Minél magasabb eszme hat a lélekre, annál szebb valóságot alkot magának, minél messzebb távolodott el az isteni Jótól, minél nagyon a hatása a rossznak, az semmit sem épít, hanem romból maga körül. A legtöbb fájdalom és szenvedés a földi világban történik, mert itt elvesztett helyes irány megtéveszti az ember gondolkodását, a rosszat cselekszi jó helyett, a jót eleve elveti. Az

igazság felismerése sok hiába való próbálkozástól és kísérletezéstől megszabadítja az embert, ezért az isteni kijelentéseken alapuló hitnek az igazsága nagy fontossággal bír az emberi lélek fejlődését nézve. Minden lélek vágyva – vágyik a h ozzá hasonlók világába, ahol minden érzése, gondolata otthonra talál. Erre törekszik minden ember életében és halála után is A hasonlók vonzása törvény, míg az ellentétesek összeköttetése az egyik részéről mindig áldozat és ajándék a másik részére. Néha az ellentétes természetű lelkek is vonzódnak egymáshoz, de ebben a vonzódásban nem sokáig találnak örömöt, mert könnyen szétesik ez a kötelék. A hasonlók szférájában ezért vagy a boldogság, béke honol, vagy a c salódás, szenvedés, félelem harag hajtja a lelkeket egymástól minél távolabb, ezért a halál után vagy jobbra, vagy rosszabbra fordul a szellemek állapota aszerint, hogy milyen érzésvilággal

távozik a földről, s mit visz magával, mint eredményt! A hasonlók világában hamarosan megismeri mindenki önmagát abban az állapotban, amelyekbe került. A lélek rútsága mihamarabb szembetűnő lesz, mert az összhangtalan érzéshullám jellegzetes nyomokat hagy vissza lelki test formáján, melyeket még az elkövetkezendő testetöltésekben kidomborít a testen a természettörvény. A bűnökkel és hibákkal megrakott szellemek szférájában ritkán fordulnak elő örvendetes találkozások, még az egymáshoz tartozók között is, de annál megdöbbentőbb az ellenségek találkozása. Javuló állapotokban a gondviselés sok esetben a földön olyan kiszabott pályára tereli őket, ahol találkozniuk kell egymással, és így alkalmat nyernek a kiegyenlítődésre, amelyek után általában emelkedés vagy mélyebb süllyedés következik, megkötve egymást hosszú időre a kárhozat világában. Milyen hatalma van egy anyának, aki már gyermeke lelkében

idejekorán elülteti a szeretet magvait! A gyermek lelkébe megszilárdított istenhit csodát művel! Miután nem örökre szól az elválás a sírnál, ha a bűn elválasztja is az egymáshoz tartozó lelkeket bizonyos időre! A körforgás törvénye újra testbe szólítja a fejlődő lelkeket, és úgy csoportosítja, hogy egymás hasznára lehessenek. 20 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Ha a lelkek szeretettel váltak el egymástól, akkor egy későbbi testetöltés alkalmával azonnal szeretettel fordulnak egymás felé, ha pedig valamilyen kellemetlen érzést okoztak egymásnak a múltban, akkor azoknak kellemetlen érzés szállja meg a lelkét, ellenszenves vagy félelmetes hatást váltva ki belőlük. - Vigyázni kell arra, hogy ne legyen gyűlölet bennünk, akkor már inkább az érzést közömbösségre kell átalakítani! Mindig résen kell lenni, ne engedjük a magzatokat az ellentétes érzések megfoganni Mindig tisztának

és őszintének kell lenni, megbocsátani és bocsánatot tudni kérni! Jó tudja ezt a sötét, sátáni erő és hatalmas fegyverként használja a h ízelgést, az ál – alázatosságot, és a t ettetett szelídséget; a gon osz cselekedeteket beburkolja ezekkel a hazug édességekkel és beadja a szeretetre, hűségre, ragaszkodásra éhes emberi léleknek. Sokszor jól tudják ezt az emberek, hogy csalódni fognak, de mégis jól esik a hízelgő szó, a mű szeretet. A rossznak nincsen létjoga, így az életből könnyen ki lehet küszöbölni, mert ha az ember igyekszik megérteni és szívvel – lélekkel követi Krisztus tanításait: A földi életben elvégezni mindent, amit csak elvégezhetünk, betölteni a szeretet törvényét mindennel és mindenkivel szemben amennyire csak lehetséges, rosszat nem cselekedni, még azokkal szemben sem, akik az „igazság szerint” megérdemelnék. Így elszakadnak a szálak, amik az embert a rosszhoz kötik, és megszűnik annak

vonzása, és a rossznak nem lesz többé hatalma a lélek felett! Konfuciusz (Beszélgetések 15, 23) Amit nem kívánsz magadnak, azt ne tedd másnak se. Hillel (Sabbath 31a) Ne tedd mással, amit nem akarsz, hogy veled tegyenek. Jézus (Mt.7 12, Lk 6 31) Amit tehát szeretnétek, hogy emberek veletek cselekedjenek, ti is ugyanazt cselekedjétek velük. Iszlám ( an-Nawawri 40 Hadit 13) Senki sem igaz hívő közületek, amíg nem kívánja testvére számára ugyanazt, amit magának kíván. Dzsainizmus ( Sutrakritanga 1.1133) Úgy bánjon az ember a világ minden teremtményével, ahogy szeretné, hogy vele bánjanak. Buddhizmus (Samyuta Nikaja V. 35335-3542) Ami se nem kellemes, se nem örvendetes számomra, hogy okozhatnám azt valaki másnak. Hinduizmus (Mahabharata XIII. 1148) Nem volna szabad úgy viselkednünk másokkal szemben, ahogy az nekünk magunknak kellemetlen volna. Ez az erkölcs lényege Akik Isten dicsőségét keresik (Az Isteni igazság misztériuma. Részlet a

Titkos Tanítások c könyvből) Akik Isten dicsőségét keresik, az igaz jó erejében és hatalmában hisznek, azok természetüknél fogva egyszerűek és szerények; bátrak, de nem hivalkodók; lelkesedők, de nem kiabálók, bátrak, de nem hivalkodók; nem hunyászkodnak meg azok előtt, akik a ferde utakat járják, de 21 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István nem is támadják azokat hibáikért, tévedéseikért; védekeznek, de védekezésük nem bántó, nem sértő, mert hiszen hibáik és gyengéik nekik is vannak és tudják, hogy ők sem tökéletesek, csak igyekvők; nem törnek pálcát mások felett; nem tartják számon mások bűneit és tévedéseit, hogy azokkal alkalomadtán visszasújtsanak. Megbotolhatnak, sőt el is eshetnek, mert hisz ők is emberek – és mert a tévedés és a bűn mint élő sövény, át –meg átszövi a világot és eltakar minden igazat és jót, - de felkelnek, mert imádkoznak és az Isten Lelke

ismét talpra állítja őket. Csalódnak, mert csalódniuk kell; hiszen a világ nem váltja be lelkük vágyait, és a lelkükben sok fájdalmat terem az általuk széthintett jó és az annak nyomán rájuk ható rossz. Könnyeznek, de nem esnek kétségbe; kételkednek, de nem válnak hitetlenné; erőlködnek, de nem merülnek ki; dolgoznak, de munkájuk nyomán ritkán élvezik a megelégedés boldog eredményét; mindamellett el nem csüggednek, mert hitüknél fogva érzik és tudják, hogy Isten az ő számukra ne azt az eredményt tartotta fenn, ami az ő törekvéseikkel és erőfeszítésükkel alig – alig tudnak felszínre hozni, hanem az Isten az Ő kegyelmének gazdaságából olyan létlehetőséget teremt az ő lelküknek, az ő megjelenési formájuknak, amely az ő eredményeiket, az ő cselekedeteiket, az ő érdemeiket mesze – messze felülmúlja. Akik Isten dicsőségét keresik áldozatot nyújtanak a világnak. Felszedni a rosszat, a szenvedést, a

Világlélekben összegyülemlett és a zűrzavaros ütközések által keletkezett összhangtalanságot, ennek nyomása felett élni és helyébe hitet, igazságot, szeretet, békét nyújtani az életben minden teremtett léleknek; nem bántani senkit, hanem az Istenbe vetett hittel és imádkozó lélekkel elszenvedni minden sérelmet; ez az az áldozat, amely az ember lelkét megtisztítja azoktól a hátrányos emberi tévedésektől és bűnöktől, amelyek mindvégig kísérik a lelket s mindaddig vele maradnak, ameddig csak emberi testben kell megjelennie. Jót kell adni a világnak: az embernek önmagáról megfeledkezve a jót, az igazat cselekedni, s a helyébe a rosszat, a törvénytelent a büntetés vágya nélkül, vagyis az „igazság” kihívása nélkül, viszonzás nélkül elszenvedni; ezzel ritkítjátok a bűnt, ezzel tisztítjátok a magatok lelkét és ezzel irthatjátok ki azoknak a tévelygéseknek és bűnöknek a lelketekben maradt eltokosodott

maradványait, amelyek az isteni kegyelem folytán sokszor sok testöltésen keresztül latent pihennek és várják az alkalmat, amikor felébredhessenek. Szellemi szférák. 1. szféra: purgatóriumi szféra A föld alatt kezdődik, és 2 km magasságig tar a légkörben A Kegyelem törvényvilága érvényesül. A lakók jellemzői: 22 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Kegyetlenség, erőszak, durvaság zsarnokság érzékiség. Anyag imádása, durvaság, gőgös, dacos lelkek. Ez a viharzóna Az ellenségek gyakran találkoznak itt, egymás bosszúja elől menekülnek. Testet öltve a gondviselés olyan pályára állítja őket, hogy alkalmat nyerjenek a kiegyenlítődésre (karma) Számukra a megszületés mennyországi állapotot jelent. Több részből, rétegből áll: - gyilkosok - öngyilkosok - rablók, tolvajok (pokol) - Istentagadók, nihilisták, anarchisták - Önzők, fösvények, pénzvágyók - vad népek, pogányok birodalma 2.

szféra: Troposzféra középszint 2-6 km között található Esőfelhők szférája, purgatóriumi középszint, valamivel finomabb érzésvilágú szellemek szférája. A 2.szféra szelleme sok ütközés folyamán megismerte, hogy önző törekvéseit büntetlenül nem elégítheti ki, mert mindig fájdalom a következmény. A 2szféra szellemtípusa a hibát még mindig másban keresi, még nem érett meg arra, hogy önmagába tekintsen. A szellemek a törvénytől, mint hatalomtól félnek, de minden igyekezetük arra irányul, hogy a hatalmat kijátsszák. Önzők, kapzsiak, irigyek, ravaszok, testi vágyaiknak hódolók, haragosak, de indulataik rövidebb lejáratúak. Keresik Istent, de csak az általuk kívánatosnak tartott dolgok képezik imádságuk tárgyát. Közöttük sok az idegbeteg, örült, megszállt és más betegségben szenvedő. Le kell válni a fluidoknak a lélekről, ki kell égni, hogy tisztább szellemként tovább emelkedhessenek. Vad ösztönök, de a

törvény csak egyszer engedi meg a győzelmet, a legyőzőből legyőzött lesz, és ekkor meglátják az érem másik oldalát is. Mozgalmas az élet, nagyobb a gondolatszabadság is. Nagy a gazdagság utáni kapkodás, jelen van a fekete mágia, a csalások és a lopások itt szintén itthon vannak. A földi világ igen nagy hányadát, mintegy kétharmadát ez a szféra szolgálja, mert ez a legnépesebb. A vallások minden fajtája jelen van. Ebbe a szférába is elküldi Isten misszió szellemeit Az emberiség nagy százaléka ebben a szférában van jelenleg! 3.szféra: Troposzféra felső szint, 16 km-es magasságig A purgatórium felső szintje Meleg otthon, pihenőhely és tanulóhely. Ez már a bárányfelhők, fátyolfelhők szférája A szellemek tudják, hogy a rossz az rossz, a jó az jó, nem kapkodnak a földi javak és a testi örömök után. Haláluk után csendes pihenőhely, sokszor fedve van előlük hibáik, tévedéseik addig, míg meg nem erősödnek. A

szellemek innen még reinkarnációra kényszerülnek A szférában minden egyszerű, tiszta, nagyobb művészi szépségeket itt még nem lehet megtalálni. 23 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Egyszerű életmód, kevéssel való megelégedés, a szegénység, mint életkeret kezd a szellemeknek kívánatos lenni. Kezdik megtanulni a kötelességeket, és arra törekednek, hogy jó úton járjanak A szféra anyaga még mindig földies, innen kerülnek ki a szerény, dolgos emberek, a jó családapák, az egyszerű, becsületes emberek. A 3.szféra szellemei a testetöltésig terjedő utolsó időszakokban élnek, de ez még itt szükséges vezeklési törvény alatt áll. Csak a j ók szellemei és a rendszerint még egy utolsó testetöltés után mennek át szabadon a 4.szférába (gyűrűjébe) Itt a szellemeknek már természetes az imádkozás, és az, hogy Istent szolgálják. Növény és állatvilág az első három szférában: Az evolúció

törvénye a s zellemek minden gondolatát, érzését és cselekedetét formába öltözteti. Ezek veszik körül a szellemeket állatok és növények formájában Az 1.szférában vannak – fluidikus formában – mint az ott élő szellemek gondolatai, érzései a vérengző vadállatok, valamint halált okozó mérgező növények formájában. A 2.szférában vannak a fluidikusan azok a ragadozó állatok, melyek már nem támadják meg az embert, valamint a rovarok, férgek, hüllők. A 3.szféra alsó szintjén vannak fluidikusan azok a növények, melyek állatok táplálására alkalmasak. A 3szféra középszintjén szintén vannak fluidikusan a táplálékul szolgáló növények, valamint a megszelídíthető álatok és háziállatok. A 3.szféra felső szintjén vannak fluidikusan a gyógynövények Az állatok megölése a törvény elleni bűn! A vágóhidakon kimondhatatlan félelemmel és gyötrődéssel múlnak ki az állatok. Minden ilyen kínos gyötrődéssel

kimúlt állat húsával az ember magához vonzza bűnének büntetését. A húsevés megbosszulja magát, nemcsak az ember testében betegségek alakjában, de lelki erőiben is. Ezért aki teheti, az állati élet megszüntetésével előállított ételektől tartózkodjék – mondja a Kegyelem törvényvilága. Ez a vegetáriánus eszme kozmikus megvilágítása a „Kegyelem törvénye” által. 4.szféra Légkörtan szerint a sztratoszféra kb. 24 km magasságáig terjed a légkörben A menny előcsarnoka, a szépség a 4. szférában kezdődik Itt a szellemek egy utolsó próbával teljesen elszakadnak a földi fogalmaktól és belenövekednek az isteni törvénybe. A vallás fogalmai itt megtisztulnak a külső alakiasságtól. 24 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István Itt a szellem nem azért engedelmeskedik a törvénynek, mert nem akar összetűzésbe kerülni vele, hanem azért mert lelkének meggyőződésévé vált. Ebben a szférában

készülődnek a szellemek, hogy belépjenek Isten országába, a békesség honába, ahonnan nincs fájdalma visszatérés, hacsak nem az áldozatkész szeretetben. Itt már nem vonzza a szellemeket a reinkarnáció törvénye, a körforgás törvénye nem létezik többet a számukra. A szellemek önkéntes vállalkozásai innen a t estetöltések – szeretet hozzátartozóért, áldozatként, esetleg magasabb fokozat eléréséért, vagy pedig a rosszal szemben megerősödésért. A 4. szféra a f öld igazságának a s zellemesített hazája Itt már jelen van a s zépség, a j óság, Istenbe vetett hitük itt már tudássá válik. A 4.szféra szellemei a 2szférának eszményesített, ragyogó állapota A 4szféra ragyogást visz a 2. szférába, sok szellem megy a 2szférába segíteni Fontos dolog tudni, hogy a 2.s zféra szellemei legalább a k étharmad részét teszik ki a földön élő emberiségnek! A 4,szféra szellemeinek testetöltéskor át kell hatolni az előző

három szférán, és ezeknek a szféráknak az anyagát magára kell vennie, hogy a föld természetével kapcsolódjék. Sokan gyógyítani, tanítani jönnek le a földre. Innen született le: Memer, Hahnemann, Mathei, Frank Ágoston (növénytan, gyógyító tudományok) 5. szféra: Ózonszféra alsó szint, kb 45 km magasságig Sejtelmesen szép szféra, itt minden új színt, új formát nyer, leheletkönnyűvé lesz itt minden. A bűnbocsánat szférája, itt tudja meg a szellem, hogy mennyit tudott a tévedéseiből helyrehozni, és mennyit bocsátott meg neki az Úr. Eddig a fájdalom – csalódás, a vér –könny, születés – halál, viszontlátás – búcsúzás, Dicsőség – szégyen, hatalom – nyomorúság egymást váltotta fel, míg végül a szellem az 5. szférában ébred fel. Ebben a szférában van a szellem első halvány visszaemlékezése a paradicsomi állapotokra, ahonnan kiszakadtunk 15 milliárd évvel ezelőtt! Itt a szellem már tudja, hogy az

egyéni igazságnak el kell tűnnie Isten igazságában, a szellem igazsága átalakul áldozatos szeretetté. A szellem itt tudja megérteni a bűnbocsánatot, a messze múlt nyitva áll előtte, és veszély nélkül tudja nézni letűnt életeit, Ő is megbocsát, feloldozza ellenségeit, és Ő maga is a törvény munkásává, irányítójává válik. Ebben a szférában válik a szellem igaziból szellemé! Mivel ez a hely a tanulásnak, pihenésnek és a felfelel fejlődésnek a szférája, és így gyakorlati munka alig van, ennélfogva a s zféra lakói, hogy tettekben is tevékenykedhessenek, az alsó szférákban munkálkodnak, mégpedig a 3.szférában fejtenek ki nagyobb tevékenységet, mivel érzésileg inkább ide kapcsolódnak. A szeretetmunkában fáradozók innen nyernek támogatást, ha hitükkel segítséget kérnek. Az 5.szférából született le: Colombus Kristóf, Galilei, Newton, Beethoven, Bach, Mozart, Haydn, Wagner, kik a magasabb zenét, a szférák

hangjait a földre hozták. Shakespeare, Milton, Schiller. Itt a szépség tökéletes, mert szellemileg tiszta. A testetöltés innen a földre áldozat! 25 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István 6. szféra: Ózonszféra felső szint, kb 85 km magasságig tart Ismét hangos, ragyogó élet. Diadalmas mennyei élet szférája Az ózonszféra azért oszlik két részre, mert egy csodálatos kozmikus jelenség két szintre osztja. Az ózonszféra közepén 45 km magasságban minden Földről felhatoló bármilyen hangtünemény, pl. atomrobbanás hangja, visszahajlik a F öldre. A 6szférába a d iadalmas mennyei szférába már semmiféle zavaró hangtünemény nem tud felhatolni a Földről. Az igazság ismerete, a szabadság korlátlan hatalma, a szeretet lángolása határtalan cselekvési vággyal tölti el a szellemeket. A tudásvágy, ismeretszomj, cselekvési vágy hatalmas erővel sarkallja őket. Dolgoznak előbb az alsóbb szférákon és később

testetöltve, a földi életben jelennek meg mint emberek, mindig a legnehezebb helyeken. Innen született le: Gandhi, Schweitzer Albert, Assisi Szent Ferenc, Teréz Anya, Pater Pio, Parahamansza Jogananda. (esetleg IIJános Pál) Ők fáklyahordozói egy eljövendő jobb kornak, szenvedéssel, megvetéssel, gúnnyal és kínos halállal. Áldozati bárányok kellenek – nem „Isten haragját” kiengesztelni – hanem a gonosz erejét megtörni! Nagyon sok névtelen szellem születik le, a legtöbben ismeretlenek, akik nem keresik saját dicsőségüket. Tűrnek, szenvednek és inkább vértanú halált halnak, amikor egy nehéz küldetés után visszatérnek szellemi hazájukba a 7. szférába jutnak! Minden népnek, minden nemzetnek voltak és vannak ilyen kimagasló szellemi nagyjai, akik nem keresik a saját dicsőségüket, hasznukat, előnyeiket. Sőt, ha rendelkeznek is földi előnyökkel, minden gondolkodás nélkül odadobják azokat, hogy másoknak hasznára legyenek. A

szellemi vezetők szférája ez! 7. szféra: a légkörtan szerinti ionoszféra és exoszféra a Földet körülvevő legmagasabb légkörben. Ebben a világosságban minden látható, ami a Földön történik Négy mennyei szintre oszlik: - őrangyalok 26 A Kegyelem Törvényvilága - Összeállította: Karsay István magasabb őrszellemek nemzeti géniuszok és a Föld vezérlő géniusza szféráira. A Föld viszonylatában: Isten országa. Alacsonyabb szellemek számára épp oly láthatatlan, mint a f öldi emberek számára a szellemek. Itt várják be egymást a duál – szellemek. Ezen a szférán túl már nem lehet széttörten, különváltan élni, csak az örök duállal szellemben egyesülve. (Fontos megjegyzés, hogy ezen a szinten szakadtak szét a szellemek, amikor lejöttek a Földi szférába, és végig kellett járniuk az összes szférát. Nagyon hosszú út volt lefelé, de még hosszabb a felfelel vezető út!) A Földtől számítva a három alsó

szféra a föld természetét mutatja, a negyedik átmeneti erők világa a Nap többi bolygóinak légkörébe, az ötödik szféra a Vénusz középső életelvével rokonjellegű, a hatodik szféra átmenet a Vénusz magasabb és a Jupiter alsóbb életelvéhez, a hetedik a Jupiter magasabb légköréhez és a Nap szférájához A 7.szféra nemcsak a földről és a föld szféráiból jövő szellemek, hanem a jupiterszellemek, sőt a napszellemek elosztó és tartózkodóhelye is ez. Ennek a szférának a sugárzása hajtja és köti össze a n ap bolygóinak egész szellemi világát, olyan interplanetáris nagy állomás ez, ahol mint semleges területen mindennek, és mindenkinek keresztül kell haladnia, mielőtt a Nap szféráiba jutna. Innen valamennyi bolygóra lehet „útlevelet”, minősítési fluidokat kapni. Itt már nincs a szellemnek éteri teste, nincs külön törvényt követő természete. Itt a szellem saját erőiben, fluidjaiban él, melyekből a saját

akaratából olyan alakot formálhat, amilyen a saját ízlésének megfelel. - a duálok találkoznak és egyesülnek. Családi egyesülések. Itt mindazok a s zellemek találkoznak, akiket nem testi, hanem szellemi szeretet fűzött össze. Oktatási hely A magasabb szellemek a napkörökből tanítják itt a szellemeket, akik előkészülnek a 5. napkörbe való belépésre Igazak és jók szférája, akik mielőtt a napkörbe lépnének, a földön missziót vállalnak. Védőszellemek. Ebből a szférából kap mindenki, aki a földön születik, védőszellemet, akinek őt vezetni kell. Itt vannak azok a szellemek, akik mind embriószellemek csak kis botlást követtek el, akik-e botlásukat a földön rövid inkarnációban gyerekként levezekelhették, ezért ezt a szférát a gyermekek és angyalok szférájának is nevezhetjük. Szellemi osztályok A harmadik rend – tökéletlen szellemek. Jellemvonásaik: az anyagnak a szellem fölött való uralkodása, a rosszra való

hajlandóság, tudatlanság, gőg, önzés, és az ezekkel járó rossz szenvedélyek 27 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István 10. osztály Tisztátlan szellemek Ezek a rossz szándékú szellemek. Mint szellemek rossz tanácsokat adnak, egyenetlenkedést és bizalmatlanságot sugalmaznak, mindenféle álarc alá rejtőznek, hogy minél jobban csalhassanak. Olyanokat környékeznek meg, akik gyenge jelleműek arra, hogy sugalmazásaikra hallgatván a saját vesztükbe rohanjanak; mert nagy megelégedésükre szolgál, ha látják amint sikerül hátráltatni a haladásban mindazokat, akik a kísértések alkalmával elbuknak. Mikor szellemi közleményeket kapunk, a beszédeiről ismerjük fel őket, ocsmány, durva, erkölcstelen beszéd, közleményeik elárulják a hajlamaikat. Ha pedig „okosra” váltják a beszédjüket, akkor sem tudják sokáig tartani azt, leleplezik magukat. Testetöltés után ezekből lesznek a bűnözők, csalók, minden

bűnre hajlandók, a rosszat minden ok nélkül cselekszik, mert kedvük telik benne. Valóságos ostorai ezek az embereknek 9. osztály Felületes szellemek Tudatlanok, incselkedők, következetlenek és gúnyolódok ezek. Mindenbe beavatkoznak, mindenre felelnek, mit sem törődve az igazsággal. Szeretnek csekély bajokról, és örömökről beszélni, bosszúságot okozni és rejtélyeskedés, vagy tréfa által félrevezetni. Ezeket a s zellemeket gnómoknak és lidérceknek és szokták nevezni. Függenek a m agasabb szellemektől, akik gyakran használják fel őket, mint szolgálattevőket! Többnyire tartalmatlan, amit mondanak, csípősen, gunyorosan fejezik ki magukat, és sokszor használnak tréfából álneveket! 8. osztály Áltudós szellemek Meglehetősen tág az ismeretük, de sokkal többet tartanak magukról, mint amennyit tudnak. Beszédük komoly jellegével tévedésbe ejtenek mindenkit. Beszédeik a földi fennálló rendszerek tükrözései, tévedések

keveréke, némi igazsággal keverve. Jellemző rájuk a gőg, a magas önbecsülés, féltékenység, önfejűség, amit még nem bírtak levetni magukból. 7.osztály Semleges szellemek Ezek se nem elég jók, se nem elég rosszak arra, hogy rosszat cselekedjenek. Egyformán hajlanak úgy az egyik, mint a másik felé, erkölcsi és értelmi tekintetben. Ragaszkodnak a földi dolgokhoz és sajnálnak megválni a durva földi örömöktől. 6. osztály Kopogtató és békeháborító szellemek Ezek a szellemek személyiségüket illetőleg helyesen külön osztályba nem sorolhatók, mert a harmadik rendnek bármelyik osztályába tartoznak. Jelenlétüket gyakran érzékelhető és fizikai hatások árulják el. Ilyenek a kopogások, mozgások és a szilárd testek rendkívüli helyváltoztatása, valamint a levegő megmozgatása, stb. Ezek a szellemek sokkal erősebben vannak az anyaghoz kötve, mint a többiek. 28 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István

Nagyon sok fizikai jelenséget ők idéznek elő, amire nincs normális magyarázat. Minden szellem képes ilyen jelenségeket előidézni, de a magasabb szellemek átengedik azok kivitelezését az alárendelt szellemeknek, kik sokkal ügyesebbek az anyagi, mint az értelmi munkák elvégzésében. Mikor a m agasabb szellemek a f izikai jelenségeket szükségesnek találják, akkor segédletül felhasználják ezeket a szellemeket, kik ebbe az osztályba tartoznak. Ezek okozzák a megmagyarázhatatlan, de szellemileg irányított fizikai jelenségeket, melyek valamilyen cél elérése miatt következnek be. Második rend – Jó szellemek. Jellemvonásaik: a szellemük uralkodik az anyagi részük fölött, és a jót óhajtják. Hogy milyenek, és mennyi erejük van a jó véghezvitelére, az attól függ, hogy milyen magasra emelkedtek ebben a fokozatban. Megértik Istent, és élvezik már a jók üdvösségét Boldogok ha jót tehetnek, és ha magakadályozzák a rosszat.

5.osztály Jóakaratú szellemek Uralkodó jellemvonásuk a jóság, szeretnek az emberek szolgálatába állni és támogatni őket, tudásuk azonban korlátolt. Nagyobb haladást tettek erkölcsi tekintetben, mint az értelem dolgában. 4.osztály Tudós szellemek Ami őket jellemzi: mély tudásuk. Kevésbé foglalkoznak erkölcsi kérdésekkel, mint a tudományosokkal. A tudományt azonban mint csupán mint hasznos dolgot veszik számba, mentesek minden olyan szenvedélytől, ami a tökéletlen szellemek tulajdonsága. 3.osztály Bölcs szellemek A legmagasabb fokú erkölcsi minőség a kiváló jellemvonásuk. Anélkül, hogy határtalan ismeretekkel bírnának, rendelkeznek oly értelmi képességgel, melyeknél fogva úgy az emberekről, mint egyebekről ítéletet mondhatnak. 2. osztály Magas szellemek Ezekben együtt van a tudás, a j óság, a b ölcsesség. Beszédjük csakis jóindulatot árul el és állandóan méltóságteljes, emelkedett, sőt gyakran fenséges. Magas

voltuknál fogva a többi osztálybelieknél sokkal inkább hivatottak, hogy az emberekkel a másvilágról helyes fogalmakat közöljenek, természetesen csak azon korláton belül, ameddig az emberek ebbeli ismeretének terjednie szabad. Szívesen közlekednek azokkal, akik hittel keresik az igazságot, és akiknek a lelke a földi köteléktől eléggé felszabadult, hogy megértse őket. Ha kivételesen testet öltenek, akkor az emberek haladását segítő küldetést kapnak. Első rend – A tiszta szellemek. Jellemvonásaik: Az anyag rájuk semmilyen befolyást sem gyakorol. Értelmi és erkölcsi felsőbbségük a többi fokozatba tartozó szellemekkel szemben határtalan. 29 A Kegyelem Törvényvilága Összeállította: Karsay István 1.osztály Tiszta szellemek Végigjárták a szellemek a lépcsőzet minden fokát és levették magukról az anyag minden tisztátlanságát. Miután elérték azt a tökéletességet, amit valaha teremtett lény elérhet; nem kell már

megpróbáltatásokat szenvedniük, sem bűnhődniük, fel vannak mentve a testetöltés kötelezettsége alól. Istennek követei és szolgái ezek a szellemek, akik egyetemes összhang fenntartásában teljesítik Isten parancsolatait. Minden alájuk rendelt szellemnek parancsolnak, segítik őket a tökéletesedésben, és kijelölik küldetéseiket. Kedves foglalkozásuk, hogy az embereket megsegítsék, a jóra indítsák, vagy arra bírják őket, hogy vezekeljenek bűneikért, melyek távol tartják őket az üdvösségtől. Az emberek néha angyaloknak, arkangyaloknak, vagy szeráfoknak nevezik őket. Az emberek érintkezhetnek velük, de merészül képzelődnék, aki azt állítaná, hogy azok állandóan rendelkezésre állanak! 30