Játékok | Számítógépes játékok » Versailles II - Testament of the King végigjátszás

Alapadatok

Év, oldalszám:2002, 12 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:15

Feltöltve:2007. szeptember 10.

Méret:173 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

1 Versailles II - Testament of the King végigjátszás Készítette: Kertész Csaba Zoltán és Kertész Ádám A játék a Cryo Interctive 2D/3D kalandjátéka. Tetszetős grafikával, kellemes zenékkel (Lully, Couperin, Campra, Marais, D’anglebert). Nagyon sok történeti információval Könnyű irányíthatóság jellemzi (egérrel történik). Mentésre 10 regiszter lehetőség van A manipuláció lehetőségét, és az irányt nyíl helyett egy kéz-ikon jelzi. Ha beszélhetsz bárkivel, azt egy száj-ikon jelzi. A párbeszédek feliratozottak (ugyanakkor hallhatóak is), amikor Te beszélsz, a feliratozás a képernyő felső részén jelenik meg, a beszélgetőtársad szövege pedig alul. (Sajnos a párbeszédes részeket nem lehet „elnyomni”.) Nézzük az inventoryt (a képernyő alján jelenik meg s az egér bal gombjával hozható elő). Az induláskor nálad lévő tárgyak: pénzes zacskó (benne 40 livre), egy levél (Letter for Boisseuilh), kesztyű (gloves),

kalap (hat), kard (sword), és egy képes medál (Elvira’s locket). Minden felvehető tárgyat vastagítva és aláhúzva kiemelek. A főmenü felépítése: - New Game - Continue - Load/Save - Visit Versailles (helyszínek: Grand Commun, Pall-Mall, Ballroom, Encelade, Colonnade, Grandes Ecuries, Queen’s Staircase, Marais, War Room, Ministre’s Wing.) - Documentation (szöveges és képi információkkal. A főbb fejezetek: 1. A city within a city 2. The Court in its Garden 3. Princes and subjects 4. Europe in 1700 5. Life in the Court - Options (save, sub-titles, sped/3/) - Cinematic (4) - Credits. A játék 2 cd-s. A helyszín: Franciaország, Versailles. Idő: 1700 A főszereplőt irányítod: Charles-Louis Faverolles. A főbb szereplők a könnyebb azonosíthatóság kedvéért: Duc d’Arcueil, Marquis de Dangeau 2 Count of Sinzendorf, Philippe, Duc d’Anjou, Marquis Castel dos Rios Marquis de Torcy. A játék egy szöveges bevezetővel indul. Faverolles megy az

udvarba Elhalad egy hintó mellett, melyből egy titokzatos nő néz ki rá Grandes Ecuries: Menj a lovakat ápoló férfihoz. Ő Golipeau (A beszédhez mindig kétszer kell klikkelned, amikor a száj látszik az alakon.) Menj ki arra, amerre jöttél (az árkád felé). Ahogy bemennél az árkád alá, megjelenik egy térkép-ikon a kéz helyett. Ez jelzi a térképre való átlépést Innen tudod kijelölni a következő helyszínedet. Grand Commun: Menj a kék ruhás férfihoz és beszélj vele. A Pelican Inn fogadót keresed Beszélgetőtársad mögött van. Lépj be a panzió ajtaján és beszélj a fogadóssal Majd szólítsd meg az asztalnál nótázó – kissé ittas – zenészt. Utána ismét a fogadóst Sokat nem tudsz meg tőlük Menj ki és indulj el balra. Beszélj a lépcsőn fent álló férfival, de akárcsak a színpad előtt álló világoskék ruhás, nem sokat segít. Nem úgy a hátrább álldogáló, kék ruhás alak Beszélgetéseteket követően egy

filmbejátszásban kidobja a handabandázó zenészt a fogadó ajtaján. Bent vagy, fogadós beszél hozzád Adj neki pénzt, így felmehetsz az emeletre, ugyan nincs miért. Menj ki a fogadóból és fordulj jobbra, menj addig, amíg újra fel nem tűnik a térkép-ikon. Lépj ki a térképre. Grande Ecuires: Hallgasd ki az udvaron beszélő két alakot (a kihallgatást egy fül-ikon jelzi). Ők: Duc d’Arcueil és Count of Sinzendorf. Menj a nyerget igazgató Golipeau-hoz é beszélj vele Majd 3 be az istállóba. Ott is hallgasd ki a két férfi beszélgetését Ők: Boisseuilh és Marquis de Dangueu. Miután Dangueu kimegy, add oda Boisseuilh-nek a levelet (Letter for Boisseuilh). Menj ki és beszélj ismét Golipeau-val, vedd fel a nyerget/saddle. Irány a térkép A miniszterek szárnya: A filmbejátszásban a padon várakozó férfival beszélsz, Ő Marquis. Fordulj meg, és a mögötted álló alakhoz menj, beszélj vele. Adj neki pénzt Egy szobába kerülsz, ahol egy

férfivel beszélhetsz. Ő Blonderel Add neki a díszes nyerget Újra kint vagy a váróban Beszélj ismét Marquis-al. Filmbejátszás. Grand Commun: Újra Pelican Inn-ben vagy. A szobádban Nem tudsz kimenni az ajtón Mert fel kell venned a felszerelésed. Ezt az inventory jobb sarka fölötti, saját magadat ábrázoló képre klikkelve teheted meg. Vedd fel a kesztyűt/gloves, a kalapot/hat, és az ágyról a kardot/sword. Most már kimehetsz a szobádból. Menj le a lépcsőn, és beszélj a fogadóssal. Majd ülj le Beszélj a barna ruhás alakkal (fekete kalappal a fején), ő Lhuillier. Egy rejtvényt ad fel neked Egy színház képét látod, melynek az alján szerszámok és egyéb eszközök láthatók. Tulajdonképpen a fekete-fehér képet színessé kell tenned. Ez csak akkor történik meg – fokozatosan – ha minden tárgyat a kép megfelelő részére helyezel. Azokon a helyek, ahová a tárgyakat kell tenned, a tárgyak színessé válnak A tárgyak, és szerszámok

– melyek egy-egy foglalkozáshoz köthetők: 1. Carpenter/ács – egy gyalu 2. Plasterer/vakoló – kőműves 3. Marbler/márvány 4. Wood sculptor/faszobrász 5. Bronze worker/fémműves 6. Painter/festő 7. Gilder/aranyozó 8. Mirror cutter/üveges 9. Painting hguard 10. Tapestry maker/tapétázó 11. Fleecer 12. Clockmaker/órásmester Segítség a tárgyak elhelyszléséhez (forrás MaGtRo/2002. január): 4 Az ezt követő filmbejátszásban ismét Lhuillier beszél hozzád. Bejön egy őr é a szóváltást követően odaad neked egy gyémántot/diamond. Menj az ajtóhoz és beszélj a férfival (2x). Ezután egy - pörgetős - kockajátékot kell játszanod. Nyersz Beszélj a lépcső tövéhez menve a fogadóssal. Találkozó Lhuillier-rel a Colonnade-nál: Ezután a filmbejátszásban látsz két embert – másik helyszínen vagy! – beszélgetni. Mansart és Dupuis. Hallgasd ki őket, majd beszélj a jobb oldalival A filmbejátszásban három férfi is

bekapcsolódik. Beszélj a férfival. Újabb filmbejátszás négy férfival. Ha megnézed az inventoryt láthatod, hogy kaptál egy kulcsot/key to the groves, egy utasítások listát/instructions, és egy listát a ligetekről/list of groves. Séta a Spanyol Követtel: Majd miután ketten elmennek, egy férfivel beszélgetsz Versaillesban. Ő a spanyol követ, Marquis dos Rios. A kérdéseire adandó válaszaid: - Le Tapis vert. és - East-West. Elmentek, a térképen mentek tovább Új helyszínre érkeztek, az Orangery-hez. Majd tovább a térképen a Ballroom-hoz Ismét tovább a térképen. Colonnade Megint séta a térképen Countess of Perlitz Ismét séta Beszélj újra követtel. Menj be balra a filagória alá A nő elsétál, s a követ leül Filmbejátszás. A kérdésekre adott válaszaid: - This, one - No, - This, one Ismét a térképen sétáltok tovább. Beszélj a követtel, majd nézz körül, és mivel megy utánad, ismét szólítsd meg. Helyes válaszod: -

Fourteen. Megint a térképen. Majd bejöttök a képernyőbe Filmbejátszás: a király érkezik 5 Vissza a Pelican Inn-be: Az inventoryban van 42 livre-d és egy új tárgyad, a gyűjtemény/Collection of engravings. Menj be a fogadóba és beszélj Lhuillier-rel. Ismét játékra hív, de most veszítesz Beszélj a fogadóssal, adj neki pénzt. Majd menj ki a fogadóból Grand Commun: Fordulj balra és menj fel a lépcsőn. Lépj be az ajtón Beszélj a férfival Majd menj el balra, be a konyhába. Beszélj a s zakáccsal Kerüld meg az asztalt és vedd fel a t úloldali asztalról a kötényt/apron. Ezután a másik asztalról vedd fel Lhuillier ebédjét/dinner a tálcával Menj ki, és a lépcső tövében álló őrt szólítsd meg. Felenged Menj fel a lépcsőn, beszélj az ajtónállóval. Lépj beljebb, s ott tedd le az asztalra az ebédet Beszélj az ablak előtt álló férfival. A válaszod: - Yes. Menj ki, le a lépcsőn. A folyosón beszélj a szakáccsal és menj ki

az utcára Menj ki a térképre. Bálterem: Beszélj a kapu előtt álló őrrel. Nem enged tovább, úgy hogy vissza a térképre Collonade: Beszélj Marais-val. Majd vissza a térképre Encelade: Szólítsd meg a beszélgető spanyol követet és Sinzendorf-ot. Ezután menj balra, beszél az őrrel. Lépj be a filagóriába Kérdezd a padon ülő kövér alakot és az állót Menj vissza a spanyol követhez és add oda neki a gyémántot. Filmbejátszás War room: Menj előre, az ablakhoz. Beszélj mindkét alakkal A bal oldali (barna ruhás) Bandols, a másik Duc d’Arcueil. Majd menj visszafelé és hallgasd ki miről beszélget Torcy miniszter és Dangeau. Menj ki a térképre Colonnade: Beszélj az egyik szökőkútnál álló vízi mérnökkel. Ismét ki a térképre. Bálterem: Már nem áll a kapu előtt az őr. A nálad lévő kulccsal kinyithatod a kaput Lépj be, majd menj előre, balra, és kétszer előre. Fordulj jobbra, menj fel a lépcsőn Beszélj a sövényt nyíró

kertésszel. Újra ki a térképre Encelade: Beszélj a gereblyéző kertésszel. Megint ki a térképre Marais: Beszélj Dupuis-val. A beszélgetésbe bekapcsolódik egy ismeretlen férfi is Kapsz egy rejtvényt. El kell helyezned a medence köré gyümölcsfákat 9 db na rancs fát, 9 db c itrom fát és 9 db gránátalma fát. 6 Az elhelyezés módja: (A P = gránátalma helye, a L = citrom helye, az O = narancs helye. Ha valamelyiket nem jó helyre raktad, áthelyezhető. De előbb vissza kell tenned a gyűjtőhelyre, csak onnan helyezhető ki az új helyére.) Ha az elrendezésed helyes, egy filmbejátszás következik. Beszélj újra Dupuis-val. Újabb filmbejátszás. Grand Commun: Menj ki a szobából. A másik helyiségben vedd fel az asztalról a két dokumentumot Letter from Dupuis. Helyezd az inventory bal oldalán lévő nagyítóra és vizsgáld meg Egy újabb rejtvény. A vízellátó rendszer tervei láthatod Vedd fel sorba a dokumentumokat és tedd az inventoryba.

Ezek: - Eure Aqueduct - Plan of water mill - Maryls machine - External network - Middle folder for distribution - Internal network - Gravitation - Pipe distribution - Nozzles and jets - Ajutage apples. Helyezd el bal oldalon a három lapra, a következőképpen: - felső lapra: Eure Aqueduct, Plan of water mill, Maryls machine, External network - a középső lapra: Internal network, Gravitation, Pipe distribution - az alsó lapra: Nozzles and jets, Ajutage apples. Menj ki, ahogy az ajtót kinyitod, ott áll Bandols. Beszélgess vele Újra a szobában vagy. Menj ki, le a lépcsőn. Beszélj Le Perdrix-szel Menj ki Ha megnézed az inventoryt, kaptál egy köteg dokumentumot/Bundle documents.ű Colonnade: 7 Beszélj Bandols-szal (2x). Menj a szökőkútnál dolgozó férfihez Beszélj vele Ad neked egy vízi sípot/water engineer’s whistle-t, egy kulcsot/Lyre key, és egy fa ütőt/Pall Mall mallet-t. Beszélj ismét Bandols-szal. Add neki a water engineer’s whistle-t Indulj ki

(a térképre) Egy rejtvényt kell megoldanod: a képernyő bal alsó sarkában egy tekerős csap, mely a szökőkutak vízmagasságát állítja. Jobbra-balra tekergethető Vannak pontok, amikor visszafelé is kell tekerned. A tekerés mindig az óra járásával megegyező irányba történik Már ami az előre tekerést illeti. Szemlátomást növekszik-csökken a szökőkutakban a vízsugár a tekerést követően. Egy-egy tekerést követően megjelenik alul egy ablak, ahol fekete pöttyöt/pöttyöket látsz, vagy pedig fektetett kulcslyuk alakú rajzot. Akkor oldottad meg a rejtvényt, ha négy fekvő kulcslyuk rajz jelenik meg az ablakban. A pöttyöket és kulcslyukakat sípolás is jelzi (rövid és hosszabb). A feladat megoldása roppant egyszerű, ne kezdem leírni. Megoldható!!! (Én kétszer oldottam meg, nem vett egyik alkalom sem igénybe pár percnél több időt!) Ha beáll a négy fekvő kulcslyuk, zárd el a csapot. Filmbejátszás. Beszélj a kapunál álló

Dupuis-val, majd Bandols-szal. Tovább. Pall Mall: Beszél a s panyol követtel. A beszélgetésbe bekapcsolódik a k orábban már látott testes úriember is. A filmbejátszásban jön egy nő. Majd újra a kövér szól hozzád. Fordulj balra, majd menj előre. Beszélj az őrrel Menj tovább, beszélj a zöld ruhással s még tovább menve a túloldali pár egyik tagjával. Menj vissza a sárga parókás férfihoz, ő Philippe Duc d’Anjou. Add neki a Pall Mall mallet-t Filmbejátszás. Menj el a pálya jobb oldalán lévő fa építményhez. Ott vannak a nő által elütött labdák Vedd fel a sötét barnát/dark brown ball. Jön az egyik nő Ő Prosperine Add neki a labdát Ad neked egy levelet/Letter from Prosperine-t. Nézd meg, majd beszélj Duc d’Arcueil-el Meghív egy kártyajátékra, 5 órára, az Encelade-ra. Grand Commun: Menj a szobádba. Útközben megint megszólít Le Perdrix Filmbejátszás. Fent vagytok a szobában. Az ágyon három levél/Letters from Elvira

Vedd fel s olvasd el a nagyító alatt mindhármat. Menj ki Encelade: Menj be, majd fordulj balra. Előre A filagóriában már várnak kártyapartnereid Beszélj d’Arcueil-el. A kártyajáték megint csak nem bonyolult Én kétszer más-más lapokkal játszottam végig, mindig nyertem. Minden játék előtt emelni kell a tétet s húzni egy lapot Válts néhány szót a győzelem után d’Arcueil-el. Marais: Menj előre, jobbra, majd megint előre. Beszélj a spanyol követtel Utána megszólal a víziorgona. Megint beszélj a követtel, majd távozz Ballroom: 8 A filmbejátszásban három nőt látsz, bemennek, s a kaput bezárják előtted. Menj a kapuhoz, zárva. Beszélj a belül ácsorgó zenésszel Grand Commun: Menj a Pelican Inn-be. Beszélj a részeges zenésszel Add neki az asztalán heverő kották közül a jobb szélsőt. Eltrombitál neked egy dalt, a Turkish March-t Menj vissza az előző helyszínre. Ballroom: Mondd el a zenésznek – belépő gyanánt – a

dalodat. Eljátssza A filmbejátszásban jön Prosperine, ad neked egy lepecsételt levelet/Sealed note-t. Menj vissza a szálláshelyedre. Grand Commun: (cd2) A szobádban vagy. Vizsgáld meg a sealed note-t Vedd fel az asztalról az öngyújtót/Lighter A helyes válaszod: Destroy it? Kopognak.Menj ki az előszobába, nyiss ajtót Bandols az Ad neked egy kulcsot/Bandols’s key. Menj le, és beszélj Le Perdrix-szel (2x) Menj a fogadóba, beszélj a fogadóssal Mutasd meg neki a kulcsot. Kérdezd Menj fel a lépcsőn az emeletre. Balra, előre, majd jobbra Menj ki az ajtón, fordulj jobbra Majd helyben fordulj meg és menj be az ajtón a kulccsal. Vedd fel a földről a csavarmérőt/spring-adjusting callipers-t. Az ablak melletti ládából vedd ki a spirit level-t Menj le, visza a szállásodra. Menj a konyhába Beszélj az ülő nővel Keresd meg Perdrix üzenetét. Ha belépsz az ajtón, jobbra az asztalon lévő tálca alatti rézedénybe (nem tányér!) van. Vedd ki Message

from Le Perdrix Vizsgáld meg Menj ki. Colonnade: Menj a s zobor felé, majd nézz magad elé, és vedd fel a csatorna kulcsot/key to the underground tunnels. Marais: Beszélj a k ertésszel, majd jobbra fordulva menj át a boltív alatt. Itt Bandols-szal találkozol Beszélj vele, add neki a Bandol’s key-t. Vizsgáld meg a csatornába vezető lejáratot, jobb oldalt találsz egy lámpást/lantern, vedd fel és menj be a csatornába. Marais/Underground Tunnel: Menj előre (2x), majd balra – haladj el a balra eső rács mellett -, előre (2x), jobbra. Tedd a spring-adjusting calliper-t (de: az inventoryban ott marad, s látszólag semmi sem történik!!) a bal csőre – ahol a kéz jelzi – a hajlat elé. Menj be abba a járatba, ahová két cső fut be Fordulj meg, tedd a jobb oldali alagútból kijövő csőre a spirit level-t (ez is az inventoryban marad, itt sem történik semmi!!). Ezután menj be a járaton jobbra Filmbejátszás. Tedd a spirit level-t az előtted lévő,

felső csőre. Az újabb filmbejátszásban kiszakad a falból a létra, és ömleni kezd a víz 9 Gyorsan cselekedj: menj előre, balra, előre, jobbra fel a létrán. (Ha nem ezt teszed, elönt a víz, s mindig elölről kell kezdened ezt a szakaszt a létra kiszakadásától.) Filmbejátszás. Beszélj az őrrel, majd add oda neki Prosperine levelét. Beszélj a mögötte álló Duc d’Arcueiljel is Menj ki Queens Staircase: Menj fel a lépcsőn és beszélj Torcy miniszterrel. Egy újabb rejtvényt ad fel neked Egy levelet kell kódolnod, melynek a megoldása: A matematika feladatok eredménye fentről lefelé 16, 21, 24, 28, 08. Ha beállítottad a számokat pipáld ki a megoldott feladatot, megjelenik mindegyik mellett egy-egy szöveg. Torcy nyugtázza a helyes megoldást. Grand Ecuires: Az indulás helyszíne. Beszélj Boisseuilh-el, majd fordulj meg és a lónál álló Golipeau-val is. Ezután menj az istálló bejárata mellett álló férfival. És a túloldali

kissráccal Menj vissza Golipeau-hoz Ad neked egy lepecsételt levelet/Sealed letter-t. Menj az udvaron álló három lóhoz. Itt vár rád a következő rejtvény Fel kell a lovat szerszámoznod a bal felső sarokban látható szerszám-tartó ládából kivett tárgyakkal. A sorrend és a hely, ahová tenned kell a tárgyt (a lóra): 1. Brush(kefe) - a sörényére, 2. Comb(fésű) - a farkára, 3. Saddle cloth(nyereg alátét) – a ló farára, 4. Saddle(nyereg) - a ló hátára 5. Hunting colar – a szügyére, 6. Necklace fastener – a ló előtt lévő feldőlt hordóra, 7. Saddle bucker – a hasa alá, 8. Bridle-bit(zabla-kantár) – a szájára Klikkelj a középső lóra. Filmbejátszás. Majd két szöveges tartalmú filmbejátszás. Grand Commun: Az étkezőben vagy, az asztalnál ülő férfi adja fel az újabb rejtvényt. El kell a királyi családfára helyezni az uralkodók arcképeit és a koronákat. A következőképpen: - az alsó sorba az 1.helyre koronát,

2.helyre az 1 képet 3.helyre az 1 képet 4.helyre koronát 5.helyre az 1 képet; - a középső sorba az 1.helyre az 1 képet 2.helyre koronát; - a felső sorba az 1.helyre az 1 képet a többi helyre koronát. 10 A férfi újra mesél neked. Majd menj ki Le Predrix itt van, beszélj vele Pall Mall: Beszélj Duc d’Arcueil-jel (a bal oldali alak), majd bekapcsolódik a beszélgetésbe a jobb szélen álló férfi is. A labdajátékos rejtvény egy cseppet sem nehéz. A két „műszer”-re mindig úgy klikkelj, hogy egy picivel a hosszú zöld vonal után álljon meg a mozgó nyíl. Miután megnyerted a játékot, menj a következő helyszínre Grand Commun: A szobádban vagy. Klikkelj az ágyra, egy nő alszik ott Menj ki. Szöveges filmbejátszás. Tüzijátékújabb filmbejátszás, majd ismét egy szöveges Marais: Beszélj Dupuis-val. Odaadja neked a Map of Trianon-t Menj, hallgasd ki a két férfit Klikkelj a követre a térképpel, neked adja a spanyol útlevelet/Spanish

passport. Menj ki Grand Ecuires: Menj az istállóba és beszélj a lovaggal. Itt van Duc d’Arcueil is Menj ki, és a lovak mellett oldd el a felfüggesztett szénát. Filmbejátszás. A lovak megzavarodnak, mire a lovag kirohan az istállóból Grand Commun: Menj fel a lépcsőn Majd a konyhába beszélj a nővel. Menj a Palikan Inn-be Itt van Le Perdrix is. Menj beljebb Filmbejátszás. Beszélj a fogadóssal, majd miután bedobták az ablakot, menj és vedd fel a követ/stone. Ezután vedd fel a kandalló előtti asztalról a tálcát/Plateau for the Englishman és ad oda Perdrixnek. Filmbejátszás. Beszélj a férfival, add oda neki az útleveled. Kimegy Miután visszajött odaadja neked a levelet/Letter from Madame Maintenon. Ismét beszélj Le Perdrix-szel, add neki a követ. Menj fel a lépcsőn és folyosó végén, balra kopogj be a szobába. Itt lakik az angol Tedd el az asztalról az angol útlevelet/English passport, és a dokumentum-köteget/Bundle of documents.

Filmbejátszás. Jön az őr, majd újabb filmbejátszás, melyet egy szöveges átvezetés követ. A harmadik filmbejátszásnak már a War room a helyszíne. War room: Beszélj z ablaknál egyedül álló spanyol követtel, majd jobbra Duc d’Arcueil-jel. Neked ad egy francia útlevelet/French passport. Menj ki. Marais: Menj előre, jobbra majd ismét előre. Beszélj Sinzendorf-fal (2x) Menj ki. Filmbejátszás. 11 War room: Filmbejátszás. Ezt követően menj ki a térképre Grand Ecuires: Beszélj Golipeau-val és Boisseuilh-jel. Queen’s Staircase: Menj fel a lépcsőn, é beszélj Torcy-val. Marais: Beszélj Sinzendorf-fal. Colonnade: Előre, majd beszélj az őrrel. Ezután balra fordulva menj a kerti mérnökhöz és beszélj vele is Encelade: Menj és beszélj a gereblyéző kertésszel. Pall-Mall: Menj a fa építményhez, és mellőle vedd fel a gereblyét/rake. Mássz fel a l étrán é f ordulj balra. A gereblye segítségével vedd fel a sövény tetejéről a

levelet/Message in the edge Menj le, és kifelé menet még beszélj a vörös parókás férfival. Grand Commun: A szobádban vagy. Klikkelj az asztalon lévő kódkönyvre/Spy’s code a message-el. Olvasd el a kódolt szöveget a nagyítóval. Az inventoryba bekerül, Coded message Beszélj Le Perdrix-szel Kérdésére a helyes válasz: Go to the Grand Ecurie. Menj ki a Pelican Inn felé és ki a térképre. Minister’s Wing: Beszélj az egyedül álló férfival, majd Torcy-val és d’Arcueil-jel. Menj ki. Filmbejátszás. Ballroom: Menj be és szólítsd meg Duchesse de Bourgogne-t, aki Sinzendorf-fal beszélget. Egy rejtvény következik. A bekötött szemmel történő felismerés (Egyszerű) A felismerendők, sorban: Duchesse de Bourgogne, Marquis de Dangeau, a spanyol követ és végül Sinzendorf. Menj ki a kapu felé, majd a lépcsőn fel jobbra. Beszélj Sinzendorf-fal Ad egy útlevelet/Imperial passport. Menj le, ott áll a követ. Beszélj vele, majd vissza

Sinzendorf-hoz Ezután indulj el kifelé. Ott vár Le Perdrix és a lovag Vidd a lovagot Sinzendorf-hoz Filmbejátszás, amit egy szöveges bejátszás követ. A következő bejátszás felváltva mutat festmény-részleteket és filmbejátszást. Újabb szöveges bejátszás. On 4 December, after. 12