Játékok | Számítógépes játékok » The Da Vinci Code, játék végigjátszás

Alapadatok

Év, oldalszám:2023, 32 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:6

Feltöltve:2023. december 02.

Méret:3 MB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!

Tartalmi kivonat

=================================================== FŐBB KARAKTEREK =================================================== 1. ROBERT LANGDON -----------------Langdon, a Harvard Egyetem szimbológia professzora. Langdon Párizsba jött előadást tartani. Ott kellett volna találkoznia Jacques Sauniere-rel, hogy megbeszéljenek egy ismeretlen ügyet. Az események megdöbbentő fordulatot. Langdont találkozik Sauniere-el, csak nem úgy ahogy ő gondolta 2. SOHPHIE NEVEU ----------------Sophie a Rendőrség ügynöke, és titkosítással foglalkozik a kódolt üzeneteket megfejtő osztályon. Bár gyermekkora tragikus volt önmagában erős nővé vált. 3. BEZU FACHE ------------A rendőrség felügyelője, Facge arról ismert, hogy mindig elkapja azt a bűnözőt, akit keres. Sajnos, a mostani nyomozás bizarr körülményei sok töprengenivalót adott neki, és a a legvalószínűtlenebb gyanúsított tűnik a legvalószínűbb tettesnek. 4. JACQUES SAUNIERE ------------------A Louvre

kurátora, mindig is csendes, illetve békés ember.Titkok övezik,hogy mivel tölti a szabadidejét 5. SILAS -------Silas egy albínó szerzetes, aki rosszindulatú apától és félénk anyától született. Silas, apját agyonverte majd az utcán, tolvajként nőtt fel,amíg lopáson nem kapták a dokkmunkások.Miközben meverték egyiküket megölte Börtönbe került. Ez egészen addig a napig tartott, amikor egyszer megrendült a föld és a fala összedőlt.Ezután megszökött és céltalanul bolyongott lázasan amíg el nem ájult Amikor felébredt, Agringarosa atya vette gondozásaba. Ő adta neki a "Silas" nevet 6. SIR LEIGH TEABING -------------------A Szent Grál-ról szóló több mint tucat könyv szerzője.Fiatalon gyermekbénulásban szenvedett, és ezután kénytelen volt sétapálcát használni. Több éven át utazott híres Grál helyszínekre Európában. =================================================== AZ EGÉSZSÉG HELYREÁLLÍTÁSA

=================================================== Ha megsérülünk, és egészségi szintünk alacsony lesz, akkor karakterünk kábult lesz és nem fogunk tudni rendesen járni. Ilyenkor valamilyen formában meg kell gyógyítanunk magunkat, pl. kicsi és nagy kötszerek valamint elsősegély készletek tudunk használni. =================================================== VÉGIGJÁTSZÁS 1.A LOUVRE -------------------A nyitójelenetek után átvettük az irányítást Robert Langdon felett, az első feladatunk Jacques Sauniere holttestének átvizsgálása. Négy megvizsgálandó rész van itt: 1. A Pentagram jelet Sauniere mellkasán; 2. Ruháját; 3. Lábai mellett a "3"-as jelzésnél; 4. A bal keze mellett "7"-es jelzésnél Ha mindent megvizsgáltunk egy kisfilmben Sophie Neveu fog belépni a helyszínre. Átad nekünk egy névjegykártyát, a felügyelő pedig egy mobiltelefont. Hívjuk elő a készletlistánkat majd válasszuk ki a

névjegykártyát(1).Forgassuk meg a kártyát A kártya hátulján egy sor kódot és egy „454” -es számot fogunk látni. Most vegyük elő a mobiltelefont és lépjünk be az iménti pin-kóddal (2). Egy hangüzenetet fogunk kapni Sophie-tól, mely szerint komoly veszélyben vagyunk. A felügyelőnél mentsük ki magunkat és menjünk ki a mosdóba. Itt találkozunk Sophie-val, aki elmondja hogy megfigyelnek minket és hogy egy GPS jeladó van a zsebünkben. Menjünk a mosdókhoz és vegyük magunkhoz a Szappan-t. Közben Sophie megpróbálja kinyitni az ablakot, de meg fog szólalni a riasztó. Gyorsan fussunk az ablakhoz és segítsünk azt kinyitni, majd a szappant kombináljuk a nyomkövetővel és dobjuk ki az ablakon. Ez majd félrevezeti a rendőrséget Menjünk vissza a holttesthez ahol egy újabb rejtvényt kell megoldanunk. A felső sorban lévő betűkből (1) kell kiraknunk alúra a szavakat: THE MONA LISA. (2) Most Sophie-fogjuk irányítani. Menjünk a

folyosó végébe (közben megvizsgálhatjuk a dolgokat és beszélhetünk a rendőrökkel) és itt a kapcsolóval nyissuk ki a rácsos ajtót (1). Osonjunk el a két őr mögött, majd a szemben lévő helységből vegyük fel a földről a kis kordon oszlopot (2). Ezzel osonjunk az őr mögé és üssük le vele (ha véletlenül észrevenne akkor meg kell küzdenünk vele). Most vizsgáljuk meg az itteni polcot és toljuk félre a „BIONE” feliratú üveget. Mögötte meg fogjuk találni az UV lámpát (1). Menjünk oda a „Mona Lisa-hoz” és használjuk rajta az UV fényt Most egy szimbólumokkal teli szoveget kell lefordítanunk, úgyhogy a szimbólumok helyére betüket teszünk (2). A szöveg helyesen: DA VINCI PAINTED THOSE THAT KNEW BETWEEN BACCHUS AND URIEL LIES THE CLUE.( DA VINCI MEGFESTETTE AZOKAT, AKIK TUDTÁK, HOGY BACCHUS ÉS URIEL KÖZÖTT REJLIK A NYOM. Most meg fog jelenni egy újabb rendőr aki le akar mniket tartóztatni. Küzdjünk meg vele utána pedig

aterem közepén lévő szoborból vegyük el a Szaturnusz gömböt (1). Menjünk tovább a Nagy galériába (Grand galery) a dupla ajtón keresztül és vizsgáljuk meg a Keresztelő Szent-János festményt (2). Majd a felette lévő kép tetejét. Megpillantunk valamit (1) Tartsunk bakot Sophie-nak aki le foja nekünk szedni a gyűrűt (Priory ring). most induljunk el Saunier irodájába, útközben összefutunk két remdőrrel. Vagy próbáljunk meg elosonni mögöttük, vagy küzdjünk meg velük Az irodában kutassuk át Saunier asztalát (2). Az asztalon lévő lovagfigurát, aki a falon egy térképre mutat és a laptopot. Most menjünk a falon lévő térképhez és vizsgáljuk meg az UV lámpánkkal (1). Az iroda egyik sarkában fogunk találni egy szellőzőnyílást (Air Vent). Itt segítsünk Sophie-nak bemászni, aki túloldalrók ki fogja nyitni az ajtót A restaurátor szobába jutunk. A szoba hátsó részében megtalálhatjuk Da Vinci légcsavarját (1) A mellette

lévő asztalon olvashatunk a vegyszerekről. Az azstal fiókjában lesz Sounier feljegyzése a vegyszerek keveréséről. Egy másik asztalról felvehetünk egy törülközőt (Towel) (1) A sarokban a képek mögött találhatunk egy Med-Kit-et (ezzel helyreállíthatjuk az egészségünket).Most vizsgáljuk meg a vegyszeres asztalt (2). Töltsünk a kis pohárba Chintinase-t, Dismutase-t és Catalase-t. Menjünk a piszkos festményhez (Dirty Painting) (1), itt kombináljuk a törölközőt a kikevert enzimünkkkel és tisztítsuk meg a képet. Keressük meg a Nike szobát (útközben osonjunk el az őrők mellett, vagy küzdjünk meg velük). menjünk a szobor bal oldlánál találunk egy vitrint itt használjuk a Priory ringet (gyűrű) és vegyük magunkhoz a Fleur-de-lys lemezt (1). Most már ideje elhagynunk a Louvre-t Most keressük meg a nagy lépcsőházat (2) ,útközben vagy kerüljük el a rendőrőket vagy küzdjünk meg velük. A lépcsőház alján menjünk el

balra és a korlát tetejéről szedjük fel az ólomérmét (Lead Coin) (1). Ne menjünk fel a lépcsőn, hanem ezzel szemben végig a folyosón majd a nagyajtón menjünk ki (2). =================================================== 2.SZENT SULPICE KATEDRÁLIS =================================================== Miután beszéltünk Margarite nővérrel, viszgáljuk meg a halott szerzetes testét, de nem fogunk találni semmi érdekeset. A két ágy között lévő éjjeliszekrényről vegyük fel a kötszert (Small Bandage) (1). Menjünk át a másik helységbe és vizygáljuk meg Sandrine nővér holttestét (őt hívta Sauniere korábban). Egy jegyzetet automatikusan meg fogunk vizsgálni, majd vizsgáljuk meg a testét és különösen a jobb kezét ami valamiért az ágy felé nyúl. Előbb vizsgáljuk meg azonban az íróasztalt (2), amin találunk egy újabb Jegyzetet: (Máté: 7:14). Most húzzuk el az ágyat (1), alatte egy kódos széf fog elénk tárulni. A rejtvény

lényege, hogy a középső sorban a: SION szót kell kiraknunk (2). Egy bronz diát fogunk tudni ennét kivenni (Bronz Slide). Menjünk vissza az előző helységbe majd tovább a jobbralévő ajtón. Margarite nővér fog pár tippet adni Ha belépünk a szemközti ajtón, akkor egy raktárhelységbe fogunk jutni. Itt a polcról szedjük fel a csípőfogót (Bolt Cutters) és az olajos kannát (Oil Kan).Most menjünk vissza az előző helységbe és a balra lévő ajtón nyissunk be. Egy erkélyre jutunk A szerzetest óvatosan közelítsük meg majd üssük le (1). Vizsgáljuk meg a Chappe emlékmüvet a falon (2) Ez egyfajta titkosírás. (Ez alapján írtuk be előbb a SION szót a széfbe)Menjünk végig az erkélyen amíg egy ajtón keresztül egy lépcsőházba nem jutunk (1). lent egy nagy kápolnába fogunk kijutni aho több szerzetest is le kell ütnünk. Itt egy kagyló alakú szenteltvíztartóban egy díszes kulcsot tudunk kivenni (a 8. állomás közelében) (Ornate

Key) (2) A falakon végigkisérhetjük a keresztút állomásait (utunk során több titkot is felfedezhetünk). A 3. és a 4 állomás között megtalálhatjuk a Napfogytkozások könyvét (Book of Eclipses) (Nézzük meg a dátumot :április 11.) (1) Ezután vizsgáljuk meg a mellettelévő Rosaline követ (Rosaline Placard). A bal oldali tárcsát forgassuk Áprilisra, a jobboldalit pedig XI -re A közelben ekkor egy emelvény fog kiemelkedni a padlóból (2), ahonnét egy keresztet hordozó Jézus-t ábrázoló szobrot (Station of the Cross Statue) fogunk tudni felszedni. A 9. és a 10 álomás között az ablakból fel tudunk venni egy újabb bádogérmét A 7. állomás mellett találunk majd egy lelakatolt ajtót, itt most használjuk a csípőfogót (1) Az orgonaterembe fogunk kijutni. Az orgonától balra talunk egy kötszert, az orgonától jobbra pedig az óra számlapját állítsuk 7:14-re (ez volt a néhai nővér asztalán egy papíron). A padlón kinyílik egy kis

rekesz amiből kivehetjük a réz fémdarabot (Copper Slide). (Itt még találhatunk egy nagy kötszert is (Large Bandage).) Menjünk vissza a „keresztutas” terembe ahol ismét két szerzetest kell leütnünk. Most menjünk vissza a halott apáca szobájába és a szekrényénél (2) használjuk a díszes kulcsot (Ornate Key). Itt fel tudunk venni egy újabb Jézus szobrot. Most megint irány vissza a „keresztutas” terem és a 7. állomásnál a kis párkányra helyezzük fel a „Jézus hordozza a keresztet” szobrot, a 14 állomásnál pedig a „Sírban fekvő Jézus” szobrot. Meg fog nyílni egy lejárat a padlón (1) Egy ősi sír jellegű területre érkezünk. Jobbra a dobozok közelében Da Vinci Orhithopterjét találhatjuk meg (2). Ezen a területen kötszert is találhatunk. A terem végében menjünk oda a három lápáshoz (1) Nyissuk ki mindhárom ajtaját. A jobboldalinál használjuk a Bronz fémdarabot ( Bronz Slide), a baloldalinál pedig a Réz

fémdarabot (Copper Slide). A lámpák előtt van egy kis olajbetöltő nyílás (2), itt használjuk a nálunk lévő olajat (Oil Kan), majd a lámpáknál használjuk a gyufánkat (Matches). A falra ekkor ki fog vetülni egy szó: JERUSALEM. Jobbra fogunk látni egy nagy kőszarkofágot, ezt toljuk el, mögötte pedig egy újabb rejtvény fog ránk várni. (Szerencsére már ismerjük ezt a titkosírást) A következő sorrendben nyomjuk be a gombokat. A megnyíló titkos rekeszből egy újabb dokumentumot tudunk majd elolvasni. Most már csak vissza kell jutnunk Margarita nővér szobájáig. (A visszaúton több helyen is szerzetesek lesznek, erre figyeljünk.) =================================================== 3. NORMANDIA KÚRA =================================================== Most Sophie-t fogjuk irányítani. Először is utat kell találnunk a kastélyba Ha a kastély felé nézünk, akkor menjünk a jobboldali épület felé Most menjünk a bal oldali épület felé

(itt ketrecek is lesznek). A kőépület egyik ajtaját be tudjuk törni, bent pedig a fagyasztóból kutyaeledelt (Dog Food) tudunk kiszedni. Ezt a kint lévő tálakba tegyük bele, majd az épületnél ahonnét a húst hoztuk, fogunk találni egy harangláncot (Bell Pull Chain) amit húzzunk is meg (1). A kutyák ekkor az etetőtálak felé fognak rohanni és megnyitják nekünk az utat. Kerüljük meg az épületet, fogunk találni a magasban egy kis ablakot, ide ugorjunk fel és másszunk be (2). Itt egy szerzetessel fogunk találkozni akivel meg is kell küzdenünk. Apolcon fogunk találni egy számzáras lakatot amit meg kell most fejtenünk : 132134. Megkapjuk a bejárati kulcsot (Mansion Key). Az ajtón keresztül ki fogunk tudni menni A kastélyhoz vezető hidat, a híd jobb oldalán lévő karal fogjuk tudni leengedni (1) (négyszr kell megtekernünk). Menjünk át a hídon (a kutyák már nem fognak bántani) ,és nyissuk ki a kulccsal (Mansion Key) az ajtót. Menjünk el

balra ahol fogunk találni egy szekrényt amiből kivehetünk egy szobrot (Aeneas Statue). Most menjünk a szembenlévő nagy nappaliba és vizsgáljuk meg a kandallót. Helyezzük bele a híányzó Fleur de Lys lemezt, majd a következő módon állítsuk be a tárcsákat. Balról haladva :Le, jobbra, fel, balra. Kapunk egy Vénusz szobrot (Venus Statue)Az ablak felőli oldalon egy kis asztalról szedjük fel az ámor szobrot (Cupid Statue). Menjünk fel a lépcsőn és félúton vizsgáljuk meg az ólomüvegeket (1). Nibada FEL Tiamat LE Belet-ili JOBBRA Isis BAL (Az előbb így állítottuk be a kandallón a tárcsákat.) Egy Vénusz szobor (Venus Statue) lesz a jutalmunk A felső szinten a balra lévő ajtót nyissuk ki a nálunk lévő gyűrűvel (Priority Ring). A szobában keressük meg a komódot (2), és a bal alsó sarokból vegyük ki a vulkán szobrot (Vulkan Statue) (Priority Ring kell a kinyitásához). A középső felső fiókból egy verset és a jobb középső

fiókból pedig egy kötszert szedhetünk ki. A mellettünk lévő ágyról szedjük fel a „Da Vinci Tankot” Menjünk át a szomszédos könyvtárba. Balra majd láthatunk egy kis lámpával megvilágított asztalt Az asztalon egy kis doboz fekszik. Ezt nyissuk ki és vegyük ki belőle a Jupiter szobrot (Jupiter Statue) Az asztalon még találunk egy kis anagrammát amit meg kell fejtenünk. „Jupiter a Mars fölött van, Aeneas a Mars alatt van,a Mars jobbra van a Vénusztól” (Szó szerint ez lehet,hogy nem így hangzik.) Itt menjünk le a csigalépcsőn, ahol egy újabb szerzetessel kell megküzdenünk. Vizsgáljuk meg az asztalonlévő tervrajzot majd balra a kis lámpabúrát félretolva vegyük fel a Mars szobrot (Mars Statue). Most hagyjuk el a könyvtárat a kisajtón keresztül és a kastély bejáratához kell visszajutnunk. A bejárattal szemben lesz egy barna lépcső amin menjünk fel (1) Az első szinten találunk egy szobát két festménnyel. Vizsgáljuk

meg a bal olsali festményt és egy Jupiter gömböt (Jupiter Sphere) szedhetünk fel. Most menjünk a felső szintre ahol a szoba közepén lesz egy „pentagramos” asztal. Erre helyezzük fel a szobrokat A Vusz szobor legyen középen (lefelé nézzen), a többi pedig felé nézzen. Egy kis átvezető videó után a kertben leszünk. Most ugyanazt kell megismételnünk a kertben amit az asztalon is csináltunk, de itt csak a helyes irányba kell fordítanunk a szobrokat (ahogy a helyes irányba álnak azt egy felirat fogja jelezni). Vigyázzunk mert három rendőr is kóborol a kertben, próbáljuk meg egyenként leütni őket. (Miután leütöttünk egy rendőrt, ne felejtsük el elrejteni a testét, mert ha az egyik kollégája megtalálja akkor fel fogja ébreszteni.) Miután az összes szobrot a megfelelő irányba állítottuk, menjünk a középen lévő Vénusz szoborhoz és menjünk le a megnyíló lépcsőn. Itt menjünk az egyiptomi szoborhoz és vegyük el tőle a

fáklyát (1), majd az egyik tűznél gyújtsuk meg azt, végül pedig a következő sorrendben gyújtsuk meg a serlegeket : A, B, E, B, C, B, D. =================================================== 4.ZÜRICHI BANK =================================================== Beszéljünk a pult mögött ülő őrrel aki majd útbaigazít minket. Ezután menjünk be a jobbra lévő dupla ajtón és ki fogunk jutni egy nagy átriumba. Itt menjünk el balra majd a dupla ajtón menjünk tovább a privát szobákba (Private Viewing Rooms). A rácsok előtt a terminálnál használjuk a lézemaratott kulcsot (Later Etched Key) (1). Menjünk tovább a következő helységbe és itt is használjuk a kulcsunkat. Sophie nagyapja elrejtett itt egy dobozt, most azt láthatjuk, hogy ezt elhozzák nekünk. Most vizsgáljuk meg újból a terminált, mire beszélgetni kezdünk. Egy újabb kódot kell kitalálnunk Nézzük meg a dobozt az üvegen keresztül (2) Ezután vizsgáljuk meg újból a terminált

és írjuk be a jelszót: 1021. Ezután meg fogjuk kapni a dobozt, benne egy Cryptex-szel. Sajnos most még fogalmunk sincs, hogy hogyan kell megfejteni. Most vizsgáljuk meg a bőröndöt és egy kis lyukat fogunk találni rajta Menjünk a balra lévő asztalhoz (1), húzzuk ki a fiókját és vegyünk ki innen egy gémkapcsot (Papier Clip). Menjünk vissza a bőröndhöz és a kis lyuknál használjuk. Egy kis verset fogunk kapni A jelszó amit be kell írnunk a Cryptex-be a : GRAIL (2). Úgy tűnik közben a rendőrség is megérkezett a bankba. A bankigazgató azonban menekülési útvonalat kínál nekünk. Átad nekünk egy indítókulcsot és egy 1 szintű biztonsági kártyát Menjünk vissza az átriumba és induljunk el balra. Itt fogunk találni egy liftet ahol mindjárt használnunk is kell a biztonsági kártyát. Miután megáll a lift, hagyjuk el azt a fenti szerelőnyíláson keresztül, majd itt egy piros kereket addig tekerjünk míg teljesen ki nem nyílik az

ajtó. Menjünk ki és induljunk el balra (közben két rendőrt le kell ütnünk) A liftek után találunk majd egy dupla ezüst színű ajtót, amin menjünk be (1). A bal oldali polcról vegyük magunkhoz a Mars gömböt (Mars Sphere) , valamint jobbra a kötszert. Induljunk el tovább és menjünk be az irodákba (Bank Offices). Az irodákról itt láthatunk egy térképet . Menjünk az Admin irodájába (Admin Office) és a termináljába tegyük bele a biztonsági kártyánkat és írjuk be a jelszót : 867530. Azonban a jelszónk nem fog működni, úgy néz ki, hogy valaki megváltoztatta azt. Most irány az irodavezetői iroda ( Chatal Office). Itt vizsgáljuk meg a nagy festményt az UV lámpánk segítségével. Az aljón találni fogunk pár ujjlenyomatot Mozgassuk meg a festményt és megtaláljuk a mögötte lévő faliszéfet. Írjuk be a : 728559- et, (az asztalfiókban találjuk) (It az egyik fiókban még kötszer is lesz, valamint egy újabb jelszó.) Most menjünk

vissza az Admin irodájába és az asztalnál használjuk a kártyánkat és az új jelszót : 260924. Ezzel a biztonsági kártyánk a 2-es szintre fog frissülni. (A csillaggal jelölt helyen egy újabb titkos tárgyat ,Da Vinci Ballista tudunk felszedni . Az iroda falán lévő térkép mellett találhatunk egy terminált (1). Ide helyezzük bele az új kártyánkat és ki fog nyílni mellette egy ajtó. Menjünk le a lépcsőn, közben Sophie is csatlakozni fog hozzánk. Menjünk majdnem végig a folyosón és az átriumba vezető ajtón menjünk tovább. Itt pedig irány a szerver terem (Depoeit and Server Area) (2) Mielőtt belépnénk oda az ittlévő két rendőrt iktassuk ki. Bent megint találkozhatunk egy rendőrrel, majd az egyik falon láthatunk egy szellőzőnyílást (1), majd Sophie-t segítsük fel átjutni a nyíláson. Bent iktassuk ki a következő rendőrt (2) Az asztalon lévő terminálon frissítsük a biztonsági kártyánkat (Security Card Level 2) (1),

ezután a dupla fémajtón keresztül menjünk ki a teremből és az ittlévő 3-as szintű terminálon használjuk a frissített biztonsági kártyánkat (2). Kint újra csatlakozunk Langdon-hoz. Most vissza kell menünk az átriumba Útközben el fogunk haladni egy Salle Privee feliratú ajtó mellett, itt találhatunk egy vasérmét (Iron Coin) (1). Osonjunk el az őrök mögött és menjünk a rakodási terület (Loading Doks) felé (2) A terminálon használjuk a biztonsági kártyánkat, iktassuk ki az őröket és a kockás nagyajtón menjünk tovább (1). A folyosó végén a kamion hátuljánál használjuk a kulcsot (Car Keys) ,(korábban ezt kaptuk a bankigazgatótól) (2). =================================================== 5. CHATEAU VILETTE =================================================== Ebben a fejezetben két újabb fontos szereplővel fogunk találkozni. Sir Leigh Teabing-el és Silas-al A Chateau Villette, Teabing lakhelye. A bevezető képsorokban mesélni

fog nekünk egy kicsit a Szent Grál-ról. Sophie-val balra menjünk le a pincébe Itt egy csomó széket láthatunk (1) Az egyik letakart széken egy rézérmét (Copper Coin) szedhetünk fel. Menjünk vissza az emeletre Teabing szobájába, egy kis jelenet után egy újabb rejtvényt kell megoldanunk. A szobában lévő hat pajzs közül kettőt el kel helyeznünk a továbbvezető ajtónál álló két lovagi páncélhoz. Tegyük a baloldalihoz Gallahad pajzsát, a jobboldalihoz pedig Percival pajzsát (2). Most menjünk a Gallahand melletti szobába és a jobboldali polcon olvassk el a jegyzetet. Menjünk ki a szobából és most a Percival melletti szobában a bal oldali konyvespolcon megvizsgálhatunk egy bibliát (The Bible). Most irány ismét a Galhalland szoba és a falon lévő Terminálba üssük be a HEAR (Hallj) szót (1), most meg fog nyílni egy titkos zeneszoba. A zongorával szemben találunk egy kis tárolóhelységet. Itt vizsgáljuk meg a jobbralévő kis aztalt

és vegyük magunkhoz a Vénusz gömböt (Venus Sphere). Irány ismét a Gallahand szoba és vegyük magunkhoz a Vörös sárkány kelyhét (Red Dragon Chelice) (2). Ezt vigyük át a Percival szobába és tegyük az „Arthur” feliratos állványra (1). A megnyíló kis helységben egy képet kell összeraknunk (2). (Megoldás: bal alsó, bal felső, középső felső, középső alsó, jobb alsó.) Újabb titkos szoba nyílik ki. Bent egy vitrinen szedjük fel Da Vinci Warcraft-ját, egy másik asztalról pedig egy kottát (Music Sheet). Most menjünk vissza a zeneszobába (ahol a zongora volt), és helyezzük rá a zomgorára a kottalapot. Most egy dallamot kell eljátszanunk Az X-el indítjuk a dallamot, ez egyből el is fog kezdődni és amikor sárgára vált a hangjegy egyből le kell nyomnunk az adott gombot. (Ha túl korán vagy túl későn nyomjuk le a gombot, a hangjegy pirosra vált és újból kezdhetjük az egészet.) Kövessük Teabing-et a következő

helységbe, ahol Da Vinci: Utolsó vacsora című festményét kell áttanulmányoznunk. 1. Egy V alak jézus és a mellette lévő Mária Magdolna között (1) 2. A szent grál a kép bal felső sarkában (2) 3. János, aki valójában Maria Magdolna (1) 4. Az M alak Jézus és Mária Magdolna között (2) Ez már elegendő lenne a Cryptex megfejtéséhez, de tanulmányozzuk tovább a képet. 5. Péter, Mária bal oldalán (1) 6. A grál a kép bal felső sarkában, mint korábban (2) 7. Jézus és Mária Magdolna (1) Vegyük elő a nálunk lévő Cryptex-et és tekerjük bele a MAGDALENE szót (2). Ekkor meg fog jelenni Silas az albínó szerzetes. Teabing-nek őssze kell gyűjtenünk a nyílpuskához hasonlító fegyveréhez három alkatrészt. Menjünk fel a lépcsőn és az egyik szobában a földön fogunk találni egy földgömböt (1). Ezután meg kell küzdenünk Silas-al míg el nem menekül Most menjünk a Percival szobába, itt egy fadarabot fogunk találni, majd

ismét meg kell küzdenünk Silas-al (2). Végül pedig menjünk a könyvtárba és a sarokban ahol sok festmény van meg fogjuk találni a fegyver harmadik darabját is. Persze Silas ismét támadni fog =================================================== 6. BIGGIN HILL REPÜLŐTÉR =================================================== Miután leszáltunk Londonban meg kell próbálnunk kijutni a repülőtérről. Amíg Teabing eltereli a rendőrök figyelmét, mi a falnál lévő szemeteskonténert toljuk az ajtó elé (1), ekko a falon szabaddá válik egy kapcsoló amit használjunk is egyből (2). Most menjünk a túloldalt lévő kis vagonokhoz és húzzuk meg az ittlévő kis kart (1). Haladjunk az elinduló vagonok mögött, hogy az eltakarjon minket a rendőröktől, mert ellenkező esetben hamar lelőnek minket (2). Túloldalt lépjünk be a Hangárba A bejárattól balra megtaláljuk a II. világháborús bunker térképét a falon, jobboldalt pedig egy szerszámosládát

amiből vegyük ki a csípőfogót (Bolt Cutters). Túloldalt az asztalról vegyük fel a Da Vinci hidat (Da Vinci Bridge) (1). Menjünk a hangár túloldalára és a lakatal lezárt rácsos ajtónál használjuk a csípőfogónkat (Bolt Cutters) (2). A következő részben másszunk fel a létrán, az asztalról vegyük fel a kötszert és használjuk a túloldalt lévő vezérlőpultot (1). Menjünk vissza a hangárba Sophie-hoz, ekkor két rendőr fog ránktámadni. Ezután menjünk be a szabaddá vált raktárba és a polcról a ládából vegyünk ki egy fáklyát (Flare). A polc mellett a földön fogunk látni egy csapóajtót (Trapdoor) (2), amin másszunk is le. Lent haladjunk lefelé a lépcsőn, majd egy újabb csapóajtón kell lemásznunk Ha véletlenül kialudna a fáklyánk, akkor azt újra tudjuk gyújtani. Egy kis keresgélés után egy újabb lakattal lezárt ajtóhoz érkezünk (1), amit a csípőfogónkkal (Bolt Cutters) nyissunk ki. Haladjunk tovább és a

vezérlőteremben vegyünk fel mind a három darab 50 Amp-es biztosítékot (Fuse) (2). Most menjünk el balra és itt pedig vegyük magunkhoz a két darab 300 Amp-es biztosítékot (Fuse) (1). Kicsit visszább a generátorok között egy hosszú folyosó végén találunk egy ajtót, amin menjünk be (2). A polcról szedjük le az eü. felszerelést (First Aid Kit), majd a lifttel menjünk fel a toronyba (1). Az ittlévő három 300 Amp-os biztosítékot (Fuse) Most menjünk vissza a generátorokhoz ahol majd középen fogunk találni egy létrát ami lefelé visz (2). (Útközben három rendőrrel fogunk találkozni.) A folyosó végén a falon láthatunk egy megkopott kapcsolási rajzot (1) ,ezt vizsgáljuk meg az UV lámpánkkal. Ezután a mellettelévő kapcsolótáblába a következő módon helyezzük bele a biztosítékokat (2). Ezután húzzuk meg a biztosítéktábla melletti kart (1). Visszafelé mielőtt felmásznánk a létrán, menjünk el balra és a sötét

folyosón egy Merkur érmét (Merkur Coin) találhatunk. Most menjünk vissza a bunker elejére (itt is lesz egy rendőr), és itt is húzzuk meg a falon lévő kart (2).(Egy sötét részen találhatunk egy Merkúr gömböt (Merkur Sphere)) Menjünk tovább a megnyíló ajtón keresztül és másszunk fel a két létrán, mire kijutunk ismét a szabadba (két rendőr társaságában). Most óvatosan közelítsük meg a gáztartályt (1), és a csípőfogónkal vágjuk le a lakatot (2). Nyissuk ki a gázcsapot, majd a közeli épület oldalán lévő létrán másszunk fel. Most már csak az ittlévő rendőrt kell leütnünk. =================================================== 7. TEMPLOM =================================================== Itt is Sophie-t fogjuk irányítani. De előtte Langdon és Teabing valami kódpl üzenetről beszélgetnek. Vegyük elő az eszköztárunkból az üzenetet és fejtsük meg, A templom bejárata mellet a faliújságon (1) találunk egy

aranykulcsot (Golden Key), ami balra a hátsó udvar ajtaját nyitja (Gate the Backyard) (2). De előtte az udvaron fogunk találni egy kis lépcsőt lefelé, lent pedig a kukák mellett az ablakban találhatunk egy titkos tárgyat, egy ezüst érmét (Silver Coin). Most már bemehetünk a hátsó kiskapun. Egy kis jelenetben megérkezik közben egy csomó rosszfiú. Ezek keményebben küzdenek mint a rendőrök Baloldalt vegyük fel az ásót a földről és az elsőt üssük is le vele (1). Menjünk el jobbra a boltíveknél és az egyik alatt egy újabb titkos tárgyat, egy holdgömböt (Moon Sphere) fogunk találni. Itt találunk majd egy felfelé vezető lépcsőt a tetején pedig két rosszfiú fog beszélgetni. Várjuk meg amíg az egyik lejön a lépcsőn majd üssük le. menjünk fel a lépcsőn lopakodjunk oda a másikhoz is majd üssük le Az udvar bal felén találunk egy talicskát amiből egy metszőollót (Shears) tudunk kivenni (2). Menjünk vissza a szökőkúthoz

és vágjuk le a metszőollónkkal a rózsákat. A szökőkút melletti kis álványnál használjuk a nálunk lévő Priory Ring-et (1). Majd vegyük magunkhoz a fémdarabot (Rough Metal Shard). Most Langdont fogjuk irányítani akit valószinűleg elkeptak a „rosszfiúk” és bezártak minket egy cellába. Először is három dolgot kell itt összeszednünk A szoba közepén toljuk el a széket és szedjük fel a fém fogaskereket (Metal Gear). A doboz mögött a sarokban lévő íróasztalon egy kartonpapírt (Cardboard), és végül a hordók közelében mozgassuk el a dobozt jobbra és felvehetünk egy fémrudat (Metal Rod). Most az ajtó alatti résnél használjuk a kartonpapírt, a kulcsjukba pedig toljuk be a fémrudat, így meg tudjuk szerezni az ajtó kulcsát (Basement Key). Ezzel nyíssuk ki az ajtót, majd a kintlévő őrt üssük le Most menjünk a cellánkkal szemben lévő szobába és szedjük fel Da Vinci evezős csónakját (Da Vinci’s Paddleboat). Hagyjuk el

a helységet és a lépcsőn keresztül menjünk fel a templomba. Itt fogunk találni két szekrényt, mindkettőben fogunk találni egy fém fogaskereket és az egyikben még egy kötszert is. De vigyázzunk mert lesz itt három „rosszfiú” is Az alábbi térképen láthatjuk az elhelyezkedésüket. ---------------------------------------------| SZEKRÉNY | | | | | | | | | KÉT | ŐR | | | | | A | | J | | T | MI | ŐR | SZEKRÉNY | Ó ----------------------------------------------TEMPLOM AJTÓ Az „ajtó” feliratos részen át tudunk menni egy másik részbe, ahol egy sezkrényből még egy fogaskereket fel tudunk szedni. Ezzel ezen a területen végeztünk is Menjünk vissza a cellánkhoz és a TV-től balra fogunk találni egy kis szerkezetet ahová a képen látható módon helyezzük bele a fogaskerekeket. Ezután pedig húzzuk meg a jobbralévő kart. Ezzel most megnyitottunk egy titkos bejáratot a templomba Sophie számára. Keressük meg Menjünk le a

lépcsőn és menjünk végig a boltíveknél, itt két őr fog beszélgetni. Miután szétválnak le is üthetjük őket, vagy elsurranhatunk mellettük. A titkos ajtót (Door to Basement) a második és a harmadik boltívvel szemben fogjuk találni. Bent összetalálkozunk Langdon-al Most nyissuk ki a katakombákhoz vezető ajtót. Közvetlenül itt a hátunk mögött egy kötszert is fel tudunk venni. Várjuk meg amíg a két őr abbahagyja a beszélgetést és szétválnak. Ezután egyenként iktassuk ki őket Haladjunk tovább amíg ismét két őrbe nem botlunk, iktassuk ki őket is, majd ezen a részen fogunk látni a falakban beméllyedéseket ahol két templomos pecsétet (Templar Seal) tudunk majd összeszedni (az egyiknél még egy kartondobozt is el kell majd tólnunk). Megjegyzés: Ha az őr eszméletlen teste útba lenne és nem érjük el a pecsétet, akkor egyszerűen csak húzzuk arréb a testet. Egy hosszabb folyosó után ismét egy őrbe fogunk botlani. Miután

végeztünk vele a falon fogunk találni egy kapcsolótáblát. A kapcsolókat a következő sorrendben nyomjuk meg (1).Ezután húzzuk meg a bal oldali kart A megnyíló helységben szemben, mindjárt megtalálhatjuk a harmadik templomos pecsétet és egy kis kötszert.Induljunk el visszafelé a katakombákban, majd a falon meg fogunk pillantani egy pirosan világító kapcsolót, de ekkor egy újabb őrrel fogunk találkozni. Miután végeztünk vele, húzzuk meg a kart (2) A megnyíló helységben a három templomos pecsétünket helyezzük bele a falon lévő táblába és a következő móson forgassuk el őket (1). (A pecséteken lévő pajzsok nyilakként funkcionálnak.) Most induljunk el visszafelé ,cellánk, templom, majd a fóbejáraton menjünk ki (Door Front the Cortyard) (2). Útközben az ősszes leütött őr már fel fog ébredni, úgyhogy ismét vagy le kell ütnünk őket, vagy el kell surrannunk mellettük. Kint menjünk a szökőkúthoz és a megnyílt kis

nyílásból vegyük ki az újabb fémdarabot (Sharp Metal Shard) (1). Menjünk vissza a templomba, de ekkor két őr fog ránkrontani az udvaron A templomban menjünk a hátsó részhez, ahol sírok vannak a földön és keressük meg a falnál a pajzsot (Shield) (2). Illesszük bele a két fémdarabot (1), menjünk oda a sírhoz amin a Dark Effigy felirat áll (2), majd vegyük elő a Cryptexet és írjuk bele a jelszót: RICHARD. (1) Ezután Silas vesz minket üldözőbe, nekünk pedig a már ismert útvonalon menekülnünk kell. Minden ajtónál más dolgot kell csinálnunk. (Az elektromos ajtónál a megoldás ugyanaz, a megfelelő sorrendben lnyomni a gombokat, majd oldalt meghúzni a kart. Ezt több ajtónál is meg kell ismételni) =================================================== 8. WESTMINSTER APÁTSÁG =================================================== Forduljunk meg 180°-al és vizsgáljuk meg az ittlévő szobrot . Találunk itt egy aranyérmét (A pálya

első titkos eleme.) Most forduljunk meg és induljunk előre és kicsit jobbra, itt egy állványt fogunk találni (1). Két kerekénél engedjük ki a féket majd tóljuk el Most nézzünk körül a Shakespeare szobornál (Shakespeare’s Statue). Itt találunk egy szerszámos szekrényt (Workman’s Kabinet) (2). Vegyük magunkhoz az ecsetet (Brush) és a kötszert Most irány Newton sírja (Newton’s Tomb) (1). Egy takarítót láthatunk itt, dobjuk a zseblámpánkat a víztócsába, így a takarítót kiütjük. Vizsgáljuk meg a sír alján lévő szobrokat, majd a kis lyukba tegyük bele a Priory Ringünket (2). Vegyük ki innét a Nap gömböt (Sun Orb). Egy tekercset tudunk kiszedni belőle, benne pedig öt verszakot tudunk elolvasni Menjünk át a kolostorba (The Cloister). Itt az első őrt üssük le, a másodiknál pedig oldozzuk ki baloldalt a kötelet (1) és üssük le a feje felett lévő lámpával.Menjünk tovább a folyosón és menjünk be restaurátor szobába

(Art Restauration Hall). Három őrbe fogunk belebotlani Próbáljuk meg egyenként kiiktatni őket. Az egyik helységben megvizsgálhatjuk Shakespeare szobrát. Az ajtótól balra az egyik dobozból vegyük ki a csípőfogót (Bolt Cutters) (2) Valamint az ittlévő szekrényből ki tudjuk venni Da Vinci Arundel-kódexét (Da Vinci’s Kodex Arundel). Irány a kolostpr (The Cloister), és a folyosó végén az ajtóról vágjuk le a lakatot a csípőfogónkkal (1). A sarokban toljuk el az egyik dobozt, és mögötte megtaláljuk a villanykapcsolót (Light Swich) (2). Most, hogy felkapcsoltuk a villanyt az egyik asztal alól vegyük ki a márványtisztítót (Marble Cleaner) (1). Menjünk vissza a restaurációs helységbe (Art Restoration Hall) A Shakespeare szobornál kombináljuk a márványtisztítót és az ecsetet, így most már el tudjuk olvasni a szöveget. Menjünk Chaucer sírjához ( Chaucer’s tomb), a sír alján a puzzle közepén a pajzs ikonnál használjuk a nap

gömböt (Sun Orb). Most úgy kell elrendeznie a betűket, hogy az óramutató járásával megegyező irányba olvasva PARDONER-t írjanak ki (P-nek a bal felső sarokban kell lennie)(2). Megoldás: Kattintsunk a D, R, P, A, R, D betűkre. Jutalmunk egy nagy gyűrű (Large Ring) lesz. Most menjünk vissza ismét a Shakespeare szoborhoz és húzzuk az ujjára ezt a gyűrűt. Ezután az alsó fiókból ki tudjuk venni a kézi hajtókart (Hand Crank). Most menjünk III. Henrik sírjához (King Henry III Tomb), középen használjuk a most megszerzett kézi hajtókart, majd állítsuk be a betűket, hogy kijöjjön a : TEMPLES (Templomok) felirat (1). Most kapunk egy királyi szimbólumot (King Symbol) Induljunk el a Szent János kápolnába (St John’s Chapel). Itt használjuk a királyi szimbólumot és a gombokat a következő sorrendben nyomjuk le : királynő (Queen), báró (Baron), lovag (Knight), katona (Soldier). Vegyük el a szokatlan hengert (Unusual Cylinder), majd ezt

kombináljuk a napgömbel. Ekkor egy őr lép be a helységbe akit üssünk le Most Newton sírjához (Newton’s Tomb) kell mennünk. Itt használjuk a napgömb hengerünket (amit az imént raktunk össze)(2) . Amegnyíló fiókból egy feliratrészletet szedhetünk ki Ezt most kombináljuk a nálunk lévő másik feliratrészlettel (Torn Scroll). Most egy képet kell kiraknunk . Cserébe kapunk egy szót: PAYENS (fizetős) Egy vágójelenet után el kell terelnie Teabing figyelmét azzal, hogy olyan dolgokat mondunk neki, amelyek felzaklatják őt. Minden alkalommal, amikor felzaklatjuk őt, kapunk néhány másodpercet, hogy beírjuk a PAYENS szót a Cryptexbe . Íme a megfelelő kifejezések: - Bár azt mondtad, csak az arra érdemesek találhatják meg a Grált? (I though you told us only the worthy can find the Grail?) - Te vagy a felelős a nagyapám meggyilkolásáért. (You are the one responsible for my grandfathers murder.) - Nem vagy jobb az egyháznál. (You are no

better than the Church) - És most azt vette át, ahol az Egyház abbahagyta? (And now you have taken over where the Church left off?) Valószínűleg nem kell mind a 4-et használnunk, mivel a jelszót korábban is be tudjuk írni. OK, már csak egy szint maradt. Észrevetted, hogy MINDEN alkalommal, amikor megfejtettünk egy Cryptex- rejtvényt, valami megzavart, és soha nem tudtuk meg, hogy mi rejtőzik benne? Ez egy kicsit bosszantó! =================================================== 9. ROSSLYN KÁPOLNA =================================================== Forduljunk meg és a képolna másik részsében az állványról vegyük le a kőfedelet (Stone Lid) (1).Most menjünk a kápolna jobb oldalán lévő függönyhöz és húzzuk meg a kötelet (2), és a középen lévő tárcsán használjuk a köfedelet. Most fogunk kapni egy liliom korongot (Lilly Disc). A templom hátsó oldalán négy szobor alakú angyal látható, a „hit” (Faith) feliratú alatt egy gyufát

(Match Boksz) találhatunk (1). Innét jobbra találunk egy újabb függönyt, húzzuk félre majd a mögöttelévő gyergyánál használjuk a gyufánkat, hogy el tudjuk olvasni a feliratot. Most menjünk az „igazság” (Truth) feliratú angyalhoz (2), itt tartsunk bakot Sophie-nak, hogy a tetejéről le tudja szedni a rózsa korongot (Rose Disc). Most menjünk vissza oda ahol a pálya elején a kőfedelet leszedtük, vizsgáljuk meg a padlót, amin szemmel láthatólag valamit eltóltak (1), ezután pedig húzzuk el a nagy faládát (2). A láda helyén a padlóból vegyük fel a margaréta korongot (Daisy Disc). A jobb oldali oltár alatti fiókban útmutatásokat találhatunk (Ceiling Journal), hogy hogyan kell elhelyeznünk a három korongot a „pentagramos” kapun. Ezután a kapun helyezzük el a korongokat (1), és menjünk le a lépcsőn. Olvassuk el a jobbra lévő feliratot, majd a helység végében vizsgáljuk meg a hiányos földgömböt (2). Menjünk át egy

kis folyosón és nézzük meg a „vérző angyal” (Bleeding Angel Statue), ő tartja a földgömb hiányzó részét (Old Shappered Stone) (1). Vegyük el és helyezzük a földgömbre. Cserébe kapunk egy Csillag korongot (Star Disc) Menjünk a „vérző angyal” utáni helységbe és a padlón használjuk a csillag korongot (2). Itt most egy újabb kirakós rejtvényt kell megoldanunk (1). (Ez a rejvény annyival egyszerűbb, hogy bármelyik kockát bármelyikkel fel tudjuk cserélni, nem pedig tologatni kell egyesével.) A megoldás után hallhatjuk, hogy valahol kinyílt egy csapóajtó. Az ittlévő nagy fonott dobozt most toljuk el (2), nyissuk fel a csapóajtót és menjünk le a titkos könyvtárba. A szoba hátsó sötét részében megtalálhatjuk a játék utolsó titkos tárgyát, Da Vinci Codex Atlanticusát. Most vizsgáljunk meg mindent a szobában, az állványon lévő újságkivágást (1), a falon lévő családfát (2) Most már csak végig kell

néznünk a befejező képsorokat, és Sophieről kiderül, hogy ő a .Meghagyom neked,hogy kitaláld Gratulálok végigvitted a játékot VÉGE Miután elmentettük a játékot a Főmenüben két új bónusz pálya nyílik meg. =================================================== 10. A LOURVE ÚJRALÁTOGATÁSA =================================================== Visszatérve a Louvre-ba, kilenc anagrammát kell megoldanunk a festményekben elrejtve, amelyek a játék kilenc szintjének felelnek meg. Használjuk az UV- fényünket, hogy megtaláljuk őket, majd oldjuk meg , mint bármelyik más anagrammát korábban. =================================================== 11. A ROSSLYN KÁPOLNA ÚJRALÁTOGATÁSA =================================================== A Rosslyn kápolna földalatti szintje most egyfajta titkok galériája, amelyeket a játék során megtaláltáltunk. Itt megtaláljuk az összes korábban talált érmét, gömböt és Da Vinci tárgyat Először 8 rejtvényt

kell megfejtenünk – minden alkalommal a betűk átrendezéséről van szó, hogy a játék egyik főszereplőjének nevét képezzék. LEIGH TEABING (A báró) ROBERT LANGDON (A lovag) SOPHIE NEVEU SAINT CLAIR (A királynő) REMY LEGALUDEC (A kereskedő) BEZU FACHE (A katona) JACQUES SAUNIERE SAINT CLAIR (A király) SANDRINE BIEIL NŐVÉG (A bárd) SILAS (A pap) A zárójelben lévő nevek a rejtvény utolsó részéhez szükségesek. Közeledjünk az oltárhoz, és nyomjuk meg a szimbólumokat a következő sorrendben: pap, lovag, katona, király, királynő, bárd, kereskedő, báró . Amikor ezt megtesszük, egy üzenetet kapunk arról, hogy a játék összes enciklopédikus tartalma fel lett oldva