Gazdasági Ismeretek | Vezetés-szervezés » Gazdaságtudományi ismeretek II. -Vezetés és kommunikációs ismeretek

Alapadatok

Év, oldalszám:2013, 15 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:22

Feltöltve:2019. szeptember 21.

Méret:1 MB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Szervezeti kultúra 84. lecke SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra? A szervezeti tagok által elfogadott alapvető értékek, meggyőződések, hiedelmek, felvetések, amelyek segítségével meghatározzák önmagukat, környezetüket és elkülönülnek más szervezetektől. Az emberek együttélésének és a közös munkának az eredménye. Erős kultúra stabil viselkedési formák stabil struktúra hatékony eszköz erős korlát hatása: lassú és tartós a hibák hatása: azonnali és tartós magyar adózási kultúra SZERVEZETI KULTÚRA Megismerhető-e egy szervezet kultúrája? nehezen tudatosul ha kilépünk a szervezetből vezetői feladatok és hibák SZERVEZETI KULTÚRA A szervezeti kultúra elemei függetlenség hagyományok = múlt ünnepségek, rendezvények, ceremóniák épített

környezet személyiségek történetek, sztorik, anekdoták, legendák nyelvezet, szakzsargon szimbólumok szakképzetség  kultúra de! van szakmakultúra részkultúrák (szubkultúrák) vezetés vagy hatalomkultúra feladat vagy funkcionális kultúra szerepkultúra viselkedés kultúra Normák, elvárások: munkára viselkedésre öltözködésre A szervezeti kultúra szintjei cere m ón iák, történe tek, sztorik, n yelv, szakzsarg on, szim bólu m ok, értékek, feltevése k, hiedelm ek, érzések, attitűd ök, „Fecseg a felszín, hallgat a mély” SZERVEZETI KULTÚRA A kultúra szintjei     ALAPFELTEVÉSEK , P R E M IS S Z Á K e m b e r é s te r m é s z e t id ő té r em ber és em ber É R T É K E K É S ID E O L Ó G IÁ K  e s z m é k , c é lo k  e lé r é s i e s z k ö z ö k  h ő s ie s s é g  e r é n y e k , b ű n ö k , v é tk e k JA V A K , K ÉPZŐ D M ÉN Y EK  n y e lv  te c h n o ló g ia  m

űvészet  r é te g z ő d é s  s tá tu s re n d s z e r  n e m e k s z a b á ly a i  c s a lá d A d o tts á g , lá th a ta tla n , n e m tu d a to s T u d a to s s á g m ag asab b s z in tje L á th a tó , d e tö b b n y ir e nem m e g f e jth e tő SZERVEZETI KULTÚRA KULTÚRATIPOLÓGIÁK Handy-féle HATA LOM KU LTÚRA „ p ó k h áló ” FELA D A TK U LTÚ R A „ h áló ” SZEREPKU LTÚRA „ g ö rö g o sz lo p csarn o k ” S Z E M É L Y IS É G K U L T Ú R A „ h alm az ” SZERVEZETI KULTÚRA KONO: értékek döntés viselkedés - vezető és beosztott közötti viszony Quinn-modell rugalm asság T ám ogató Innováció-orientált befelé összpontosító Szabály-orientált kifelé összpontosító C él-orientált szoros kontroll A kultúraváltás típusai IN T E G R Á C IÓ A s z e r v e z e t i k u lt ú r a é s a m e n e d z sm e nt ö ssz e o lvad á s a A S S Z I M IL Á C I Ó A z ö s s z e o lv a d á

s u t á n a z e g y ik c é g k u lt ú r á ja d o m in á l, d e a m á s ik s z e r v e z e t k u lt ú r á ja beép ü l S ZE R V E Z E T I K ULTÚRÁK TA LÁ LK O ZÁ SA I S Z E P A R Á C IÓ S t r u k t u r á l is v á lt o z á s n é lk ü l m űk ö d n e k to vá bb , a z e r e d e ti k u lt ú r á k e lk ü lö n ü lt e n t o v á b b é ln e k . D E K U L T U R IZ Á C IÓ A z ú j t u la jd o n o s r á e r ő lt et i s a já t k u lt ú r á já t a r é g ir e , ú g y h o g y a z e r e d e t it m e g s z ü n t e t i. SZERVEZETI KULTÚRA Vezetői feladatok avagy kultúra-menedzsment?  normák kialakítása – tudatosítás  elvárások megfogalmazása  etikai kódex  események, rendezvények, programok (bulik!)  szervezet története  személyiségek – történetek  eredmények kommunikálása  személyes példa Köszönöm a figyelmet!