Kommunikáció | Üzleti kommunikáció » Jagodics Rita - 7 út, ami a terméked pozicionálásához vezet

Alapadatok

Év, oldalszám:2016, 7 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:61

Feltöltve:2016. január 17.

Méret:215 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

7 út, ami a terméked pozicionálásához vezet! Használd őket, majd emelkedj ki és profitálj a segítségükkel! (Feladatlap és tippek) Először is gratulálok, hogy a letöltés mellett döntöttél, ezzel ugyanis tettél egy nagy lépést vállalkozásod pozicionálása felé. Szavakkal ki sem tudom fejezni, micsoda szüksége van manapság egy vállalkozásnak arra, hogy a vevői megkülönböztessék a versenytársaitól. Életbevágó! Túlzás nélkül mondom - soha nem fektetnék olyan cégbe, aminek nincs legalább egyetlen előnye a versenytársaihoz képest. Sem pénzt, sem munkát nem ér számomra egy olyan vállalkozás, aki nem jól pozicionált. Egy ilyen cég számodra sem lehet idilli, hiszen egyformának lenni a többiekkel annyit jelent, mint állandó küzdelmet az árakkal, a versenytársakkal és a vevőkkel is. Dőlj hátra pár percre, tölts magadnak egy csésze kávét, a következő percekben ugyanis segítek abban, hogyan indulj el a pozicionálás,

a kiemelkedés útvesztőjén. Érdekes adatok, ami megindokolja, miért lett életbevágó céged számára a pozicionálás Pár megdöbbentő adat, amely érzékelteti, hogy milyen környezetben kell helytállnod: - Ma egy átlagos ember 6 újságnyi információt gyűjt be 1 nap alatt, ez 200szor annyi, mint 1986-ben- írja The Daily Telegrapf a kutatásában. - A napi átlagos információmennyiség 3,6 millió gigabájt adatmennyiségnek felel meg, ez ma a számítógépednek sem kevés adat. - A tárolt információ mennisége 295 exabájtnyi, ami annyi, mintha Kína területét lefednénk 13 réteg könnyvel - mondja Dr. Martin Hilbert az University of Southern California kutatója - A digitális univerzum várhatóan minden 18 hónapban megduplázza önmagát. 1 - És egy személyes példa: 20 éves koromban havonta írtam egy-egy levelet a barátnőimnek. Csak a mai napon a postafiókomban már több mint 40 elküldött levél áll. Már akkor meglepett ez a szám,

mikor leírtam - Az emberek figyelemképessége drasztikusan csökken. Nos, ebben a környezetben - 24 órás televíziózás lehetősége, hajnalig tartó közösségi oldalakon és email-eken lógás, okostelefonok - kell elmondanod a vevőnek: Miért a céged termékeit válasszák és ne a versenytársadét? Márpedig, ha erre most nem tudsz válaszolni, akkor bajban lehetsz, mert: (kérlek, hogy vizsgáld meg gyorsan, hogy a cégedre ezek a tényezők igazak-e) - hiába költesz marketingprogramokra, nem elég eredményesek, - a vevőid az árakat nézik, amit talán kockás papíron hasonlítgatnak össze a versenytársaid áraival, - az értékesítőid magukat adják el a termék helyett, majd ha továbbállnak cégedtől, akkor viszik magukkal az ügyfeleket is, - az ügyfeleid sokszor választják a versenytársaidat, mert azok olcsóbban adták a terméket. Mindezek eredménye: óriási profitveszteség, amit ma - mikor rekordévet zárunk a cégbezárások tekintetében -

nem tehetsz meg. Tehát a legjobbkor veszed kézbe ezt az útmutatót, mert még a legsikeresebb cégeknek is szükségük van megkülönböztetésre, pozicionálásra. Néhány sikeres példa az útmutató előtt. Fornetti - helyben sütött pogácsák Danone - Bifidus ActiRegularis, ami jótékony a gyomrodnak Rotring - nyomós ceruza Xerox - a fénymásolás Ofotért - az első szemüvegesek szakértője Mapei ragasztó - már elsőre végleges. . mind sikeresek, és mégis a talpon maradáshoz ki kellett emelniük egy előnyt és lemondani egy másikról. Senki, de senki nem állt be a sorba: - a Fornetti nem másolta le a többi pékséget, - a Danone sem egy újabb “finom joghurt” üzenettel állt elő, - az Ofotért is lemondott a “többi” szemüvegesről, mert az első szemüvegeseken keresztül úgy is eljut milliónyi emberhez. . és a többi sem az utánzásból nőtt nagyra De biztos vagyok benne, hogy Te magad is ismersz kisebb céges példákat: - Vajon melyik a

kedvenc húsboltod? Miért? - Melyik kedvenc éttermed? Miért? Ők is biztosan jól pozicionáltak, és nem a szomszéd vállán zokognak napközben, hogy válság van, hanem emberek sokaságát szolgálják ki, és profitot termelnek. 2 Sokan azt gondolják, hogy a marketing nem más, mint maga a reklám. A hirdetések, a szórólapok, a honlapok. Igaz, hogy ezeket is magában foglalja, de van egy ennél fontosabb dolog: hogy Te vagy-e az első a kategóriádban? Amíg ezzel hadilábon állsz, addig ma hiába hirdetsz, az igazi profit nem fog megérkezni! Mit hangsúlyozz, amitől a vevő a 10-15 %-kal magasabb árat is kifizeti? Ha megfigyeled, akkor az előző példákban szereplő cégek termékei nem olcsók. Persze az ár náluk is fontos tényezővé vált, de a fogyasztók nagy része nem cseréli le őket a pár forinttal olcsóbb társaikra. Van aki ezt a pozíciót egy forradalmi újítással érte el, de ma már nem kell nagyítóval vizsgálni ahhoz a termékeket,

hogy észrevegyük: egyre tűnnek el a köztük lévő különbségek! Tehát, ha nincs világmegváltó technológiád vagy terméked, akkor is tudsz pozicionálni. Akkor is ki kell emelned egy előnyt, ami: - a céged termékeire, vagy a cégedre jellemző - amit nem mondott még el magáról a versenytársad - és ami fontos a vevőnek. Ezt egy úgynevezett V modell foglalja magában, amiről egyébként hamarosan hallhatsz a nem sokára megjelenő termékünkben. Nagy izgalommal készítjük Addig azonban vegyük sorra azt a 7 utat, amelyen elindulhatsz, hogy felvedd a versenyt az árversennyel és bekerüljön a terméked a vevő fejébe Ha kitöltöd az egyes pontok alatti táblázatot, akkor garantálom, hogy közelebb kerülsz a megoldáshoz, hogy befolyásolni tudd a vevőd abban, hogyvégül a cégednél vásároljon. 1. Kiemelhetsz: TERMÉKTULAJDONSÁGOT .egy olyan tulajdonságát a kínálatodnak, amit imádnak a vevők, és még nem birtokolja a versenytársad. Példál,

ahogy a videóban is szerepelt a H2O Mineralia - vagy az Aloe Vera a kozmetikumokban. A termékem tulajdonsága Bifidus ActiRegularis A vevő véghaszna ebből, ahogy mondatba foglalhatod Jótékony a gyomornak 2. Kiemelhetsz: SZOLGÁLTATÁST .ha a termékeid hasonlóak is a versenytársadéhoz, a szolgáltatásodat alakíthatod a kedved és pénzügyi lehetőségeid szerint. Milyen kiemelt szolgáltatásaid lehetnek? Részletfizetés, házhozszállítás, kiemelt ügyfélszolgálat, stb. A kedvencem a garancia, mert ma azt a kort éljük, amikor luxus csalódni. Te melyiket választanád: 3 Beltéri ajtó vs. beltéri ajtó szépséggaranciával - vagyis még 10 év múlva sem fog megkopni a színe. A szolgáltatásom tulajdonsága Regal nyomda: szünetmentes garancia A vevő véghaszna ebből, ahogy mondatba foglalhatod . csomagolóanyagait azonnal gyártjuk, így sosem áll le a termelése 3. Kiemelhetsz: EGY CSOPORTOT Biztos vagyok benne, ha megnéznéd a vásárlóid

adatait, akkor kiemelkedne belőlük egy domináns csoport életkor, társadalmi réteg szerint. Nos, ha őket megszólítod, akkor - ugyan lemondasz másokról - de mégis matematikailag több vevőd lesz. Például erre a klasszikus példa: a Marlboro. A legtöbb cigarettagyártó cég ott vérzett el a növekedésben, hogy állandóan a piacbővítésben látták az esélyt: eladni nőknek és férfiaknak is. Mit tett ezzel szemben a Philip Morris? Leszűkítette a fókuszt csupán a férfiakra, sőt azokra, akik úgy szeretnének kinézni, mint a cowboy, macso férfi a reklámokon. Azóta is a Marlboro a vezető cigarettamárka. Csoportok, akik vásárolnak tőlem Ofotért - első szemüvegesek Miért jó ennek a szegmensnek kiemelten itt vásárolni? Én vagyok az első szemüveg specialistája, mert az különleges szakértelmet igényel. Megjegyzés: de ugye egyértelmű, hogy még hány évig fognak náluk vásárolni az első szemüvegesek :) 4. Kiemelhetsz: EGY

FELHASZNÁLÁSI MÓDOT .emlékszel arra a reklámra, hogy “Megmosod a hajad, és már indulok is” Vidal Sasson Wash and Go, és nem kell külön sampon és balzsam. Lehet, hogy ugyanolyanok a terméked műszaki paraméterei, beltartalma, összetevői, de valamit - egészen kicsit - másként kell rajta használni. A termékem tulajdonsága MC Donalds: 5-10 perc alatt kiszolgálnak Milyen különleges felhasználást tesz lehetővé? (amit kommunikálni tudsz) Gyorsabban tudsz étkezni 4 A termékem tulajdonsága Milyen különleges felhasználást tesz lehetővé? (amit kommunikálni tudsz) 5. Kiemelhetsz: IMÁZST . az életérzés reklámok sem tiltottak, ha a céged magas luxusminőséget képvisel, mint például a Gucci, Rolls Royce. Bár ha belegondolsz, akkor ezeknek is vannak racionális megkülönböztető jegyei: Ogilvy 3 hónapig tanulmányozta a Rolls Royce márkát, mire megtalálta a kiemelkedő előnyét, amit aztán a hirdetés elejére tett: “ 60

km/órás sebességnél az óra a leghangosabb a Rolls Royce-ban.” Az észérveket viszont legyőzi az emóció, a luxus. Figyelem: ez csak luxus minőség esetén javasolt! A termékem ebben a kategóriában luxus Rolls Royce Milyen érzést szeretnék közvetíteni? Az autók királya, a királyok autója Milyen racionális érvet tudok felhozni mögét? 60 km/órás sebességnél az óra a leghangosabb 6. Kiemelhetsz: ŰR-t . vagyis mit nem tud a versenytárs? Mi az az űr, amit nem tud betölteni egy másik márka, csak a céged terméke? Hidd el, a vevők nem értenek a termékekhez. Kérd csak meg őket, hogy meséljenek a termékedről mindössze 1 percet - nem fog sikerülni. Így a különbségeket sem látják. Úgyhogy nincs is más dolgod, mint hogy megmutasd nekik Persze ne a versenytárs szidalmazásával, hanem az előnyeid kiemelésével. “Mapei - már elsőre végleges ragasztó”. Mikor ez a pozicionálás készült, és teszteltem az ismerőseimen, akkor

következő kérdést tették fel. “Miért a többi, nem?” Bingó! A termékem haszna a fogyasztó részére Mapei ragasztó - nem fagy fel a járólap, nem jön le a csempe Mit tud, amit a versenytárs nem kommunikál (és fontos a vevőnek) Már elsőre végleges 5 A termékem haszna a fogyasztó részére Mit tud, amit a versenytárs nem kommunikál (és fontos a vevőnek) 7. Kiemelhetsz: EXTREMITÁST . amikor a MarketingHelyszínelős videókat elkészítettük, nem feltűnési viszketegségben szenvedtünk a munkatársaimmal, hanem 2 fontos küldetésnek tettünk eleget: - szeretnénk megtanítani a magyar vállalkozóknak, hogy a marketing megmenti a cégüket, gazdagságot ad, - és szeretnénk kiemelkedni a tanácsadók közül, mint olyan kereskedelmi marketinges, aki nem csak tanítja a marketing technikákat, hanem csinálja is. Figyelem: ez a pont semmiképpen sem hiányozhat a pozicionálásodból, de önmagában nem elég, ezért válassz hozzá egy másik

pontot is az előző 6-ból. Nos, azt nem kérdezem, hogy ezzel sikerült-e teljes mértékben pozicionálni a céged, mert azért ennél összetettebb dologról van szó. De már látnod kell egy utat, ahol el tudsz indulni. Sőt már, egy mondatnak is meg kellene fogalmazódnia a fejedben: Céges példák: Extrém megjelenések: Ezt inkább kitöltöm, hogy ötleteket meríts: Kereskedelmi Marketing: Jagodics Rita és csapata Őrült és gyakorlatias kísérleti videók Csonticar - használtautó Óriás táblákon hirdette: vegyetek autót, mert kell a pénz Blendtech - turmixgép Azzal mutatja meg az erősségét, hogy minden technikai kütyüt, újdonságot (I-Phone-t, Nike cipőt) porrá zúz Te céged? Ki mersz lépni a komfortzónádból? Hogy fog szólni a céged mondata? Ha fenti példák bármelyikét megnézed, és összeolvasod a bal és jobb oldalt, akkor egy értelmes mondatot kapsz. Kérlek, hogy most Te is olvasd össze a táblázat bal és jobb oldali

oszlopainak szövegét! Megvan? Még lehet, hogy nem tökéletes a mondatod, de hamarosan ebben is segítünk a V-modell c. anyagunkkal, amely Magyarországon elsőként jelenik meg teljes átfogó pozicionálási segédlettel. Segít a céged, a márkád, és a termékeid pozicionálásában is. De addig is egy irányt mindenképpen ki tudsz alakítani Tehát a Te mondatod így fog szólni, amiért Téged válasszunk és ne mást, olvasd össze a bal és jobb oldal sorait. 6 A pozicionálásod: Hogyan tovább? Egy nagy lépést már tettél a helyes irányba, ehhez gratulálok! Ha ezt a mondatot elmondják az értékesítőid, használjátok az eladásnál, akkor már holnaptól azt fogod látni, hogy növekedik az értékesítési konverzió. Ha nem sikerült még teljesen elkészítened, akkor ne csüggedj, Ogilvynek is 3 hónapba került, mire megtalálta a Roll Royce pozicionálását, mert még egy ilyen nagy márkánál is félteni kell a profitot. A profitot pedig

leginkább csak racionális érvvel, pozicionálással tudod fenntartani. Hamarosan jelentkezünk egy újabb segítséggel! Sikeres üzletet és szép napot, Jagodics Rita kereskedelmi marketing szakértő www.marketinghelyszinelohu www.kereskedelmimarketinghu 7