Alapadatok

Év, oldalszám:1994, 16 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:70

Feltöltve:2016. január 10.

Méret:12 MB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Elso A Mondeo az elso a Ford autók új generációjának sorában. A Ford elso Világautója: az európai és amerikai tehetség és technológia legjava a biztonság, a vezetési élmény és az elegáns, dinamikus stílus egyedülálló keverékét alkotta meg. Kategóriájában elsoként az európai autók között a kormánykerékbe épített légzsák és az elso ülések önte- 2 szíto biztonsági öve alaptelszereltség a Mondeo választék minden modelljén. Az elso, dinamikus biztonságot nyújtó kipörgésgátlóval felszerelt európai Ford autó. Négykerékmeghajtású változatai az elso szériaautók a világon, amelyek akipörgésgátló rendszer segítségével a négykerékmeghajtást a pörgés kerekenkénti ellenorzésévei erosítik. , I I t I I Elsoként a Ford autók történetében, minden Mondeo modellt 16 szelepes benzinüzemü motor hajt. Az elso európai Ford, amelyet szabályozható lengéscsillapítóval szereltek fel: modern, új

felfüggesztés, amely nagyfokú utazási kényelmet és szükség esetén sportautóhoz hasonló kezelhetoséget biztosít. A Mondeo az elso európai Ford, melyet a még kényelmesebb vezethetoség érdekében a legújabb automata sebességtartóval is felszereltek. Elsoként alkalmazza a Ford újonnan kifejlesztett légkondicionálását és Micron légszürorendszerét; így magasfokú utazási kényelmet nyújt és környezetbarát is egyben. Bemutat juk az új Mondeot, a FordtóI. Amikor a szépség és az ero találkozik. 3 A Mondeo technológia és a biztonsági jellemzok Dinamikus biztonsági tervezés (DSE) . Légzsákok . Automata biztonsági öv feszíto . Víz felszínén fennmaradó ülések . Szilárd/merev . biztonsági vezetofülke Oldalsó/elso irányú ütközés hatásgátló Keresztelemek . Elso- vagy négykerékmeghajtás . ASS blokkolásgátló fékrendszer A . - vezetési élmény Minden 16 szelepes motor Kettos felso vezérmutengely (DOHC)

Hengerenkénti elektronikus üzemanyag befecskendezés (SEFI) - Elektronikus, elosztó nélküli központi gyújtórendszer (ED IS) - Elektronikus motor vezérlorendszer (EEC IV) 3 utas katalizátor . Elektronikus - . - Kipufogógáz visszavezetés (EGR) Selsohutésu turbofeltöltésu diesel kipörgésgátló . Muanyag üzemanyagtartály Automatikus üzemenyagleállító Gyorsleolvasztó futött szélvédo . 4 . - "Air to Air intercooling" - Oxidációskatalizátor - Kipufogógáz visszavezetés (EGR) MTX 755fokozatú kézi sebességváltómu CD4E elektronikus 4 fokozatú automata sebességváltómu . Szervórásegítéses kormányzás Négy ponton rögzített független hátsókerék-felfüggesztés (limuzinok) Rövid és hosszú karú (SLA) független hátsókerék-felfüggesztés (kombik) Szabályozható lengéscsillapító rendszer (ADS) . . . . . . Fotometrikus fényszórók -és elso köd lámpák Ford FOS 2000 Diagnosztizáló rendszer Kényelem

Micron légszurorendszer Légkondicionálás Nagy hatásfokú szelloztetés Automata sebességtartó és fedélzeti számítógép Egy érintéssel muködtetheto elektromos ablakemelo . Elektromosan állítható ülések Futött elso ülések Bor ülésborítás . . . . . . . . Kézi muködtetésu vagy elektromos nap- fényteto . Hátsó ablakmosó az 5 ajtós, 4 ajtós és kombi modelleken . Grafikus kijelzo elem, segéd figyelmezteto lámpa rendszerrel Környezetvédelem . AMondeo alkotóelemeinek akár 85%-a újrafelhasználható . Minden muanyag alkatrész és elem újrafelhasználható Légkondicionálás CFC nélküli hutokomponenssei Légzsák katalizátor . Természetes úton elbomló légzsákfeIfújó hajtóanyag Katalizátor és kipufogógáz visszavezetés Azbeszt és kadmium felhasználása nél- . . . küli gépkocsigyártás . Alacsony kibocsátású festékszóró tech- nológia A jármuvet védo biztonsági berendezések . Látható jármu azonosító

szám (VIN) . Rejtett ajtózárak . Kerület vagy tömegérzékelésu riasztók motorindítás megakadályozóval Központi zár Kétszeres biztonsági zár . Távirányítású központi/kétszeres biztonsági zár Audio rendszer biztonsági berendezése Hátsó csomagtér ajtó/csomagtartó ajtó lezárása . . . . Eza lista a Mondeotechnológiaiés biztonságijellemzoinek választékát hivatott bemutatni. Nem vonatkozik egyik konkrét modellre sem. Egyes jellemzok választható extraként kaphatók és nem feltétlenül rendelhetok megmindenmodellre. 5 6 A Mondeo kombi kategóriájában egyedülálló csomagbefogadó lehetoséget kínál. Mondeo kombi A kombi Ghia, CLX és Mondeo változatokban kapható, és az elegancia, célszeruség és kényelem nagyszeru ötvözetét nyújtja. Kiemelkedo rakodótere kategóriájában páratlan rakodótér hosszúságot, csomagbefogadó képességet, és az egyedülálló SLA hátsókerékfelfüggesztésnek köszönhetoen

szintén utolérhetetlen kerékdob le- A Mondeo kombi rakodóterének kiemelkedo méretei mezek közötti szélességet kínál. Minden modell hátsó ülései 60/40 arányban lehajthatók a sokféle alkalmazhatóság érdekében, emellett csomagrögzíto rakomány- és csomagtér takarót is tartalmaznak. 7 A (nagy) képen egy Mondeo Ghia látható, Raven színben. extraként választható bor ülés- és kormánykerék borítással automata sebességtartóval, szabályozható lengéscsillapítóval, légkondicionálással. Ford 2008 rádiósmagnóval és 2040 CD lejátszóval felszerelve fedélzeti számítógéppel. 1 I ~ Fedélzeti számitógépautomata sebességtartóval(a Ghia-hoz extraként választható) 8 A megvilágitott belsd ajtózárak az extraként választható távirányítású központi/kétszeres biztonsági zár tartozékai (a Ghia. Si és GLX modelleken). Légkondicionálás (extraként választható a Ghia, Si, GLX és GLX modelleken). Tol/tartó

központi konzolban (Ghia,Si, GLX) A központi konzol kazettatárolót és a hátsó utasok részére pOhártartót is magában foglal. 1 1 Grafikus kijelzo elem segéd figyelmezteto lámpa rendszerrel (Ghia) A kormánykerék dolésszogét és magasságát szabályozó kormányoszlop (alapfelszereltség minden model/en) Újratöltheto mini zseblámpa (Ghia) Elektromos hátsó ablakemelo (Ghia) 9 A Mondeo biztonsága a technológián keresztül AMondeo alkalmazza a világ néhány legmodernebb biztonsági rendszerét, melyek Önnek és utasainak védelmet nyújtanak egy ütközés esetén. Kiegészíto hatásmérséklo rendszer (SRS) Kategóriájábanelsoként az európai autók közötta kormánykerékbeépített légzsák és az elso ülések önfeszíto biztonságiöve alapfelszereltség a Mondeoválaszték mindenmodelljén.Azelso utast védo légzsák kívánság szerint beépítheto. . A kormánykerékközepébe helyezett légzsákot arra az esetre tervezték

amikorjelentos frontális vagy frontális-sarkiütközésnél (30km/h)komolysérülés veszélyévela vezeto feje egyébként a kormánykerékbeütodne. . Komolyütközés esetén a légzsák hihetlenülnagy sebességgel muködik.Teljesen felfújódik,a vezeto védelme érdekében azzal érintkezik,majd leereszt, hogyelnyelje az ütközés hatását, és mindezt 100 ezredmásodperc alatt. Egy szempillantásaz egész. ms ms szoritókapcsok fogva tartják és . II leszoritjáka bizton- Az elektronikus ellenörzö modul indítójelet küld a légzsáknak. A légzsák felfújódása elkezdodik. A biztonsági öveket teljesen leszorítják a kapcsok. ságiövhevedert. Biztonsági fülke A Mondeót úgy tervezték és építették, hogy az utasoknak nagyfokú védelmet nyújtson frontális, oldalirányú vagy hátsó ütközés esetén. Biztonsági öv szorftók Hirtelen fékezés vagy ütközés esetén az elso ülések biztonsági öveinek tehetetlenségi tekercseiben lévo

érzékelok szinte azonnal muködésbe hozzák a szoritókapcsokat, amelyek megragadják és leszorítják a hevedert, megakadályozva így a bíztonsági öv kiengedését. A bIztonsági öv feszftók a szorítókkal együtt muködnek, tovább növelve a biztonsági öv hatékonyságát. Ütközés esetén a biztonsági öv csatok automatikusan lefelé húzódnak, hogya felso átlós és az alsó átfogó öv bármilyen meglazulását csökkentsék. A Mondeoelso üléseihez rögzített biztonságiöveket úgytervezték, hogy az elso ülések utasai számára elsoszámú hatásmérsékloként muködjenekés a légzsákkal együtt megvédjéka vezetot a kormánykerékbevaló üt- közéstol. Vfz fetszfnén fennmaradó ülések 10 20 A tehetetlenségi tekercsek behúzói ms lezáródnak és a Az elso és hátsó ülésekhez egyaránt víz felszínén fennmaradó .rámpákat" terveztek hogy kiegészitsék a biztonsági övek hatékony muködését és megakadályozzák az

utasoknak az ütközés hatására bekövetkezo elörecsúszását. . A felso és alsó szerkezet tervezése, valamint a megerosített tetokeret, a szélvédo és ajtó pillérek) az ütközés során fellépo hatások ellen nagyobb védelmet nyújtanak. A motorház hosszirányú védoelemének speciális ütközési barázdái javítják az energiaelnyelo képességet. . Ütközésnél a hátrafelé történo elmozdulást és az elso kerekek utastérbe való benyomulását csökkenti a speciálisan tervezett felhajló védoelem . szerkezet. . . A gépkocsi orrszerkezete megerosített alkeretet és a szélvédo pillérei közé erosített keresztelemet tartalmaz, hogy nagyobb frontális védelmet nyújtson és a legkisebbre csökkentse a kormánykerék elmozdulását. Minden ajtó az autó szerkezetébe épített acélelemeket tartalmaz, melyek oldalirányú ütközésnél nyújtanak védelmet. . Az elso és hátsó sarkok karosszériáját úgy tervezték, hogy azok fokozatosan

záródjanak össze ütközés esetén. . . Ütközés esetén egy kapcsoló automatikusan leállítja az üzemanyagutánpótlást (diesel motor esetén nem). Maga az üzemanyagtartály a hátsó ülés alatt biztonságosan helyezkedik el és a legszigorúbb amerikai teszteken is bebizonyította, hogy ellenáll az ütközési hatásoknak. 56 kmlh sebességnél mért ütközési teszteken alapuló ezredmásodperc adatok ( 1 ms = 111000 másodperc) O ~. 45 ms A légzsák teljesen állapotban van. felfújt 50 ms A Mondeo biztonsági A vezeto érintkezik a légzsákkal. A légzsák leereszt, hogy elnyelje az ütközés hatását. ~" 150 eredeti A vezeto az . fülkéje ms Elektronikus kipörgésgátló rendszer (TCS) ~ elso vagy négykerék- ~I meghajtáshoz A Mondeo az elso európai Ford,ameIyet kipörgésgátlóval szereltek fel. A kipörgésgátló rendszer az ASS-sei együtt muködve javítja a vontatást, a kormányozhatóságot és a

jármustabilitást, azáltal, hogy a kerekek túlzott csúszását ellenorzi és az autónak engedi, hogy a kerekek tapadását a legteljesebb mértékig kihasználja. helyzetébe kerülvissza. A légzsák teljesen leeresztett állapotban van. ~ ~ .~~~ L C:=:J r- -==ilF l,"i~III~=Y ~ L-L-~. ~ :ITbllI, I I~do ,> I AD~EI. i ~ ~ ~ . . ~~ . :, -~- ECU, CQtJTROLUrJIT::L ELECTRmJIC CO.TROLUIT AO$ :HfNFITTED Lb= ~ ~ ~F;:] ;;;;;;r- A kipörgésgátlóazt jelenti, hogya Mondeo képes elindulni alacsony vagy eltéro súrlódású felületeken is (pl. az egyik elso kerék normál felületen, míg a másik jégen vagy havon áll) A vontatás, kormányozhatóság és stabilitás nagy sebességnél és alacsony súrlódású felületeken - mint például olajos út, jég vagy hó - is fenntartható. Emellett a kipörgésgátló segít a vezetonek a kormányzás vonalának megtartásában is, különösen kanyarodáskor. Négykerékmeghajtás

kipörgésgátló rendszerrel A Mondeot úgy tervezték, hogy ütközés esetén az utasok védelme mellett felszereitségévei a balesetek megelozésében is alapveto szerepe legyen. ASS elektronikus fékrendszer @ m ~~ ~ blokkolásgátló A Mondeo fékrendszerének kiegészítéséhez a Ford újASS rendszert fejlesztett ki, amely még hirtelen fékezés esetén is - foként nedves és csúszós útfelületen segít a vezeto számára megorizni az autó kormányozhatóságát. A Ford új négykerékmeghajtás rendszere kipörgésgátlót és ASS-t is tartalmaz. Jelenleg a Mondeo az egyetlen négykerékmeghajtású szériaautó a világon, amely a kipörgésgátló rendszeren keresztül a négykerékmeghajtást a pörgés kerekenkénti ellenorzésévei erosíti. Az eredmény: maximális vontatás gyakorlatilag minden vezetési körülmény mellett, kiszámíthatóbb kezelhetoség és megerosített ASS fékhatás. 11 Mondeo - A vezetési élmény A Mondeot úgy tervezték,

hogy vezetése kiemelkedo élményt nyújtson. 16 szelepes benzinüzemu motorok AMondeo 1.6i, 18i és 20i benzinüzemu motorjait kivételesen magas fokú teljesítmény, gazdaságosság, tisztaság, de mindenekelott érzékenység jellemzi. Legfontosabb adatok . A hengerenkénti négy szelep a magas teljesítményt már alacsony fordulatszámnál biztosítja. . A számítógépes modellezésu szívócso és a négy oldalról táplált, elektronikus vezérlésu üzemanyagbefecskendezok szinte azonnali indítást biztosítanak egészen változatos muködési körülmények között is. A szívócso alumínium helyett hoálló muanyagból készült, hogy könnyebb legyen és jobb melegindítást nyújtson. A 3 utas katalizátort a kipufogógáz visszavezetése (EGR) egészíti ki, így a károsanyagkibocsátás a leheto legalacsonyabb szintu. . . AMondeo motorjának hatékonyságát és megbízhatóságát nagy mértékben a Ford elektronikus motorvezérlo számítógépek (EEC IV)

új, eroteljes generációjának köszönheti. 9 különbözo motorfunkciót figyel egyszerre és az onnan érkezo inputokból másodpercenként akár 1.25 millió számítást is képes elvégezni. Az EEC IV az optimális befecskendezési idozítés érdekében a motor hengerenkénti üzemanyag-befecskendezo rendszerét (SEFI) is ellenorzi. Emellett felügyeli az elektronikus, elosztó nélküli központi gyújtórendszert is (EDIS), amely pontos indítást tesz lehetové a másodperc törtrésze alatt. . Az 16i és 18i motorok az optimális üzemanyagkihasználás érdekében fedett égéskamrát használnak szelepenként A 20i motor nyitott égéskamrája segít a legnagyobb teljesítmény elérésében. 1.8 literes turbofeltöltésu hutésu diesel belso- A Mondeo a Ford turbofeltöltésu belsohutésu dieselmotorjával is kapható, amely a gazdaságosság, teljesítmény és tisztaság kiváló együttesét kínálja. 12 . Az "Air to Air Intercooling" belsohutés

növeli a motor hatékonyságát és teljesítményét azáltal, hogya turbofeltölto miatt felmelegedo levegot lehuti, mielott az elérn é a hengereket. Minél alacsonyabb a levego homérséklete, annál nagyobb a teljesítmény. . Az elektronikus vezérlésu kipufo- . gógáz visszavezetés és az oxidációs katalizátor igen alacsony károsanyag-kibocsátási szintet eredményez, amely még a legszigorúbb európai törvényeknek is megfelel. A motor kifinomult beszerelése különösen alapjáratban csöndes üzemet biztosít. Sebességváltómuvek A Mondeo kétféle sebességváltómuvei kapható: az 5 sebességes MTX 75 kézi, vagy a Ford legújabb 4 sebesség es CD4E automata sebességváltómuvével. (Az automata csak az 1.8i és 20i benzinüzemu motorokhoz kapható.) Az MTX 75 legfontosabb jellemzoi . Minden fokozatban szinkron (a hátramenetet is beleértve) és a gyors, határozott sebességváltás érdekében egy kölönleges kapcsolószerkezetet alkalmaz. . A

minimális súrlódás és a gazdaságosabb üzemenyag- felhasználás érdekében tugörgos csapágyakat tartalmaz . Anagyvonalú nyomatékkülönbségtolerancia folyamatosan megbízható üzemet biztosít. A CD4E legfontosabb jellemzoi . A CD4E az EECIV vezérlo számítógéphez kapcsolódik, ámely egyidejuleg ellenorzi a sebességváltó muvet és a motorfunkciókat. I "I I I . Külön sport és gazdaságos fokozat Sport fokozatban a CD4E az optimális gyorsítás érdekében tartja a sebességfokozatokat, és kisebb szelepnyitásoknállefelé vált a nagyobb teljesítmény elérése érdekében. Gazdaságos fokozatban a gazdaságosabb üzemanyagfelhasználás érdekében a CD4E a leheto leghamarabb magasabb fokozatba vált. . A vezeto "Overdrive", illetve 1 és 2 fokozatba is váthat, így maximális eroátvitelt érhet el, amikor az autó meredek hegyrol ereszkedik le, vontat, vagy havon vagy jégen indul. A CD4E biztonsági rögzíto rendszere

megakadályozza, hogya váltó véletlenül "Drive" vagy "Reverse"(Hátramenet) fokozatba kapcsoljon. . I 1 állítja. Ellenkezo esetben, amikor folyamatosan nagyobb igénybevételt jelento utazás várható, a yezeto átállíthatja a "sport" fokozatra. Igy a lengéscsillapítók mindaddig a keményebb üzemmódban maradnak, amíg az "auto" fokozatot nem választja a vezeto. Eros, hatékony világítás . A tompított fényszórók (a bekapcsolt világítás 90%-át adják) és az elso fényszórók szám ítógépvezérlésu fényerosségméro rendszere a hagyományos lámpákénál jelentosen nagyobb fényt biztosít. . A Mondeo mindhárom karosszériájának hátsó lámpacsoportja más-más tervezésu, hogy minél jobban harmonizáljon az autó teljes stílusával. Mindhárom lámpacsoport elkülöníti a fék- és tolatólámpát, így világos jelzést ad a Mondeo mögött haladó jármu vezetojének. Aerodinamika A mai autók

közül a Mondeo az egyik, amelynek a légellenállást tekintve a leghatékonyabb a tervezése. Az alacsony légellenállás mellett kivételes stabilitást, a vezeto számára magasfokú kilátást és az utastérben csendet biztosít. Kormányzás A pontos fogasléces kormányzást továbbfejlesztették, hogy kihasználja aMondeo alapfelszereltségéhez tartozó szervórásegítéses kormányzást. . Kerékfelfüggesztés . A 4 és 5 ajtós Mondeo limuzinok négy ponton rögzített független hátsókerék-felfüggesztése és a hátsó stabilizátor kiváló utazási kényelmet, valamint irányítási és fékezési stabilitást biztosít. . AMondeo kombikat új rövid és hosszú karú hátsókerék-felfüggesztéssel (SLA) szerelték fel. Mivel a rakodótér padlója alatt oldalt helyezkedik el, az SLA kis méretei nem csak kiemelkedo utazási kényelmet, hanem kategóriájában a legszélesebb rakodóterületet is biztosítják. Szabályozható lengéscsillapítás (ADS) A

Mondeo az elso európai Ford, amelyet" szabályozható lengéscsillapítássai szereltek fel: egy olyan számítógépvezérlésu felfüggesztési rendszerrel, amely növeli az autó kezelhetoségét és még magasabb fokú utazási kényelmet nyújt. A Ford szabályozható lengéscsillapító rendszere egyedülálló felfüggesztésu két fokozatú lengéscsillapí- ADS "sport" fokozat kapcsoló tót tartalmaz: egy puhábbat és egy, a szokványos kerékfelfüggesztés nél keményebb változatot. Ezenkívül a lengéscsillapítókat úgy programozták, hogy kivételesen gyorsan váltsanak a puhább és a keményebb fokozat között, így a felfüggesztés gyakorlatilag azonnal reagál az uralkodó út- vagy vezetési viszonyokra. Az eredmény: nagyfokú utazási kényelem és szükség esetén sportautóhoz hasonló kezelhetoség. Az ADS-t a vezeto "auto" vagy "sport" üzemmódba kapcsolhatja. "Auto" fokozatban a lengéscsillapítók

puhábbak, így nagyobb utazási kényelem érheto el. Olyan helyzetekben azonban, amikor kulcsfontosságú a kezelhetoség (például kanyargós utakon vagy hirtelen fékezés esetén), a lengéscsillapítókat a rendszer komputervezérlése automatikusan a keményebb fokozatra Esoben a kilátás csökkenését akadályozza meg a tetoperem védorácsos kialakítása, mely nem engedi, hogya szélvédolapátok által elsöpört víz a szél hatására szétszóródjon a szélvédon. A szélvédo szegélyébe épített vízfogók összegyujtik az esovizet és a szélvédoszegélyek, illetve a teto irányába terelik, megakadályozva így az oldalsó ablakok és az ajtók elfedését. A csendes külso visszapillantó tükrok A Mondeo külso visszapillantó tükrei által okozott légörvény és menetzaj annyira alacsonyra csökkent, hogy ebbol az utastérben semmiféle zaj nem hallható. 13 00 Mondeo - Az On kényeIméért AMondeofelszereltségea legkülönbözobbberendezések

hatásos sorát vonultatjafel,hogya vezeto és utasai a legmagasabb fokú kényelembenrészesüljenek. . A Ford 3 fokozatú Micron légszurorendszere rendkívüli mértékben javítja a levego minoségét az autó belsejében. A tisztára szurt levegot különösen azok értékelik majd, akik szénanáthában vagy asztmában szenvednek. A MicronAirgyakorlatilag minden, 3 mikronnál (0.003 mm) nagyobb részecskét kiszur, ami azt jelenti, hogya virágport és a port már azelott eltávolítja a levegobol, mielott az az utasteret elérné. Ezenkívül, a 2 és 3. fokozat visszatartja a,05 és 1.0 mikron közötti részecskék 70%-át. . AMondeo CFC-mentes légkondicionálása a belso teret gyorsan és hatékonyan kellemes homérsékletre huti. Emellett még a levegoben lévo túlzott páratartalmat is kivonja, akkor is, ha a futés üzemel Ezzel megakadályozza az ablakok bepárásodását, azaz javítja a kilátást és a vezetési biztonságot. Az automata sebességtartó tovább

fokozza a Mondeo által nyújtott kényelmet, hiszen leh~tové teszi egy tetszés szerint választott sebesség beállítását és fenntartását, kiiktatva ezzel a gázpedál foIyamatos és fáradságos használatát. A vezeto nagyobb kényelme és tudatossága érdekében a rendszert egy figyelmezteto lámpa egészíti ki, mely a muszerfalon helyezkedik el, és csak akkor gyullad ki, amikor az autó automata sebességtartó üzemmódban van. A kormányoszlop (alapfelszereltség magassága része) állítható A kormányoszlop dólése állítható ~f:!!!!.!!!!!2~ze2 I I ------Szervórásegítéses (alapfelszereltség kormányzás része) Micron légszürórendszer (alapfelszereltség része) . Légkondicionálás (extraként választható és CLX modelleken) a Ghia, Si, GLX Automata sebességtartó (extraként válaszható a Ghia modellen) . Egy kivilágított orlámpa kapcso ló (alapfelszereltség minden modellen), parkolólámpa üzemmóddal és

beépített ködlámpa kapcsolóval gondoskodik-arról, nehogy a hátsó ködlámpák véletlenül bekapcsolva maradjanak. . Távirányítású központi/kétszeres biztonsági zár (érzékelovel ellátva mindkét elso ajtókilincsen), mely a belso világítást is felkapcsolja. A távirínyítású központi zár "csomag" a belso ajtózárak világítását is tartalmazza. 14 Fedélzeti számítógép és automata sebességtartó (extraként választható a Ghia modellen) Grafikus kijelzó elem segéd figyelmeztetó szerrel (Ghia) lámpa rend- A jármuvet védo biztonsági berendezések Ujratölthetö mini zseblámpa a kesztyutartóban (Ghia) Elektromos hátsó ablakemelö (Ghia) . A Mondeo jármu azonosító szám (VIN) táblája világosan látható helyen, a szélvédo alsó sarkánál, a muszerfalon található. A látható VIN sokkal egyszerubbé teszi a lopott jármu azonosítását, és a leendo tolvajokat is elriasztja. . Kétszeres biztonsági zár Az

elso ajtókban a kulcs másodszori elfordításával megakadályozható, hogy az ajtókat kinyissák, még akkor is, ha az ablakok betörtek. . A rejtett ajtózárakat úgy tervezték, hogy gyakorlatilag lehetetlen oket felfeszíteni. Még ha drótot is helyeznek az ajtó és az ablak üveg közé, a zár védolemezei megakadályozzák a henger elfordulását. A Mondeo védelmére kétféle riasztó is kapható. A kerületérzékelésu riasztó akkor lép muködésbe, ha az ajtókat, a hátsó csomagtérajtót vagy a motorháztetot kinyitják vagy babrálják. A kifinomult tömegérzékelo riasztó emellett a belso mozgásokat is érzékeli, és akkor lép muködésbe, ha a napfényteto vagy az ablakok bármelyike betört. A kiemelheto rádiósmagnó panelt úgy tervezték, hogy látható és nagy hatékonyságú védelmet nyújtson a tolvajok ellen. . Rádiósmagnó (2006 RDS) . Rejtett ajtózárak (Alapfelszereltség része) Kétszeres biztonsági zár (extraként választható a

Ghia, GLX, Si modelleken) Újrafelhasználhatóság Szállítóival együtt a Ford olyan rendszerek kiépítésén dolgozik, amelyek révén az autó tartalmának nagy része, aMondeo és más Ford jármuvek alkatrészei újrafelhasználhatók. Az acél, amely az autó teljes súlyának majdnem 50%-át teszi ki, gyakorlatilag 100%-ig újrafelhasználható. A vas újrafelhasználásával a motorgyártáshoz szükséges öntöttvas állítható elo. A Mondeo gyártásában felhasznált alumínium szinte teljesen újrahasznosított anyagból készül. Jelenleg a Mondeo tartalmának 85%-a újrafelhasználható Emellett minden muanyag alkatrész és összetevo is újrahasznosítható. . Távirábyitású központi/kétszeres biztonsági zár (extraként választható a Ghia. GLX Si modelleken) Tömegérzékelo riasztó (extraként választható a Ghia. GLX, Si és CLX modelleken) 15 Karosszériák CLX 5 ajtós limuzin . GLX . . 4 ajtós limuzin 5 ajtós kombi Si Ghia - .

. . . . . . . kapható - nem kapható CLX Motor/Sebességváltómü GLX Si . . . 1.6i 16vM5 Ghia - - 1.8i 16v M5 . 1.8i 16v A4 - 2.0i 16vM5 - . . 2.0i 16v A4 - - 2.0i 16v4x4 - - 1.8iTD M5 . . - - - 1.6i 1.8i 2.Oi 1.8TD 4 hengeres 16 szelepes DOHC, benzinüzemu 4 hengeres 16 szelepes DOHC, benzinüzemu 4 hengeres 16 szelepes DOHC, benzinüzemu 4 hengeres OHC Turbófeltöltésu belsohutésu diesel 93 EEC 93 EEC 93 EEC 93 EEC 1597 1796 1988 1753 Legfontosabb motor adatok Tipus Kipufogógáz kibocsátási szint Hengerurtartalom (cm3) . - - . . - Max: teljesítmény kW/LE fordulatnál 66/90 5250 85/115 5750 100/136 6000 65/88 4500 Max. forgatónyomaték Nm fordulatnál 135 3500 153 3750 175 4000 178 2200 1.6i 1.8i 2.Oi 1.8TD limuzin/kombi limuzin/kombi limuzin/kombi limuzin/kombi 180/175 195/190 204/199 181/176 0- 100 km/h (másodperc) 13,5/13,9 11,0/11,3 9,6/9,7 13,7/14,1 50 - 100 km/h (másodperc) 4.

fokozatban 14,7/15,3 12,8/13,3 10,6/10,7 13,2/13,7 Liter/100 km - állandó 90 km/h - állandó 120 km/h - ECE 15 városi üzem -ELA 5,5/6,0 6,9/7,9 10,2/10,3 8,2/8,4 5,8/5,8 7,1/7,4 10,6/11,0 8,5/8,8 5,9/6,7 7,5/8,4 10,6/11 ,6 9,1/9,4 4,5/5,0 6,4/7,1 . 7,2/7,6 6,3/6,6 TeljesRmény/gazdaságosság Maximális sebesség (km/h) ELA = Európai Törvényes Átlag Küls6 méretek (mm) Teljes hosszúság Tengelytávolság Teljes magasság Teljes szélesség (a külso visszapillantókkal együtt Elso nyomtáv Hátsó nyomtáv 4/5 ajtós kombi 4481 2704 1372 4631 2704 1391 Elso 1747 1503 1487 1745 1503 1504 Hátsó Bels6 méretek (mm) - Fejt$r - Lábtér - Válltér - Csipotér - Fejtér - Lábtér - Válltér - Csipotér 4/5 ajtós kombi 986 1076 1370 1287 951/944 872 1355 1243 991 1076 1370 1287 997 872 1355 1262 Ez a tájékoztató prospektus általános információkat tartalmaz és csak a Ford vállalaton belüli használatra készült Az itt szerepl6 adatok

egyetlen egyedi piacra sem érvényesek. Kiadja a FOE Marketing Communications. 1994 BelUliinket Ön vezet. r