Játékok | Számítógépes játékok » Magic the Gathering, kifejezések

Alapadatok

Év, oldalszám:2003, 13 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:22

Feltöltve:2013. január 25.

Méret:188 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Magic the Gathering ® - Kifejezések Képességek Affinity for – Kötődés Az affinity szó után mindig áll egy laptípus neve is („affinity for forest” – kötődés az erdőhöz). A kötődéssel rendelkező varázslat költsége egy színtelen manával kevesebbe kerül minden egyes saját irányítás alá tartozó olyan permanens után, amihez kötődik. Amplify x – Felerősítés Az amplify szó után mindig áll egy szám is („amplify 2”). Amikor egy amplify-vel rendelkező lény a játékba kerül (comes into play), a kezedből megmutathatsz bármennyi lényt, melynek ugyanolyan a típusa. A játékba kerülő lény annyiszor +x/+x jelzőt kap, ahány lapot megmutattál. A „+x” értéke annyi, ahányas szám áll az amplify szó után Banding – Összefogás Ha egy lény összefogás képességgel rendelkezik, akkor támadás esetén a támadó lények közül hozzákapcsolható tetszőleges számú szintén összefogással rendelkező lény, plusz egy

amelynek nincs ilyen képessége. Az így kialakult csoportot a védő és a támadó egy lényként kezeli, s csak akkor használhatják elkerülési képességeiket (pl. repülés, blokkolhatatlanság, stb.), ha mindegyik rendelkezik azzal A védő az egész csoportot akár egyetlen lénnyel is kivédheti, de a sebzésüket, a támadó oszthatja szét tetszőlegesen az összefogott csoportja tagjai között. Védekezés esetén, ha legalább egy lény rendelkezik az összefogás képességével, és egy támadót több lény blokkol, akkor tetszőleges számú lény összefoghat, és ehhez nem szükséges a többi lénynek is rendelkeznie összefogás képességgel. Ez esetben a támadó sebzését a védő játékos oszthatja el a védő lények csoportján belül tetszése szerint. Bushido x – Hadművészet A bushido szó után mindig áll egy szám is („bushido 2”). Amikor ezt a lényt blokkolja egy másik lény, vagy ő blokkol, a bushido-val rendelkező lény +x/+x-et kap

a kör végéig. Buyback – Visszavásárlás Trükkök vagy rituálék kijátszásakor opcionálisan kifizethető extra költség, amelynek kifizetéséről a varázslás (kijátszás) pillanatában kell döntenie a játékosnak. Amennyiben kifizeti azt és a varázslat sikeresen létrejön, úgy az adott varázslatot nem kell a temetőbe raknia, hanem visszakerül a kezébe. Nem számít a Varázslási költség részének. Convoke – nincs magyar megfelelője (összehívás?, meggyőzés?) A convoke-os lap plusz kijátszási költségeként elforgathatsz bármennyi saját irányítás alatt álló, nem-elforgatott lényt. Ha így teszel, akkor a varázslat költsége annyi manával kevesebb lesz, amennyi lényt elforgattál Amilyen színű a lény, amit elforgattál, olyan színű manát válthatsz ki evvel, vagy ha úgy döntesz, akkor a színtelen manák közül kell eggyel kevesebbet fizetned. Cumulative Upkeep – Összeadódó fenntartás A fenntartási fázis elején ez a

permanens kap egy „idő” jelzőt (age counter), aztán rögtön ezután, tehát szintén a fenntartási fázisban fel kell áldozni ezt a permanenst, hacsak ki nem fizetsz annyi manát, amennyi „idő” jelző van rajta. Defender – Védelmező lény A képesség olyan lényeket jelöl, amelyek csak védekezni tudnak, támadni nem lehet velük. Védekezők kijelölése esetén a megszokott módon megy a sebzéskiosztás, tehát a fal is okoz sebzést (ha van támadóereje), de támadás során nem lehet kijelölni támadóként. Régebben „Fal”-nak (Wall) hívták őket, tehát a kettő egy és ugyanaz Ld. Wall Double Strike – Dupla ütés A dupla ütés képesség némileg módosítja a „harci sebzés” lépést. Az a lény, amelyik rendelkezik ezzel a képességgel, úgy viselkedik, mintha „gyors ütés” (first strike) képessége is lenne. Így nem csak a „normál harci sebzés” lépésben okoz sebzést, hanem előtte, az „első ütés sebzés” (first

strike combat damage step) lépésben is. Dredge x – Kotrás A dredge szó után mindig áll egy szám is („dredge 2”). Ez a képesség akkor működik, ha e képességgel rendelkező lap a temetőben van. Akkor használhatod, mikor lehetőséged van lapot húzni: a laphúzás helyett a könyvtárad felső x lapját a temetőbe rakod, és ezt a kártyát a kezedbe veheted a temetőből (kikotrod). Echo – Ismételt Költség Bármilyen permanensen szerepelhet. Ha az adott permanens még nem volt a játékos irányítása alatt a köre elején akkor a Fenntartási lépésben (Upkeep) vagy kifizeti a Varázslási költségét, vagy a Permanens-t fel kell áldoznia. Entwine x – nincs magyar megfelelője („körülfon”) Az entwine szó után mindig áll egy szám is („entwine 2”). Olyan varázslatokon fordul elő ez a képesség, melyek választás elé állítanak kijátszásukkor, hogy a két vagy több különböző hatásuk közül melyik érvényesüljön. Ha a lap

kijátszásakor az alap manaköltségen felül kifizeted az entwine költségét is, akkor nem kell választanod, az összes választható képesség, a lapra írt minden hatás érvényesül. (pl: 2R Válassz egyet – ez a lap sebez 3-at célpont lénybe vagy ez a lap sebez 3-at célpont játékosba. Entwine 2 /Tehát öt manáért (4R) sebez hármat célpont lénybe és célpont játékosba/) Epic – Epikus Az epikus varázslatok egy különleges csoportja a varázslatoknak. Ha kijátszol egy ilyen lapot, az egész játék hátralévő részében nem játszhatsz ki semmilyen másik varázslatot (cannot play spells), viszont minden fenntartási fázisod elején másold le ezt a varázslatot és rakd a várólistára. Ám az olyan képességek, amelyekkel a játékba tudsz rakni lapot (put a into play) továbbra is létrejönnek , hisz ez nem számít kijátszásnak. Equip – Csatolás Felszerelési tárgy (equipment) rendelkezik ezzel a képességgel. Felszerelési tárgyat

lényhez lehet csatolni, ha kifizeted a csatolás költségét és csak akkor, ha a te köröd van és ha a várólista üres ( tehát ha sorcery típusú lapot tudnál kijátszani). Fading x – Kifakulás (Kifakul a valóságból, lassan semmivé válik.) A fading szó után mindig áll egy szám is („fading 2”) Ez a permanens mikor a játékba kerül kap x „kifakulás” (fade) jelzőt. A fenntartási fázisod elején vegyél le egy „fade” jelzőt a lapról. Ha nem tudsz, tehát már nincs rajta egy sem, akkor fel kell áldozni a permanenst és a temetőbe kerül Fear – Félelemkeltés A félelemkeltéssel rendelkező támadó lényeket csak fekete lény és/vagy élő varázstárgy (artifact creature) tudja védeni (blokkolni). First strike – Gyors ütés Egy lényképesség, amelynek köszönhetően a lény előbb oszthat sebzést, mint azok, akik nem birtokolják ezt a képességet. Ha egy vagy több gyors ütéssel rendelkező lény támad vagy véd, közvetlenül

a normál harci sebzés lépés előtt lesz még egy. Ezután, a normál harci sebzés lépésben kiosztják a sebzésüket a gyors ütéssel nem bíró lények (már amelyik életben van még). Flanking – Roham A Rohamozó lényt kivédő, Roham képességgel nem rendelkező lény(ek) -1/-1 jelzőt kapnak a kör végéig. Ez hatásos színvédelem és regenerálás ellen is, mivel egyrészt nem kell a képességnek célpontot kijelölni, illetve nem sebzést okoz, hanem egy egész körre -1-el csökkenti a lény(ek) sebzését és életerejét. Flashback – Visszaugrás A visszaugrás képesség csak a temetőben lévő lapokon (sorcery és instant típusúakon) működik. Ha ezzel a képességgel rendelkező lap a temetődben van, akkor a „flashback” után álló költség kifizetése után kijátszhatod úgy, mintha a kezedből játszanád ki. Ezután a lap végleg kikerül a játékból („removed from the game” zónába kerül) Flying - Repülés Repülő lényeket csak

repülő lények tudnak kivédeni. Viszont a repülő lények akár repülni tudó, akár repülni nem tudó lényeket is védhetnek. Forestwalk - Erdőjárás Ld. Landwalk - Területjárás Haste (régebbi lapokon: unafected by summoning sickness) - Gyorsaság Egy lényképesség, amely lehetővé teszi, hogy a lényed azonnal támadhasson vagy használhassa elforgatást igénylő képességét, már abban a körben, amikor játékba került nálad. Mint minden képesség, a gyorsaság is működik még akkor is, ha az ellenfél átveszi az irányítást a lényed felett. Indestructible – Elpusztíthatatlan Ha egy permanens elpusztíthatatlan, varázslatok és hatások nem tudják megsemmisíteni (destroy). A halálos sebzés sem hat rá, tehát nem kerül a temetőbe az elpusztíthatatlan lény, ha több sebzést kap egy körben, mint a védelme. Viszont azért mégis csak el lehet tüntetni a játéktérről: az „áldozd fel” (sacrifice), a „rakd a temetőbe” (put into

a graveyard) és a „végleg távolítsd el a játékból” (removed from the game) hatások ugyanúgy hatnak rá, mint bármilyen más lapra. Islandwalk - Szigetjárás Ld. Landwalk – Területjárás Landwalk - Területjárás Egy lényképesség, ami azt jelentheti, hogy a lény kivédhetetlen, ha a megtámadott játékos birtokol legalább egyet a megadott típusú földek közül. A ‘területjárás” valójában egy képességcsoport neve, amely magába foglalja a plainswalk, islandwalk, swampwalk, mountainwalk és forestwalk képességeket. Két területjáró képessége nem oltja ki egymást. Például, ha valakinek van egy erdőjáró (forestwalk) lénye, azzal sem védhet ki egy másik erdőjárót, ha van erdő földje. Legend, Legendary - Legenda Bármilyen permanensen (lény, varázstárgy, föld, stb.) szerepelhet Ha egy permanens típusa legenda, akkor ugyanazon nevű permanensből egyszerre csak egy lehet játékban. Ha még egy, ugyanilyen nevű lap jön a

játékba, akkor az összes azonos nevű permanens azonnal a tulajdonosaik temetőjébe kerülnek. Madness x – Őrület A madness szó után mindig áll egy szám is („madness 2”). Csak akkor használhatod ezt a képességet, ha lapot kell dobnod a kezedből. Ha egy lap vagy képesség a kezedből lapot dobat, és ha ekkor ezt a lapot (is) eldobod, akkor eldöntheted, hogy szimplán eldobod a kezedből, és a temetőbe kerül, vagy kifizeted a „madness” után álló költséget. Ha ez utóbbi módon cselekszel, akkor ahelyett, hogy a temetőbe kerülne, a játékba kerül, mintha kijátszottad volna, ugyanakkor beleszámít a dobott lapok számába. Pl az ellenfeled egy varázslattal arra kényszerít, hogy dobj el két lapot. Eldobsz egy földet és egy őrülettel rendelkező lényvarázslatot (pl Arrogant Wurm - 3GG : 4/4 trample, madness: 2G), és kifizeted az őrület költségét, ami 2 bármilyen és egy zöld mana. Ekkor eleget tettél az ellenfeled lapdobató

hatásának is (2 lapot dobtál), és a lényt közben még játékba is hoztad, méghozzá jelen esetben 2 manával olcsóbban! Modular x – Moduláris A modular szó után mindig áll egy szám is („modular 2”). Mikor ez a permanens a játékba kerül, x darab +1/+1 jelzőt kap. Mikor ez a permanens a temetőbe kerül, a rajta lévő +1/+1 jelzőket átrakhatod egy célpont élő varázstárgyra (artifact creature). Morph – Átalakuló Ezt a lapot kijátszhatod 3 bármilyen színű manáért is, ekkor színével lefelé (hátoldalával felfelé) (face-down) kerül a játékba. Ilyenkor nem szabad megmutatni senkinek A lap ekkor egy 2/2-es, színtelen lénynek számít, melynek nincs neve, altípusa, és a megidézési költsége ilyenkor 0-nak számít. Ha ilyen állapotban halálos sebzést kap, akkor természetesen a temetőbe kerül, színével felfelé. Amíg a játékban van, bármikor, „instant” hatásként megmutathatod az összes játékosnak az átalakulás

költségét, ezután kifizeted ezt a „morph” költséget és színével felfelé felfordíthatod a lapot (face-up). Figyelem!: ennek a képességnek a hatása (azaz maga a felfordítás) nem kerül a várólistára, tehát nem lehet megelőzni, azonnal létrejön! Mostantól a lapra írt képességek, hatások, értékek érvényesek. Ha olyan képessége van a lapnak, amely a felfordításkor jut érvényre (when face-up), akkor az a felfordítás után azonnal a várólistára kerül. Mountainwalk - Hegyjárás Ld. Landwalk - Területjárás Plainswalk - Síkságjárás Ld. Landwalk - Területjárás Phasing - Eltűnés Amelyik permanens Eltűnés képességgel rendelkezik és a játékban van, akkor a kör legelején, a visszaforgatási (untap) fázis elején kikerül a játékból minden rajtalévő bűbájjal egyetemben, ha pedig kint van a játékból, akkor bekerül a játékba (szintén a visszaforgatási fázis elején), az esetleg rajtalévő bűbájokkal egyetemben.

Amíg az adott permanens el van távolítva, addig sem milyen befolyással nem bír a játékra. Protection - Védelem színtől Egy teremtményképesség, amelynek három hatása van: 1.) a teremtményt nem védhetik ki a megadott színű teremtmények, 2.) a teremtmény nem lehet célpontja (target) a megadott színű varázslatoknak és hatásoknak, 3) a megadott színből származó, a teremtményt érő sebzés nullára csökken. Rampage - Őrjöngés Ha egy őrjöngő lényt egynél több lény véd ki, akkor az őrjöngő teremtmény minden egyes plusz védekező lény után az őrjöngés után álló számnak megfelelő bónuszt kap mind az sebzésére, mint az életerejére. Például egy 2/2-es, Rampage: 2 tulajdonságú lény támadása esetén ha három lény védekezik, akkor a második és a harmadik védekező lény után is megkapja a +2/+2 bónuszt, tehát a lény a kör végéig 6/6-osnak minősül. Regeneration - Regenerálás A regenerálás a pusztulástól

védheti meg a lényt. Amikor egy lény-regeneráló varázslat vagy hatás létrejön, a lény játékban marad, megmarad rajta minden jelző és bűbáj, ami rajta volt, még a rajta levő hatások sem szűnnek meg. Viszont a lényt el kell forgatni, és kikerül a harcból. Ezenkívül minden sebzés eltűnik róla Shadow - Árnyék Az árnyék lényeket csak árnyék lényekkel lehet kivédeni, a nem-árnyék támadó lényeket árnyék lény nem tudja blokkolni, tehát az árnyak csak egymással tudnak harcolni. Ld még: Flying - Repülés Swampwalk - Mocsárjárás Ld. Landwalk - Területjárás Trample - Áttörés Ha egy áttöréssel bíró lény kiosztja harci sebzését, és már elég sebzést osztott ki ahhoz, hogy az összes őt védő lényt megölje, akkor a maradékot a védő játékosba sebzi. Wall - Fal A képesség olyan lényeket jelöl, amelyek csak védekezni tudnak, támadni nem lehet velük. Némelyik fal típusú lényen a következő felirat olvasható: “A

falak nem támadhatnak”, emlékeztetőül erre a szabályra. A falak lények, tehát minden varázslat és képesség, amely lényekre hat, rájuk is hat. Újabban „Defender”-nek hívják őket, tehát a kettő egy és ugyanaz. Ld. Defender X Az X-et mindig a kártya irányítója helyettesíti be ez számmal. Ha egy varázslat vagy képesség varázslási ill aktiválási költségében X van, az irányítója a varázslat ill. képesség kijátszásakor dönti el, hogy X mennyi legyen Ability - Képesség Az a szöveg egy permanensen, ami egy hatást hoz létre. A kártya képességei, ha vannak neki, a szövegmezőben láthatók, a színesítő szöveg felett. A képességek csak akkor használhatók, ha a kártya játékban van, és csak az irányítója által (bár a folyamatos képességeket nem kell használni - egyszerűen csak “bekapcsolnak”.) Különböző típusú képességek léteznek, kezdve a lény képességekkel, mint pl. repülés, egészen a folyamatos

képességekig, mint pl. “minden fehér lény kap +1/+1-et” Activated ability - Aktivált képesség Olyan képesség, amelyet az aktiválási költség kifizetésével használsz. A költség a kettőspont előtt látható, a képesség elején. Például, 2,T: gyógyulsz 1 életpontot” azt jelenti, hogy ki kell fizetned az aktiválási költséget, 2-t és el kell forgatnod a permanenst, és ekkor 1 életpontot gyógyulsz . Az aktivált képességeket ugyanúgy kell használni, mint a trükköket (instant). Azokat az aktiválási költségeket, amelyekben nem szerepel a T jel, körönként akár többször is ki lehet fizetni, és így annyiszor jön létre a képesség. Artifact - Varázstárgy Egy vagy több képességgel rendelkező színtelen permanens, amely egy varázstárgyat jelképez. Mivel a varázstárgyak idézési költségében nem szerepel színes mana, bármilyen pakliba be lehet őket rakni. Varázstárgyakat a fő fázisodban játszhatsz ki, amikor tied az

elsőbbség, és üres a várólista. Artifact creature - Élő varázstárgy Egy színtelen permanens, amely egy lényt jelképez. Az élő varázstárgyak egyszerre tárgyak és lények, és érvényesek rájuk mindazok a szabályok, varázslatok és képességek amelyek bármelyikre (lényekre, varázstárgyakra vagy mindkettőre) hatnak. Bár az élő varázstárgyak ugyanúgy támadnak és védekeznek, mint más lények, gyakran nincs lény altípusuk. As though - “Mintha” Ha egy kártya arra utasít, hogy kezeld úgy, “mintha” valami más vagy más képesség lenne, itt az ideje a tettetésnek. A kártya nem válik azzá vagy kapja meg azt a képességet. Például, az óriáspók (Giant Spider) nem számít repülő lénynek csak azért, mert a szövege azt mondja, hogy “védhet repülő lényeket, mintha ő is repülő teremtmény lenne.” Ez a szöveg csak annyit jelent, hogy a repülő lények nem mehetnek el mellette. Attack - Támadás A harc fázis közben az

ellenfeledet bárhány általad irányított lénnyel támadhatod. A támadáshoz a lényeidet el kell forgatnod, tehát egy olyan lény, ami ekkor már el volt forgatva, nem támadhat. Minek egyáltalán támadni? Az ellenfeled életpontjának nullára csökkentéséhez ez a leghatásosabb út. Az ellenfeled persze valószínűleg megpróbálja kivédeni a támadó lényeidet vagy eltávolítani őket a csatából trükkökkel vagy aktivált képességekkel. Ne felejtsd el, hogy csak az ellenfeledet támadhatod, a lényeit nem. Ld még Támadó lények, Védekező lények, Harc. Attacker - Támadó Ld. Attacking creature Attacking creature - Támadó lény A lények támadóvá válnak, amikor kijelölöd őket a harc fázis megfelelő lépésében. A lényeket el kell forgatnod, hogy támadhass velük. Ha egy lény már el van forgatva, nem támadhat Egy lénnyel nem támadhatsz és használhatod az elforgatást igénylő aktivált képességét egy időben: el kell döntened, hogy

miért is forgatod el. Egy lényt támadónak kell tekinteni a kijelölésétől kezdve egészen a harc végéig, kivéve, ha valamilyen hatás (pl. regeneráció) eltávolítja időközben a harcból. Basic land - Alapföld Ld. Land Block - Kivédés Amikor a lényeidet az ellenfél támadói elé állítod. A harc során egy vagy több nem elforgatott lényed védhet, mindegyik egy-egy, vagy többen egy támadót. Ilyenkor a támadó lények a védő lényeket sebzik helyetted Blocked creature - Kivédett lény Egy olyan támadó, amelyet a védők kijelölése lépésben kivédett (blokkolt) egy lény. Egy lényt kivédettnek kell tekinteni a kivédés pillanatától egészen a harc végéig, még akkor is, ha a védő lény elhagyja a harcot vagy a játékot a harci sebzés lépés előtt. Más szavakkal, ha nem akarod, hogy egy támadó lényedet kivédjék, akkor az ellenfél lényeit még a védők kijelölése előtt távolítsd el, ha tudod. Blocker - Védő Ld. Blocking

Creature Blocking Creature - Védő lény Egy nem elforgatott lény megvédheti az irányítóját egy támadótól ha kijelölöd védőnek. Ez azt jelenti, hogy a támadó lény harci sebzését a védő lény kapja, nem pedig az őt irányító játékos. (Jó üzlet a játékosnak de nem annyira jó a teremtménynek.) Egy lényt védő lénynek kell tekinteni attól kezdve, hogy kijelölted védőnek, egészen a harc végéig. A harci fázison kívül nincs olyan fogalom, hogy védő lény Blocking player - Védekező játékos Az a játékos, akit éppen támadnak. Az ellenfeled körében te mindig védekező játékos vagy, akár támadnak rád teremtmények, akár nem. Card type - Kártyatípus A kártyáknak különböző kategóriájuk van, amely a kép alatt van feltüntetve. Lehetséges típusok: trükk (instant), rituálé (sorcery), bűbáj (enchantment, enchant, aura), föld (land), lény (creature), varázstárgy (artifact). Néhány lapnak altípusa is van, mint pl.

élő varázstárgy (artifact creature), varázstárgy felszerelés (articaft – equipment), vagy „lény - goblin” (creature – goblin), „föld bűbáj” (enchant land) formában. Choose one - Válassz egyet Ha ezt látod egy kártya szövegében, akkor több lehetőség közül választhatsz a lap kijátszásakor. Nem gondolhatod meg magad később és választhatsz mást, ha az első döntés rossznak bizonyul. (Néha a szerencsére kell bíznod magad, mint a kártyában általában!) Collector number - Sorszám gyűjtőknek A lap alján két apró szám segít a Magic lapok gyűjtésében. Az első szám azt mondja meg, hogy ez a lap hányadik a sorozatban, a másik azt, hogy összesen hány lapból áll a sorozat. Color - Szín A Magic öt színe a fehér, kék, fekete, vörös és a zöld. (Ha esetleg elfelejtenéd, rajta vannak minden kártya hátulján) Egy kártya olyan színű, amilyen színű mana van a varázslási költségében ha kék, akkor kék lap, stb. Ez

fontos lehet olyan varázslatok és képességek esetén, amelyek egy bizonyos színre hatnak, mint pl. Fear vagy Circle of Protection: Red. A földeknek és a varázstárgyaknak nincs színe, ezért színtelennek hívjuk őket Colorless - Színtelen ld. Color Combat - Harc Ez a köröd negyedik fázisa, az a rész, amikor megpróbálsz sebzést okozni az ellenfelednek a lényeiddel. Nem muszáj támadnod, de a támadás fázisod ilyenkor is bekövetkezik, hasonlóan a köröd többi fázisához, csak ilyenkor nem történik semmi a támadási fázisodban. Körönként csak egyszer támadhatsz Combat damage - Harci sebzés Így hívjuk a lények által a harci sebzés lépésben kiosztott sebzést. Mivel ebben a lépésben csak a lény-sebzés tulajdonságából származó sebzéssel számolunk, nem számít ide az a sebzés, amelyet a lény valamilyen, a szövegmezejében leírt képességével tud okozni. Például, ha a Prodigal Sorcerer képességét használod, 1 „általános”

sebzést, míg ha támad, 1 harci sebzést okoz (mivel a sebzése 1). Ha bizonyos hatások eredményeképp a lények nem tudnak harci sebzést okozni, akkor a lény nem nullát sebez, hanem azt mondjuk, hogy egyáltalán nem sebzett. Comes into play - Játékba kerül Akkor mondjuk, ha egy kártya hatása vagy egy permanens a kijátszása után sikeresen létrejön, tehát játékba kerül. Azok a hatások, amelyek valaminek a játékba kerüléséhez kapcsolódnak, nem aktiválódnak, amíg a kártya sikeresen létre nem jött. Ha a lap létrejöttét megakadályozzák, az ilyen hatás egyáltalán nem aktiválódik Common – Gyakori lap A lap gyakorisága: sűrűn előforduló lap Ld. Rarity Control - Irányít Aki döntéseket hozhat egy varázslattal vagy permanennsel kapcsolatban, az irányítja az adott lapot, képességet. Egy játékos sokmindent irányíthat abból, ami játékban van, vagy kijátszásra kerül. Azoknak a lapoknak, amelyek a könyvtárban, a temetőben

vagy a kézben vannak, nincs irányítója. Controller - Irányító Alapesetben az irányító a lap tulajdonosa: a permanenseknél az a játékos, aki játékba hozta őket; varázslatoknál és aktivált képességeknél az, aki kijátszotta a varázslatot ill. képességet; kapcsolódó és folyamatos képességeknél az, aki a képességet birtokló permanens irányítója. Ám az irányító bizonyos varázslatok, hatások következtében megváltozhat, és attól kezdve egy másik játékos lesz a lap irányítója. Ha bűbájt játszol ki az ellenfél földjeire és teremtményeire, ezeknek a bűbájoknak továbbra is te maradsz az irányítója. Cost - Költség Ld. Activated Ability, Mana Cost Counter - Jelző Valamilyen eszköz, tárgy, amely egy varázslat hosszantartó hatásának jelölésére szolgál. Ezeket a jelzőket egy másik lapra, permanensre kell helyezni, emlékeztetőül. Ez bármi lehet: aprópénz, üveggyöngy, kockák, meg hasonlók. A jelzők

különböző típusúak, amint azt a nevük általában mutatja Például egy “spóra jelző” különbözik egy “fej jelzőtől”, vagy egy “+1/+1-es jelző” nem ugyanaz, mint egy “+2/+2-es jelző.” Használjatok különböző jelzőket a különböző dolgok jelölésére a viták elkerülése végett. Counter - Semlegesít Ha egy varázslatot semlegesítesz, akkor megakadályozod a létrejöttét, nem lesz semmilyen hatása. (A varázslat bármely lap, amelyet éppen kijátszanak, kivéve a földeket). Creature - Lény Egy permanens típus, amely az ellenfél támadására ill. a támadók kivédésére való Ezenkívül, a lényeknek lehetnek speciális képességeik, amelyek a kártyán vannak elmagyarázva. A lap jobb alsó sarkában két számot láthatsz, egy per (/) jellel elválasztva. Ezek a számok jelképezik a lény sebzését (mekkora sebzést képes harcban okozni) és az életerejét (ennyi sebzés kell a lény elpusztításához). Mivel a lény egy

permanens, a kijátszás után a játékban marad a játék végéig, hacsak nem pusztul el vagy nem távolítja el valamilyen hatás. A lény varázslási költségét csak kijátszáskor kell kifizetned, támadáskor nem. Ne felejtsd el, hogy kijátszáskor a lény is varázslat, és ilyenkor semlegesíteni lehet, mint minden más varázslatot. Creature type - Lénytípus Ez mondja meg, hogy ez milyen fajta teremtmény, goblin, elf, angyal, stb. Egy teremtmény típusát a kép alatt láthatod, a “Creature -” vagy régebbi kártyákon a “Summon” szó után. Az élő varázstárgyaknak általában nincs lénytípusa, vagy ha igen, akkor az ugyanott található meg, mint a többi lény lapnál, pl. “Artifact Creature - Golem” A földek, amelyek valamilyen módon lényekké váltak nem rendelkeznek lénytípussal és nem hatnak rájuk az olyan varázslatok, amelyek valamilyen lénytípusra hatnak. Damage - Sebzés A lények sebzést okoznak egymásnak a harcban, és nagyon

sok varázslat és képesség közvetlenül sebzi a lényeket és/vagy a játékosokat. Ha egy lény az életerejével megegyező vagy több sebzést kap egy körben, megsemmisül Ha egy játékos sebződik, a sebzést a játékos életpontjából kell levonni. Damage dealt - “Okozott sebzés” A harci sebzés, mínusz a megakadályozott sebzés. Deck - Pakli Az a legalább negyven (általános szabályok szerint legalább hatvan) lapból álló lapösszeállításod, amely a kedvenc varázslataidat, lényeidet és földjeidet tartalmazza, és amely a legalkalmasabb arra, hogy alaposan elkalapáld vele az ellenfeleidet. Destroy - Megsemmisít Ha egy lapot kiraksz a játékból a tulajdonosa temetőjébe, akkor az a lap megsemmisült. Az épp megsemmisülő teremtményeket lehet regenerálni, kivéve, ha ezt valamilyen hatás megakadályozza. Discard - Dobás Egy lap temetőbe rakása a kézből. Ha egy varázslat vagy hatás kényszerít dobásra, mindig megmondja, hogy te

választod ki, hogy mit dobsz, vagy véletlenszerűen kell meghatározni. Ha véletlenszerűen, a legegyszerűbb kiteríteni a lapokat képpel lefelé és hagyni, hogy az ellenfél válasszon. (Vigyázz, hogy az ellenfél csak a kártyák hátulját lássa!) Draw - Húzás Amikor a könyvtárad felső lapját a kezedbe veszed. Normális esetben körönként egy lapot húzhatsz, a húzás lépés kezdetén. Ha egy hatás eredményeképp egy vagy több lap húzására van lehetőséged, akkor ezt a normál húzás mellett teheted meg, nem helyette. Ha egy varázslat vagy képesség egy lapot a könyvtáradból a kezedbe rak, az csak akkor számít húzásnak, ha a hatás szövegében a húzás (“draw”) szó szerepelt. Tehát a „draw a card” (húzz egy lapot esetében) húzásnak számít, de pl „put one card in your hand” („rakj egy lapot a kezedbe”) nem számít húzásnak. Effect - Hatás Ez az, amit egy varázslat vagy képesség gyakorol a játékra valamilyen módon.

Enchantment – Bűbáj Egyfajta permanens egy vagy több képességgel, melyeknek általában globális hatásuk van. Vannak permanens lapokhoz csatolható, lokális bűbájok, melyek önállóan nem lehetnek játékban, csak valamely adott laphoz csatolva, ezeket az újabb kiadásokban már Auráknak hívják (lásd alább). Minden típusú bűbájra hatnak azok a varázslatok és hatások, amelyek bűbájokra hatnak, akár “Enchantment”, akár „Enchant Permanent”, “Enchantment - Aura” típusúak. Ld. Enchant , Aura Enchant Creature, Enchant, Enchant Permanent, Aura – Bűbáj lényre, Bűbáj permanensre, Aura Néhány bűbájt más permanensre kell rakni, önállóan, magukban nem lehetnek a játékban. Ezek a kártyák “Enchant Creature”, “Enchant Land” és hasonló típusúak, a legújabb kiadású lapokon pedig ezek „Enchantment – Aura” elnevezést kapták. Ha a lap, amelyre egy ilyet ráraktunk, megsemmisül, vele együtt leesik a bűbáj is Minden

típusú bűbájra hatnak azok a varázslatok és hatások, amelyek bűbájokra hatnak, akár “Enchantment”, akár „Enchant Permanent”, “Enchantment - Aura” típusúak. Ha egy bűbáj az elbájolt teremtményre (enchanted creature), földre (enchanted land) stb. vonatkozik, akkor ez azt a permanenset jelenti, amelyikre a bűbájt raktuk Ld. Enchantment Equipment – Felszerelési tárgy Varázstárgy altípus. Nem lényhez csatolva jön a játékba, hanem mint bármilyen más varázstárgy A felszerelési tárgyak csatolás (equip) képességgel rendelkeznek. Felszerelési tárgyat lényhez lehet csatolni, ha kifizeted a csatolás költségét és csak akkor, ha a te köröd van és ha a várólista üres ( tehát ha sorcery típusú lapot tudnál kijátszani). Exchange - Csere Ahhoz, hogy valamit ki lehessen cserélni, mindkét játékosnak tudnia kell adni valamit. Nem cserélhettek például lényt, ha valamelyikőtöknek egy lénye sincs. Expansion symbol -

Kiegészítő jele A jel a kép alatt, a kártya jobb oldalán. A kiegészítő jele határozza meg, hogy a kártya melyik kiegészítőből származik, és háromféle színű lehet: a fekete a gyakori, az ezüst a nem gyakori, az arany a ritka lapokat jelöli. Flavor text - Színesítő szöveg A szövegmezőben olvasható dőlt betűs szöveg, amelynek célja a hangulatteremtés vagy a kártya háttértörténetének leírása. Ha zárójelben van, akkor ez csak egy emlékeztető a szabályokra, nem színesítő szöveg A színesítő szövegnek nincs hatása a játékra. Csak mert pl az szerepel benne, hogy ettől a teremtménytől mindenhol rettegnek, nem biztos, hogy az ellenfeled meg fog tőle ijedni! Graveyard - Temető A már elhasznált, dobott lapjaid. Ide kerülnek a lapok, ha eldobják, megsemmisítik, feláldozzák vagy más hatással ide küldik őket. Megjegyzés: Ha egy lapot “eltávolítanak a játékból” (removed from the game), akkor nem kerül a

tulajdonosának a temetőjébe - teljesen külön kell rakni. A temető bármikor átnézhető, arcal felfelé kerülnek bele a lapok és a sorrendjük kötött, csak egy varázslat vagy egy képesség hatására változhat meg. Hand - Kéz A kezedben levő lapok. Normál esetben a kezedben maximum hét lapod lehet Ha nincs lapod, akkor is van “kezed”, amely nulla lapot tartalmaz. In play - Játékban A játékban levő lapokat permanenseknek hívjuk. A könyvtáradban, a temetődben és a kezedben levő lapok nincsenek játékban. Instant - Trükk Egy olyan varázslat, amely végrehajtása után tulajdonosa temetőjébe kerül. Az rituálékkal (sorcery) ellentétben, a trükköket szinte bármely fázisban ki lehet játszani, akár reakcióképp más varázslatokra, ugyanúgy, mint az aktivált képességeket. Land - Föld Egy permanens, amelynek manaadó képessége van. Öt alapföld típust különböztetünk meg, ezek a síkság, sziget, mocsár, hegy és erdő -

mindegyik a neki megfelelő színű manát tudja termelni. Minden más földet nem-alapföldnek, „speciális földnek” hívunk. A nem-alapföldeknek gyakran van a manaadó képesség mellett vagy esetleg helyett más képessége. Körönként csak egy földet játszhatsz ki, csak a fő fázisodban, és csak akkor, amikor a várólista üres A földek nem varázslatok, ezért nem lehet őket semlegesíteni. Land type - Földtípus A földtípusok különböznek a lénytípusoktól és a kártyatípusoktól - a föld típusa ugyanis megegyezik a nevével. Például, az összes erdő típusa “erdő” (forest). A föld típusa a lapon sehol máshol nincs feltüntetve Lethal damage - Halálos sebzés Az a sebzés, amely elegendő egy lény elpusztításához. Egy lény halálos sebzést kapott, ha az egy kör alatt általa elszenvedett sebzés eléri vagy meghaladja az életerejét. Library - Könyvtár A paklid. A lapok sorrendje a könyvtárban nem változik (kivéve, ha egy hatás

eredményeképp meg kell keverni), és nem láthatod, hogy milyen lapot fogsz húzni. A könyvtárad még akkor is létezik, ha már egyetlen lap sincs benne Life, Life total - Életpont Minden játékos a játékot 20 életpontról kezdi. Ha egy teremtmény vagy hatás megsebez téged, a sebzést ebből kell levonni. Ha az életpontod nullára vagy az alá csökken, elveszted a játékot Ha valamiért mindkettőtök életpontja egyszerre lesz nulla vagy kevesebb, a játék eredménye döntetlen. Losing - Vesztés A játékot akkor veszted el, ha az életpontod 0 vagy kevesebb lesz. Ezen kívül akkor is vesztesz, ha a paklidból húznod kellene, és nincs már benne lap. Main phase - Fő fázis Minden körben két fő fázisod van: egy a harc előtt és egy utána. A fő fázisaidban kijátszhatsz varázstárgyakat, lényeket, bűbájokat, trükköket (instant), rituálékat (sorcery) és kijátszhatsz egy földet is, ha ezt ebben a körben még nem tetted meg. Mana - Mana A Magic

alapvető mágikus energiája, amit általában földek elforgatásával szerzel (tulajdonképpen varázspont). Az öt alapföld típus mindegyike egy-egy fajta színű manát ad: a síkság fehéret a szigetek kéket a mocsarak feketét a hegyek vöröset és az erdők zöldet. Azt a manát, amely ezek egyikéhez sem tartozik, színtelen manának hívjuk Az általános manaköltséget, amelyet egy egyszerű szám jelöl (pl. 2) bármilyen színű manával fizetheted, ideértve a színtelen manát is. Mana ability - Manaadó képesség Egy olyan képesség, ami egy bizonyos számú és színű manát rak a managyűjtődbe. A manaadó képességek nem kerülnek a várólistába kijátszáskor - a manát rögtön megkapod. (Viszont a manaadó varázslatok bekerülnek a várólistába.) Mana burn - Manaégés Minden fázis végén a managyűjtődben maradt mana elszivárog, és 1 életpontot vesztesz minden így elpazarolt mana után. Ezt manaégésnek hívják Más szavakkal, ne forgasd

el a földjeidet, ha nincs szükséged manára! Mana cost - Varázslási költség Egy kártya varázslási költsége a jobb felső sarokban látható. A varázstárgyak kivételével minden varázslási költségben szerepel színes manajel. Ezen felül megadott mennyiségű mana elköltése is gyakran szükséges, de ennek színét már a kijátszó választhatja meg. Például, a 2U varázslási költség azt jelenti, hogy összesen 3 mana szükséges a varázslat kijátszásához, és ebből legalább egynek kéknek kell lennie. A kártya varázslási költségében a manaszimbólum meghatározza a kártya színét. Ha például a varázslási költség G, akkor a lap zöld. Mana pool - Managyűjtő A képzeletbeli hely, ahol a manádat tárolod addig, amíg fel nem használod. Ha egy földet elforgatsz manáért, a mana a managyűjtődben marad amíg el nem használod vagy az adott fázis véget nem ér. Mulligan - Újrakeverés Ha nem tetszenek a lapok, amelyeket a játék

kezdetén húztál, újrakeverhetsz. Ekkor keverd bele a lapokat a kezedből a könyvtáradba, és húzz eggyel kevesebb lapot, mint az előbb. A kezedet persze nem kell előtte megmutatnod az ellenfelednek. Akárhányszor újrakeverhetsz, de minden alkalommal eggyel kevesebb lapot húzol és ez bizony igen nagy ár! Non- - NemAmikor egy varázslat vagy képesség szövege egy “nem-föld kártyára”, “nem-lény tárgyra”, “nem-fekete lényre” stb. hivatkozik, ilyenkor “egy olyan kártya, amely nem föld”, “egy olyan tárgyra, ami nem lény” ill. “egy olyan lényre, amely nem fekete” kell gondolni. Nonbasic land - Nem-alapföld Ld. Land Owner - Tulajdonos Az a személy, akinek az adott lap a játék kezdetén a paklijában volt. Ha az ellenfeled át is veszi az irányítást egy lapod felett, a tulajdonosa még te maradsz. Pass - Passz Ha elsőbbséged van, és nem akarsz semmit sem csinálni, passzolsz. A várólistában levő varázslatok és képességek nem

hajtódnak végre addig, amíg nem passzolt egymás után minden játékos. Permanent - Permanens Egy játékban levő lap. A permanensek lehetnek varázstárgyak, élő varázstárgyak, lények, bűbájok és földek (Ne felejtsd el, hogy a jelzők lények, tehát ők is permanensek.) Permanently – Permanensen, állandóan, folyamatosan A “permanensen” szó itt azt jelenti, hogy “amíg nem történik valami, ami a hatását megváltoztatja.” Más szavakkal, ebben a játékban semmi sem tart örökké. Phase - Fázis Minden kör fő részei a fázisok. A kör öt fázisa a kezdő fázis, a fő fázis, a harc fázis, a második fő fázis és a vége fázis. Ezek a fázisok tovább oszthatóak lépésekre Minden fázis kezdetén azok a képességek, amelyek ahhoz a fázishoz kapcsolódnak, bekerülnek a várólistába. Minden fázis végén a játékosok managyűjtőjében levő mana eltűnik (és ha volt benne mana, manaégés történik). Ld. Manaburn Play - Kijátszás Egy

földnél az asztalra rakást, egy varázslatnál az idézési költség kifizetését és a várólistába kerülését jeleni. Egy aktivált képességnél az aktiválási költség kifizetése és a képességnek a várólistába kerülése. Power – Lény ereje, sebzése Ennyit tud a teremtmény harcban sebezni. Egy teremtmény sebzése a kártya jobb alsó sarkában látható, a per jeltől balra. Prevention effect - Megóvó hatás Egy olyan hatás, ami egy bizonyos esemény bekövetkezésére vár, és, ha ekkor sikeresen aktiválódik, akkor a hatás egészét vagy részét megakadályozza. Priority - Elsőbbség Egy varázslatot vagy képességet akkor játszhatsz ki, ha elsőbbséged van. Put into play - Játékba kerül Ez esetben nem varázsolod a lapot, nem kijátszod (play), hanem pusztán a játékba rakod. Ha valami arra utasít, hogy rakj egy lényt (vagy egy lény jelzőt) játékba, akkor nem kell kifizetned a varázslási költséget, kivéve, ha a hatás

szövege mást mond. Rare - Ritka Ld. Rarity Rarity - Ritkaság A Magic lapoknak háromféle ritkasága van: Gyakori, Nem Gyakori és Ritka. A kiegészítő jelének színéből megállapítható a kártya ritkasága: a fekete gyakorit, az ezüst nem gyakorit, az arany ritkát jelent. Remove from the game - Eltávolítani a játékból Ha egy lapot eltávolítanak a játékból, rakd félre, és kezeld úgy a játék hátralevő részében, mintha nem is létezne. Ne rakd a temetődbe vagy a kezedbe. Replacement effect („instead”) - Helyettesítő hatás („helyette”) Egy olyan hatás, amely egy bizonyos esemény bekövetkeztére vár, és amikor ez megtörténik, kicseréli az eseményt valami másra vagy módosítja valahogyan. Tehát ilyenkor az eredeti hatás nem jön létre, csak az, amely helyettesíti azt. Resolve - Létrejön Amikor a várólistában sor kerül egy varázslatra vagy képességre, akkor egy hatás generálódik - azaz a varázslat ill. képesség

létrejön. Ha egy varázslatot vagy hatást semlegesítenek, vagy minden célpontja érvénytelenné válik, mire létrejönne, akkor egyáltalán létre sem jön. Respond, response - Reagálni Egy trükk (instant) vagy egy aktivált képesség használata közvetlenül egy másik trükk vagy képesség használata után, mielőtt az még létrejönne. Reveal - Megmutat, kártyát Amikor meg kell mutatnod egy kártyát, az azt jelenti, hogy minden játékosnak meg kell mutatnod (néha azért, hogy bizonyítsd, nem füllentesz). Sacrifice - Feláldozás Az egyik permanensedet a játékból a temetőbe rakni. Ne keverd össze a dobással, amely a kezedben levő lapokra vonatkozik. Sealed-deck play - Frissen bontott paklik játéka A játék kezdetekor helyben bontod ki a meghatározott számú, véletlenszerű paklit vagy kiegészítő-csomagot (általában 5 vagy 6 kiegészítő-csomag, tehát 75 vagy 90 véletlenszerű lap). Ebben a játéktípusban már 40 lap is elegendő a

paklihoz, és az ugyanolyan nevű lapokból korlátlan számú lehet a pakliban (amennyit a frissen bontott csomagokban találtál). Sorcery - Rituálé Egy varázslattípus, amit csak a fő fázisodban használhatsz, akkor, amikor elsőbbséged van, és csak ha a várólista üres. A rituálék a tulajdonosuk temetőjébe kerülnek létrejöttük után Source - Forrás Valaminek az eredete, általában sebzésé és hatásoké. Ha egy hatás forrása megsemmisül azután, hogy a hatás bekerült a várólistába, a hatás még mindig létrejön. Spell - Varázslat Egy nem-föld kártya, amelyet kijátszol a kezedből. Amikor egy varázslat létrejön, a lap típusától függ, mi fog történni. Ha ez egy trükk (instant) vagy rituálé (sorcery) volt, a tulajdonosa temetőjébe kerül Egyébként permanensként a játékba kerül annak a játékosnak az irányítása alatt, aki kijátszotta. Stack - Várólista Az a hely, ahová a varázslatok és képességek kerülnek a

végrehajtásukig. Ahogy további varázslatokat és képességeket játszotok ki, azok a várólista végére kerülnek. Amikor mindkét játékos egyetért abban, hogy egyikőjük sem akar több varázslatot kijátszani, vagy kár már tovább bonyolítani a dolgot, a várólistán levő dolgok egyesével létrejönnek, kezdve a legutolsóval. Minden alkalommal, amikor valami létrejött, a játékosoknak megvan a lehetőségük újabb varázslatok és képességek kijátszására. Static Ability - Folyamatos képesség Egy képességfajta, amely azonnal kifejti a hatását, amint az őt birtokló permanens játékba kerül. A folyamatos képességek aktívak maradnak, amíg a permanens el nem hagyja a játékot. Soha nem kerülnek be a várólistába Target - Célpont Az a dolog, amire a varázslat vagy képesség hat, ha a szövegében a “target” („célpont”) szó szerepel. A varázslatoknak és képességeknek gyakran kitételeik vannak arra vonatkozóan, hogy mi lehet a

célpontjuk: ezek a kitételek a kártyán fel vannak tüntetve. A célpontokat a varázslat ill képesség kijátszásakor ki kell választanod, és ezt a döntést nem változtathatod meg később. Tap - Elforgatás Egy kártyát oldalra fordítani, annak jelölésére, hogy már használtad abban a körben. El kell forgatni a földeket manáért, a lényeket támadáshoz, és a permanenseket azért, hogy a képességüket használhasd, ha a használati költségükben T jel szerepel. Más hatások is elforgathatják a permanenseidet, ha ez megtörténik, nem jön létre a hatás, ami akkor történne, ha te magad forgatnád el azt a lapot. Ha egy lap elfordult, nem lehet ismét elforgatni, csak miután visszaforgatták. Text box - Szövegmező A kártya alsó felén levő terület, amelyben az a sok szöveg van. A szövegmezőben vannak leírva a lap képességei, a színesítő szöveg és az emlékeztető szöveg (ami egy szabályra emlékeztet). Token - Jelző, önálló Egy

tárgy, amit egy varázslat vagy hatás eredményeként létrejött lényt jelképez. Az önálló jelzőket minden szempontból lénynek kell tekinteni, kivéve, hogy amikor egy ilyen elhagyja a játékot, teljesen eltűnik. A jelző lényekre vonatkoznak azok a szabályok ill. hatnak rájuk azok a varázslatok és hatások, amelyek teremtményekre hatnak, de azok nem, amelyek lapokra (még akkor sem, ha lapokat használsz jelzőnek). Ha egy jelző lény halálos sebzést kap, a temetőbe kerül, aztán onnan rögtön a „remove from the game” zónába, azaz teljesen kikerül a játékból. Tehát az „amikor egy lény a temetőbe kerül” bekapcsoló képességek ilyenkor is aktivizálódnak Toughness - Életerő Az a sebzés, ami egy lény elpusztításához szükséges. A lény életereje a lap jobb alsó sarkában látható, a „ / ” jeltől jobbra. Triggered ability - Kapcsolódó képesség Azok a képességek, amelyek automatikusan a várólistába kerülnek egy

bizonyos esemény bekövetkeztekor. A kapcsolódó képességet nem lehet kihagyni vagy késleltetni. Turn - Kör Minden kör fázisokból áll, a fázisok lépésekből. Egy játékos egy kört akkor fejez be, ha minden fázison végigment, a megfelelő sorrendben: kezdés (visszaforgatás, fenntartás, húzás), fő fázis, harc (harc kezdete, támadók kijelölése, védők kijelölése, harci sebzés, harc vége), második fő fázis, vége fázis (kör vége, „letisztítás”). Angolul: beginning phase (untap, upkeep, draw steps), main phase, combat phase (beginning of combat, declare of attacker, declare of blocker, combat damage, end of combat steps), main after combat phase, end phase (end of turn, cleanup steps). Amikor a vége fázis befejeződött, az ellenfeled köre jön. Unblocked - Ki nem védett A harc során, a védők kijelölése után azok a támadók, amelyeket nem véd lény, sikeresen beütőnek, nem védett, nem blokkolt lényeknek kell tekinteni a harc

végéig. Unblockable - Kivédhetetlen Ha egy lény kivédhetetlen, semmilyen módon, semmilyen lénnyel sem védheted, bármilyen szuper képességű védőid is legyenek! Ne is próbáld Uncommon - Nem gyakori Ld. Rarity Untap - Visszaforgatás Egy kártya álló helyzetbe való forgatása, hogy ismét használhasd. Untap step - Visszaforgatás lépés A kezdő fázis első lépése, amikor ismét használhatóvá válik minden lényed és földed azzal, hogy visszaforgatod őket. Senki sem játszhat ki semmit ebben a lépésben, és az ehhez kapcsolódó lépéseknek a fenntartásig kell várniuk, hogy a várólistába kerülhessenek. Upkeep step - Fenntartási lépés A kezdő fázis második lépése. Az erősebb lapoknak néha fenntartási költsége van, ezeket ilyenkor kell kifizetni, illetve bizonyos lapok hivatkozhatnak a fenntartási lépésben való valamilyen cselekedetre, ezeket végre kell hajtani. Ezenkívül semmilyen más kötelezettséged nincs ebben a lépésben

a passzoláson kívül. You, your - Te, tied Ez a szó, azaz a birtokos jelölése a Magic kártyákon mindig a lap irányítójára vonatkozik