Alapadatok

Év, oldalszám:2007, 4 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:141

Feltöltve:2010. június 30.

Méret:69 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

MÁGIA (MAGICK) A mágia az a folyamat, amelyben az akarat magához idomítja a valóságot. A mágiával bármi lehetséges. A mágia az egyénből fakad, (szinte) teljesen szubjektív (Ugye nem tekinthetünk el a környezet, a tanító, stb. befolyásoló hatásától De igazából a mágia szempontjából teljesen mellékes kitől kapta a varázsló azt, amit aztán magáévá tett. Csak az számít, amit ő gondol, ha már egyszer ő gondolja.) Nem a természet megfigyeléséből ered a hit és megértés, hanem a hit építi a természetet. Persze az általunk megfigyelhető univerzum, (az egyszerűség kedvéért tekintsünk el a Mély Umbrától, a Földet körülvevő végtelen (?) űrtől) számtalan elme lenyomata, ha elfogadjuk, hogy a világ tőlünk függetlenül is létezik. Ezért volt szükség az Idő kezdetén a Primordiális, vagyis Belső esszenciára; ők saját belsőjüket vetítették ki maguk köré, kialakítva a valóság alapjait. Statikus valóság Miért

vannak szabályok, melyek megkötik a világot? Miért nem tudja mindenki saját kénye kedvére megváltoztatni azt? Azért mert egyfajta „átlagos” valóságban élünk, amit mindenkinek a hite befolyásol. A Technokrácia az eddig legeredményesebb módszert találta a világ formálására. A racionális gondolkodás eléggé meggyőző, hihetővé tesz sok mindent Vagy ha nem is hihető a bizonyítékok miatt el kell őket fogadni. Csak egy ideig tudják a Tömegek követni a tudományos fejtegetéseket, egy idő után feladják. Amire azt mondják bizonyított tény, az úgy van. Számolnak, mérnek, keresik elméleteik bizonyítékait És megtalálják őket. Ki tudja végiggondolni rajtuk kívül, hogy egy kvantumtér-elméleti tételnek miért következménye az anti-gravitációs járművek lehetősége? Bár pontosan a modern természettudomány az, amely miatt egy kicsit talán kicsúsznak a dolgok a kezükből. Olyan hihetetlen eredmények születtek az utóbbi száz

évben, hogy igen sok elme szabadult ki az egyszerű ok-okozat hálóból. Túl absztrakttá vált az egész, talán nem látták ők sem tetteik hatását. (Lehet, hogy a Felső Umbra hatása, a gondolatok világáé? Lehet, hogy az ideák félrevezették, becsapták a Technokratákat?) De az emberek többségét be lehet csapni a tudományos felfedezéseknek álcázott paradigma-formálással. Elveszik az emberektől a jogot a világ formálásától. Persze egy Alvó és egy Felébredt másképp alakítja a környezetét Mágusok Több száz éve elfogadott a jelenleg is ismert mágia elmélet, a kilenc Szféra. A valóság felépítése Az elsődleges építőeleme a Kvintesszencia. Ez áramlik mindenhol, végtelen (Prime szféra) De ennek mintákba kell gyűlnie, hogy valóságos dolgok lehessenek, minták nélkül csak a lehetőség, energia volna. A minták hatnak egymásra világunkban Ezek pontosan hogyan történnek talán csak az Orákulumok előtt ismeretesek. Konkrét

megnyilvánulásait mindenki láthatja, az alma a Földre esik, két ember kezet fog, stb. A minták lehetnek Anyag, Erő és Élet. Az első zárt minta, magába zárja a Kvintesszenciát, az Élet és az Erők, ezek nyíltak, a Kvintesszencia állandóan átáramlik rajtuk. Az Erő mintákat felfoghatjuk a minták közötti kölcsönhatásokként. Ugyanúgy kölcsönhatás a mágikus párbajban (certamen-ben) lesújtó villám, mint egy gyilkos pisztolylövés. Vagy két életminta között kölcsönhatás a nemzés De ez statikus mágia, majd később. Kvintesszencia nélkül a minta csak egy üres váz, semmi. De ha feltölti azt, akkor valami új születik. 1 + 1 = 3 A minta realizálódik, és megjelenik egy képe a szellemvilágban, ez az a többlet. Sőt, ez a kép igazabb a „valódinál” Így jutunk el az elképzelttől a megfigyeltig A technokrata világkép elveszi az embertől a teremtés lehetőségét, csak a megfigyelt alakíthatja az elképzeltet. (Az Elme

mibenléte Orákulumoknak szóló kérdés (Prime és Elme főként)) A hatás Kétféle módon lehet megváltoztatni a valóságot. Az első a békésebb mód, a világ szabályait figyelembe véve, statikus, más szóval egybeeső mágiával. Véletlenül leeső cserép, véletlenül van nálunk egy pisztoly, pont abban a pillanatban ugyanarra gondolunk, mint a másik, stb. A másik lehetőség, hogy felrúgjuk a szabályokat, vulgáris mágiát alkalmazunk. Tűzlabda, gyémánteső, bármi mesés (!). Ami hihetetlen, nem elfogadható Amit nem lehet megmagyarázni. Amit meg lehet, az már lehet, hogy statikus Technikai kitérő A hatáshoz össze kell szedni a megfelelő szférákat, ki kell találni hogyan fog kinézni az effekt. El kell dönteni statikus vagy vulgáris Eztán Arete kockával dob, célszám a legmagasabb szereplő szféra plusz 3. (még egy darabig 1 + 3 = 4) Vannak eltérések a könyvtől. Eztán vagy létrejön, vagy nem a hatás Ha nem akkor lehet, hogy csak nem

sikerült, jobbik eset, és, hogy hibát vétett a varázsló. Ekkor durván megsértette a világ szövetét, ezért a világ megbünteti, visszacsap. Ezt Paradox formájában teszi, nem az történik amit várna az ember, dolgok csak úgy megváltoznak „maguktól”. A vulgáris mágia mindig Paradoxot kap Ezt is pontokban mérik. Egybeeső mágiánál a dobásban lévő minden egyes nem siker kocka után. Pl Tápos Balázs dob 5 kockával 8-as célszámra: 1, 1, 1, 6, 9 Ez hiba, szopás 4 paradox Az érzékelő mágiák nem lehetnek, vagy csak extrém körülmények között vulgárisak, szóval az alábbiak egy részét át lehet egyelőre ugorni. A vulgáris mágiának két fajtája van itt, ha látja Alvó, és ha nem látja Alvó. Az utóbbi valamivel jobb, kevésbé szívás. Ha nem, akkor ugye eleve kap valamennyit, mert vulgáris Minimum 1, de inkább a használt legmagasabb szféra pontban. Ezen felül annyit ahány kockával dobott. Ha még látták is, akkor az alap,

plusz kockánként kettő. De mire elég a siker? Meghatározza a hatás hatóidejét, hatótávolságát, esetleges okozott sebesülések mértékét. Sikerek száma 1 2 3 4 5 Hatótáv Érintés Egy közeli célpont Közvetlen környezetben mindenkire Közv körny (szelektív) vagy egy látótávon belüli Bárki érzékeken belül A célszámokat lehet módosítani Plusz elköltött Kvintesszencia: Extra forduló rákészülés: Node közelében: Kapcsolat a célponttal: -1 / db -1 - valamennyi -1 Hatóidő egy forduló (pár sec – pár perc) egy jelenet egy nap egy történet állandó Gyors-varázslat: Megzavarva: +1 + valamennyi És ha netán sikerült volna varázsolni, akkor azt még más kivédheti, elronthatja. Ha annak, akire varázsoltak van minden egyes szerepelt szférában pontja, akkor védekezhet („kunter”). Ez szintén Arete dobás, legmagasabb szféra + 3 a célszám. A sikerek levonódnak az effekt sikereiből. Ha valaki mindenkit meg akart fertőzni

maga körül ( 3 siker ) de azt valaki kunterelte egy kockával akkor csak kettő sikere maradt a kis mocsoknak, az nem elég a kívánt hatás eléréséhez, tehát nem sikerült. Fontos!!!!!! Ha egy varázslat nem sikerült, akkor addig nem lehet újra megpróbálni, míg a körülmények meg nem változtak. Na ezen lehet vitatkozni mit is jelent. És a táp, lehet együtt varázsolni, csak időzíteni kell. Ezt az öregek mentális kapcsolattal simán leintézik. A kicsiknek gyakorolni kell, szokni, stb Kell, hogy értsék, mi miért történik, stb. A „sikereket” normálisan mindenki dobja, sikerek összeadódnak De a paradox is közös, ha egy hibázik mindenki szív. Röviden a szférákról Minden egyes érzékelő mágiával lehet az adott szféra bármilyen hatását elemezni, elsősorban a magasabb szintek megértését teszi lehetővé. Tér 1: közvetlen tér érzékelés. A méretek, távolságok, relatív helyek pontos értése A szféra használata kibővíti a

hatások hatótávolságát 1- látótáv 2- nagyon ismerős helyszín (otthon, munkahely, ) 3- ismerős (iskola, kocsma, ) 4- ismert valahonnan (képről, ) 5- bárhol a Földön (!) Entrópia 1: entrópia érzékelése. A magára hagyott dolgok gyengülnek, valami kikezdi őket Nem az idő, inkább valami, aminek időre van szüksége. Lehetőség van bármi gyenge, gyengülő pontját megtalálni. Erő 1: erők érzékelése, erőminták látása. Az első kiadású szabályok szerint az erőket két csoportba lehet osztani, kisebb és nagyobb erők. A kisebb erők lennének az elektromágneses dolgok (gy. k fény is), a nagyobb erők: gravitáció, mikroszkópikus erők (magerők, kötési), mozgások. Figyelembe véve, hogy a szféra kidolgozását a Hermetikus Rend végezte, változtatni kell a fentieken. Próbáljunk meg egy kevésbé technokrata szemléletű Erő szférát megalkotni, ami nem a GUT-ra hasonlít. Adott a lehetőség, hogy minden erő egyenlő, és a szint csak

az erősséget határozza meg. Másik lehetőség, a kisebb erők az elektromágnesesek, nagyobbak a többi. Az elméletek lehetnek ettől függetlenül akármilyen hermetikusak, verbénasak, stb. Mondhatjuk azt, hogy a kisebb erők a Nap, a villám, a Levegő (mert Hermész az Ikrek ) A nagyobbak pedig: gravitáció - Föld, mozgások – Tűz, magerők – Víz. Talán az első kettő könnyen elhihető, a Víz indoklása pedig: a magerők már a létezés eredetét érintik, a legtöbb eredetmítosz a Vízből, vagy hozzá kapcsolódó entitástól származtatja a teremtést. Földanya ’csak’ a testi élet szülője Vagy az egyes erőfajták fejlődése eltér, valamilyen rendszer szerint. A Mage-ben három fajta minta létezik: Anyag (Föld), Erő (Levegő) és Élet (Víz). A magerők manipulálásával azonban már Anyagmintát változtathatunk meg. Sőt egyes helyzetekben energiához kapcsolódó dolgokat, amelyek már a Prime szférához tartoznak.

potenciál-manipuláció (T) ??? Élet 1: életminták érzékelése, a gerincesek és gerinctelenek a két fő csoport Anyag 1: anyagminták érzékelése Elme 1: ön-erősítés, saját elme turbózása, fotómemória, agyturkálás, multitaszk, Prime 1: kvintesszencia tárolása, befogadás, élőlényben másképp nem lehet tárolni, mivel mintája nyílt. Akinek nincs annak csak az Avataré lehet, ezzel lehet mágiába szőni kvinteszenciát, és persze lehet érzékelni is az áramlást és a bezártat Szellem 1:szellemlátás és érzék, átlát az Umbrába, érzékeli a szellemi dolgokat, tehát a fizikai világban rejtőzőket és manifesztálódó szellemi dolgokat, tud beszélni a szellemekkel Idő 1:időérzék, időjelenségek (pl. pontos idő)