Informatika | Vállalati információs rendszerek » Emberierőforrás gazdálkodás támogatás információs rendszerrel

Alapadatok

Év, oldalszám:2004, 4 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:84

Feltöltve:2010. május 24.

Méret:85 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Emberierőforrás gazdálkodás támogatás Információs Rendszerrel Napjaink tudásalapú gazdaságában a vállalatoknak teljes mértékben fel kell használniuk az emberi tőkét a versenyképes helyzet fenntartásához. Véleményünk szerint az optimális üzleti eredmények eléréséhez szükség van az alkalmazotti folyamatok és információ integrálására az üzleti folyamatokkal és stratégiákkal. Ezért dolgozatunkban három piacvezető cég által kínált emberierőforrás gazdálkodási alrendszert mutatunk be részletesebben. Sybase A Sybase immár 18 éve szállít a vállalati rendszerek alapjául szolgáló, nyílt architektúrájú szoftvereket: adatbázis-kezelőket, fejlesztőeszközöket, rendszerintegrációs köztesszoftvereket, vállalati portálokat, valamint a mobil és a vezeték nélküli kommunikációt is támogató kiszolgálókat. A Sybase nagyvállalati szoftvermegoldásaival tetszőleges technológián alapuló platformok összekapcsolhatók,

és megteremthető köztük a tökéletes együttműködés. A SYBASE Magyarország Kft. 2001 októberében vált önálló Sybase képviseletté Az Axis Kft-től - a Sybase Inc. magyarországi disztribútora (1992 óta) A már meglévő Sybase üzletág csapatára építve, budapesti székhellyel működik. A cég fő feladata a Sybase név és technológiai ismeretek népszerűsítése, illetve a Sybase partnerek fokozott támogatása. Magyarországon a Sybase Inc. e-üzleti infrastruktúrát biztosító termékeit forgalmazza: a vállalati integrációt és az operatív üzleti adatelemzést (business intelligence) megvalósító megoldásokat. Az általa forgalmazott eszközök és rendszerek használóinak telefonos, vagy szükség szerint helyszíni támogatást nyújt. Konzulensei igény szerint részt vesznek mintarendszerek kialakításában, a projekt előkészítésében, adatbázis-tervezésben és hangolásban, üzemeltetés felügyeletben. OPUS Human - Magyar

emberierőforrás-gazdálkodási program A VT-SOFT Kft. az elmúlt években jelentős sikereket ért el OPUS Bér-, Munkaügyi és Társadalombiztosítási programjainak széleskörű bevezetésével. Az OPUS szoftvercsomag integráltan tartalmazza a munkaügy és bérelszámolás, valamint a társadalombiztosítási nyilvántartás és elszámolás moduljait. Az egyre növekvő felhasználói igények egy humán szoftver iránt beleillettek a VT-SOFT Kft. fejlesztési stratégiájába, így került sor a programcsomag kiegészítésére a kompetencia alapú integrált humánpolitikai rendszerrel, az OPUS Humán szoftverrel. Eszközök:  SQL Anywhere Studio – adatbázis szerver  Power Builder Enterprise – fejlesztő eszköz A VT-SOFT a rendszer fejlesztését szoros együttműködésben végezte a Daten-Kontor Trade Kft. személyügyi szakértőivel, akik korábban komoly tapasztalatokat szereztek személyügyi rendszerek magyarországi adaptálása, bevezetése és

gyakorlati alkalmazása terén. A közös fejlesztés eredményeként régóta várt, igényes személyügyi szoftver jött létre a kis-, közép-, és nagyvállalatok számára. Az OPUS Humán teljes mértékben integrált az OPUS Bér- munkaügyi, és a több mint 600 cégnél működő TB-nyilvántartási és elszámolási modullal. Az OPUS szoftverek egységes programrendszert alkotnak és közös törzsadatállományt használnak: a törzsadatok rögzítésére csupán egy alkalommal kerül sor, így elkerülhetők a különféle humán, munkaügyi, bérszámfejtési és társadalombiztosítási rendszerekben tárolt adatok eltéréseiből fakadó hibák, csökken a feldolgozás ideje. Az OPUS Humán informatikai jellemzői – a korszerű számítástechnikai eszközök alkalmazásának eredményeképpen – megfelelnek a legmagasabb szintű elvárásoknak: az OPUS programok felhasználói felülete szabványos Windows kezelői felület, felépítése kliensszerver

architektúra relációs (SQL) adatbáziskezeléssel. Az OPUS Humán más munkaügyi és bérelszámolási rendszerekhez interfésszel kapcsolódik. Az operációs rendszertől és platformtól független eljárások alkalmazásával komplex követelményeket is kielégítő rendszer jött létre. A program egyaránt alkalmas egygépes és hálózatos üzemmódban történő használatra, felhasználóbarát megoldásai következtében egyszerűen kezelhető, használata könnyen megtanulható, a személyügyi munka folyamatos végzéséhez informatikus közreműködése csak ritkán szükséges. A szoftver teljes mértékben alkalmazkodik az aktuális jogszabályokhoz. A jogszabályok változását megőrzi, így a folyamatok visszamenőleg is ellenőrizhetőek. A rendszer számtalan korszerű és tudományos definíciót, módszertant és technológiai elemet tartalmaz, ezek természetesen az igényeknek megfelelően „testreszabhatóak”. SAP Az SAP az e-business

szoftvermegoldások vezető szállítója. A mySAP Business Suite elektronikus üzletviteli platformot világszerte számos vállalat használja ügyfél- és partnerkapcsolatai fejlesztésére, működése ésszerűsítésére és ellátási lánca hatékonyságának növelésére. A magyar piacon 1998 óta jelenlévő SAP Hungary Kft. ma már több mint 300 ügyféllel rendelkezik, hazai piaci részesedése az IDC felmérése alapján mintegy 50%. Az SAP több mint 130 munkatársat foglalkoztató magyarországi leányvállalatának 2002-es forgalma elérte a 8,24 milliárd forintot. Az SAP immáron több mint egy évtizedes magyarországi jelenlétének, és az eddigi felhasználók kedvező tapasztalatainak köszönhető, hogy a kis-és középvállalatok részéről is egyre nagyobb érdeklődés érzékelhető az SAP termékek iránt. A mySAP Business Suite integrált rendszer biztosíthatja a vállalatok számára azt a rugalmasságot, amellyel kezelni tudják a teljes

értékláncot az üzleti hálózaton keresztül. A mySAP Business Suite nyitott és rugalmas, támogatja majdnem miden nagy beszállító adatbázisait, operációs rendszereit és hardvereit. mySAP Human Resources (emberi erőforrások) Emberi tőke menedzsment (Human Capital Management - HCM) vállalatok számára A mySAP Human Resources (mySAP HR) erőteljes HCM megoldásokat biztosít, melyek a HR munkatársakat, vezetőket és termelési vezetőket - a vállalkozás méretétől és az iparág jellegétől függetlenül - átfogó funkcionalitással látják el. Az mySAP HR csomaggal maximalizálhatja az alkalmazottak által generált értéket:  A megfelelő emberek bevetése a stratégiai kezdeményezések implementálásához gyorsan és hatékonyan.  Valósidejű információkon alapuló HR döntések elemzése és meghozatala gyorsabban, mint valaha    Az alkalmazotti célkitűzések összehangolása a vállalat stratégiai céljainak megfelelően Az

alkalmazottak támogatása a munkavállalói életciklus minden szakaszában Reagálás az üzleti változásokra - gyorsan és zökkenőmentesen (gyors és zökkenomentes reakció az üzleti környezet változásaira Csak a mySAP HR egyesíti a stratégiai HCM jellemzőket munkaerő-analitikával, annak érdekében, hogy egyértelműen demonstrálja a HR hozzájárulását a végeredményhez. Nincs más olyan megoldás, mely támogatja a termelési vezetői szintű HR-t annak érdekében, hogy biztosítsa az alkalmazotti célkitűzések összehangolását a vállalat stratégiai céljaival. Nap, mint nap, a mySAP HR 9.000 vásárlót segít több mint 50 országban világszerte 54 millió munkavállaló irányításában. Mindezt a munkaerő-befektetéseik optimalizálása érdekében Azért, hogy magabiztosan demonstrálják a HR hozzájárulását a társaság nyereségességében. Piramis Az L-SOFT KFT 1996. január 1-én az 1992-ben alapított L-SOFT Bt jogutódjaként alakult A

cég fő profilját integrált vállalati ügyviteli szoftverek fejlesztése, értékesítése, és a kapcsolódó bevezetési, testreszabási és támogatási szolgáltatások biztosítása. Több mint 5 éve készültek első Oracle adatbázis kezelőre épülő, kliens/szerver architektúrájú, Windows grafikus környezetben megvalósított alkalmazások, melyek továbbfejlesztett verziói a cég fő termékének, a PIRAMISTM humán szakértői rendszernek magját képezik. A Piramis fejlesztési célkitűzése olyan igény szerint méretezhető, széleskörűen paraméterezhető, nagy hibatűrésű, ORACLE alapú, kliens/szerver architektúrájú, online rendszerek fejlesztése, amelyekkel szemben alapvető követelmény, hogy WAN-os környezetben, több Gbyte nagyságú adatbázisokon is optimális feldolgozási sebességgel működjenek, miközben a rendszerben az aktív felhasználók száma a százas nagyságrendet is elérheti. Az előbb felsorolt technológiai

követelmények kielégítésének figyelembevételével került kifejlesztésre a PIRAMISTM humán szakértői rendszer. A rendszer integráltsága mellett is lehetséges, hogy az Ügyfelek igényeiknek megfelelő, működőképes modulkombinációt vásároljanak, mely a vállalat fejlődésével, a lehetőségek bővülésével párhuzamosan további modulokkal bővíthető. Humánpolitikai alrendszer Átfogó megoldás a vállalati HR területek teljeskörű támogatására Biztosítja a vállalati külső/belső képzések bonyolítását, a munkavállalók és vállalkozó ügynökök számára előírt, vagy ajánlott képzések szervezését és a vizsgáztatáshoz kapcsolódó adminisztrációs feladatok végzése. Támogatott a sokszintű vállalati hierarchiák modellezése és kiépítése. Figyelemmel kísérhető az egyes munkavállalók egészségügyi vizsgálatainak érvényességei. A vizsgálatok tervezhetők, szervezhetők, így a költségkeretek tervezése és

azok felhasználása is ellenőrizhető. Támogatott a munkáltató által a munkavállalók számára biztosított javadalmazási elemek kategóriáinak, típusainak és mértékének meghatározása, karbantartása, és számfejtésbe történő feladása. A PIRAMIS rendszer a vállalati eltérő igényeknek megfelelően is képes kezelni a választható béren kívüli juttatások teljes rendszerét, valamint az egyes személyre le nem bontott juttatási formák elszámolását és a főkönyvi rendszerbe történő feladását. 1.ábra A humánpolitikai alrendszert a fenti ábrának megfelelően több modul alkotja, melyek közül az Oktataás ill. Egyéb szerződések nyilvántartása modulokat a következőkben ismertetjük. Oktatás modul A személyzetfejlesztés alapvető feladata a vállalat leendő és foglalkoztatott munkavállalói számára kötelező, illetve választható oktatások, képzések szervezése, bonyolítása, a kapcsolódó oktatási tematikák és

vizsgakövetelmények, tesztek és vizsgaeredmények nyilvántartása és dokumentálása. A modul - a kontrolling és a vezetői döntéstámogatás igényeinek megfelelően - az előzőekben felsoroltakhoz még biztosítja a belső és külső képzésekhez az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás tervezését és követését, az e tevékenységek költségeinek ütemezését, a költségek analitikus nyilvántartását, a felhasználások létszám-, idő- és költségadatainak lekérdezését. Egyéb szerződések nyilvántartása A modul integráns része az Oktatási alrendszernek azáltal, hogy biztosítja az oktatást lebonyolító személyek, szervezetek (pl.oktatók, oktatásszervezők, stb) szerződés-, illetve adminisztratív és kommunikációs adatainak nyilvántartását, karbantartását. A PIRAMISTM rendszer Bér-munkaügyi alrendszerében még nem rögzített leendő munkavállalók regisztrálásához szükséges adminisztratív típusú adatok

nyilvántartásával lehetővé teszi az egyéni és csoportos előképzések tervezését, ütemezését, lebonyolítását. E rövid áttekintés után láthatjuk, hogy a humánerőforrás alrendszer a mo-i vállalatok számára is elérhető a bemutotott cégek által. Nagy hangsúlyt fektetnek e modul fejlesztésére, hiszen napjainkban a humánpolitika mindinkább kritikus területté válik az egyes vállalatok számára. A versenyképesség megőrzéséhez elengedhetelen a különböző területek átláthatósága, monitorozása, melyhez a tárgyalt szolgáltatók hatékony megodást kínálnak