Tartalmi kivonat
Információ megjelenítés Sugárkövetés Dr. Iványi Péter Sugárkövetés Valóság imitálása. Fénysugarak mindenfelé verődnek majd eljutnak a szemünkbe. Nem minden sugár ér el a szemünkbe. Sugárkövetés Nem várjuk meg hogy egy sugár egy pixelt elérjen. Egy pixelből indítunk sugarat visszafelé! Sugárkövetés Program for ( minden pixel ) { Indítsunk egy sugarat a pixelen keresztül Keressük meg az első objektumot amit elér Határozzuk meg a színt Rajzoljuk meg a pixelt az adott színnel } Eredmény Elsődleges sugarak Másodlagos sugarak Tükröződés Phong modell Diffúz + spekuláris fény komponens Árnyékok Sebesség • 100 objektum esetén egy sugarat minden objektummal ellenőrizni kell • Még akkor is ha „nekünk” egyértelmű, hogy nem kellene, mert nagyon távol van Hierachia Az objektumokat nagyobb csoportokba vonjuk össze. Ha a sugár elvéti a nagyobb objektumot a kisebbet is! Nagyban
segít, de lehetnek elfajuló esetek. A sugár metszi a nagyobb csoportot, de valójában semmit. Térbeli felosztás Grid létrehozása A sugár végigmegy a metsződő cellákon. Ha üres a cella nincs mit ellenőrizni Térbeli felosztás • Hátrányok – A cellákon végigmenni is számítási igényes – Egy cella nem csak egy, hanem több objektumot is tartalmazhat • Előnyök 256 objektum Egy kis játék Fénykép vagy modell?