Informatika | Információelmélet » Információ megjelenítés, interaktív vizualizáció

Alapadatok

Év, oldalszám:2009, 47 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:83

Feltöltve:2010. február 14.

Méret:1 MB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Információ megjelenítés Interaktív vizualizáció Szöveg • Mi ezzel a probléma? Kulcslyuk probléma • • • • Nincs kontextus „Csőlátás” Elveszettek vagyunk Átvitt értelemben: – – – – Hol vagyok? Hova mehetek? Hova akarok menni? Hogyan mehetek oda? Áttekintő kép kell ! • • • • • Megmutatja az adatot Térbelileg elrendezi Kontextusba helyezi Közvetlenül hozzáférhetővé teszi Bátorítja a felfedezést • De mégis akkor hogyan navigálunk a részletekhez? Navigálási stratégiák • Csak részlet • Nagyítás (Zoom) • Áttekintés+Részlet • Fókuszálás+Kontextus • Több nézet • Torzítás Zoom-olás Zoom-olás • PAD++ – Végtelenül nagyítható felület – (Több info kell, csak zoom-olj bele!) PAD++ PAD++ • Előnyök – Visszalépés (kicsinyítés) az áttekintéshez – Belépés (nagyítás) a részletekhez – Végtelen felület • Rossz – Nagyításnál

kontextus elveszítése – „Eltévedés” – Nagy távolságra mozgás nehézkes Áttekintés+Részlet Áttekintés+Részlet Áttekintés+Részlet Áttekintés Mekkora zoomolás mértéke? Részlet Többszintű Közbenső részlet mikor számít? Áttekintés ? > 20x Részlet Áttekintés+Részlet skálázhatóság Adat Nagy mennyiségű adat esetén? Képernyő • Képernyő: Csökkentsük a megjelenítés méretét Többet tegyünk a képernyőre? Nagyobb képernyő? • Adat: Csökkentsük az adat mennyiségét Csökkentsük a megjelenítés méretét Kalapács elv a t a D Screen Kalapács elv Egy sor egy pixel Csökkentsük az adat mennyiségét • Csökkentsük a tulajdonságok számát • Csökkentsük az elemek számát • Csökkentsük az értékek tartományát Csökkentsük az adat mennyiségét Fűrész elv Data Screen Fűrész elv Csökkentsük az adat mennyiségét Kombinálási vagy Tömörítő elv d

Dat a Screen Tömörítő elv Fókuszálás+Kontextus Fókuszálás+Kontextus • Mackinlay, “Perspective Wall” (Xerox PARC) Perspektív fal Halszem menü • Bederson Halszem Fókuszálás+Kontextus • Leung, “Bifocal displays” • Robertson, “Document Lens” Torzító függvények • Transzformáció a info felületről a megjelenítő felületre f információs felület megjelenítő felület Megjelenítő felület Megjelenítő felület Vizuális transzformációs függvények Információs felület Egység függvény = normális lapos nézet Információs felület Bifokális Nagyító függvény Bifokális Első derivált Nagyítás Nagyítás Információs felület Információs felület Bifokális display Hátránya: 1 dimenziós nyújtás 4 oldalon Bifokális Perspektív fal / Dokumentum Lencse Tartalom fokozatosan megy össze Perspectív Nem lineáris nagyítás “Buborék” Hátránya:

lokális kontextus nagy mértékben torzul Buborék “Halszem” optika Hátránya: nincs lapos felület halszem Miért nem nagyító üveg? • Elrejti a lokális kontextust Fókuszálás+kontextus Áttekintés+részlet + Hely hatékony + A részlet közvetlenül kapcsolódik a kontextushoz + Jól néz ki + Nagy mennyiségű adatnál is jó + Nagy nagyítási faktor lehetséges + Többféle áttekintés lehetséges + Könnyü implementálni - Torzít - Hosszabb tanulási idő - Nincs lapos felület - Nagyítási faktor nem tól nagy - Két helyre kell nézni - Részlet és kontextus elválik - Ablak és hely management szükséges - Adat ismétlés Még egy navigálási stratégia • Átlátszóság – DVI viewer 3D Navigálás y • Mozgassuk a kamerát • Mozgassuk az objektumot • 6 szabadságfok – 3 eltolás – 3 forgatás x z y • Nagyítás = mozgás? x z Nagyítás vs. mozgás nagyítás mozgás Navigálás • Kontrol foka

(p = a + bt + ct2) – Pozíció (0) – Sebeség (1) – Gyorsulás (2) Gyakorlás • Logaritmikus kapcsolat van egy feladat elvégzéséhez szükséges idő és hogy hányszor végezzük el azt a feladatot Stereo hatása a kéz-szem koordinációra Mean Time (sec) 4 3 No Stereo 2 Stereo 1 0 0 1 2 3 4 Index of Difficulty (bits) 5 6