Alapadatok

Év, oldalszám:2002, 3 oldal

Nyelv:magyar

Letöltések száma:188

Feltöltve:2009. december 31.

Méret:48 KB

Intézmény:
-

Megjegyzés:

Csatolmány:-

Letöltés PDF-ben:Kérlek jelentkezz be!



Értékelések

Nincs még értékelés. Legyél Te az első!


Tartalmi kivonat

Az előítélet I. A négerek 1. A társadalom véleménye: - gyermekkori élmény okozhatja (férfi gyermekkorában félt a kéményseprőtől) - a személyek örökletes vonásait meghatározó gének csak 1%-a függ össze a faji hovatartozással - gyakran eltúlozzuk azt a vonást, mely megragadja a figyelmünket (az amerikai négert a fekete fajhoz soroljuk, pedig ugyanolyan joggal tekinthetők fehérnek) 2. A társadalom hatása: - a néger gyermekek tisztában vannak a faji hovatartozásukkal már óvodás korban is (tudják, milyen hátránnyal jár származásuk) védekezés, túlérzékeny reakciók, feszültek - idősebb korban: közömbösekké válnak (ok: a megkülönböztetések által elgyötörtekké válnak II. A cigányság 1. Kiskor a, Családi háttér: - 1-2 évesen mindenki neveli a gyereket nemtől és kortól függetlenül; semmire nem kényszerítik - mindenki csak akkor vesz rész valamiben, ha van kedve és ideje rá - amint menni kezd a gyerek, elkezdik

félteni b, Óvoda: - nagy szeretettel övezik őket (könnyebb szeretni azt a gyereket, aki kicsi, kedves) - többség szeret óvodába járni, jól érzi ott magát - az a barát, akivel jó játszani - nincsen még faji-, etnikai diszkrimináció 2. Iskoláskor a, Alsó tagozat: - a szülők túlzottan féltik őket (az ellenséges környezettől) - akadályozzák a kapcsolatteremtésben a gyerekeket, hogy állandóan vele lehessenek - a családok maguknak tulajdonítják a jogot, hogy döntsenek, pl. a családi szükséglet és az iskolai kötelesség között (kistestvérre vigyáz) - viszonylag segítőkészek b, Felső tagozat: - 11-12éves korban: kicsinyített felnőttkor” (nincs serdülőkor), már tudják, ki lesz a házastársuk - ellustulnak, visszafejlődnek - fiúk: impulzívabbak; több konfliktus; nem baj, ha nem tanulnak; kakaskodás; csavarognak - a fiúk legkésőbb a felnőtt korban megszerzik az általános iskolai végzettséget (szakmai tanulás és a

gépkocsivezetés alapfeltétele) - lányok: szigorúbb neveltetés; jobban féltik őket; elfordulás az iskolától - a lányok 1/3-a végzi csak el c, Iskolán kívüli programok: - ritkán jelennek meg az ünnepségeken (évnyitó, évzáró) - ok: pénz, féltés 3. Az iskolai sikertelenség okai a, Kulturáltabb körzet: - a jobb környékek iskolái szigorúbb követelményeket állítanak fel (minél jobb, annál inkább megbuktatja a rosszabbul teljesítőket) b, Iskolai mutatók: - képesítés nélküli tanárok aránya - a cigány iskolák minősége jóval rosszabb az átlagnál c, Cigány gyerekek aránya: - cigánygyerekek egyéni eredményessége tükröződik az eredményességi mutatón (eredménytelenségük általános jelenség) d, Fő ok: a családban keresendő: - többség megelégszik a 8 osztály elvégzésével - kevésbé fontosak az iskolában kapott jegyek - szülők alacsony iskolázottsági szintje Anya 12% 17% 15% 56% Analfabétaság szintje Teljes

analfabéta Nevét le tudja írni Tud írni, olvasni csak nem szokott Ír, olvas - a család beilleszkedése a polgári életbe - erősek a hagyományok Apa 3% 8% 60% iskolai - értelmiségi cigányok nem adják a gyerekeiket olyan iskolába, ahol sok a cigány - akkor lenne eredményes a család, ha elfogadná az iskolai célokat, értékeket, normákat 4. A jövőről alkotott képük - 60% megelégszik a 8 osztály elvégzésével - 20% hajlandó a tanköteleskor végéig iskolai keretek között maradni - 3% szeretne diplomát